Page 14 - ŞUBAT 2016
P. 14
HABERLER Automobile Magazine
RENAULT GRUBU ARDARDA ÜÇÜNCÜ YILDA SATIŞLARDA AVRUPA’DAKİ BAŞARI YENİ ÜRÜNLERLE GELDİ
BÜYÜME AÇIKLADI... Grubun Avrupa’dakiBinek Otomobil ve Hafif Ticari Araç pazarındaki payı yüzde 10,1’e çıktı ve bu şekilde satışlarını yüzde 10,2 artırarak 1 milyon
613 bin 499 adet araç satışına erişti. Grubun bölgedeki tüm ülkelerde satışları arttı. Özellikle de İspanya’da (+%22.3), İngiltere (+%17.7) İtalya
(+%18) olmak üzere rekordüzeyde yüzde 9.1’lik pazar payı elde edildi. 2015 senesi Renault markası için büyüme yılı oldu. Renault, 2015’de
• 2015 yılında Grubun satışları yüzde 3.3 arttı ve 2 milyon 800 bin 242 adet rekor bir düzeye erişti. en hızlı büyüyen marka olma başarısını elde etti.1 milyon 238 bin 711 adetlik satış sayesinde (+%12.3) Grubun pazar payı yüzde 7.8’e erişti.Bu
• Avrupa’da ise Grup, pazar payını yüzde 10’unun üzerine çıkararak bu yıl da büyüme kaydetti. oran 2014’te yüzde 7.6% ve 2013’te yüzde 7.4 idi. Cliotüm satışlarda ve tüm segmentlerde lider olmaya devam etti. Binek Otomobil pazarında
• Renault markası Avrupa’daki hafif ticari araç pazarında18 yıldır elinde bulundurduğu liderliği sürdürdü. (+%11.1 artışla 969 bin 508araç) Renault, A+B segmentlerinde liderliğini sürdürdü. Bu başarı Cliovekendi segmentinde 194 bin 703 adet satışla
• Grup, Rusya ve Brezilya pazarlarındaki durgunluğa rağmen uluslararası pazarlardaki konumunu muhafaza etti. (segmentin yüzde 23,7’si) Captur’un elde ettiği başarı sayesinde gerçekleşti. 2015’teki lansmanlar müşteri taleplerini de artırdı: Halihazırda 49
• 2015’deki yeni ürünlerin başarısı, planlanan pek çok lansman ve uluslararası faaliyetlerdeki genişleme 2016 yılındaki büyüme arzusunu bin 016adet Kadjarsatıldı ve Yeni Espace ise 20 bin 930adetlik satış gerçekleştirdi.Bu rakam, 2014 senesinin aynı döneminde bir önceki versiy-
destekleyecektir. onuna oranla üç kattan fazla bir artış anlamına geliyor.
Hafif Ticari Araçpazarındaise Renault markası hafif ticari araç
GLOBAL SATIŞLARDA ARTIŞ segmentinde18 yıldır elinde bulundurduğu liderliği sürdürdü. Bu
segmentte269 bin 203 adet satış gerçekleştirildi (+%16,9) ve pa-
2015 senesinde Renault Grubu’nun zar payında 0,7 puanlık artış gerçekleşti. Avrupa’da pazara girişi-
global binek otomobil ve hafif ticari araç nin 10. senesinde Dacia markası satışlarını 2015’de arttırmaya
satışları yüzde 3.3 artışla toplam 2,8 devam etti(+%3.6) ve 374 bin 458 adetlik rekor satış düzeyine
milyon araca ulaştı. Söz konusu pazar ulaştı. Renault Avrupa’daki elektrik motorlu araç pazarının da
genel anlamda yüzde1,6 artış sergiledi. lideri konumunda.Grubun satışları hızla artıyor (+%49) ve Twizy
Grup, ardarda üçüncü yıldır satış hac- hariç 23 bin 086adet araca erişmiş durumda. ZOE ise sene
mini artırarak yeni satış rekoruna imza boyunca 18 bin 453 adet satışla (+%68) binek otomobil pazarın-
attı. Grubun global pazar payı yüzde 3.2 da lider oldu. Fransa’da Renault lider otomotiv markası olarak
düzeyinde. Renault markası dünyanın
bir numaralı Fransız markası olmaya konumunu pekiştirdi. Clio ise üst üste 6. senesinde de en çok
devam ederken Dacia markası yeni bir satan model olmaya devam etti. Clio, Captur, Twingo veEspaceise
satış rekoru kırdı. kendi pazar segmentlerinde lider pozisyondalar. Trafic, Master
veKangoohafif ticari modelleri de kendi segmentlerinde zirvede
Grup, Avrupa otomotiv pazarının sahip yer alıyorlar. ZOEmodeli elektrik motorlu binek otomobil pazarının
olduğu ivmeden (+yüzde 9,4) istifade yüzde 60’ını elinde bulunduruyor.
etmeye devam ediyor ve yüzde 10,1’lik
pazar payına sahip olduğu bölgede
satışlarını yüzde 10,2 artırarak 1 milyon
613 bin 499araç satışına erişti. Renault
Avrupa’da, aynı zamanda elektrik
motorlu araç pazarının da lideri ve peş
peşe 18’inci senede de hafif ticari araç
pazarında lider konumda.
Avrupa dışında ise hem Rusya hem
de Latin Amerika’daki ekonomik krize
rağmen Grup, istikrarını korudu ve
Afrika, Orta Doğu, Hindistan ve Avrasya
bölgesinde rekor düzeyde pazar payı
elde etti.
Renault Grubu Satış ve Pazarlama
Bölüm Başkan Yardımcısı Thierry
Koskas şu ifadeleri kulandı: "2015 se- 2016’daglobalpazarın 2015 senesine oranla yüzde 1 ila 2 düzeyinde rekor büyüme
nesi Renault Grubu’nun satışlarında bir sağlayacağı tahmin ediliyor.Ayrıca hem Avrupa pazarının hem de Fransa pazarının
kez daha artış kaydedilen bir yıl oldu. yüzde 2 oranında artacağı tahmin ediliyor. Uluslararası seviyede Brezilya ve Rusya
Ve bizler bu şekilde daha önceki satış pazarlarının sırasıyla yüzde 6 ve 12 oranında düşeceği ön görülüyor. Öte yandan Çin
rekorumuzu kırmış olduk. Bölgeden (+4 artışlayüzde 5)ve Hindistan (+%8)da kazandıkları ivmeyi devam ettirmeli.
bölgeye değişiklik gösteren ekono- ThierryKoskasşu şekilde bir teyitte bulundu: "Geçen
mik koşullara rağmen sergilediğimiz Böyle bir ortamda ve bu yıla ilişkin eksiksiz ürün planı sayesinde RenaultGrubu tahmini üç senenin yarattığı ticari ivmenin devm ettirilmesi;
büyümede istikrarlı oldu. Bu da geçmiş şu yönde: 2015 ve 2016’da büyük oranda güncellenen ürün
yıllarda sağladığımız coğrafik çeşitlilik - Dünya çapında satışlarda artış; yelpazesi ve Hindistan ile Çin’deki genişlememiz
stratejimizi doğruladı."
- Renault markasının Avrupa’da güçlenmesi; 2016 senesinde hızlanacak ve tüm bölgelerdeki
- Beş bölgede de artış. pozisyonumuzu daha da güçlendirecek".
14 automobilemagazine.com.tr 2016 Şubat