Page 49 - Haziran-Temmuz-Agustos2023
P. 49
Yazar: Laçin MODIRI | Fotoğraf: Can AYDENİZ
YENİ 408 GT 1.2 PURETECH 130HP EAT8
48 49
Yeni Peugeot 408 Gt tam olarak 4.687mm gibi şartlar önem arz eder. Tüm bu unsurları
aksine "kupa"-"kasa" yapılarının çok hacimli
ine de spor bir araç olarak tasar-
göz önüne aldığımızda yeni Peugeot 408
uzunluğa sahip, bunu Volvo'nun en uzun
MAGAZINE.COM.TR Y olarak böyle bir tasarım aracın Peugeot 408 Gt modelini bu anlamda karşılaştırdığımızda nerede ise Peugeot tuşları-pedalları ile de sürüşüne dinamik, MAGAZINE.COM.TR
olmadıklarını görmekteyiz. Dolayısı ile yeni
landığı düşünülürse bunun normal
Gt özellikle direksiyonda yer alan F1 vites
wagon araçlarından biri V90 modeli ile
olduğunu söyleyebiliriz. Sonuç
karşılaştırmalı ve sonuç itibarı ile de 1.2 litre-
408 Gt ona uzunluğu bakımından çok yakın
sürücüsüne cesaret ve ivmelenme katan bir
fiyatını da göz önünde bulundurduğumuz-
lik motorun bu kasa yapısına göre yine de iyi
sürüş yaşatarak vaat etmektedir. Aynı za-
sayılır. Bu şekilde sportif bir araç yaptığınızda
da oldukça başarılı olduğunu söyleyebiliriz.
bir netice-sonuç verdiği ilişkisini de göz ardı
en azından Urus görüntüsüne sahip ve aynı
manda aracın yüksek hızlarda aniden yerden
etmememiz gerekiyor. Yeni Peugeot 408 Gt
Ulaşılabilirliği kolay “Red Dot” ödüllü bu
zamanda 1.859mm standartların üzerinde
kesilen lastik noktalarından aracın tabanı alt
AUTOMOBILE aracın yollarda kendinden söz ettireceğin- 1.2 PureTech 130hp benzinli motoru ile 8-ileri bir genişlik sunduğunuzda bu tarz bir oto- tarafınında oturarak yere tutunma oranını AUTOMOBILE
den şüphemiz yok. PERFORMANS TEST
EAT8 otomatik şanzıman uyumlu olarak
sağlıyor olması yine Peugeot 408 Gt aracın
mobilin sürüş performansında beklenenin
çalışıyor. Vites geçişlerinde araç yığılma v.b.
SÜRÜŞÜ (ÖZGÜR SUNAY) YORUMU İSE:
ön taraftan, arka tarafından yüksek hızlarda
aksine sportif yapısı sebebi ile mühendislik
Peugeot 408 Gt modeli 1.2 litrelik motor
tarzda farklı bir problem yaratmadı. Şimdi,
hatalarının olması ve test sürüşünde aracın
ve bozuk zeminlerde dahi kayma yapmaması
hacmil ile il kalkışlarda ve ara hızlanmalarda
sürüş modları yer alıyor bunlardan biri de
belirli bir noktaya kadar aslında o kadar da yeni Peugeot 408 Gt aracımızda elbette farklı sınırlarını da sonuna kadar zorlayarak yine beni aracın sürüş performansı esnasın-
da özellikle ıslak yol şartlarında etkileyen
sürdüğünüzü de düşündüğümüzde aklınıza
beklenildiği aksine çok olumsuz bir perfo- çok iyi bildiğiniz "Sport" modu. Yeni Peugeot soru işaretleri gelebilirdi. Ama yeni Peugeot kısımı olmuştur. Tüm bunlara baktığımızda,
mans sergilemiyor. Hatta aksine yeni Peugeot 408 Gt aracımızı özellikle "Sport" modunda 408 Gt tam da bu soru işaretleri kısmında yeni Peugeot 408 kendi sınıfında ve yüksek
408'in uzunluğunu ve coupe kasa yapısını da kullanırken şansımıza bir de test performans çok iyi ayarlanmış ağırlık merkezi kontrolü ve hacimli bir yapısı ile 1.2 litre motor 130
dikkate alarak aracın motorunu, karşılığın- yol sürüşüm esnasında şiddetli bir yağmur denge sistemi aynı zamanda karoser yapısı- beygir çok yüksek hızlara bir anda erişme-
da beklemekte olduğumuz performans ile gününe denk gelmiştik. Özellikle "Sport" na çok iyi oturtulmuş aks'lar, süspansiyonlar si mümkün olmasa dahi egzos'tan çıkan
karşılaştırma yaptığımızda aslında bu kadar modunda yeni Peugeot 408 Gt aracımızı alt takım sürüş performansları yerleri çok iyi supersport sesi ile de kullanıcılarına oldukça
hacimli "kupa" - "kasa" yapısına sahip, asfalt ve kıvrımlı yollar, eğim inişli ve eğimi ayarlandığından yeni Peugeot 408 Gt yüksek sportif bir sürüş vaat ederken iç hacim,
oldukça büyük geniş - kaslı bir otomobilin dik çıkışlı, ralli tırmanma parkurlarında da seri hızlar ve ivmelenmeler esnasında dar sürüş konforu sayesinde ise geniş aileler için
1.2 litrelik motoru ile sağlamaya çalıştığı hız deneme, sürmek istedim. Bu şekilde yeni virajlarda keskin dönüşlerde ve hamlelerde tam tatile gidilecek bir otomobil sınıfında yer
ve ivmelenmesinin üzerinde bir performans Peugeot 408 Gt 'de beni en çok etkileyen yola çok iyi tutunmayı başaran nadir araçlar- almaktadır. Yeni Peugeot 408 Gt'nin bana
olduğunu bile söyleyebiliriz. Genelde 1.2 şey aslında performans test sürüşümün dan biri olarak karşımıza çıkıyor, bu bakım- kalırsa çok daha yüksek hacimli motorları
- 1.0 litrelik araçlar, otomobillere bakıldığın- başından, sonuna kadar en etkilendiğim olay dan Peugeot'u kutlarız. Elbette her araçta ile sürüş zevkini çok daha üst düzeylere
da yeni Peugeot 408 Gt kadar beklenenin aracın yola sımsıkı tutunması idi. üzerinde ki lastikler, fren mesafesi zemin Doruk'lara çıkaracağına da eminim..
Automobile Magazine | HAZİRAN-TEMMUZ-AĞUSTOS 2023 12.YIL