Page 69 - Automobile Magazine - 9.YIL Özel Kasım Sayısı Türkçe-İngilizce E-Dergi.
P. 69

Vitesi yükseltmem gerektiği için uyarı yaparken,   tamamı ile el yapımı olan ve kişiye özel üretmiş
        vitesleri her istediğimde keyfime göre azaltamıyo-  olduğu dünya standartlarında, yüksek performanslı         69
        rum… Vitesleri manuel kullanımda yüksek devir ve   spor otomobillerini müşterisine yalnızca en iyi şekilde
        hızlarda düşürememin sebebi ise Lotus’un tamamı   sunabileceği işcilik ile üretmekte. Test aracımız bu
        ile motorunu koruma güvenliği. Lotus’u kullanan   denli bir performansın ürünü olarak V6 motoru ve
        sürücünün hata yapması ve motoru gereksiz yere   canlandırıcı ivmelenme özelliği sayesinde 0-100 km
        bu şekilde riske atarak sürmesi zarar vermesi   hıza sadece 3.8 saniyede ulaşabiliyor. Lotus Exige
        mühendislik ve yazılım olarak önlenmiş. Kullandığınız   350 Sport aracımızın diğer özelliklerinden bahsede-     MAGAZINE.COM.TR
        bir Lotus Exige 350 Sport gibi farklı bir super spor   cek olursak; aracımızın ön kaput kısmında herhangi
        otomobil ise kendinizi farklı hissettiğiniz kesin. Tama-  bir bagaj haznesi bulunmamaktadır. Arka tarafta ise
        mı ile saf sürücüler için ve bu aracı kullanabilecek asıl   komple havaya kalkan motor kapağının altında ufak
        kişiler adına tasarlanmış safkan bir performans aracı   bir çanta ya da bavul gibi eşyalarınızı koyabileceğiniz
        diyebiliriz. Elbette, Lotus Exige 350 Sport aracımızı   bir bölümü bulunuyor. Arka motor kaputu içeride
        gündelik olarak kullanmak araca inme ve binme   sürücü koltuğunun yanında yer alan bir çekme
        konusunda sizi biraz zorlayabilir. Buna bir şekilde   kolu ile açılmakta. Aslında Lotus Exige 350 Sport         AUTOMOBILE
        alışabilir, hatta hafta’da bir kezde olsa bu deneyimi   modelini tasarlayan mühendisler aracın ön tarafını
        yaşamak size ayrı bir zevk ve heyacan sunacaktır.   oldukça korumalı yüksek çelik barlar ile döşemek
        Bu aracı Türkiye şartlarında bir Porsche gibi her gün   sureti ile sürücü ve yolcu için içeride güvenli bir kafes
        konforu hissederek kullanabilmeniz ya da kullanma   oluşturmuşlar. Bu sürücü ve tek kişilik yolcu güvenliği
        isteğiniz tamamı ile size bağlı olan bir seçim. Lotus   açısından elbette super spor bir otomobilde oldukça
        Exige 350 Sport’u rakip olarak yurt dışında bazı   önemli bir unsur. Zaten araca binerken tamamı ile
        otomotiv editörlerin Porsche ile karşılaştırması ise, bir   bu güvenlik kafesinin içerisine oturmak durumunda
        hata olacaktır… Çünkü Porsche gerçekten günlük   olduğunuz için biraz dar bir alandan binip, inebiliyor-
        yaşamda rahatça her yol şartında kullanabileceğiniz   sunuz. Çünkü etrafınızda sizi saran kalın çelik barlar
        çok iyi bir otomobil. Çok daha kaliteli ve rahat iç   var. Lotus Exige aslında iki farklı konsoldan oluşuyor.
        aksama sahip. Lotus Exige 350 Sport ise tam bir   Bir diğer çelik konsol ikinci kafes ise aracın arka
        Pist canavarı... 1997 model bir Lotus Esprit ile 2018   bölümü. Arka ve Ön iki ayrı çelik karoser ise Lotus
        model Lotus Exige arasında oldukça büyük konfor   mühendisleri tarafından birbirine aracın şasi yapısı
        ve kullanım farklılıkları mevcut. Lotus bu konuda   olarak bağlanmış vaziyette. Lotus Exige 350 aracın
        geçen yıllar boyunca deneyimine ve kendi çizgisine   alt tarafında ise aynı pist ve WRC yarış otomo-
        bağlı kalmak sureti ile daha hafif ve performansa   billerinde bulunan komple olarak alt koruma çelik du-
        dayalı super spor otomobilleri mühendislik deney-  var bulunmakta. Aracın altına baktığınızda düz olan
        imi ve uçak teknolojisi tecrübesi ile üretiyor. Lotus   bu koruma yapısını ayrıca görmeniz mümkündür.

                                                                                                       Kasım - November 2020
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74