Page 27 - ŞUBAT 2016
P. 27
HABERLER Automobile Magazine
YARIŞÇI BİR RUH: Alçaltılan ve aerodinamik ayırıcıyla en yüksek performanslı ve sürücü
deneyimine en çok odaklanan V8
eksiksiz hale getirilen ön tamponda
ASTON MARTIN VANTAGE motoru ve ön frenleri besleyen daha motorlu model olmaya devam ediyor.
büyük bir hava girişine yer verildi. Arka VantageS’in 7.300 devir/dakikada 430
Yarış otomobillerinden 10 mm daha geniş lastiklere tampona ise görselliği işlevsellikle bhp (436PS/321kW) güç, 5.000 devir/
esinlenilerek tasarlanan sahip bulunan V8 Vantage, bütünleyen bir yayıcı eklendi. Ayrıca dakikada 490Nm (361 libre/fit) tork
Aston Martin V8 Vantage daha mükemmel olan yol tutuşunu özel olarak şekil verilen ve yarış oto- üreten daha güçlü motoru, standart
keskin ve güçlü hale gelirken, daha da arttırıyor, hem de mobillerinden esinlenilen yan çıtalarla donanımda bulunan, yakın dişli oranına
yapılan iyileştirmelerle aracın direksiyonun daha iyi tepki V8 Vantage’ın daha güçlü görüntüsü ve yedi ileri vitese sahip Sportshift™ II
dinamizmi, sürüş stili veper- vermesini ve frenlerin daha tamamlandı. Vantage S ise Vantage otomatikleştirilmiş manuel şanzımanı
formans değerleri güçlendi- büyük güçle yola hükmetme- serisinde en yüksek donanıma sahip, mükemmel şekilde tamamlıyor.
rildi. 7 ileri vitesli Sportshit sini tam anlamıyla mümkün
II şanzımanı, iyileştirilen kılıyor. Yeni direksiyon mili,
şasisi ve fren sistemiyle daha valf yapısı güncellenmiş
yoğun ve güvenli bir sürüş hidrolik direksiyon pompası ve
deneyimi sunuyor. Vantage S önceki modelde bulunan 17:1
serisi temel alınarak yapılan oranına kıyasla daha hızlı 15:1
iyileştirmelerle V8 Vantage dişli oranı, yeni V8 Vantage’ın
daha hızlı direksiyon kontrolü daha yüksek hassasiyetle
sağlarken, 380 mm çapındaki kontrol edilmesini, daha çevik
iki parçalı ve havalandırmalı, bir yapıya ve baştan sona
dökme demirden ön fren zevkli bir sürüş için daha iyi
diskleri ve altı adet piston bir geri besleme sistemine
kaliperi, frenleme gücünü ve sahip olmasını sağlıyor. V8
fren pedalının verdiği hissi Vantage’da, aracın güçlendi-
ciddi düzeyde arttırıyor. Bu rilen performansını tamamla-
yeni fren sistemi, yokuşlarda mak amacıyla Vantage S ve ‘S’ modeline özel spor egzoz sistemi, arabalarından ilham alınan aerodina-
daha hassas kontrol sağlayan sınırlı sayıda üretilen N400 sürüş deneyiminin yoğunluğuna tama- mik paketindeki karbon fiber detaylar,
Hill Start Assist (HSA) özelliğini modellerinden esinlenilen mıyla uygun olarak heyecan verici bir görsel olarak onu V8 Vantage’dan
de bünyesinde barındırıyor. bir dizi stil değişikliği de egzoz sesi çıkarıyor ve aracın sportif mütevazı ve oldukça çekici biçimde
Bir önceki modele kıyasla gerçekleştirildi. kimliğini vurguluyor. Vantage S’in yarış ayıran bir görüntü sunuyor.
26 automobilemagazine.com.tr 2016 Şubat