Page 49 - Haziran-Temmuz-Agustos2023
P. 49

Yazar: Laçin MODIRI | Fotoğraf: Can AYDENİZ

   YENİ 408 GT 1.2 PURETECH 130HP EAT8




 48                                                                                                                 49
        Yeni Peugeot 408 Gt tam olarak 4.687mm   gibi şartlar önem arz eder. Tüm bu unsurları
 aksine "kupa"-"kasa" yapılarının çok hacimli
 ine de spor bir araç olarak tasar-
                                           göz önüne aldığımızda yeni Peugeot 408
        uzunluğa sahip, bunu Volvo'nun en uzun
 MAGAZINE.COM.TR  Y olarak böyle bir tasarım aracın   Peugeot 408 Gt modelini bu anlamda   karşılaştırdığımızda nerede ise Peugeot   tuşları-pedalları ile de sürüşüne dinamik,   MAGAZINE.COM.TR
 olmadıklarını görmekteyiz. Dolayısı ile yeni
 landığı düşünülürse bunun normal
                                           Gt özellikle direksiyonda yer alan F1 vites
        wagon araçlarından biri V90 modeli ile
 olduğunu söyleyebiliriz. Sonuç
 karşılaştırmalı ve sonuç itibarı ile de 1.2 litre-
        408 Gt ona uzunluğu bakımından çok yakın
                                           sürücüsüne cesaret ve ivmelenme katan bir
 fiyatını da göz önünde bulundurduğumuz-
 lik motorun bu kasa yapısına göre yine de iyi
                                           sürüş yaşatarak vaat etmektedir. Aynı za-
        sayılır. Bu şekilde sportif bir araç yaptığınızda
 da oldukça başarılı olduğunu söyleyebiliriz.
 bir netice-sonuç verdiği ilişkisini de göz ardı
        en azından Urus görüntüsüne sahip ve aynı
                                           manda aracın yüksek hızlarda aniden yerden
 etmememiz gerekiyor. Yeni Peugeot 408 Gt
 Ulaşılabilirliği kolay “Red Dot” ödüllü bu
        zamanda 1.859mm standartların üzerinde
                                           kesilen lastik noktalarından aracın tabanı alt
 AUTOMOBILE  aracın yollarda kendinden söz ettireceğin-  1.2 PureTech 130hp benzinli motoru ile 8-ileri   bir genişlik sunduğunuzda bu tarz bir oto-  tarafınında oturarak yere tutunma oranını   AUTOMOBILE
 den şüphemiz yok. PERFORMANS TEST
 EAT8 otomatik şanzıman uyumlu olarak
                                           sağlıyor olması yine Peugeot 408 Gt aracın
        mobilin sürüş performansında beklenenin
 çalışıyor. Vites geçişlerinde araç yığılma v.b.
 SÜRÜŞÜ (ÖZGÜR SUNAY) YORUMU İSE:
                                           ön taraftan, arka tarafından yüksek hızlarda
        aksine sportif yapısı sebebi ile mühendislik
 Peugeot 408 Gt modeli 1.2 litrelik motor
 tarzda farklı bir problem yaratmadı. Şimdi,
        hatalarının olması ve test sürüşünde aracın
                                           ve bozuk zeminlerde dahi kayma yapmaması
 hacmil ile il kalkışlarda ve ara hızlanmalarda
 sürüş modları yer alıyor bunlardan biri de
 belirli bir noktaya kadar aslında o kadar da   yeni Peugeot 408 Gt aracımızda elbette farklı   sınırlarını da sonuna kadar zorlayarak   yine beni aracın sürüş performansı esnasın-
                                           da özellikle ıslak yol şartlarında etkileyen
        sürdüğünüzü de düşündüğümüzde aklınıza
 beklenildiği aksine çok olumsuz bir perfo-  çok iyi bildiğiniz "Sport" modu. Yeni Peugeot   soru işaretleri gelebilirdi. Ama yeni Peugeot   kısımı olmuştur. Tüm bunlara baktığımızda,
 mans sergilemiyor. Hatta aksine yeni Peugeot  408 Gt aracımızı özellikle "Sport" modunda   408 Gt tam da bu soru işaretleri kısmında   yeni Peugeot 408 kendi sınıfında ve yüksek
 408'in uzunluğunu ve coupe kasa yapısını da  kullanırken şansımıza bir de test performans   çok iyi ayarlanmış ağırlık merkezi kontrolü ve   hacimli bir yapısı ile 1.2 litre motor 130
 dikkate alarak aracın motorunu, karşılığın-  yol sürüşüm esnasında şiddetli bir yağmur   denge sistemi aynı zamanda karoser yapısı-  beygir çok yüksek hızlara bir anda erişme-
 da beklemekte olduğumuz performans ile   gününe denk gelmiştik.  Özellikle "Sport"   na çok iyi oturtulmuş aks'lar, süspansiyonlar   si mümkün olmasa dahi egzos'tan çıkan
 karşılaştırma yaptığımızda aslında bu kadar   modunda yeni Peugeot 408 Gt aracımızı   alt takım sürüş performansları yerleri çok iyi   supersport sesi ile de kullanıcılarına oldukça
 hacimli "kupa" - "kasa" yapısına sahip,   asfalt ve kıvrımlı yollar, eğim inişli ve eğimi   ayarlandığından yeni Peugeot 408 Gt yüksek   sportif bir sürüş vaat ederken iç hacim,
 oldukça büyük geniş - kaslı bir otomobilin   dik çıkışlı, ralli tırmanma parkurlarında da   seri hızlar ve ivmelenmeler esnasında dar   sürüş konforu sayesinde ise geniş aileler için
 1.2 litrelik motoru ile sağlamaya çalıştığı hız   deneme, sürmek istedim. Bu şekilde yeni   virajlarda keskin dönüşlerde ve hamlelerde   tam tatile gidilecek bir otomobil sınıfında yer
 ve ivmelenmesinin üzerinde bir performans   Peugeot 408 Gt 'de beni en çok etkileyen   yola çok iyi tutunmayı başaran nadir araçlar-  almaktadır. Yeni Peugeot 408 Gt'nin bana
 olduğunu bile söyleyebiliriz. Genelde 1.2   şey aslında performans test sürüşümün   dan biri olarak karşımıza çıkıyor, bu bakım-  kalırsa çok daha yüksek hacimli motorları
 - 1.0 litrelik araçlar, otomobillere bakıldığın-  başından, sonuna kadar en etkilendiğim olay   dan Peugeot'u kutlarız. Elbette her araçta   ile sürüş zevkini çok daha üst düzeylere
 da yeni Peugeot 408 Gt kadar beklenenin   aracın yola sımsıkı tutunması idi.   üzerinde ki lastikler, fren mesafesi zemin   Doruk'lara çıkaracağına da eminim..
 Automobile Magazine  |  HAZİRAN-TEMMUZ-AĞUSTOS 2023                                                           12.YIL
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54