Page 25 - ŞUBAT 2016
P. 25
Bu motosikleti kullanmak size zevk veren başka bir Motorumuzun gösterge kısmında 2 farklı seçenek sunul-
motosikletten alamadığınız hazzı almanızı sağlayan bir makta. Dijital olarak sürüş modlarını görmeniz ile beraber
modeldir. BMW nin geliştirmiş olduğu HP Shift Assis- devir saati görsel olarak size eşlik ediyor. Motorumuzda
tant Pro kalkış ve duruş sırasında debriyaj kullanımını en mod kısıtlaması sebebi ile 7.500 devirde redline ışığımız
düşük seviyeye getirerek, vites değiştirmeyi hızlandırır ve yanmakta idi. Vites geçişleri sorunsuz şekilde gayet iyi
kolaylaştırır. Debriyaj kullanmanıza gerek olmadan vites şekilde çalışmakta. Özellikle debriaj kullanmadan ani fren
değiştirmenize olanak sağlar. Ayrıca, Elektronik süspansi- anlarında vitesi peş peşe düşürüyor olmanız da artı. Arka
yon kumandası “Dynamic ESA” aracılığıyla ideal süspan- fren ABS devrede iken oldukça iyi çalışıyor. Kısa sürede
siyon performansını otomatik olarak hisseder ve yol yavaşlatıp ön fren yardımı ile durmanıza olanak sağlıyor.
koşullarına ağırlık oranına göre ayarlar. Motosikletlerinden Özellikle yüksek hızlarda Brembo ön fren sistemi ile yeterli
en iyi performansı almak isteyenler, ilk kez BMW Motorrad seviyede olan Arka Fren diskleri kısa sürede hız kaybet-
tarafından sunulan iki dinamik ayar ve virajlarda maksi- menize olanak sağlıyor. Sol elimiz ile sürüş anında trip ve
mum fren güvenliği sunan ABS Pro özelliğini içeren Pro info tuşları yardımı ile yolda motorumuzun hakkında gerek-
sürüş modlarını tercih edebilirler. Motosikletimizin 3 farklı li olan tüm bilgilere ulaşabiliyoruz. Ayrıca, hangi güzergahı
sürüş seçeneği bulunuyor. Bu ayarı sağ eliniz ile sürüş ne kadar zamanda kat ettiğinizi görmek için bir yol sayacı
anında baş parmağınız ile kolayca yapmanız mümkün. da koyulmuş. Menüden motorumuzun içinde bulunan
Road seçeneği tüm yol şartlarında kullanıma uygun kılın- menzili ile toplamda kaç km kadar gideceğini Range
mış. Sport (Dinamik) mod seçeneği ise en zevkli kullanım kısmından görebiliyoruz. BMW S 1000 XR Türkiye’de özel
türü. Motorun egzos ve performans yapısı size iyi bir spor bir satış paketi ile sunuluyor. Bu paketin içerisinde hazır
sürüş vaat ediyor. Egzos ise bu mod seçimi ile S 1000 navigasyon sistemi de bulunmakta. Siz yalnızca cihazı yer-
RR’dan duyulan yırtıcı sesi ve özellikle gaz kısmalarda ine alıp yerleştiriyorsunuz. Aksesuar olarak yan çantaları
patlama şeklinde çıkan sesler trafik sıkışık iken araçların ile adventure modeli olarak ayrıca kullanabilirsiniz. BMW
size dikkat edebilmesini sağlayan bir unsur. Rain yani S 1000 XR yerine göre süper sport ve sport touring olarak
yağmur modunda motor özellikle alt devirlerde tamamı ile iyi bir motor ve güvenli bir sürüş size vaat etmekte. Bu tarz
cansız bir duruma gelerek devrini ona göre ayarlıyor. Rain bir birleşim özellikle S 1000 RR alt yapısı 160 beygirlik güç
modu seçili iken beygir kısıtlaması da yine sunulmaktadır. ile benim oldukça beğenimi kazanmış bir model.
24 automobilemagazine.com.tr 2016 Şubat