Page 32 - EYLÜL-EKİM2022
P. 32

Özel Röportaj

























                                                                 Ayhan





                                                                 Köksal





                                                                 Castrol Türkiye, Ukrayna ve


                                                                 Orta Asya Direktörü






   32   Ayhan KÖKSAL Hakkında...        • Sn. Köksal merhaba, nasılsınız? Petrol Sanayi Derneği’nin   Yarı yıl sonuçlarına baktığımızda binek
        Castrol Türkiye ekibine 2005 yılın-  açıkladığı ilk çeyrek sonuçlarına göre Castrol, madeni yağ   araçlar motor yağında yüzde 33,9, moto-
        da  B2B  Bölge  Satış  Müdürü  olarak
     MAGAZINE.COM.TR  yana Castrol Türkiye İndirekt Satışlar   büyüdü.  Türkiye'den yönetilen  Türkiye, Ukrayna ve Orta   araçlar motor yağında ise yüzde 33,2 pazar
                                                                                   siklet madeni yağında yüzde 48,8 ve ticari
                                        pazarının toplam büyüme oranından yaklaşık 6 kat fazla
        katılan Ayhan Köksal, 2018 yılından bu
                                                                                   payı ile liderliğimizi sürdürüyoruz. Uygu-
                                        Asya (TUCA) bölgesi Çin'i de geçerek hacimsel olarak en
        Müdürü olarak görev yapıyordu. Kari-
                                                                                   ladığımız strateji ile odaklandığımız her kat-
                                        çok ve en hızlı büyüyen pazar oldu. Bu başarı ve başarının
                                                                                   egoride pazarın üstünde büyüme gösterdik.
        yeri boyunca Castrol ve bp’de satış
                                        arkasında yatanları ve “Bölgemiz, Castrol dünyasının en
                                                                                   Ayrıca bu başarılı sonuçların ardından Çin’i
        ve pazarlama departmanlarında çeşitli
                                                                                   de  geçerek Castrol dünyasında  hacimsel
                                        büyük pazarı Çin'in büyümesini geçti” yorumlarınızı nasıl
     AUTOMOBILE  pozisyonlarda görev yapan Köksal,   olarak paylaşırsınız?         olarak en çok ve en hızlı büyüyen pazar
        2009 yılında Distribütör Bölge Satış
                                                                                   olduk. Bu başarımızın ardında; yenilikçi te-
        Müdürü, 2010 yılında Ticari Araç
                                        Ülkemizde otomotiv sektörü hem ihracatımızı hem
                                                                                   knolojilerimiz ve üstün kaliteli ürünlerimizin
        Yağları Pazarlama Müdürü, 2011-
                                        de yerli talebi karşılayan lokomotif sektörlerden biri
                                                                                   yanı sıra çalışanlarımızın özverili emekleri bu-
                                        konumunda. Her geçen yıl artan yerli-yabancı yatırım-
        2014 arasında bp Gaz Otogaz Satış
                                                                                   tihdam kapasitemizle ihracat odaklı büyüme
        Müdürü, 2015-2018 arasında ise Orta   lar ve büyüyen pazar sayesinde oldukça yüksek bir   lunuyor. İlerleyen dönemde de üretim ve is-
        Asya Pazarları Satış Müdürü görev-  potansiyele de sahip. Son dönemde tüm dünyayı et-  stratejimizi istikrarlı biçimde sürdüreceğiz.
                                        kileyen pandemi, çip krizi, ekonomik dalgalanmalar ve
        lerinde  bulundu.  Castrol’ün  Türkiye,   bölgesel gelişmeleri dışarıda bırakırsak Türkiye’de her
        Ukrayna ve Orta Asya (TUCA) bölgesi   yıl 750 binden fazla araç satılıyor. Ülkemizin ekono-  • 20 yıldan uzun bir süredir Castrol’de görev yap-
        kapsamındaki pazarlarının yönetimind-  misinde bu kadar önemli bir yeri olan bu sektör, mad-  an ve son 7 yıldır da Castrol CEO’su olan Mandhir
        en sorumlu olan Köksal, aynı zamanda   eni yağ sektörünün de büyümesine yardımcı oluyor.   Singh’in Eylül 2022’de emekliye ayrılmasından
        Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya   PET-DER’in raporları aracılığı ile izlediğimiz pazar pay-  sonra Michelle Jou şirketin yeni CEO’su olacak.
        bölgesi yönetim ekibine de liderlik   ları ve büyüme oranlarına baktığımızda bahsettiğim   Jou’nun strateji uygulama, müşteri odaklılık ve
        ediyor.  Boğaziçi  Üniversitesi  Endüstri   büyümeyi açık bir şekilde görebiliyoruz. 2022’nin ilk   tedarik  zinciri  alanlarında  kapsamlı  deneyimi
                                        yarısında gerek küresel gerekse bölgesel ekonomik
        Mühendisliği bölümünden mezun olan   gelişmelere rağmen madeni yağ pazarı bir önceki   bulunduğu belirtilmekte. Bu günlerde Castrol'ün
        Ayhan Köksal, Yeditepe Üniversite-  yılın aynı dönemine göre yüzde 8’in üzerinde büyüdü.   yükselişinde ve dünya çapındaki başarısında
        si’nden Pazarlama Yönetimi alanında   Castrol olarak yüzde 24,3 ile toplam pazarın iki katın-  Michelle Jou'nun bir etkisi olduğunu düşünüyor
        da yüksek lisans derecesine sahip.  dan fazla büyüme kaydettik.            musunuz ve bu yansımaya başlıyor mu?
      Automobile Magazine  |  EYLÜL-EKİM 2022
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37