Page 12 - KASIM 2017
P. 12
İpragaz’ın yeni CEO’su
Eyüp Aratay oldu
1965 yılında İstanbul’da doğan Eyüp Aratay, Dokuz Eylül
Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü mezunudur. İş
hayatında hep satış alanında çalışmış, kariyerine yalıtım
malzemeleri sektöründe başladıktan sonra İpragaz’da de-
vam etmiştir. 1994 yılında İpragaz’da satış mühendisi olarak
başladığı yolculuğuna, dökme LPG - LNG, otogaz, kit
dönüşüm, akaryakıt satışları, kurumsal ve ticari pazarlama
ile IT süreçlerinden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak
devam etmiş ve SHV Energy projelerinde yönetim sorum-
lulukları almaktadır. Aratay, Eylül 2017 itibari ile de İpragaz
A.Ş’nin CEO’su olmuştur. Aratay, kurulduğu günden bugüne
LNG & CNG Derneği Başkanlığı görevini yürütmekte, bunun
yanında TOBB Türkiye Doğal Gaz Meclisi ve Sarı Lacivert
Dernekleri’nde başkan yardımcılığı görevlerini de sürdürme-
ktedir. Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bilimi Yüksek Lisans
programını tamamlayan Aratay’ın en büyük hobilerinden biri
denizdir. İş hayatındaki başarısını sürekli öğrenme, kendini
çok iyi tanıma ve sosyal hayattaki beslenme kanallarının
çeşitliliği ile açıklayan Aratay, evli ve bir kız çocuk babasıdır.
Haberler NISSAN AFRİKA, ORTA DOĞU, HİNDİSTAN BÖLGESİ HAFİF
TİCARİ ARAÇ DİREKTÖRLÜĞÜNE İBRAHİM ANAÇ ATANDI
Nissan Türkiye bünyesinde 2005 yılında Pazarlama Müdürü olarak göreve başlayan ve 2007
yılında Satış Müdürlüğü görevini üstlenen, 2013 yılından itibaren sürdürdüğü İş Birimi Koor-
dinatörlüğü’nün ardından 1 Ekim 2014 itibari ile Nissan’ın yeni Satış, Servis, Yedek Parça ve
Aksesuar Pazarlama ve Lojistik Merkezi’nden Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı’nı yürüten
İbrahim ANAÇ, Nissan Afrika, Orta Doğu, Hindistan Bölgesinin Hafif Ticari Araç Direktörlüğü
görevine atandı. Ankara Polis Akademisinde üniversite eğitimini tamamlayan İbrahim ANAÇ,
ABD’nin Minnesota eyaletindeki Saint Thomas Üniversitesi’nde MBA ve Uluslararası İşletme
alanında master yaptı. Harvard Business School’da General Management Program’ı bitirdi.
İş hayatına Emniyet Genel Müdürlüğünde Komiser Yardımcısı olarak başlayan İbrahim ANAÇ
ABD’deki eğitiminin ardından özel sektöre geçerek EF Johnson Company ve National Com-
puter Systems firmalarının ürün geliştirme bölümlerinde çalıştı. 1997 yılında Türkiye’ye döner-
ek Hyundai Assan’da Ürün Sorumlusu olarak görev yaptı. Daha sonra Doğuş Otomotiv’de
Bölge Müdürlüğü, DOD’da Satış ve Pazarlama Müdürlüğü görevlerini yürüten ANAÇ, 12 yıldır
Nissan’da kariyerine devam ediyor.
Renault Grubu’ndan yeni stratejik plan:
Drive the Future 2017-2022
Renault Grubu, bugün altı yıllık yeni planı Drive The Future’ı açıkladı. Renault Grubu’nun her-
kes için, bugün ve yarın sürdürülebilir hareketlilik vizyonuna uygun olan Drive The Future planı,
bu altı yıl boyunca şirketin 70 milyar Avro’nun üzerinde yıllık gelir, %5’lik büyüme ile %7’den
fazla işletme marjı ve her yıl pozitif nakit akışı elde etmesini sağlayacak. Bu plan kapsamında
önümüzdeki 6 yıl boyunca Ar-Ge’ye 18 milyar Avro’luk yatırım yapacak olan Renault Grubu,
toplamda 12 elektrikli araç modeliyle elektrikli araç kategorisinde liderliği hedefliyor.
Renault Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Carlos Ghosn konuyla ilgili yaptığı açıklamada
şunları söyledi: “Renault Grubu, bugün geleceğe güvenle bakan, sağlıklı ve kârlı bir global
şirket. Drive The Future, önemli bölgelerdeki ve ürünlerdeki yatırımlardan fayda sağlayan güçlü
ve sürdürülebilir büyüme ortaya koymakla, İttifak kaynaklarında ve teknolojilerinde kaldıraç
etkisi yaratmakla ve maliyet konusundaki rekabet gücümüzü artırmakla ilgili. Renault çalışan-
ları tarafından da desteklenen bu yeni plan, hızla değişen endüstrideki inovasyon ve büyüme
potansiyelimizi açığa çıkaracaktır.”
Renault Grubu; hafif ticari araç ve yeni sıfır emisyonlu elektrikli araçlar da dahil olmak üzere,
ürün yelpazesini genişletmesi ve başarısını küresel satış ağına dayandırması sebebiyle, 2016
yılında gerçekleşen 3.47 milyon birim araç satışına kıyasla, önümüzdeki 6 yıl boyunca araç
satışlarının %40’tan fazla bir büyümeyle 5 milyonun üzerinde olacağını tahmin ediyor. Planın
ayrıca finansal disiplini ve maliyet etkinliği korurken Ar-Ge’ye ve dünyanın en büyük otomotiv
ittifakı olan Renault-Nissan-Mitsubishi olmak üzere küresel ölçek ekonomilerine de kaldıraç
etkisi yaratması bekleniyor.
12 Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr