Page 26 - AĞUSTOS 2013
P. 26

Arazi                                                                                                                                                                                                                    Range Rover Sport








                           eni Range Rover Sport daha da çevik yol tutuşunu,
                           geliştirilmiş sürüş keyfi ve zarafet ile tamamlayarak   ç mekanın spor ambiyansı aynı zamanda daha küçük
                           ciddi ölçüde iyileştirilmiş her türlü yol koşulları   çaplı ve daha kalın direksiyon simidi, dikey vites kolu,
                           dinamiği sunmak için tasarlandı. Hafif alüminyum    daha yüksek orta konsol, ayarlanabilir iç mekan
                           süspansiyon, önde geniş aralıklı çifte süspansiyon   aydınlatması ve daha geniş koltuk minderlerinde de
                Yçatalı ve arkada gelişmiş çok bağlantılı düzenleme            kendini gösteriyor. Yeni Range Rover Sport’un Hakim
                ile tamamen bağımsızdır. Sınıfında öncü (260mm ön ve 272mm   İSürüş Pozisyonu Range Rover tarafından sunulan üstün
                arka) ve en zorlu koşullar ile başa çıkabilmek için 546mm’lik sıra   güven ve kontrol hissini Range Rover Evoque’takine benzer
                dışı bir tekerlek artikülasyonu sağlıyor. Maksimum zemin alanı   daha spor bir koltuk konumu ile birleştiriyor. İç mekan
                285mm’ye (+58mm) çıkarılmış ve yükseltilmiş havalı süspansiyon   24mm daha fazla diz alanı ile ferah bir arka bölüm yaratmak
                sistemi otomatik olarak iki sürüş yüksekliği arasında değişirken,   için optimize edilirken oturanlar aynı zamanda daha geniş
                çığır açan yeni nesil Terrain Response® 2 sistemi otomatik olarak   bir kabinden de yararlanıyor. Yeni, çok amaçlı 5+2 koltuk
                en uygun arazi programını seçiyor. Beşinci nesil havalı süspansiyon,   seçeneği de bagaj alanından hiçbir şey kaybetmeden düz
                en alçak yükseklik ayarı olan ‘erişim yüksekliği’nden (kolay giriş ve   bir zemin sunuyor. Yeni Range Rover Sport’un şasi tekno-
                çıkış için bir öncekine göre 10mm daha alçak, 50mm’de) standart   lojileri sürekli değişken amortisöre (CVD) sahip Adaptive
                arazi sürüşü yüksekliğine 115mm’ye kadar düzenli hareket sağlıyor.   Dynamics ve daha güçlü modellerde heyecanlı normal yol
                Sensör tarafından tetiklenen otomatik yükseltme ve manuel olarak   koşulları sürüşü için Terrain Response® 2 sistemi içinde
                seçilen yükseltmenin her ikisi de Range Rover Sport’u 35mm kadar   ayrı bir Dinamik modu kapsıyor. Bu sistem, çift kanallı
                yükseltirken toplamda 185mm’lik bir yükseklik aralığı yaratıyor.   Dynamic Response, bir Dinamik Aktif Arka Kilit Diferansi-
                Yeniden tasarlanan havalı süspansiyon sistemi, yeni +35mm’lik   yeli ve dönüşlerde torku dış taraftaki tekerleklere aktaran,
                orta seviye yükseklik ayarı ile arazi sürüşü modunun daha önce   böylece yetersiz yönlendirmeyi azaltan Viraj Denge Kontrolü
                mümkün olandan çok daha yüksek hızlarda (50km/s’den 80km/s’e)   ile birleştirilmiştir. Yeni Range Rover Sport’taki başka bir
                kullanılabileceği anlamına geliyor. Bu da uzun, tekerlek izleriyle   benzersiz yenilik ise su geçişlerinde derinlik bilgisi veren yeni
                dolu kanallı yollardan arazilerde faydalı ve önemli bir özelliktir. Yeni   Wade Sensing™ özelliğidir. Yeni Range Rover Sport’un aza-
                elektrikli hidrolik direksiyon daha hafif ve doğrudan hakimiyet hissi   mi sudan geçme derinliği önceki gövdeden 150mm daha
