Page 54 - Haziran-Temmuz-Agustos2023
P. 54

Yazar: Özgür SUNAY | Fotoğraf: Can AYDENİZ
          Citroen C3 SHINE 1.2 PureTech 110 S&S EAT6






               eni Citroen C3 önceki nesiller-  da vardı, kaplumbağa gibi bir şey, zor giden                                   Aracı hiç bir şekilde yormuyor, sürekli olarak  virajlarda dönüşlerimiz manevralarımızda,
               ine oranla her bakımdan üst   hareket etmeye çalışan hatırladığım kadarıyla                                     istediğiniz kullanım şeklini vaat edebilen   heyecan adrenalin ne ararsanız dibine kadar
   54          seviyede. Citroen’in Dünya Ralli   pek sportifte olmayan teknoloji bakımından                                   oldukça performans kullanımlarını da ön   vardı...                                                          55
        Y Şampiyonası’nda yarışan takımı   da oldukça geri sayılabilecek, viteslerinin zor                                     planda tutabilen enerjisi bakımından dikkat-
                                           geçtiği yığılma yapan, araç olsun ayağımızı
                                                                                                                               leri toplayan kasa-kupa ve araç ağırlığı ile
        ve geçmişine baktığımızda, Dokuz kez WRC
     MAGAZINE.COM.TR  Elena ikilisi, Citroen marka yarış otomobilleri   bil sınıfında araçtı. En azından C3 benim için         test aracımızda bulunan Goodyear lastikleri,                                                                  MAGAZINE.COM.TR
        şampiyonu olan Sébastien Loeb - Daniel
                                                                                                                               iyi dengelenmiş bir yapıda. Özellikle yeni C3
                                           yerden kessin diyebileceğimiz v.b. bir otomo-
                                                                                                                               performanslı kullanımlarımız adına oldukça
                                           o zamanlarda öyle idi. Şimdi ben size yeni C3
        ile ülkemizde ve dünya yarışlarında önemli
                                           aracın dış tasarımında yer alan tüm özellikler-
        başarılara imza atmışlar idi. Bu bakımdan,
                                                                                                                               üst seviyede yardımını hissettiğimi söyleye-
                                                                                                                               bilirim. Sert yollar viraj içine girmeden önce
        Sébastien Loeb - Daniel Elena ikilisi için
                                           ini burada uzun uzun anlatmayacağım. Çok
                                                                                                                               sert ve ani yapılan fren hareketleri ve di-
        Citroen'in ayrı bir önemi bulunuyor. Hatır-
                                           daha önemli yeni C3'ün değinilmesi gereken
     AUTOMOBILE  layacak olursak ve bu modelin geçmişine   yerler var. Özellikle de böyle bir test sürüşü ve                   reksiyon hareketleri ve hızlanma gazlarımız                                                                   AUTOMOBILE
                                                                                                                               esnasında aracın yola tutunması gerek
        baktığımızda, WRC ( Dünya Ralli Şampiyo-
                                           kullanımdan sonra merak ediyor olmalısınız.
        nası)  etaplarında özel olarak geliştirilmiş yeni
                                                                                                                               virajlarda ki üst düzey başarısı yeni C3'ün
                                           Yeni Citroen C3 1.2 PureTech 110 benzinli
                                           motoru  ile 5.500 devir dakika'da tam olarak
                                                                                                                               performans ve sportif yapısında çok büyük
        C3 ralli yarış aracını Sébastien Loeb - Daniel
        Elena ikilisi uzun süre kullanmış ve  önemli
                                           vites şanzımanına sahip. Ortalama olarak
                                                                                                                               lastiklerin de yardımını bu konuda özellikle
        başarılara imza atmışlardı. Sébastien Loeb   110 beygir güç üretiyor. Tam otomatik 6 ileri                             önem ve değişiklik yaratarak arz ederken
        ülkemizde WRC ralli yarışlarının düzenlendiği,   (lt/100 km)'de 6 litre yakıt tüketiyor. 47 litre                      çok iyi seçilmiş olarak önemini hatırlat-
        İstanbul-Şile etaplarında geçmişte Citroen   olarak yakıt deposu bulunmakta. Yeni C3'ün                                makta fayda görürüm. Yeni C3 ile önceki
        markası ile çok iyi bir performans sergilemiş   bu kullanım özellikleri ile beraber WRC Türkiye                        nesil C3'leri arasında büyük bir yatırım
        ve özellikle atlama noktalarında araç ha-  ralli toprak etaplarından araç ile geçtikten                                mühendislik ve teknoloji farkının en son C3
        vada süzülürken yarışı etap içlerinde takip   ve turumu tamamladıktan sonra çok sıkı bir                               ile WRC' ye yaptıkları yatırımlar mühendislik
        eden fotoğraf çekmek ile görevli basının   şekilde düz asfalt Şile etaplarında yeni C3                                 çalışmaları ve geri dönüşlerin yollara yansıt-
        ve benimde ilgi odağı haline gelmişti. Bu   aracı hızlanma, viraj tutuşu-frenleri bakımın-                             mayı iyi beceren bir araç olduğunu söyleye-
        durumdan ötürü "Yeni Citroen C3" aracı ilk   dan "uzun süreli performans kullanımı" gibi                               bilirim.  Yeni C3'ü vites kolundan sürekli
        kullanmaya başladığım andan itibaren C3'ün   testlere tabi tuttum. Performanslı sürüş                                  olarak aktif bir şekilde manuel olarak vites
        kullanım havasında ilk olarak böyle bir şey   bakımından tüm olasılık ve olası dışı kullanım-                          düşürmelerde sanki bir ralli aracı havasında
        hissettim ve bu beni çok hayrete düşürdü.   larım ile oldukça km yaptığımızı söylemem                                  kullanımı verdiğini o hissiyatı yaşattığı hayal
        Çünkü, Citroen C3'ün önceki modellerine   gerekiyor. Yeni C3'te yer alan öncelikle 1.2                                 edilmesi zor şartlar altında el freninin de
        baktığımızda hatırlıyorum yakın komşumuz-  litrelik motor çok başarılı.                                                klasik kullanıma uygunluk vermesi ile dar
      Automobile Magazine  |  HAZİRAN-TEMMUZ-AĞUSTOS 2023                                                                                                                                                                             12.YIL
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59