Page 18 - ŞUBAT 2016
P. 18
Automobile Magazine - JAGUAR F-PACE
Jaguar’ın All Surface Progress Sabit AWD sistemine kıyasla daha
Control (ASPC)* sistemi, çekişin az yakıt tüketimi sunan ve daha
zayıf olduğu durumlarda otomobili düşük emisyon üreten sistem,
ADAPTİF LED FARLAR SPOR JANTLAR ideal şekilde kullanmanıza yardımcı çekiş kuvvetini yeniden kazan-
olan düşük hızlı bir cruise control mak için çaba harcamanız yerine
Jaguar’ın imzasını taşıyan ‘J’ Blade F-PACE dinamik görünümünü kusursuz teknolojisidir. Adaptive Dynamics kaybetmenizi önlemek amacıyla
gündüz farlarına sahip F-PACE şekilde tamamlamak üzere 18 inç -22 bulunan tüm Dört Çeker otomo- tepkisel olduğu kadar öngörülebilir
Adaptif LED farlar*, gün ışığına inç arasında değişen boyutlarda hafif, billerde opsiyonel Adaptif Yüzey özelliğe de sahiptir. Frenle tork
yakın yoğunlukta ışık üreterek aerodinamik açıdan verimli alaşım jant Tepkisi (ASR) özelliği motor ve fren yönlendirme teknolojisi, en kes-
nesneleri daha kolaylıkla ayırt ede- seçenekleri sunar. ayarlarını değiştirerek mevcut ka- kin virajları dönebilme becerisini
bilmenize ve yorgunluğu azaltmaya vrama seviyesinden faydalanmak artırmak üzere önden savrulmayı
yardımcı olur. TSA römork çekerken size daha fazla üzere zeminler arasındaki farkları azaltarak, otomobile spor otomo-
denge sunar. TSA’nın römorkun teh- algılar. Benzersiz JaguarDrive billere benzer bir çeviklik kazan-
likeli şekilde sallandığını tespit etmesi Control sistemi Dynamic Modda dırarak ve sürücüye daha fazla
halinde sistem motor gücünü kademeli daha hızlı vites değiştirme ve daha güven sağlayarak iç kısımda kalan
YENİ DİZEL MOTORU INGENIUM olarak düşürerek ve sallanmayı kontrol sportif şekilde vites küçültme ön ve arka tekerleklerde kontrollü
altına almak üzere otomobilin iki yanına sağlar, verimliliği artırmak üzere ve bağımsız frenleme özelliği
bağımsız olarak fren uygulayarak kon-
F-PACE’in 2,0 litre 4 silindirli 180 bg Turbocharged Dizel trolü yeniden ele almanıza yardımcı olur. Eco Modunda daha erken vites sunar. Elektrikli Direksiyon (EPAS)
motoru, Ingenium motor yelpazemizde yer alıyor. Ingeni- yükseltir, Rain Ice Snow Modunda olağanüstü geri bildirim ve kontrol
um, Jaguar Land Rover’ın zahmetsiz performans, sadelik ise tutuşun zayıf olduğu durumlar- sunar. Talep üzerine etkinleştirme
ve verimlilik için tasarlanmış yeni motor neslidir. Gelişmiş da daha yumuşak şekilde ilerleme özelliğine sahiptir ve gücü gerekli
teknoloji ve tümüyle alüminyum yapısıyla Ingenium etkileyici özelliğini benimser. F-PACE’in tam olacağı zamana saklarken, yakıt-
seviyede yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu sunar. Önceki dinamik performansından yarar- tan da tasarruf edilmesini sağlar.
nesil eşdeğer motorlara göre genel olarak 20 kg daha hafif lanma ve yakıt ekonomisini en Adaptive Dynamics yol koşullarına
olan Ingenium, doğası gereği daha verimlidir. Bilgisayar üst seviyeye çıkarma seçenekleri ve sürüş stilinize uygun şekilde
kontrollü, adaptif motor soğutma özelliği yalnızca gerek- arasında bir tercih yapmanıza ola- tepki verir. Direksiyon ve gövde
tiğinde devreye girdiğinden aynı zamanda akıllıdır. nak sağlar. F-PACE’in Dört Çeker hareketi saniyede maksimum
(AWD) sisteminde yer alan ben- 500 kez analiz edilir. Bir çarpışma
zersiz Akıllı Güç Aktarım Dinamiği potansiyeli algılandığında F-PACE
yazılımı isteğe bağlı çekiş özelliği sesli bir çarpışma öncesi alarmını
sunar. devreye sokar.
F-PACE'in benzinli motorları verimlil- koşullarında güçlü motor freninin otomobilin hareket yönünü düzeltmek Harekete Duyarlı Bagaj
iği artırırken güç ve tepkisellik sunar. neden olduğu tekerlek kilitlenmesi üzere ilgili tekerleklere fren uygular. Kapağı özelliği bagaj
F- TYPE ile paylaşılan 3,0 litre V6 Su- olasılığını hafifletir. Tekerleklere giden F-PACE’in iç mekanı, 40:20:40 kapağının otomobile veya
percharged Benzinli motor hem 340 torku uygun şekilde kısa süreli olarak oranında bölümlenebilen arka koltuk anahtara fiziksel olarak
bg hem de 380 bg modellere sahiptir. artırarak görevini gerçekleştirir. Dina- konfigürasyonu, alçak yükleme dokunmaya gerek kal-
380 bg'de motor x,x saniyede 0'dan mik Denge Kontrolü (DSC) F-PACE’in yüksekliği ve geniş bagaj açıklığı ile madan kaldırım yönünden
100 km/s hıza ulaşma kapasitesine dinamik davranışını izler; otomobilin bir araya getirilen etkileyici 650 litrelik açılabilmesini mümkün
sahiptir. Tamamen alüminyum olan bu dengesini en üst düzeye çıkarmak ve bagaj hacmi sayesinde pratik ve kılar. Otomobilin arka yan
motorlar yüksek seviyede performan- mevcut kavramayı optimize etmek çok yönlü kullanıma sahiptir. Aktivite bölümlerinden birinin altında
sa ve tüm motor devirlerinde yüksek üzere müdahale eder. DSC motor Anahtarı* hayatı dolu dolu yaşamanızı ayağınızı hafifçe hareket F-PACE’in bagaj zemini iki taraflı olarak kullanılabilir
torka hızlı erişim sunarken benzersiz torkunu azaltır ve arkadan ya da kolaylaştırır. Bilekliği dayanıklıdır ve ettirdiğinizde bagaj kapağı ve anında dayanıklı halıdan ıslak ya da çamurlu
bir sese sahiptir. EDC kaygan zemin önden savrulmaya karşı koyarak, herhangi bir şekilde su geçirmez. açılır veya kapanır. donanımla birlikte kullanılabilecek temizlenmesi
kolay, kauçuk bir yüzeye dönüştürülebilir.
18 automobilemagazine.com.tr 2016 Şubat