Page 22 - AĞUSTOS 2013
P. 22
SuperSpor Peugeot RCZ R
Dış tasarım;
“RCZ R için özel olarak tasarlanmış her parça yeni dinamik per-
formansına katkıda bulunuyor ve RCZ’nin saf, asil ve zarif özgün
kimliğini yüceltiyor. “Pierre Paul Mattei, RCZ Tasarım Sorumlusu
RCZ R : Peugeot Sport imzası Siyah Mat tavan kuşakları ve koyu Titanyum maskeli Bi-xenon
farlarla donatılmış RCZ R dinamizmi arttıran ve özgün olarak
tasarlanan sportif unsurları ile ayırt ediliyor.
Yol tutuşu ve aynı zamanda çekişi arttıran 10 mm alçaltılmış şasi
ile yüksek performans ve geniş 19 inç alüminyum alaşım jantları RCZ R’ye özgün bir stil
katıyor ve araç yere “yapışık” gibi görünüyor.
Otomobilin teknik ve sportif tasarımlı çift renkli jantları, doğrudan
alaşım içine işlenmiş R harfi ile damgalandı. Jantlar yeni büyük
frenleri kapsayacak şekilde soğutmayı maksimize etmek üzere
tasarlandı; kırmızı kaliperler Peugeot Sport imzasını taşıyor..
Peugeot, Goodwood "Hız Festivali"nde, tasarım taşıyor. Bu motor ile uyumlu olarak, Torsen kilitli formansı ve 270 hp gücü ile daha da yüceltildi. “ Aerodinamik üzerinde yapılan parçaların geliştirilmesinde öncelikle Kaputa entegre büyük arka spoyler arkadan bakıldığında silueti
ve sürüş deneyimi açısından Peugeot’nun bilgi diferansiyelle eşleşen özel yürüyen aksamı yüksek Xavier Peugeot, Peugeot Ürün Direktörü “Yarış için çalışmalar yüksek hızlarda yol tuşunu dikkate alındı. Böylece 200 hp’ik uzatırken, aynı zamanda daha yüksek bir ‘downforce (yere basma
birikiminin sembolü olan sportif coupe modeli verimlilik düzeyi ile birlikte dinamik sürüş perfor- geliştirilen RCZ Peugeot Sport modelinin sportif arttıran yeni bir spoyler ile arkada RCZ’e kıyasla 17 kg’lık bir kazanç gücü)’ sağlıyor. Arka difüzör RCZ R’nin arka tasarımını karakterize
RCZ’nin “supercharged” versiyonu RCZ R mod- mansı vaat ediyor. RCZ R Eylül ayında Frankfurt başarıları ve otomobil severlerde uyandırdığı tutku sürükleme kuvvetini azaltmadan elde edildi. RCZ R versiyonunun 1280 eden stili ile uyum gösteriyor. Performans ve ses için yeniden tasar-
elinin örtüsünü açtı. 270 hp gücündeki 1,6 l silindir Otomobil Fuarı’nda dünya prömiyeri ile tanıtılacak cevapsız kalamazdı. Yeni RCZ’nin daha sportif ve downforce (yere basma gücü) kuvve- kg ağırlığı ile yalnızca 4.7 kg / hp’lik lanan egzoz sistemi iki yanda simetrik krom egzoz çıkışları içeriyor.
hacimli yeni motoru, sadece 145g/km düzeyindeki ve 2014 yılının başlarında pazara sunulacak. “Yeni daha yüksek performanslı bir seri versiyonunun tinin 15 kN arttırılmasını sağlıyor. bir ağırlık/güç oranı sergiliyor. Radyatör ızgarası üzerindeki kırmızı Peugeot yazısı ve ayrıca arkada
düşük CO2 emisyon seviyesiyle RCZ R’i benzeri RCZ’nin güçlü tasarımı, sportif model meraklılarına Peugeot Sport tarafından geliştirileceği belliydi! “ Otomobili hafifletme arayışı da özel da bulunan R amblemi RCZ R’nin dış tasarımını tamamlıyor.
görülmemiş bir performans ve verimlilik düzeyine yönelik bu R versiyonun son derece dinamik per- Bruno Famin, Peugeot Sport Direktörü.
“Şartnamemiz iddialıydı; RCZ’nin
daha yüksek, yani pistte kullanmaya RCZ R versiyonu yeni direkt enjeksi-
dönük, fakat gündelik kullanıma yonlu 1.6 THP turbo benzinli motor
da izin verecek konfor ve keyif ile donatıldı. Motor 199kw (270hp)
niteliklerini aynen koruyan ve aynı maksimum gücünü 6000 d/d’da ve
zamanda referans teşkil edecek 330 Nm maksimum torkunu 1900
yakıt tüketimi ve CO2 emisyonları d/d ila 5500 d/d arasında üretiyor.
sergileyen ultra performanslı bir
versiyonunu geliştirmek.” Bu yeni motor 'EP6CDTR' kapsamlı
Xavier Nicolas, RCZ Ürün Müdürü bir geliştirmeden yararlandı; bu
RCZ R versiyonu 270 hp / 199 kW düzeyde yüksek bir performansı
gücüyle Peugeot tarihinin en güçlü elde etmek ve seri üretim motorların
seri üretim modeli ünvanına sahip sağlamlığı ile sportif kullanım koşul-
oldu.. 0’dan 100 km hıza 6 sani- larını karşılamak için birçok parçası
yeden kısa sürede ulaşarak güçlü
bir ivmelenme performansı gösteren değiştirildi veya tamamen yeniden
yeni versiyon spor coupe sınıfında geliştirildi.
referans oluşturacak şekilde sadece
145 g / km’lik CO2 emisyonlarıyla
Peugeot’nun bu alandaki uzman-
lığını bir kez daha kanıtlıyor.
