Page 14 - ŞUBAT 2016
P. 14

HABERLER       Automobile Magazine




         RENAULT GRUBU ARDARDA ÜÇÜNCÜ YILDA SATIŞLARDA                                                                 AVRUPA’DAKİ BAŞARI YENİ ÜRÜNLERLE GELDİ

         BÜYÜME AÇIKLADI...                                                                                            Grubun Avrupa’dakiBinek Otomobil ve Hafif Ticari Araç pazarındaki payı yüzde 10,1’e çıktı ve bu şekilde satışlarını yüzde 10,2 artırarak 1 milyon
                                                                                                                       613 bin 499 adet araç satışına erişti. Grubun bölgedeki tüm ülkelerde satışları arttı. Özellikle de İspanya’da (+%22.3), İngiltere (+%17.7) İtalya
                                                                                                                       (+%18) olmak üzere rekordüzeyde yüzde 9.1’lik pazar payı elde edildi.  2015 senesi Renault markası için büyüme yılı oldu. Renault, 2015’de
         • 2015 yılında Grubun satışları yüzde 3.3 arttı ve 2 milyon 800 bin 242 adet rekor bir düzeye erişti.         en hızlı büyüyen marka olma başarısını elde etti.1 milyon 238 bin 711 adetlik satış sayesinde (+%12.3) Grubun pazar payı yüzde 7.8’e erişti.Bu
         • Avrupa’da ise Grup, pazar payını yüzde 10’unun üzerine çıkararak bu yıl da büyüme kaydetti.                 oran 2014’te yüzde 7.6% ve 2013’te yüzde 7.4 idi. Cliotüm satışlarda ve tüm segmentlerde lider olmaya devam etti. Binek Otomobil pazarında
         • Renault markası Avrupa’daki hafif ticari araç pazarında18 yıldır elinde bulundurduğu liderliği sürdürdü.    (+%11.1 artışla 969 bin 508araç) Renault, A+B segmentlerinde liderliğini sürdürdü. Bu başarı Cliovekendi segmentinde 194 bin 703 adet satışla
         • Grup, Rusya ve Brezilya pazarlarındaki durgunluğa rağmen uluslararası pazarlardaki konumunu muhafaza etti.  (segmentin yüzde 23,7’si) Captur’un elde ettiği başarı sayesinde gerçekleşti. 2015’teki lansmanlar müşteri taleplerini de artırdı: Halihazırda 49
         • 2015’deki yeni ürünlerin başarısı, planlanan pek çok lansman ve uluslararası faaliyetlerdeki genişleme 2016 yılındaki büyüme arzusunu   bin 016adet Kadjarsatıldı ve Yeni Espace ise 20 bin 930adetlik satış gerçekleştirdi.Bu rakam, 2014 senesinin aynı döneminde bir önceki versiy-
         destekleyecektir.                                                                                             onuna oranla üç kattan fazla bir artış anlamına geliyor.
                                                                                                                                                                           Hafif Ticari Araçpazarındaise Renault markası hafif ticari araç
        GLOBAL SATIŞLARDA ARTIŞ                                                                                                                                            segmentinde18 yıldır elinde bulundurduğu liderliği sürdürdü. Bu
                                                                                                                                                                           segmentte269 bin 203 adet satış gerçekleştirildi (+%16,9) ve pa-
        2015 senesinde Renault Grubu’nun                                                                                                                                   zar payında 0,7 puanlık artış gerçekleşti. Avrupa’da pazara girişi-
        global binek otomobil ve hafif ticari araç                                                                                                                         nin 10. senesinde Dacia markası satışlarını 2015’de arttırmaya
        satışları yüzde 3.3 artışla toplam 2,8                                                                                                                             devam etti(+%3.6) ve 374 bin 458 adetlik rekor satış düzeyine
        milyon araca ulaştı. Söz konusu pazar                                                                                                                              ulaştı. Renault Avrupa’daki elektrik motorlu araç pazarının da
        genel anlamda yüzde1,6 artış sergiledi.                                                                                                                            lideri konumunda.Grubun satışları hızla artıyor (+%49) ve Twizy
        Grup, ardarda üçüncü yıldır satış hac-                                                                                                                             hariç 23 bin 086adet araca erişmiş durumda. ZOE ise sene
        mini artırarak yeni satış rekoruna imza                                                                                                                            boyunca 18 bin 453 adet satışla (+%68) binek otomobil pazarın-
        attı. Grubun global pazar payı yüzde 3.2                                                                                                                           da lider oldu. Fransa’da Renault lider otomotiv markası olarak
        düzeyinde. Renault markası dünyanın
        bir numaralı Fransız markası olmaya                                                                                                                                konumunu pekiştirdi. Clio ise üst üste 6. senesinde de en çok
        devam ederken Dacia markası yeni bir                                                                                                                               satan model olmaya devam etti. Clio, Captur, Twingo veEspaceise
        satış rekoru kırdı.                                                                                                                                                kendi pazar segmentlerinde lider pozisyondalar. Trafic, Master
                                                                                                                                                                           veKangoohafif ticari modelleri de kendi segmentlerinde zirvede
        Grup, Avrupa otomotiv pazarının sahip                                                                                                                              yer alıyorlar. ZOEmodeli elektrik motorlu binek otomobil pazarının
        olduğu ivmeden (+yüzde 9,4) istifade                                                                                                                               yüzde 60’ını elinde bulunduruyor.
        etmeye devam ediyor ve yüzde 10,1’lik
        pazar payına sahip olduğu bölgede
        satışlarını yüzde 10,2 artırarak 1 milyon
        613 bin 499araç satışına erişti. Renault
        Avrupa’da, aynı zamanda elektrik
        motorlu araç pazarının da lideri ve peş
        peşe 18’inci senede de hafif ticari araç
        pazarında lider konumda.

