Page 33 - EYLÜL-EKİM2022
P. 33
Mandhir Singh gibi uzun yıllardır Castrol’de çalışan
ve markayı çok iyi tanıyan bir CEO ile Castrol, dünya
genelinde çok büyük başarılara imza attı. Onun döne-
minde başlayan Castrol’ün bir madeni yağ markası
ötesinde araç bakım markası olma vizyonu şimdi de
Michelle Jou ile devam edecek. Geçen aylarda Türki-
ye’ye de gelen Michelle Jou’nun özellikle kimya, mo-
bilite ve elektrik-elektronik sektörlerindeki tecrübesi
ile Castrol’ü rekabette daha da yukarıya taşıyacağı-
na inanıyorum. Yeni stratejimizin odak noktasındaki
önemli konular sürdürülebilirlik ve elektrikli araçlar.
Michelle Jou da bu alandaki yatırımlarımızı, inisiyati-
flerimizi geldiği ilk günden beri ciddi anlamda destekli-
yor. Türkiye ziyareti bu açıdan da bizim için çok önemli
oldu. İstanbul’dan yönetilen TUCA (Türkiye, Ukrayna
ve Orta Asya) bölgesi sahip olduğu başarılı ekibi ile
Castrol dünyası içinde hem zengin satış fırsatlarını
değerlendirmesi hem de ilk projeleri hayata geçirme-
si açısından öncü pazarlardan. Michelle Jou bu zi-
yaretinde Türkiye ekibinin hayata geçirdiği özel servis
zincir markası Castrol Auto Service ve dünyada ilk
kez ülkemizde kullanıma sunduğumuz, araç sahipler-
ine ihtiyaç duydukları hizmete göre, kendilerine yakın
lokasyonda uygun özel servisleri bulma, yorum ve
puanlara göre karşılaştırma ve online randevu alma
gibi fırsatlar sunan, Türkiye’nin ilk özel servis bulma
platformu yeni CARAMA projemizi yerinde görerek
değerlendirme şansı da buldu.
• Castrol Auto Service ağı Türkiye'de 75 noktaya ulaştı.
Auto Service ile araç sahiplerine bakım ve onarım hizmeti
veriyorsunuz. Castrol bir madeni yağ markasının ötesine
geçerek bir bakım markasına da dönüştüğünü görüyoruz.
Bu süreci nasıl değerlendirmektesiniz?
Öncelikle son durum hakkında sizi bilgilendirmek is-
terim. Sorunuzda 75 nokta olarak belirttiğiniz Castrol
Auto Service ağımız hem yetkili servislerden hem
de tüketicilerimizden gelen talepler doğrultusunda
şu anda 81 noktaya ulaşmış durumda ve büyüm-
eye devam ediyor. Bu da kurduğumuz ağın verdiği
hizmetlerden ne kadar memnun kalındığını gösteriyor. 33
Sorunuzun cevabına gelince: Tüm dünyayı, insanları,
şirketleri ve iş yapış şekillerini etkileyen pandemi ned-
eniyle 30 yıla yayılacak bir değişim ve dönüşümü son
2 yılda yaşadık. Böylesine güçlü bir değişimin oto- • Castrol ile TÜMOSAN arasında 2 yıllık yeni bir anlaş- • Castrol ve Doğuş Otomotiv arasında 5 yıllık
motiv ve bağlı sektörleri etkilememesi düşünülemez- ma daha imzaladınız. Bu size nasıl bir fayda sağlamak- bir sözleşme daha imzaladınız. Renault ile de MAGAZINE.COM.TR
di. Castrol olarak biz de bu dönüşüme kayıtsız kal- tadır? Özellikle yeni nesil traktör motorlarında nasıl bir küresel çapta devam eden bir iş birlikteliğiniz
madık ve bir madeni yağ markasının ötesinde bakımı
sahiplenen bir markaya dönüşme hedefiyle tüm deneyim sunmayı hedeflemektesiniz? var. Özellikle bu iş birliktelikleri ve otomotiv
müşterilerimiz ve iş ortaklarımız ile büyüyebileceğimiz Türkiye’nin ilk yerli traktör markalarından TÜMO- sektörüne yönelik değinmek istedikleriniz
iş modellerini genel stratejimizin içine aldık. 120 yılı SAN ile 2002 yılından bu yana süren iş birliğimizi hakkında bilgi alabilir miyiz?
