Page 26 - AĞUSTOS 2013
P. 26
Arazi Range Rover Sport
eni Range Rover Sport daha da çevik yol tutuşunu,
geliştirilmiş sürüş keyfi ve zarafet ile tamamlayarak ç mekanın spor ambiyansı aynı zamanda daha küçük
ciddi ölçüde iyileştirilmiş her türlü yol koşulları çaplı ve daha kalın direksiyon simidi, dikey vites kolu,
dinamiği sunmak için tasarlandı. Hafif alüminyum daha yüksek orta konsol, ayarlanabilir iç mekan
süspansiyon, önde geniş aralıklı çifte süspansiyon aydınlatması ve daha geniş koltuk minderlerinde de
Yçatalı ve arkada gelişmiş çok bağlantılı düzenleme kendini gösteriyor. Yeni Range Rover Sport’un Hakim
ile tamamen bağımsızdır. Sınıfında öncü (260mm ön ve 272mm İSürüş Pozisyonu Range Rover tarafından sunulan üstün
arka) ve en zorlu koşullar ile başa çıkabilmek için 546mm’lik sıra güven ve kontrol hissini Range Rover Evoque’takine benzer
dışı bir tekerlek artikülasyonu sağlıyor. Maksimum zemin alanı daha spor bir koltuk konumu ile birleştiriyor. İç mekan
285mm’ye (+58mm) çıkarılmış ve yükseltilmiş havalı süspansiyon 24mm daha fazla diz alanı ile ferah bir arka bölüm yaratmak
sistemi otomatik olarak iki sürüş yüksekliği arasında değişirken, için optimize edilirken oturanlar aynı zamanda daha geniş
çığır açan yeni nesil Terrain Response® 2 sistemi otomatik olarak bir kabinden de yararlanıyor. Yeni, çok amaçlı 5+2 koltuk
en uygun arazi programını seçiyor. Beşinci nesil havalı süspansiyon, seçeneği de bagaj alanından hiçbir şey kaybetmeden düz
en alçak yükseklik ayarı olan ‘erişim yüksekliği’nden (kolay giriş ve bir zemin sunuyor. Yeni Range Rover Sport’un şasi tekno-
çıkış için bir öncekine göre 10mm daha alçak, 50mm’de) standart lojileri sürekli değişken amortisöre (CVD) sahip Adaptive
arazi sürüşü yüksekliğine 115mm’ye kadar düzenli hareket sağlıyor. Dynamics ve daha güçlü modellerde heyecanlı normal yol
Sensör tarafından tetiklenen otomatik yükseltme ve manuel olarak koşulları sürüşü için Terrain Response® 2 sistemi içinde
seçilen yükseltmenin her ikisi de Range Rover Sport’u 35mm kadar ayrı bir Dinamik modu kapsıyor. Bu sistem, çift kanallı
yükseltirken toplamda 185mm’lik bir yükseklik aralığı yaratıyor. Dynamic Response, bir Dinamik Aktif Arka Kilit Diferansi-
Yeniden tasarlanan havalı süspansiyon sistemi, yeni +35mm’lik yeli ve dönüşlerde torku dış taraftaki tekerleklere aktaran,
orta seviye yükseklik ayarı ile arazi sürüşü modunun daha önce böylece yetersiz yönlendirmeyi azaltan Viraj Denge Kontrolü
mümkün olandan çok daha yüksek hızlarda (50km/s’den 80km/s’e) ile birleştirilmiştir. Yeni Range Rover Sport’taki başka bir
kullanılabileceği anlamına geliyor. Bu da uzun, tekerlek izleriyle benzersiz yenilik ise su geçişlerinde derinlik bilgisi veren yeni
dolu kanallı yollardan arazilerde faydalı ve önemli bir özelliktir. Yeni Wade Sensing™ özelliğidir. Yeni Range Rover Sport’un aza-
elektrikli hidrolik direksiyon daha hafif ve doğrudan hakimiyet hissi mi sudan geçme derinliği önceki gövdeden 150mm daha
veriyor. İki tam zamanlı 4WD sistem seçeneği sunuluyor. Bu sistem fazla olarak 850mm’ye çıkarıldığı için, şimdi sürücüye çok
en zorlu arazi sürüşü koşulları için ön-arka % 50/50 tork dağılımı daha fazla fayda sağlamaktadır. Land Rover’ın İngiltere’deki
ve %100 kilitleme yeteneğine sahip, düşük tahrik oranlı iki hızlı bir geliştirme merkezlerinde tasarlanan ve yapılandırılan yeni
transfer kutusu sağlıyor. Alternatif sistem ise 18kg daha hafif ve model, Solihull, İngiltere’de bulunan son teknoloji düşük
otomatik olarak torku aksa en yüksek tutuşla dağıtan bir Torsen dif- enerjili bir üretim tesisinde üretilecektir.