        Avrupa dışında ise hem Rusya hem
        de Latin Amerika’daki ekonomik krize
        rağmen Grup, istikrarını korudu ve
        Afrika, Orta Doğu, Hindistan ve Avrasya
        bölgesinde rekor düzeyde pazar payı
        elde etti.
        Renault Grubu Satış ve Pazarlama
        Bölüm Başkan Yardımcısı Thierry
        Koskas şu ifadeleri kulandı: "2015 se-                                                                          2016’daglobalpazarın 2015 senesine oranla yüzde 1 ila 2 düzeyinde rekor büyüme
        nesi Renault Grubu’nun satışlarında bir                                                                         sağlayacağı tahmin ediliyor.Ayrıca hem Avrupa pazarının hem de Fransa pazarının
        kez daha artış kaydedilen bir yıl oldu.                                                                         yüzde 2 oranında artacağı tahmin ediliyor. Uluslararası seviyede Brezilya ve Rusya
        Ve bizler bu şekilde daha önceki satış                                                                          pazarlarının sırasıyla yüzde 6 ve 12 oranında düşeceği ön görülüyor. Öte yandan Çin
        rekorumuzu kırmış olduk. Bölgeden                                                                               (+4 artışlayüzde 5)ve Hindistan (+%8)da kazandıkları ivmeyi devam ettirmeli.
        bölgeye değişiklik gösteren ekono-                                                                                                                                          ThierryKoskasşu şekilde bir teyitte bulundu: "Geçen
        mik koşullara rağmen sergilediğimiz                                                                             Böyle bir ortamda ve bu yıla ilişkin eksiksiz ürün planı sayesinde RenaultGrubu tahmini   üç senenin yarattığı ticari ivmenin devm ettirilmesi;
        büyümede istikrarlı oldu. Bu da geçmiş                                                                          şu yönde:                                                   2015 ve 2016’da büyük oranda güncellenen ürün
        yıllarda sağladığımız coğrafik çeşitlilik                                                                       -      Dünya çapında satışlarda artış;                      yelpazesi ve Hindistan ile Çin’deki genişlememiz
        stratejimizi doğruladı."
                                                                                                                        -      Renault markasının Avrupa’da güçlenmesi;             2016 senesinde hızlanacak ve tüm bölgelerdeki
                                                                                                                        -      Beş bölgede de artış.                                pozisyonumuzu daha da güçlendirecek".

    14  automobilemagazine.com.tr                                                                                                                                                                                 2016  Şubat
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19