Page 23 - AĞUSTOS 2013
P. 23

SuperSpor                                                                                                  Peugeot RCZ R


                                                                        Dış tasarım;
                                                                        “RCZ R için özel olarak tasarlanmış her parça yeni dinamik per-
                                                                        formansına katkıda bulunuyor ve RCZ’nin saf, asil ve zarif özgün
                                                                        kimliğini yüceltiyor. “Pierre Paul Mattei, RCZ Tasarım Sorumlusu
 RCZ R : Peugeot Sport imzası                                           Siyah Mat tavan kuşakları ve koyu Titanyum maskeli Bi-xenon
                                                                        farlarla donatılmış  RCZ R dinamizmi  arttıran ve özgün olarak
                                                                        tasarlanan sportif unsurları ile ayırt ediliyor.
                                                                        Yol tutuşu ve aynı zamanda çekişi arttıran 10 mm alçaltılmış şasi
 ile yüksek performans                                                  ve  geniş 19 inç alüminyum alaşım jantları RCZ R’ye özgün bir stil
                                                                        katıyor ve  araç yere “yapışık” gibi görünüyor.
                                                                        Otomobilin teknik ve sportif tasarımlı  çift renkli jantları, doğrudan
                                                                        alaşım içine işlenmiş R harfi ile damgalandı. Jantlar yeni büyük
                                                                        frenleri kapsayacak şekilde soğutmayı  maksimize etmek üzere
                                                                        tasarlandı;  kırmızı kaliperler Peugeot Sport imzasını taşıyor..
 Peugeot, Goodwood "Hız Festivali"nde, tasarım   taşıyor. Bu motor ile uyumlu olarak, Torsen kilitli   formansı ve 270 hp gücü ile daha da yüceltildi. “  Aerodinamik üzerinde yapılan   parçaların geliştirilmesinde öncelikle   Kaputa entegre büyük  arka spoyler  arkadan bakıldığında silueti
 ve sürüş deneyimi açısından Peugeot’nun bilgi   diferansiyelle eşleşen özel yürüyen aksamı  yüksek   Xavier Peugeot, Peugeot Ürün Direktörü “Yarış için   çalışmalar yüksek hızlarda yol tuşunu   dikkate alındı. Böylece 200 hp’ik   uzatırken, aynı zamanda daha yüksek bir ‘downforce (yere basma
 birikiminin sembolü olan sportif coupe modeli   verimlilik düzeyi ile birlikte dinamik sürüş perfor-  geliştirilen RCZ Peugeot Sport modelinin sportif   arttıran yeni bir spoyler ile arkada   RCZ’e kıyasla 17 kg’lık bir kazanç   gücü)’ sağlıyor.  Arka difüzör RCZ R’nin arka tasarımını karakterize
 RCZ’nin “supercharged” versiyonu RCZ R mod-  mansı vaat ediyor. RCZ R Eylül ayında Frankfurt   başarıları ve otomobil severlerde uyandırdığı tutku   sürükleme kuvvetini azaltmadan   elde edildi. RCZ R versiyonunun 1280   eden stili ile uyum gösteriyor. Performans ve ses için yeniden tasar-
 elinin örtüsünü açtı. 270 hp gücündeki 1,6 l silindir   Otomobil Fuarı’nda dünya prömiyeri ile tanıtılacak   cevapsız kalamazdı. Yeni RCZ’nin daha sportif ve   downforce (yere basma gücü) kuvve-  kg ağırlığı ile yalnızca 4.7 kg / hp’lik   lanan egzoz sistemi iki yanda simetrik  krom egzoz çıkışları içeriyor.
 hacimli yeni motoru, sadece 145g/km düzeyindeki   ve 2014 yılının başlarında pazara sunulacak. “Yeni   daha yüksek performanslı bir seri versiyonunun   tinin 15 kN arttırılmasını sağlıyor.  bir ağırlık/güç oranı sergiliyor.  Radyatör ızgarası üzerindeki kırmızı Peugeot yazısı ve ayrıca arkada
 düşük CO2 emisyon seviyesiyle RCZ R’i benzeri   RCZ’nin güçlü tasarımı, sportif model meraklılarına   Peugeot Sport tarafından geliştirileceği belliydi! “  Otomobili hafifletme arayışı da özel   da bulunan R amblemi RCZ R’nin dış tasarımını tamamlıyor.
 görülmemiş bir performans ve verimlilik düzeyine   yönelik bu R versiyonun son derece dinamik per-  Bruno Famin, Peugeot Sport Direktörü.

 “Şartnamemiz iddialıydı; RCZ’nin
 daha yüksek, yani pistte kullanmaya   RCZ R versiyonu yeni direkt enjeksi-
 dönük, fakat gündelik kullanıma   yonlu 1.6 THP turbo benzinli motor
 da izin verecek konfor ve keyif   ile donatıldı. Motor 199kw (270hp)
 niteliklerini aynen koruyan ve aynı   maksimum gücünü 6000 d/d’da ve
 zamanda referans teşkil edecek   330 Nm maksimum torkunu 1900
 yakıt tüketimi ve CO2 emisyonları   d/d ila 5500 d/d arasında üretiyor.
 sergileyen ultra performanslı bir
 versiyonunu geliştirmek.”  Bu yeni motor 'EP6CDTR' kapsamlı
 Xavier Nicolas, RCZ Ürün Müdürü    bir geliştirmeden yararlandı; bu
 RCZ R versiyonu 270 hp / 199 kW   düzeyde yüksek bir performansı
 gücüyle Peugeot tarihinin en güçlü   elde etmek ve seri üretim motorların
 seri üretim modeli ünvanına sahip   sağlamlığı ile sportif kullanım koşul-
 oldu.. 0’dan 100 km hıza 6 sani-  larını karşılamak için birçok parçası
 yeden kısa sürede ulaşarak güçlü
 bir ivmelenme performansı gösteren   değiştirildi veya tamamen yeniden
 yeni versiyon spor coupe sınıfında   geliştirildi.
 referans oluşturacak şekilde sadece
 145 g / km’lik CO2 emisyonlarıyla
 Peugeot’nun bu alandaki uzman-
 lığını bir kez daha kanıtlıyor.



