Page 32 - EYLÜL-EKİM2022
P. 32
Özel Röportaj
Ayhan
Köksal
Castrol Türkiye, Ukrayna ve
Orta Asya Direktörü
32 Ayhan KÖKSAL Hakkında... • Sn. Köksal merhaba, nasılsınız? Petrol Sanayi Derneği’nin Yarı yıl sonuçlarına baktığımızda binek
Castrol Türkiye ekibine 2005 yılın- açıkladığı ilk çeyrek sonuçlarına göre Castrol, madeni yağ araçlar motor yağında yüzde 33,9, moto-
da B2B Bölge Satış Müdürü olarak
MAGAZINE.COM.TR yana Castrol Türkiye İndirekt Satışlar büyüdü. Türkiye'den yönetilen Türkiye, Ukrayna ve Orta araçlar motor yağında ise yüzde 33,2 pazar
siklet madeni yağında yüzde 48,8 ve ticari
pazarının toplam büyüme oranından yaklaşık 6 kat fazla
katılan Ayhan Köksal, 2018 yılından bu
payı ile liderliğimizi sürdürüyoruz. Uygu-
Asya (TUCA) bölgesi Çin'i de geçerek hacimsel olarak en
Müdürü olarak görev yapıyordu. Kari-
ladığımız strateji ile odaklandığımız her kat-
çok ve en hızlı büyüyen pazar oldu. Bu başarı ve başarının
egoride pazarın üstünde büyüme gösterdik.
yeri boyunca Castrol ve bp’de satış
arkasında yatanları ve “Bölgemiz, Castrol dünyasının en
Ayrıca bu başarılı sonuçların ardından Çin’i
ve pazarlama departmanlarında çeşitli
de geçerek Castrol dünyasında hacimsel
büyük pazarı Çin'in büyümesini geçti” yorumlarınızı nasıl
AUTOMOBILE pozisyonlarda görev yapan Köksal, olarak paylaşırsınız? olarak en çok ve en hızlı büyüyen pazar
2009 yılında Distribütör Bölge Satış
olduk. Bu başarımızın ardında; yenilikçi te-
Müdürü, 2010 yılında Ticari Araç
Ülkemizde otomotiv sektörü hem ihracatımızı hem
knolojilerimiz ve üstün kaliteli ürünlerimizin
Yağları Pazarlama Müdürü, 2011-
de yerli talebi karşılayan lokomotif sektörlerden biri
yanı sıra çalışanlarımızın özverili emekleri bu-
konumunda. Her geçen yıl artan yerli-yabancı yatırım-
2014 arasında bp Gaz Otogaz Satış
tihdam kapasitemizle ihracat odaklı büyüme
Müdürü, 2015-2018 arasında ise Orta lar ve büyüyen pazar sayesinde oldukça yüksek bir lunuyor. İlerleyen dönemde de üretim ve is-
Asya Pazarları Satış Müdürü görev- potansiyele de sahip. Son dönemde tüm dünyayı et- stratejimizi istikrarlı biçimde sürdüreceğiz.
kileyen pandemi, çip krizi, ekonomik dalgalanmalar ve
lerinde bulundu. Castrol’ün Türkiye, bölgesel gelişmeleri dışarıda bırakırsak Türkiye’de her
Ukrayna ve Orta Asya (TUCA) bölgesi yıl 750 binden fazla araç satılıyor. Ülkemizin ekono- • 20 yıldan uzun bir süredir Castrol’de görev yap-
kapsamındaki pazarlarının yönetimind- misinde bu kadar önemli bir yeri olan bu sektör, mad- an ve son 7 yıldır da Castrol CEO’su olan Mandhir
en sorumlu olan Köksal, aynı zamanda eni yağ sektörünün de büyümesine yardımcı oluyor. Singh’in Eylül 2022’de emekliye ayrılmasından
Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya PET-DER’in raporları aracılığı ile izlediğimiz pazar pay- sonra Michelle Jou şirketin yeni CEO’su olacak.
bölgesi yönetim ekibine de liderlik ları ve büyüme oranlarına baktığımızda bahsettiğim Jou’nun strateji uygulama, müşteri odaklılık ve
ediyor. Boğaziçi Üniversitesi Endüstri büyümeyi açık bir şekilde görebiliyoruz. 2022’nin ilk tedarik zinciri alanlarında kapsamlı deneyimi
yarısında gerek küresel gerekse bölgesel ekonomik
Mühendisliği bölümünden mezun olan gelişmelere rağmen madeni yağ pazarı bir önceki bulunduğu belirtilmekte. Bu günlerde Castrol'ün
Ayhan Köksal, Yeditepe Üniversite- yılın aynı dönemine göre yüzde 8’in üzerinde büyüdü. yükselişinde ve dünya çapındaki başarısında
si’nden Pazarlama Yönetimi alanında Castrol olarak yüzde 24,3 ile toplam pazarın iki katın- Michelle Jou'nun bir etkisi olduğunu düşünüyor
da yüksek lisans derecesine sahip. dan fazla büyüme kaydettik. musunuz ve bu yansımaya başlıyor mu?
Automobile Magazine | EYLÜL-EKİM 2022