Bu sonuç downsizing teknolojisine Duyguları harekete geçiren kokpit; Dinamik ve sportif sürüş;
hâkimiyet, aerodinamik optimi- Kapı açıldığında sürücünün keyif ve duyularına adanmış, otomobilin dış “Yarış ‘koşullarında’ performans ve verimlilik arayışı, deneyimli ve hırslı pilotların
zasyon ve hafifletme çalışmaları görünüşüyle uyumlu bir kokpit ortaya çıkıyor. “Pilot” anında ince ve seçkin pistte derece yapmalarını sağlamak üzere, çekiş ünitesinin, yürüyen aksamın,
sayesinde elde edildi. “Downsizing bir spor atmosfer içine giriş yapıyor. Peugeot Sport imzalı kapı eşiğinden frenlerin ve lastiklerin alışılmış seri üretim kriterlerinin ötesinde boyutlandırılması
sadece seri üretimde kullanılan itibaren, aracın sportif ve özel karakteri güçlendirildi. Kırmızı dikişler ön panelin ve geliştirilmesi başta olmak üzere, geliştirme sürecinde çok sayıda seçimimize
güçlü bir eğilim değil, aynı zamanda yumuşak, teknolojik ve prestijli malzemesi ile deri direksiyonu, vites körüğünü, yön verdi. “ Budar Pierre, RCZ R Proje Yöneticisi RCZ R’nin sportif karakteri
motor sporlarında da görülüyor. kapı içlerini , kolçak ve koltukları boydan boya kat ediyor. Yeni sportif ve keskin rakamlara da yansıyor : 250 km/h maksimum hıza ulaşan araç (elektronik
Günümüzde ana branşlarda 1.6l’lik tasarımlı koltuklar, Nappa deri ve Alcantara karışımı bir malzeme ile kaplı ve olarak sınırlı) 0-100 km /h hızlanmasını 5.9 saniyede tamamlıyor, start aldıktan
turbo motorlar kullanılıyor, hatta üzerlerinde işlenmiş “R” amblemi yer alıyor. Kromajlı ve kırmızı kaplamalı “R” sonra 400 m mesafeyi 14,2 saniyede, 1000 metre mesafeyi 25,4 saniyede kat
Formula 1’de bile 2014 yılında bu harfi, orta konsol üzerindeki yerini alıyor. Havacılıktan esinlenen bu plaket ediyor.Otomobilin ara hızlanmaları da üst düzeyde: Son viteste 80 km/h’den
teknoloji kullanılmaya başlanacak! “ Peugeot Sport amblemini zerafetle taşıyor. Aracına binen pilot, RCZ R’sinin 120 km/h hıza 6,8 saniyede ulaşıyor. 6 ileri manuel vites kutusunun özel dişli
Cyrille Jourdan, RCZ R Teknik dinamik niteliklerin tadını çıkarmak için ideal ergonomik sürüş konumunu ra- oranları aracın ivmelenme ve ara hızlanma performansını arttırıyor. Alçaltılmış
Sorumlusu Sadece 1,6 litre silindir
hacmiyle 270 hp güç üreten yeni hatlıkla bulabiliyor. Küçük boyutlu direksiyon simidi, kısa vites kolu, kırmızı şeritli ağırlık merkezi, gelişmiş aerodinamizm ( downforce-yere basma gücü), özel
motoru THP sınıfında spesifik güç özel alüminyum topuzu ve Peugeot Sport tarafından geliştirilen – takviyeli bel yürüyen aksam ayarları (tekerlek izleri, kaster ve kamber açıları, + 0,5 inç
rekorunu kırdı; yaklaşık 170 hp/l destekli ve RCZ R’nin performans düzeyi ile uyumlu – yeni spor koltuklar sürüş genişletilmiş jantlar) ve 235/40 R19 ebatlı lastikler tutunmayı maksimize ediyor
ile bir seri üretim otomobil için keyfini arttırıyor..Görme ve dokunma ile birlikte işitme duyusu da unutulmadı! ve üstün yol tutuşu sağlıyor. Torsen kilitli diferansiyel, yüksek motor torkunun
dünyanın en iyileri arasında yerini Emme manifolduna yerleştirilen özel ses sistemi (Sound System) ile yeniden 1900 d/d’dan itibaren maksimum ölçüde değerlendirilmesini ve bu şekilde
aldı ve şimdiden Euro 6 emisyon tasarlanan egzoz hattı, kabin içinde de hızlanma ve vites değiştirme aşama- çekişin arttırılmasını sağlıyor ve bu arada RCZ R’ye virajlarda yüksek denge ve
standartlarına uyum gösteriyor. larında RCZ R’nin sportif karakterinden tam anlamıyla yararlanmayı sağlıyor. hassas yol tutuşu özelliği kazandırıyor.
22 - Automobile mAgAzine AutomobilemAgAzine.com.tr - 23