Page 54 - Haziran-Temmuz-Agustos2023
P. 54
Yazar: Özgür SUNAY | Fotoğraf: Can AYDENİZ
Citroen C3 SHINE 1.2 PureTech 110 S&S EAT6
eni Citroen C3 önceki nesiller- da vardı, kaplumbağa gibi bir şey, zor giden Aracı hiç bir şekilde yormuyor, sürekli olarak virajlarda dönüşlerimiz manevralarımızda,
ine oranla her bakımdan üst hareket etmeye çalışan hatırladığım kadarıyla istediğiniz kullanım şeklini vaat edebilen heyecan adrenalin ne ararsanız dibine kadar
54 seviyede. Citroen’in Dünya Ralli pek sportifte olmayan teknoloji bakımından oldukça performans kullanımlarını da ön vardı... 55
Y Şampiyonası’nda yarışan takımı da oldukça geri sayılabilecek, viteslerinin zor planda tutabilen enerjisi bakımından dikkat-
geçtiği yığılma yapan, araç olsun ayağımızı
leri toplayan kasa-kupa ve araç ağırlığı ile
ve geçmişine baktığımızda, Dokuz kez WRC
MAGAZINE.COM.TR Elena ikilisi, Citroen marka yarış otomobilleri bil sınıfında araçtı. En azından C3 benim için test aracımızda bulunan Goodyear lastikleri, MAGAZINE.COM.TR
şampiyonu olan Sébastien Loeb - Daniel
iyi dengelenmiş bir yapıda. Özellikle yeni C3
yerden kessin diyebileceğimiz v.b. bir otomo-
performanslı kullanımlarımız adına oldukça
o zamanlarda öyle idi. Şimdi ben size yeni C3
ile ülkemizde ve dünya yarışlarında önemli
aracın dış tasarımında yer alan tüm özellikler-
başarılara imza atmışlar idi. Bu bakımdan,
üst seviyede yardımını hissettiğimi söyleye-
bilirim. Sert yollar viraj içine girmeden önce
Sébastien Loeb - Daniel Elena ikilisi için
ini burada uzun uzun anlatmayacağım. Çok
sert ve ani yapılan fren hareketleri ve di-
Citroen'in ayrı bir önemi bulunuyor. Hatır-
daha önemli yeni C3'ün değinilmesi gereken
AUTOMOBILE layacak olursak ve bu modelin geçmişine yerler var. Özellikle de böyle bir test sürüşü ve reksiyon hareketleri ve hızlanma gazlarımız AUTOMOBILE
esnasında aracın yola tutunması gerek
baktığımızda, WRC ( Dünya Ralli Şampiyo-
kullanımdan sonra merak ediyor olmalısınız.
nası) etaplarında özel olarak geliştirilmiş yeni
virajlarda ki üst düzey başarısı yeni C3'ün
Yeni Citroen C3 1.2 PureTech 110 benzinli
motoru ile 5.500 devir dakika'da tam olarak
performans ve sportif yapısında çok büyük
C3 ralli yarış aracını Sébastien Loeb - Daniel
Elena ikilisi uzun süre kullanmış ve önemli
vites şanzımanına sahip. Ortalama olarak
lastiklerin de yardımını bu konuda özellikle
başarılara imza atmışlardı. Sébastien Loeb 110 beygir güç üretiyor. Tam otomatik 6 ileri önem ve değişiklik yaratarak arz ederken
ülkemizde WRC ralli yarışlarının düzenlendiği, (lt/100 km)'de 6 litre yakıt tüketiyor. 47 litre çok iyi seçilmiş olarak önemini hatırlat-
İstanbul-Şile etaplarında geçmişte Citroen olarak yakıt deposu bulunmakta. Yeni C3'ün makta fayda görürüm. Yeni C3 ile önceki
markası ile çok iyi bir performans sergilemiş bu kullanım özellikleri ile beraber WRC Türkiye nesil C3'leri arasında büyük bir yatırım
ve özellikle atlama noktalarında araç ha- ralli toprak etaplarından araç ile geçtikten mühendislik ve teknoloji farkının en son C3
vada süzülürken yarışı etap içlerinde takip ve turumu tamamladıktan sonra çok sıkı bir ile WRC' ye yaptıkları yatırımlar mühendislik
eden fotoğraf çekmek ile görevli basının şekilde düz asfalt Şile etaplarında yeni C3 çalışmaları ve geri dönüşlerin yollara yansıt-
ve benimde ilgi odağı haline gelmişti. Bu aracı hızlanma, viraj tutuşu-frenleri bakımın- mayı iyi beceren bir araç olduğunu söyleye-
durumdan ötürü "Yeni Citroen C3" aracı ilk dan "uzun süreli performans kullanımı" gibi bilirim. Yeni C3'ü vites kolundan sürekli
kullanmaya başladığım andan itibaren C3'ün testlere tabi tuttum. Performanslı sürüş olarak aktif bir şekilde manuel olarak vites
kullanım havasında ilk olarak böyle bir şey bakımından tüm olasılık ve olası dışı kullanım- düşürmelerde sanki bir ralli aracı havasında
hissettim ve bu beni çok hayrete düşürdü. larım ile oldukça km yaptığımızı söylemem kullanımı verdiğini o hissiyatı yaşattığı hayal
Çünkü, Citroen C3'ün önceki modellerine gerekiyor. Yeni C3'te yer alan öncelikle 1.2 edilmesi zor şartlar altında el freninin de
baktığımızda hatırlıyorum yakın komşumuz- litrelik motor çok başarılı. klasik kullanıma uygunluk vermesi ile dar
Automobile Magazine | HAZİRAN-TEMMUZ-AĞUSTOS 2023 12.YIL