Page 66 - HAZİRAN 2018
P. 66

Automobile Magazine | Haziran 2018



































        TeST












        Yine ön tarafta 120 70 ZR 17 lastik ebadı yer alırken, arka tarafta 180/55
        ZR 17 lastikler bulunmakta. Motorumuzun kuru ağırlığı ise 174 kg. KTM
        790 DUKE modelinde 4 farklı sürüş modu bulunuyor. Sport, Street, Rain
        ve Track modları. Track modunda motorun üzerinde yer alan ABS dahil
        tüm güvenlik sistemlerini tamamı ile iptal ederek bir kullanım sunuluyor.
        Aynı zamanda ön gösterge panelinde 5.5 inç TFT ışığa duyarlı bir ekran
        yer alıyor. Yine viraj ABS sistemi ve SuperMoto modu bulunuyor. MSR
        motor  freni sistemi yer  alıyor.  Motor  tasarım anlayışını  “Meşter  keskin-
        liğinde tasarım” mühendislik yapısında almakta. KTM DUKE modellerine
        baktığımızda 125cc, 200cc, 390cc ve 1290cc şu ana kadar yer alıyordu.
        Bu arada yer alan CC boşluğu yeni ürün gamı ile beraber KTM 790 DUKE
        ile kapandı. Bu arada yer alan CC boşluğu özellikle geniş bir kitleye hitap
        ettiğini de söyleyebiliriz. Sunmuş olduğu kapsamlı bir performans paketi                                               Asfalt kullanımı adına dizayn edilmiş KTM 790 DUKE ile   MT-09 arası bir görüntüye de sahip aslında. Kawasaki
        sayesinde KTM 790 DUKE şu an rakipsiz olarak görülüyor. Aynı şekilde                                                   Şile’nin ralli etalarına az da olsa çok az bir giriş yaptım.   de rakibi var mı ? bilmiyorum. Fakat bazı markalar için
        KTM 790 DUKE için Viraj zevkini Doruğa çıkaran motosiklet unvanı kul-                                                  Ucundan tadına bakmak adına. Bakalım toprak yolda bu   ciddi bir hezimet olacağının kanısındayım. KTM bu mod-
        lanılıyor. KTM 790 DUKE hem virajda hem de kalkış anında bu anlamda                                                    motor nasıl diye? Çok rahat gerçekten etapları çok rahat   el ile Türkiye’de güzel pazar yakalayabilir. Bunu değer-
        çok iddaalı bir motosiklet. Paralel çift silindirli motor, viraja duyarlı elektron-                                    aslında zevkli bir kullanım ile tamamlama imkanı suna-  lendirmek gerekiyor. Ürün çok iyi. KTM kullanıcıları zaten
        ik kontrol sistemine de sahip. KTM 790 DUKE ‘un üzerine ilk oturduğum                                                  bilen bir motor aslında. Virajlara hızlı girip çıkabildiği bu   özellikle 390 cc den motorunu yükseltmek isteyen arzu
        an itibarı ile sanki sürekli bu motoru kullanan biri olarak hiç bir agresif tavırı                                     anlamda çok doğru. Yerden yüksekliği ve sürüş tasarımı   edenler için biçilmiş bir kaptan. Artık 790 DUKE var, farklı
        olmadan çok rahat ve ilk kullanımda dahi kendimi bir o kadar güvende                                                   bakımından kullanırken hiç bir rahatsızlık vermiyor. Keza   bir markaya gitmelerine gerek kalmadı. Ben bu motor ile
        hissettiğimi, üzerinde rahat hareket edebildiğimi söylemem lazım. Ağırlık                                              depo ve sele tasarımı bu anlamda size rahat bir sürüş   Şile yollarında köylerinde güzel bir gün geçirdim. Biraz
        dengesi bence çok iyi bu kazandıran unsurları arasında yer alırken yön                                                 sunuyor.    Arka’da  oturan  yolcu  biraz  yüksekte  olacak   rüzgar biraz da yağmur olmasına rağmen iyi geldi. Sürüş
        olarak vermiş olduğunuz komutlara anında uyan bir motosiklet. Yine ABS                                                 gibi. Belki arka yolcunun ağırlığı uzun kullanımlar da size   özelliği bakımından her motorda olmayan kendine has bir
        ve fren sistemi bu anlamda çok iyi özellikle ön fren kuvvettli. Motoru kul-                                            biraz binebilir. Motorun sesi güzel. Bildiğiniz DUKE sesi.   zevke sahip. Zaten motordan beklenen aranılan da bu...
        lanırken ellerinizi bırakıp çok rahat selfi çekebilirsiniz. İşin şakası ben işim                                       Bir Naked olarak göze dolu dolu geliyor. Biraz MT-07 ve   Fakat motosikletler doğru kullanılmazsa bu iyi olmaz...
        gereği yaptım...
    66     Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr                                                                                                                               www.automobilemagazine.com.tr | HAZİRAN 2018   67
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71