aşkın deneyimimizi ve bilgi birikimimizi, araç bakım ve iki yıl daha uzatan bir anlaşma yaptık. Böylece
onarım hizmetine taşıyarak, Castrol Auto Service isimli Castrol olarak TÜMOSAN’ın tüm Ar-Ge çalışma- Bu yıl hem Doğuş Otomotiv hem de Yüce AUTOMOBILE
yeni bir özel servis zincir markası oluşturduk. Castrol larında bulunacak ve karşılıklı olarak tecrübeler- Auto ile uzun yıllara dayanan iş birliklerim-
Auto Service’i oluştururken hedefimiz şuydu: Yüksek imizden yararlanacağız. TÜMOSAN’ın ürettiği ve izi 5 yıl daha uzatan anlaşmaları imzaladık.
hizmet kalitesiyle her marka aracın bakım ve onarım zorlu koşullarda çalışan traktör gibi çiftçilerin en 2017 yılında Renault F1 takım sponsor-
yolculuğunun tamamını sahiplenmek, araç bakımında büyük yardımcısı olan bir aracın yanı sıra diğer luğuyla başlayan iş birliğimiz sonucunda
kalite ve profesyonellik arayan araç sahiplerinin ihti- taşıt ve ekipmanların çok daha verimli bir şekilde Renault ve Dacia’nın tercihi de Castrol
yaç duyabileceği tüm hizmetleri bir araya getirmek. ve performansının en üstünde çalışması için ger- oldu. Castrol olarak Türkiye’de yolda
Bu doğrultuda yaptığımız yoğun ve detaylı çalışma- ekli geliştirmeleri hayata geçireceğiz. Bu tecrübe- gördüğünüz her 2 araçtan 1’inin stratejik
lar sayesinde Castrol Auto Service, TÜV Rheinland miz sayesinde yeni nesil traktörlerin ihtiyaçlarını madeni yağ partneriyiz. Araç üreticileri ile
tarafından sertifikalandırılmış tek servis ağı oldu. TÜV daha iyi anlayacağız. Çünkü yeni nesil traktörler- motor ve motor yağı geliştirmek, ilk dolum
Rheinland sertifikasını almak için, alanında uzman ust- in motorları geleneksel traktörlere göre çok daha yağı olmak ve markanın tercih ettiği mad-
alar ve profesyonel ekipmanlarla verdiğiniz eksiksiz güçlü olurken tarım dışında birçok farklı iş kolun- eni yağ partneri olmak stratejimizin en
bakım ve onarım hizmetleri, yetkili kişiler tarafından da da kullanılabiliyor. Bu da motorlarının uygun önemli önceliklerinden. Türkiye’de Cas-
denetlenerek teyit ediliyor. Bu sertifikayı almak Cas- bir madeni yağ kullanılmadığında çok daha hızlı trol’ü tercih eden binek araç markalarına
trol Auto Service’in araç bakımında ne kadar doğru ve yıpranmasına neden olabiliyor. Biz de TÜMOSAN baktığımıza; Volkswagen, Audi, Seat,
sağlam adımlarla güçlü bir marka olma yolunda ilerle- ile yaptığımız iş birliği sayesinde tüm bu olasılıkları Skoda, Ford, Renault, Volvo, Jaguar Land
diğinin en önemli göstergelerinden biri. değerlendirerek en uygun ürünleri üreteceğiz. Rover gibi lider markaları sayabiliriz.
11.YIL