 Bu sonuç downsizing teknolojisine   Duyguları harekete geçiren  kokpit;  Dinamik ve sportif sürüş;
 hâkimiyet, aerodinamik optimi-  Kapı açıldığında sürücünün keyif ve duyularına adanmış, otomobilin dış   “Yarış ‘koşullarında’ performans ve verimlilik arayışı, deneyimli ve hırslı pilotların
 zasyon ve hafifletme çalışmaları   görünüşüyle uyumlu bir kokpit ortaya çıkıyor. “Pilot” anında ince ve seçkin   pistte derece yapmalarını sağlamak üzere, çekiş ünitesinin, yürüyen aksamın,
 sayesinde elde edildi. “Downsizing   bir spor atmosfer içine giriş yapıyor. Peugeot Sport imzalı kapı eşiğinden   frenlerin ve lastiklerin alışılmış seri üretim kriterlerinin ötesinde boyutlandırılması
 sadece seri üretimde kullanılan   itibaren, aracın sportif ve özel karakteri güçlendirildi. Kırmızı dikişler ön panelin   ve geliştirilmesi başta olmak üzere, geliştirme sürecinde çok sayıda seçimimize
 güçlü bir eğilim değil, aynı zamanda   yumuşak, teknolojik ve prestijli malzemesi ile deri direksiyonu, vites körüğünü,   yön verdi. “ Budar Pierre, RCZ R Proje Yöneticisi RCZ R’nin sportif karakteri
 motor sporlarında da görülüyor.   kapı içlerini , kolçak ve koltukları boydan boya kat ediyor. Yeni sportif ve keskin   rakamlara da yansıyor : 250 km/h maksimum hıza ulaşan araç (elektronik
 Günümüzde ana branşlarda 1.6l’lik   tasarımlı koltuklar, Nappa deri ve Alcantara karışımı bir malzeme ile kaplı ve   olarak sınırlı) 0-100 km /h hızlanmasını 5.9 saniyede tamamlıyor, start aldıktan
 turbo motorlar kullanılıyor, hatta   üzerlerinde işlenmiş  “R” amblemi yer alıyor. Kromajlı ve kırmızı kaplamalı “R”   sonra 400 m mesafeyi 14,2 saniyede, 1000 metre mesafeyi 25,4 saniyede kat
 Formula 1’de bile 2014 yılında bu   harfi, orta konsol üzerindeki yerini alıyor.  Havacılıktan esinlenen bu plaket   ediyor.Otomobilin ara hızlanmaları da üst düzeyde: Son viteste 80 km/h’den
 teknoloji kullanılmaya başlanacak! “  Peugeot Sport amblemini zerafetle taşıyor. Aracına binen pilot, RCZ R’sinin   120 km/h hıza 6,8 saniyede ulaşıyor. 6 ileri manuel vites kutusunun özel dişli
 Cyrille Jourdan, RCZ R Teknik   dinamik niteliklerin tadını çıkarmak için ideal ergonomik sürüş konumunu ra-  oranları aracın ivmelenme ve ara hızlanma performansını arttırıyor. Alçaltılmış
 Sorumlusu Sadece 1,6 litre silindir
 hacmiyle 270 hp güç üreten yeni   hatlıkla bulabiliyor. Küçük boyutlu direksiyon simidi, kısa vites kolu, kırmızı şeritli   ağırlık merkezi, gelişmiş aerodinamizm ( downforce-yere basma gücü), özel
 motoru THP sınıfında spesifik güç   özel alüminyum topuzu ve Peugeot Sport tarafından geliştirilen – takviyeli bel   yürüyen aksam ayarları (tekerlek izleri, kaster ve kamber açıları, + 0,5 inç
 rekorunu kırdı; yaklaşık 170 hp/l   destekli ve RCZ R’nin performans düzeyi ile uyumlu – yeni spor koltuklar sürüş   genişletilmiş jantlar) ve 235/40 R19 ebatlı  lastikler tutunmayı maksimize ediyor
 ile bir seri üretim otomobil için   keyfini arttırıyor..Görme ve dokunma ile birlikte işitme duyusu da unutulmadı!   ve üstün yol tutuşu sağlıyor. Torsen kilitli diferansiyel, yüksek motor torkunun
 dünyanın en iyileri arasında yerini   Emme manifolduna yerleştirilen  özel ses sistemi (Sound System) ile yeniden   1900 d/d’dan itibaren maksimum ölçüde değerlendirilmesini ve bu şekilde
 aldı ve şimdiden Euro 6 emisyon   tasarlanan egzoz hattı, kabin içinde de hızlanma ve vites değiştirme aşama-  çekişin arttırılmasını sağlıyor ve bu arada RCZ R’ye virajlarda yüksek denge ve
 standartlarına uyum gösteriyor.  larında RCZ R’nin sportif karakterinden tam anlamıyla yararlanmayı sağlıyor.    hassas yol tutuşu özelliği kazandırıyor.
   22 - Automobile mAgAzine                                                                          AutomobilemAgAzine.com.tr - 23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28