eransiyeli olan ve bütün koşullarda mükemmel çekiş sağlamak için
çekiş kontrol sistemi ile birlikte çalışan tek hızlı bir transfer kutusuna
sahiptir. Ön-arka % 42/58’lik tork dağılımı, en iyi sürüş dinamiği için
arka tekerlek sürüşü eğilimi yaratmak için tasarlandı. Yeni Range 013’ün üçüncü çeyreğinde satışa çıkacak
Rover Sport müşterileri başlangıçta dört motor seçeneğine sahip olan Yeni Range Rover Sport sonuç olarak
olacak - iki supercharged benzinli motor (5.0 litre 510PS V8 ve dünya çapında 169 pazarda satışa sunula-
yeni 3.0 litre 340PS V6) ve iki dizel motor (3.0 litre 258PS TDV6 ve cak. Çoğu pazarda müşterilere dört paket
292PS SDV6). Güç aktarma organları dizilişi, yüksek performan- şeceneği (S, SE, HSE ve Autobiography),
slı bir 4.4 litre 339PS SDV8 dizel versiyonun eklenmesiyle bu yıl 2buna ilave olarak HSE ve Autobiography’nin
içinde genişletilecek. Ayrıca, bu yılın ilerleyen zamanlarında yenilikçi, yeni ‘Dinamik’ versiyonlarından oluşan seçenekler sunula-
yüksek verimli dizel bir Hybrid modelin de 2014 yılında satışa caktır. Kapsamlı renk, kaplama ve opsiyon seçenekleri
sunulması planlanmaktadır. Tahrik oranı boyunca, 0-100 km/saatlik müşterilerin kendi SUV’lerini yaratmasını sağlayacaktır.
hızlanma için süre 5 saniyelerden başlarken yakıt tüketimi % 24’e
kadar (modele bağlı olarak) geliştirilmiştir ve CO2 emisyonu 194g/
km’ye kadar düşüş göstermektedir. Yeni Range Rover Sport’taki
bütün benzinli ve dizel motorlar, gelişmiş elektronik kontrollü ZF
8HP70 8-hızlı otomatik vites kutusuna sahiptir. Yeni Range Rover
Sport’taki ağırlık azaltma amacıyla dört silindirli bir motor gibi daha
küçük ve hafif bir güç kaynağı donanımı için gerçekleşebilecek bir
ihtimali mümkün kılmaktadır. Genel ağırlığı 2000kg’dan az olabilecek
bir model, bir önceki en hafif gövdeden 500 kg üzerinde ağırlık
azaltımı sağlamıştır. Kendi sınıfı içinde tasarımda temel bir ölçüt olan
Range Rover Sport’un iç mekanı, güçlü, şık çizgiler, en iyi kalitede
malzemeler ve spor karakterli ekstra bir gösterge panelini birleştiren
benzersiz bir tarz ve ölçülü lüks bileşiminden oluşuyor. İç mekandaki
güçlü, yapısal formlar kabindeki temel dokunuş noktalarında hoş
biçimde uygulanmış daha lüks yüzeylerle daha temiz, saf yüzey
işlemesi tarafından geliştirilmiştir.
26 - Automobile mAgAzine AutomobilemAgAzine.com.tr - 27