Page 33 - EYLÜL-EKİM2022
P. 33

Mandhir Singh gibi uzun yıllardır Castrol’de çalışan
        ve markayı çok iyi tanıyan bir CEO ile Castrol, dünya
        genelinde çok büyük başarılara imza attı. Onun döne-
        minde başlayan Castrol’ün bir madeni yağ markası
        ötesinde araç bakım markası olma vizyonu şimdi de
        Michelle Jou ile devam edecek. Geçen aylarda Türki-
        ye’ye de gelen Michelle Jou’nun özellikle kimya, mo-
        bilite ve elektrik-elektronik sektörlerindeki tecrübesi
        ile Castrol’ü rekabette daha da yukarıya taşıyacağı-
        na  inanıyorum.  Yeni  stratejimizin  odak  noktasındaki
        önemli  konular  sürdürülebilirlik  ve  elektrikli  araçlar.
        Michelle Jou da bu alandaki yatırımlarımızı, inisiyati-
        flerimizi geldiği ilk günden beri ciddi anlamda destekli-
        yor. Türkiye ziyareti bu açıdan da bizim için çok önemli
        oldu. İstanbul’dan yönetilen TUCA (Türkiye, Ukrayna
        ve Orta Asya) bölgesi sahip olduğu başarılı ekibi ile
        Castrol dünyası içinde hem zengin satış fırsatlarını
        değerlendirmesi hem de ilk projeleri hayata geçirme-
        si açısından öncü pazarlardan. Michelle Jou bu zi-
        yaretinde Türkiye ekibinin hayata geçirdiği özel servis
        zincir markası Castrol Auto Service ve dünyada ilk
        kez ülkemizde kullanıma sunduğumuz, araç sahipler-
        ine ihtiyaç duydukları hizmete göre, kendilerine yakın
        lokasyonda uygun özel servisleri bulma, yorum ve
        puanlara göre karşılaştırma ve online randevu alma
        gibi fırsatlar sunan, Türkiye’nin ilk özel servis bulma
        platformu yeni CARAMA projemizi yerinde görerek
        değerlendirme şansı da buldu.
        • Castrol Auto Service ağı Türkiye'de 75 noktaya ulaştı.
        Auto Service ile araç sahiplerine bakım ve onarım hizmeti
        veriyorsunuz. Castrol bir madeni yağ markasının ötesine
        geçerek bir bakım markasına da dönüştüğünü görüyoruz.
        Bu süreci nasıl değerlendirmektesiniz?
        Öncelikle son durum hakkında sizi bilgilendirmek is-
        terim. Sorunuzda 75 nokta olarak belirttiğiniz Castrol
        Auto Service ağımız hem yetkili servislerden hem
        de tüketicilerimizden  gelen talepler  doğrultusunda
        şu anda 81 noktaya  ulaşmış durumda ve büyüm-
        eye devam ediyor. Bu da kurduğumuz ağın verdiği
        hizmetlerden ne kadar memnun kalındığını gösteriyor.                                                        33
        Sorunuzun cevabına gelince: Tüm dünyayı, insanları,
        şirketleri ve iş yapış şekillerini etkileyen pandemi ned-
        eniyle 30 yıla yayılacak bir değişim ve dönüşümü son
        2 yılda yaşadık. Böylesine güçlü bir değişimin oto-  • Castrol ile TÜMOSAN arasında 2 yıllık yeni bir anlaş-  • Castrol ve Doğuş Otomotiv arasında 5 yıllık
        motiv ve bağlı sektörleri etkilememesi düşünülemez-  ma daha imzaladınız. Bu size nasıl bir fayda sağlamak-  bir sözleşme daha imzaladınız. Renault ile de   MAGAZINE.COM.TR
        di. Castrol olarak biz de bu dönüşüme kayıtsız kal-  tadır? Özellikle yeni nesil traktör motorlarında nasıl bir   küresel çapta devam eden bir iş birlikteliğiniz
        madık ve bir madeni yağ markasının ötesinde bakımı
        sahiplenen bir markaya dönüşme hedefiyle tüm   deneyim sunmayı hedeflemektesiniz?   var. Özellikle bu iş birliktelikleri ve otomotiv
        müşterilerimiz ve iş ortaklarımız ile büyüyebileceğimiz   Türkiye’nin ilk yerli traktör markalarından TÜMO-  sektörüne yönelik değinmek istedikleriniz
        iş modellerini  genel stratejimizin içine aldık. 120 yılı   SAN ile 2002 yılından bu yana süren iş birliğimizi   hakkında bilgi alabilir miyiz?
