Page 55 - Haziran-Temmuz-Agustos2023
P. 55

Yazar: Özgür SUNAY | Fotoğraf: Can AYDENİZ
  Citroen C3 SHINE 1.2 PureTech 110 S&S EAT6






 eni Citroen C3 önceki nesiller-  da vardı, kaplumbağa gibi bir şey, zor giden   Aracı hiç bir şekilde yormuyor, sürekli olarak  virajlarda dönüşlerimiz manevralarımızda,
 ine oranla her bakımdan üst   hareket etmeye çalışan hatırladığım kadarıyla   istediğiniz kullanım şeklini vaat edebilen   heyecan adrenalin ne ararsanız dibine kadar
 54  seviyede. Citroen’in Dünya Ralli   pek sportifte olmayan teknoloji bakımından   oldukça performans kullanımlarını da ön   vardı...   55
 Y Şampiyonası’nda yarışan takımı   da oldukça geri sayılabilecek, viteslerinin zor   planda tutabilen enerjisi bakımından dikkat-
 geçtiği yığılma yapan, araç olsun ayağımızı
        leri toplayan kasa-kupa ve araç ağırlığı ile
 ve geçmişine baktığımızda, Dokuz kez WRC
 MAGAZINE.COM.TR  Elena ikilisi, Citroen marka yarış otomobilleri   bil sınıfında araçtı. En azından C3 benim için   test aracımızda bulunan Goodyear lastikleri,   MAGAZINE.COM.TR
 şampiyonu olan Sébastien Loeb - Daniel
        iyi dengelenmiş bir yapıda. Özellikle yeni C3
 yerden kessin diyebileceğimiz v.b. bir otomo-
        performanslı kullanımlarımız adına oldukça
 o zamanlarda öyle idi. Şimdi ben size yeni C3
 ile ülkemizde ve dünya yarışlarında önemli
 aracın dış tasarımında yer alan tüm özellikler-
 başarılara imza atmışlar idi. Bu bakımdan,
        üst seviyede yardımını hissettiğimi söyleye-
        bilirim. Sert yollar viraj içine girmeden önce
 Sébastien Loeb - Daniel Elena ikilisi için
 ini burada uzun uzun anlatmayacağım. Çok
        sert ve ani yapılan fren hareketleri ve di-
 Citroen'in ayrı bir önemi bulunuyor. Hatır-
 daha önemli yeni C3'ün değinilmesi gereken
 AUTOMOBILE  layacak olursak ve bu modelin geçmişine   yerler var. Özellikle de böyle bir test sürüşü ve   reksiyon hareketleri ve hızlanma gazlarımız   AUTOMOBILE
        esnasında aracın yola tutunması gerek
 baktığımızda, WRC ( Dünya Ralli Şampiyo-
 kullanımdan sonra merak ediyor olmalısınız.
 nası)  etaplarında özel olarak geliştirilmiş yeni
        virajlarda ki üst düzey başarısı yeni C3'ün
 Yeni Citroen C3 1.2 PureTech 110 benzinli
 motoru  ile 5.500 devir dakika'da tam olarak
        performans ve sportif yapısında çok büyük
 C3 ralli yarış aracını Sébastien Loeb - Daniel
 Elena ikilisi uzun süre kullanmış ve  önemli
 vites şanzımanına sahip. Ortalama olarak
        lastiklerin de yardımını bu konuda özellikle
 başarılara imza atmışlardı. Sébastien Loeb   110 beygir güç üretiyor. Tam otomatik 6 ileri   önem ve değişiklik yaratarak arz ederken
 ülkemizde WRC ralli yarışlarının düzenlendiği,   (lt/100 km)'de 6 litre yakıt tüketiyor. 47 litre   çok iyi seçilmiş olarak önemini hatırlat-
 İstanbul-Şile etaplarında geçmişte Citroen   olarak yakıt deposu bulunmakta. Yeni C3'ün   makta fayda görürüm. Yeni C3 ile önceki
 markası ile çok iyi bir performans sergilemiş   bu kullanım özellikleri ile beraber WRC Türkiye   nesil C3'leri arasında büyük bir yatırım
 ve özellikle atlama noktalarında araç ha-  ralli toprak etaplarından araç ile geçtikten   mühendislik ve teknoloji farkının en son C3
 vada süzülürken yarışı etap içlerinde takip   ve turumu tamamladıktan sonra çok sıkı bir   ile WRC' ye yaptıkları yatırımlar mühendislik
 eden fotoğraf çekmek ile görevli basının   şekilde düz asfalt Şile etaplarında yeni C3   çalışmaları ve geri dönüşlerin yollara yansıt-
 ve benimde ilgi odağı haline gelmişti. Bu   aracı hızlanma, viraj tutuşu-frenleri bakımın-  mayı iyi beceren bir araç olduğunu söyleye-
 durumdan ötürü "Yeni Citroen C3" aracı ilk   dan "uzun süreli performans kullanımı" gibi   bilirim.  Yeni C3'ü vites kolundan sürekli
 kullanmaya başladığım andan itibaren C3'ün   testlere tabi tuttum. Performanslı sürüş   olarak aktif bir şekilde manuel olarak vites
 kullanım havasında ilk olarak böyle bir şey   bakımından tüm olasılık ve olası dışı kullanım-  düşürmelerde sanki bir ralli aracı havasında
 hissettim ve bu beni çok hayrete düşürdü.   larım ile oldukça km yaptığımızı söylemem   kullanımı verdiğini o hissiyatı yaşattığı hayal
 Çünkü, Citroen C3'ün önceki modellerine   gerekiyor. Yeni C3'te yer alan öncelikle 1.2   edilmesi zor şartlar altında el freninin de
 baktığımızda hatırlıyorum yakın komşumuz-  litrelik motor çok başarılı.  klasik kullanıma uygunluk vermesi ile dar
 Automobile Magazine  |  HAZİRAN-TEMMUZ-AĞUSTOS 2023                                                           12.YIL
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60