Page 30 - ARALIK 2017
P. 30

Automobile Magazine | Aralık 2017




































      KAPAK












        Mazda, Kodo tasarımın ruhunu en güzel şekilde yansıtmayı
        başaran  yeni Mazda 6 son modelini geçtiğimiz günlerde 6. ‘sı
        düzenlenen Los Angeles Otomobil Fuarı‘da ziyaretçilere ve basın
        karşısına çıkardı. Los Angeles Otomobil Fuarında, Masahiro Moro
        CX-9 hakkında yaptığı konuşması ardından, Mazda’nın premi-
        um bir marka olma yolunda başarılı bir şekilde yol aldıklarını be-
        lirtti. Mazda’ nın günümüz itibarı ile bulundukları noktanın en son
        kanıtı, SKY ACTIVE teknolojisinin ise son eseri olan, Yeni Mazda
        6’nın örtüsünü kaldırdı. İlk bakışta Yeni Mazda 6’nın ön tasarımın-
        da daha keskinleştiği ve yeni ön ızgara tasarımının daha sportif
        durduğu gözümüze çarpmakta. Yeni değişen sis far yapısı ise ön
        tampon ve far grubuna dahil edilmek sureti ile bir bütünlük sağlan-
        mış. Yeni Mazda 6, dış tasarım da yapılan makyaj çalışması ile,
        sınıfının en dikkat çeken sedanı olmak konusunda oldukça iddi-
        alı bir yapıya kavuşmuş. Tokyo’da gösterimi yapılan Vision Coupe
        konseptinden izler taşıyan 2018 model yıllı Mazda 6’da özellikle
        kokpit bölümü de dahil olmakla beraber daha yüksek premium his-
        siyatı artırma konusunda önemli geliştirmeler izleniyor. Yeni Maz-
        da 6’da nın en önemli parçası belki de yeni motoru ile kaputunun   Yeni Mazda 6’da ön konsolda havalandırma kanalları içeriye gömülmüş. Her   Belirtilene göre yapılan değişiklikler daha yumuşak ve lineer sürüş
        altında yatıyor. Türkiye ve Avrupa pazarında görmemiz muhtemel   birinin etrafındaki krom süslemeler yerine yekpare ve konsolun solundan sağı-  hissi daha iyi olan NHV(noise-vibration-harshness)  yani gürültü-ti-
        olmasa da Amerika’da satışa sunulacak olan, 2.5 litrelik turbo   na tek bir çita ile sürücü ve ön yolcu tarafındaki kapı birleşim kısımlarında   treşim-sertlik üçlüsünün de ‘’ultra-sessiz’’ olan CX-9’a benzer old-
        motor sayesinde Mazda 6’nın teknik değerlerini de paralel olarak   yer alan havalandırmalarda birleştirilmiş. Head-Up Display ilk kez CX-9 da   uğu söylendi. Yeni Mazda 6’nın yol tutuşunda ödün vermeksizin
        yukarı seviyeye taşımış. Yeni Mazda 6’da yer alan motorla 250   gördüğümüz ve CX-5 ile devam eden sistem ile donatılmış ve artık ekstra   yapılan değişikler sonucunda süspansiyon geometrisi revize edildi.
        beygir güce ve 420 Nm torka sahip olurken, Turbo bölümünde   bir yüzeye ihtiyaç duymadan direk ön cama yansıtılıyor. Ön koltuklar ve arka   Ayrıca şasi modifikasyonlarında arka tekerlek çukurlarında kullanılan
        ise geliştirilen teknoloji; Dinamik Turbo Basıncı sayesinde, aracın   koltuklar ise yeniden dizayn edilmiş artık daha genişler ve yüksek yoğunluklu   daha kalın metal saç, güçlendirilmiş şasi destekleri ve kalınlaştırılmış
        düşük devirlerde kullanılması durumunda turbo basıncı daha az   titreşimi abzorbe eden üretan sünger kullanılmış. Ön koltuklara havalandırma   süspansiyon bağlantıları konu daha sessiz bir kabine Mazda 6’nın
        miktarda etki etmesi sayesinde, yakıt tüketimine oldukça büyük   seçeneği de eklenmiş. Gösterge paneli ve klima kumanda öğeleri de elden   neler yapabileceğini kanıtlar nitelikte. Yeni Mazda 6’da 40 km/h ve
        bir katkı sağlamış. Yeni Mazda 6’da ilk olarak göze çarpan, pre-  geçirilmiş. İç dikiz aynasının büyük plastik kutu görünümünden kurtulup daha   80 km/h arasındaki sabit hızlarda sürücü tarafından ekstra bir güç
        mium donanım, Nappa deri döşeme, ahşap detaylar, ergonomik   modern ince bir krom çerçeve ile süslenmiş. Kapı içlerinde sadeleşen tasarım   talep edilmediği sürece 2 silindir aktif olmayacak. Yeni Mazda 6’ da
        koltuklar,  sportif görünüme sahip yeni direksiyon simidi yer alıyor.   ve konsolda kullanılan ahşaba burada da yer vermeleri kalite algısını yükselt-  kullanılan yeni turbo motor hem 6 ileri manuel hem de 6 ileri otomatik
        Kokpit bölümünde diğer Mazda modellerinden alışık olduğumuz, 8   miş.  Mazda mühendisleri Mazda 6’nın şasisini tekrar ele aldılar. Yapılabilecek   şanzımanla kombine edilebiliyor. Ayrıca G-Vectoring Control stand-
        inç boyutunda multimedya ekranı merkez odaklı olarak göze hitap   tüm değişiklikleri yeni Mazda 6’nın sürüşüne ve kalitesine olumu yönde etki   art olarak sunulacak ve renk seçenekleri arasına Crystal Soul Red
        etmeye devam ediyor.                                 edecek şekilde yaptılar.                                          eklendi. Mazda 6’nın İlkbahar 2018 de satışa sunulacağı duyuruldu.

     30       Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr                                                                                                                                   www.automobilemagazine.com.tr | Aralık 2017   31
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35