Page 62 - HAZİRAN 2018
P. 62
Automobile Magazine | Haziran 2018
TeST Öncelikle, Volvo’yu her anlamda ama her anlamda böyle Yani Volvo XC 60 T6 AWD modelini aslında başımdan geçen
bu ufak olay ile aslında tümünü özetledim gibi geliyor. Önce-
bir araç yaptığı için ve bu tarzda araçları da yapmaya de-
likle aracın direksiyon yapısı ve kullanım hissiyatı mükemmeldi.
vam edeceği için kutlamak istiyorum. Bu büyük bir başarı
diyebilirim. Tamamı ile sınırları kaldıran ve Dünya için üretilen
araçlar ... bu araçlar tüm dünya’da aynı kalite ve aynı motor
lenmesi ile beraber çok hızlı geçiyor. Aracı Eko modunda, Nor-
mal moldda ya da Sport’ta kullanırken gaza yüklendiğinizde
seçenekleri ile satılıyor, üstelik güvenlik konusunda Conti- Vitesler sorunsuz şekilde hissetirmeyecek şekilde aracın ivme-
nental ve Bosch firmalarına danışmanlık yapan mühendisler mod farketmezsizin XC60 sizi koltuğunuza yapıştırıp, km
tarafından yıllar boyu süren ar-ge çalışmalarının neticesinde. göstergesinin 150-160 km ve çok daha yukarılara tırmandığını
Yeni Volvo XC 60’ın tasarım anlamında ön yüzünün ve arka görebiliyoruz. Bunu yaparken XC 60’ın yeni T6 benzinli moto-
tarafın ne kadar kuvvetli olduğunu resmen ben buradayım runda asla bir yorulma asla bir güç kaybı hiç bir şekilde olmadı.
diyen bir araç olduğunu görüyoruz. Bu anlamda premium Bu bakımdan T6 benzinli versiyonu bu yükü SUV bir araçta
segmentte olan lüks anlayış ve eşsiz malzeme kalitesi ile en iyi performasını gösterte bilen motor olduğunu da söyleye-
üretilen tasarım, gerek dışarıda kullanılan malzeme gerek se biliriz. Bu arada XC 60, İngiltere’de yayın yapan otomobil
içeride yer alan tüm malzemelerin kalitesinin yüksekliği hak yayıncıları tarafından 2018 yılında en iyi orta sınıfta Suv Cross-
edici şekilde sizlere sunulmakta. Öncelikle güvenlikten hiç over seçildi. Euro NCAP’ta ise güvenlik ödüllerinde sınıfında en
bir şekilde ödün vermeyen Volvo, XC60 modelinde ise Suv iyi genel performansa sahip olan en yüksek puanları toplayan
olan bu araçta savrulma ve sürücü tarafından yapılacak olan otomobil oldu. Yeni Volvo XC 60’da özellikle daha büyük olan
ufak tefek ama sonucu büyük olan hasarlı kazarları önle- navigasyon ekranı ve 360 derece kamera açıları ile size göze
mek amacı ile en yukarıda üretilen araç diyebilirim. İstanbul hitap eden konforu sunmakta. Yeni XC60’ın yeni arka yüzü
- Ankara arasında yapmış olduğum test sürüşüm esnasın- çok başarılı olduğu kadar tam anlamı ile bir aile otomobi-
da zaman zaman çıkmış olduğum yüksek süratlerde yak- li Suv olduğunu da kanıtlıyor. Yeni direksiyon yapısı görüntü
laşık 220 - 230 km hız ile kısa zamanlı yol alırken önümde ve büyüklük olarak klasik Volvo sürüşlerini anımsatmakta.
aniden fren yapan bir aracın çıkması ile frene basarak aynı Sanırım yeni tasarımda bu düzeltilebilir. Daha sportif olan bir
şekilde direksiyonu yaklaşık 200 km hız ile kırmam ile be- direksiyon yapısı iyi olur. Doğal ve lüks malzemeden üretilen
raber XC60 AWD beni olayın içerisinden kurtarmak sureti yeni XC 60, hakiki ahşap ve gerçek metal ile bir araya gelerek
ile ufak bir yalpalanmayı hissettirerek başarı ile aracı yolda İskandinav kalitesini lüksünü şüpesiz yansıtmakta. Bu arada
tutmaya ve yolcuları dahi bunu çok fazla hissetmemesini yeni XC 60’ın bir diğer özelliği de havalı süspansiyon sistemi.
sağlayan aslında önemli bir unsur. Başka bir model ve araç- Arka bagaj kapağını açtığınızda hemen sağ tarafta olan yük-
ta tahminen o hızlarda ben o hareketi yapamazdım. Yap- seklik ayar tuşuna basılı tutarak aracın yalnızca arkasını aşağı
saydım bile sonuç bu denli başarılı olmazdı diye kesinlikle indirip yukarıya doğru kaldırabilmeniz için bir imkan sunulmak-
düşünüyorum. Kaldı ki arkadaşlarımda bu konuda benimle ta. Genel olarak rakipleri X3, CX-5, F-Pace ve Macan’a göre
hem fikirler... belirli bir fiyat avantajını da sağlıyor.
62 Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr www.automobilemagazine.com.tr | HAZİRAN 2018 63