        aşkın deneyimimizi ve bilgi birikimimizi, araç bakım ve   iki yıl daha uzatan  bir anlaşma  yaptık. Böylece
        onarım hizmetine taşıyarak, Castrol Auto Service isimli   Castrol olarak TÜMOSAN’ın tüm Ar-Ge çalışma-  Bu yıl hem Doğuş Otomotiv hem de Yüce   AUTOMOBILE
        yeni bir özel servis zincir markası oluşturduk. Castrol   larında bulunacak ve karşılıklı olarak tecrübeler-  Auto ile uzun yıllara dayanan iş birliklerim-
        Auto Service’i oluştururken hedefimiz şuydu: Yüksek   imizden  yararlanacağız. TÜMOSAN’ın ürettiği  ve   izi 5 yıl daha uzatan anlaşmaları imzaladık.
        hizmet kalitesiyle her marka aracın bakım ve onarım   zorlu koşullarda çalışan traktör gibi çiftçilerin en   2017 yılında  Renault  F1  takım sponsor-
        yolculuğunun tamamını sahiplenmek, araç bakımında   büyük yardımcısı olan bir aracın yanı sıra diğer   luğuyla başlayan iş birliğimiz sonucunda
        kalite  ve profesyonellik  arayan  araç  sahiplerinin  ihti-  taşıt ve ekipmanların çok daha verimli bir şekilde   Renault ve Dacia’nın tercihi de Castrol
        yaç duyabileceği tüm hizmetleri bir araya getirmek.   ve performansının en üstünde çalışması için ger-  oldu.   Castrol olarak  Türkiye’de  yolda
        Bu doğrultuda yaptığımız yoğun ve detaylı çalışma-  ekli geliştirmeleri hayata geçireceğiz. Bu tecrübe-  gördüğünüz her 2 araçtan 1’inin stratejik
        lar sayesinde Castrol Auto Service, TÜV Rheinland   miz sayesinde yeni nesil traktörlerin ihtiyaçlarını   madeni yağ partneriyiz. Araç üreticileri ile
        tarafından sertifikalandırılmış tek servis ağı oldu. TÜV   daha iyi anlayacağız. Çünkü yeni nesil traktörler-  motor ve motor yağı geliştirmek, ilk dolum
        Rheinland sertifikasını almak için, alanında uzman ust-  in motorları geleneksel traktörlere göre çok daha   yağı olmak ve markanın tercih ettiği mad-
        alar ve profesyonel ekipmanlarla verdiğiniz eksiksiz   güçlü olurken tarım dışında birçok farklı iş kolun-  eni yağ partneri olmak stratejimizin en
        bakım ve onarım hizmetleri, yetkili kişiler tarafından   da da kullanılabiliyor. Bu da motorlarının uygun   önemli önceliklerinden. Türkiye’de Cas-
        denetlenerek teyit ediliyor. Bu sertifikayı almak Cas-  bir madeni yağ kullanılmadığında çok daha hızlı   trol’ü tercih eden binek araç markalarına
        trol Auto Service’in araç bakımında ne kadar doğru ve   yıpranmasına neden olabiliyor. Biz de TÜMOSAN   baktığımıza;  Volkswagen, Audi,  Seat,
        sağlam adımlarla güçlü bir marka olma yolunda ilerle-  ile yaptığımız iş birliği sayesinde tüm bu olasılıkları   Skoda, Ford, Renault, Volvo, Jaguar Land
        diğinin en önemli göstergelerinden biri.    değerlendirerek en uygun ürünleri üreteceğiz.   Rover gibi lider markaları sayabiliriz.

                                                                                                               11.YIL
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38