                veriyor. İki tam zamanlı 4WD sistem seçeneği sunuluyor. Bu sistem   fazla olarak 850mm’ye çıkarıldığı için, şimdi sürücüye çok
                en zorlu arazi sürüşü koşulları için ön-arka % 50/50 tork dağılımı   daha fazla fayda sağlamaktadır. Land Rover’ın İngiltere’deki
                ve %100 kilitleme yeteneğine sahip, düşük tahrik oranlı iki hızlı bir   geliştirme merkezlerinde tasarlanan ve yapılandırılan yeni
                transfer kutusu sağlıyor. Alternatif sistem ise 18kg daha hafif ve   model, Solihull, İngiltere’de bulunan son teknoloji düşük
                otomatik olarak torku aksa en yüksek tutuşla dağıtan bir Torsen dif-  enerjili bir üretim tesisinde üretilecektir.
                eransiyeli olan ve bütün koşullarda mükemmel çekiş sağlamak için
                çekiş kontrol sistemi ile birlikte çalışan tek hızlı bir transfer kutusuna
                sahiptir. Ön-arka % 42/58’lik tork dağılımı, en iyi sürüş dinamiği için
                arka tekerlek sürüşü eğilimi yaratmak için tasarlandı. Yeni Range     013’ün üçüncü çeyreğinde satışa çıkacak
                Rover Sport müşterileri başlangıçta dört motor seçeneğine sahip       olan Yeni Range Rover Sport sonuç olarak
                olacak - iki supercharged benzinli motor (5.0 litre 510PS V8 ve       dünya çapında 169 pazarda satışa sunula-
                yeni 3.0 litre 340PS V6) ve iki dizel motor (3.0 litre 258PS TDV6 ve   cak. Çoğu pazarda müşterilere dört paket
                292PS SDV6). Güç aktarma organları dizilişi, yüksek performan-        şeceneği (S, SE, HSE ve Autobiography),
                slı bir 4.4 litre 339PS SDV8 dizel versiyonun eklenmesiyle bu yıl   2buna ilave olarak HSE ve Autobiography’nin
                içinde genişletilecek. Ayrıca, bu yılın ilerleyen zamanlarında yenilikçi,   yeni ‘Dinamik’ versiyonlarından oluşan seçenekler sunula-
                yüksek verimli dizel bir Hybrid modelin de 2014 yılında satışa   caktır. Kapsamlı renk, kaplama ve opsiyon seçenekleri
                sunulması planlanmaktadır. Tahrik oranı boyunca, 0-100 km/saatlik   müşterilerin kendi SUV’lerini yaratmasını sağlayacaktır.
                hızlanma için süre 5 saniyelerden başlarken yakıt tüketimi % 24’e
                kadar (modele bağlı olarak) geliştirilmiştir ve CO2 emisyonu 194g/
                km’ye kadar düşüş göstermektedir. Yeni Range Rover Sport’taki
                bütün benzinli ve dizel motorlar, gelişmiş elektronik kontrollü ZF
                8HP70 8-hızlı otomatik vites kutusuna sahiptir. Yeni Range Rover
                Sport’taki ağırlık azaltma amacıyla dört silindirli bir motor gibi daha
                küçük ve hafif bir güç kaynağı donanımı için gerçekleşebilecek bir
                ihtimali mümkün kılmaktadır. Genel ağırlığı 2000kg’dan az olabilecek
                bir model, bir önceki en hafif gövdeden 500 kg üzerinde ağırlık
                azaltımı sağlamıştır. Kendi sınıfı içinde tasarımda temel bir ölçüt olan
                Range Rover Sport’un iç mekanı, güçlü, şık çizgiler, en iyi kalitede
                malzemeler ve spor karakterli ekstra bir gösterge panelini birleştiren
                benzersiz bir tarz ve ölçülü lüks bileşiminden oluşuyor. İç mekandaki
                güçlü, yapısal formlar kabindeki temel dokunuş noktalarında hoş
                biçimde uygulanmış daha lüks yüzeylerle daha temiz, saf yüzey
                işlemesi tarafından geliştirilmiştir.



      26 - Automobile mAgAzine                                                                                                                                                                                                    AutomobilemAgAzine.com.tr - 27
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31