Page 67 - HAZİRAN 2018
P. 67

Automobile Magazine | Haziran 2018



































 TeST












 Yine ön tarafta 120 70 ZR 17 lastik ebadı yer alırken, arka tarafta 180/55
 ZR 17 lastikler bulunmakta. Motorumuzun kuru ağırlığı ise 174 kg. KTM
 790 DUKE modelinde 4 farklı sürüş modu bulunuyor. Sport, Street, Rain
 ve Track modları. Track modunda motorun üzerinde yer alan ABS dahil
 tüm güvenlik sistemlerini tamamı ile iptal ederek bir kullanım sunuluyor.
 Aynı zamanda ön gösterge panelinde 5.5 inç TFT ışığa duyarlı bir ekran
 yer alıyor. Yine viraj ABS sistemi ve SuperMoto modu bulunuyor. MSR
 motor  freni sistemi yer  alıyor.  Motor  tasarım anlayışını  “Meşter  keskin-
 liğinde tasarım” mühendislik yapısında almakta. KTM DUKE modellerine
 baktığımızda 125cc, 200cc, 390cc ve 1290cc şu ana kadar yer alıyordu.
 Bu arada yer alan CC boşluğu yeni ürün gamı ile beraber KTM 790 DUKE
 ile kapandı. Bu arada yer alan CC boşluğu özellikle geniş bir kitleye hitap
 ettiğini de söyleyebiliriz. Sunmuş olduğu kapsamlı bir performans paketi   Asfalt kullanımı adına dizayn edilmiş KTM 790 DUKE ile   MT-09 arası bir görüntüye de sahip aslında. Kawasaki
 sayesinde KTM 790 DUKE şu an rakipsiz olarak görülüyor. Aynı şekilde   Şile’nin ralli etalarına az da olsa çok az bir giriş yaptım.   de rakibi var mı ? bilmiyorum. Fakat bazı markalar için
 KTM 790 DUKE için Viraj zevkini Doruğa çıkaran motosiklet unvanı kul-  Ucundan tadına bakmak adına. Bakalım toprak yolda bu   ciddi bir hezimet olacağının kanısındayım. KTM bu mod-
 lanılıyor. KTM 790 DUKE hem virajda hem de kalkış anında bu anlamda   motor nasıl diye? Çok rahat gerçekten etapları çok rahat   el ile Türkiye’de güzel pazar yakalayabilir. Bunu değer-
 çok iddaalı bir motosiklet. Paralel çift silindirli motor, viraja duyarlı elektron-  aslında zevkli bir kullanım ile tamamlama imkanı suna-  lendirmek gerekiyor. Ürün çok iyi. KTM kullanıcıları zaten
 ik kontrol sistemine de sahip. KTM 790 DUKE ‘un üzerine ilk oturduğum   bilen bir motor aslında. Virajlara hızlı girip çıkabildiği bu   özellikle 390 cc den motorunu yükseltmek isteyen arzu
 an itibarı ile sanki sürekli bu motoru kullanan biri olarak hiç bir agresif tavırı   anlamda çok doğru. Yerden yüksekliği ve sürüş tasarımı   edenler için biçilmiş bir kaptan. Artık 790 DUKE var, farklı
 olmadan çok rahat ve ilk kullanımda dahi kendimi bir o kadar güvende   bakımından kullanırken hiç bir rahatsızlık vermiyor. Keza   bir markaya gitmelerine gerek kalmadı. Ben bu motor ile
 hissettiğimi, üzerinde rahat hareket edebildiğimi söylemem lazım. Ağırlık   depo ve sele tasarımı bu anlamda size rahat bir sürüş   Şile yollarında köylerinde güzel bir gün geçirdim. Biraz
 dengesi bence çok iyi bu kazandıran unsurları arasında yer alırken yön   sunuyor.    Arka’da  oturan  yolcu  biraz  yüksekte  olacak   rüzgar biraz da yağmur olmasına rağmen iyi geldi. Sürüş
 olarak vermiş olduğunuz komutlara anında uyan bir motosiklet. Yine ABS   gibi. Belki arka yolcunun ağırlığı uzun kullanımlar da size   özelliği bakımından her motorda olmayan kendine has bir
 ve fren sistemi bu anlamda çok iyi özellikle ön fren kuvvettli. Motoru kul-  biraz binebilir. Motorun sesi güzel. Bildiğiniz DUKE sesi.   zevke sahip. Zaten motordan beklenen aranılan da bu...
 lanırken ellerinizi bırakıp çok rahat selfi çekebilirsiniz. İşin şakası ben işim   Bir Naked olarak göze dolu dolu geliyor. Biraz MT-07 ve   Fakat motosikletler doğru kullanılmazsa bu iyi olmaz...
 gereği yaptım...
 66  Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr              www.automobilemagazine.com.tr | HAZİRAN 2018   67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72