Page 66 - HAZİRAN 2018
P. 66
Automobile Magazine | Haziran 2018
TeST
Yine ön tarafta 120 70 ZR 17 lastik ebadı yer alırken, arka tarafta 180/55
ZR 17 lastikler bulunmakta. Motorumuzun kuru ağırlığı ise 174 kg. KTM
790 DUKE modelinde 4 farklı sürüş modu bulunuyor. Sport, Street, Rain
ve Track modları. Track modunda motorun üzerinde yer alan ABS dahil
tüm güvenlik sistemlerini tamamı ile iptal ederek bir kullanım sunuluyor.
Aynı zamanda ön gösterge panelinde 5.5 inç TFT ışığa duyarlı bir ekran
yer alıyor. Yine viraj ABS sistemi ve SuperMoto modu bulunuyor. MSR
motor freni sistemi yer alıyor. Motor tasarım anlayışını “Meşter keskin-
liğinde tasarım” mühendislik yapısında almakta. KTM DUKE modellerine
baktığımızda 125cc, 200cc, 390cc ve 1290cc şu ana kadar yer alıyordu.
Bu arada yer alan CC boşluğu yeni ürün gamı ile beraber KTM 790 DUKE
ile kapandı. Bu arada yer alan CC boşluğu özellikle geniş bir kitleye hitap
ettiğini de söyleyebiliriz. Sunmuş olduğu kapsamlı bir performans paketi Asfalt kullanımı adına dizayn edilmiş KTM 790 DUKE ile MT-09 arası bir görüntüye de sahip aslında. Kawasaki
sayesinde KTM 790 DUKE şu an rakipsiz olarak görülüyor. Aynı şekilde Şile’nin ralli etalarına az da olsa çok az bir giriş yaptım. de rakibi var mı ? bilmiyorum. Fakat bazı markalar için
KTM 790 DUKE için Viraj zevkini Doruğa çıkaran motosiklet unvanı kul- Ucundan tadına bakmak adına. Bakalım toprak yolda bu ciddi bir hezimet olacağının kanısındayım. KTM bu mod-
lanılıyor. KTM 790 DUKE hem virajda hem de kalkış anında bu anlamda motor nasıl diye? Çok rahat gerçekten etapları çok rahat el ile Türkiye’de güzel pazar yakalayabilir. Bunu değer-
çok iddaalı bir motosiklet. Paralel çift silindirli motor, viraja duyarlı elektron- aslında zevkli bir kullanım ile tamamlama imkanı suna- lendirmek gerekiyor. Ürün çok iyi. KTM kullanıcıları zaten
ik kontrol sistemine de sahip. KTM 790 DUKE ‘un üzerine ilk oturduğum bilen bir motor aslında. Virajlara hızlı girip çıkabildiği bu özellikle 390 cc den motorunu yükseltmek isteyen arzu
an itibarı ile sanki sürekli bu motoru kullanan biri olarak hiç bir agresif tavırı anlamda çok doğru. Yerden yüksekliği ve sürüş tasarımı edenler için biçilmiş bir kaptan. Artık 790 DUKE var, farklı
olmadan çok rahat ve ilk kullanımda dahi kendimi bir o kadar güvende bakımından kullanırken hiç bir rahatsızlık vermiyor. Keza bir markaya gitmelerine gerek kalmadı. Ben bu motor ile
hissettiğimi, üzerinde rahat hareket edebildiğimi söylemem lazım. Ağırlık depo ve sele tasarımı bu anlamda size rahat bir sürüş Şile yollarında köylerinde güzel bir gün geçirdim. Biraz
dengesi bence çok iyi bu kazandıran unsurları arasında yer alırken yön sunuyor. Arka’da oturan yolcu biraz yüksekte olacak rüzgar biraz da yağmur olmasına rağmen iyi geldi. Sürüş
olarak vermiş olduğunuz komutlara anında uyan bir motosiklet. Yine ABS gibi. Belki arka yolcunun ağırlığı uzun kullanımlar da size özelliği bakımından her motorda olmayan kendine has bir
ve fren sistemi bu anlamda çok iyi özellikle ön fren kuvvettli. Motoru kul- biraz binebilir. Motorun sesi güzel. Bildiğiniz DUKE sesi. zevke sahip. Zaten motordan beklenen aranılan da bu...
lanırken ellerinizi bırakıp çok rahat selfi çekebilirsiniz. İşin şakası ben işim Bir Naked olarak göze dolu dolu geliyor. Biraz MT-07 ve Fakat motosikletler doğru kullanılmazsa bu iyi olmaz...
gereği yaptım...
66 Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr www.automobilemagazine.com.tr | HAZİRAN 2018 67