Page 69 - Automobile Magazine - 9.YIL Özel Kasım Sayısı Türkçe-İngilizce E-Dergi.
P. 69
Vitesi yükseltmem gerektiği için uyarı yaparken, tamamı ile el yapımı olan ve kişiye özel üretmiş
vitesleri her istediğimde keyfime göre azaltamıyo- olduğu dünya standartlarında, yüksek performanslı 69
rum… Vitesleri manuel kullanımda yüksek devir ve spor otomobillerini müşterisine yalnızca en iyi şekilde
hızlarda düşürememin sebebi ise Lotus’un tamamı sunabileceği işcilik ile üretmekte. Test aracımız bu
ile motorunu koruma güvenliği. Lotus’u kullanan denli bir performansın ürünü olarak V6 motoru ve
sürücünün hata yapması ve motoru gereksiz yere canlandırıcı ivmelenme özelliği sayesinde 0-100 km
bu şekilde riske atarak sürmesi zarar vermesi hıza sadece 3.8 saniyede ulaşabiliyor. Lotus Exige
mühendislik ve yazılım olarak önlenmiş. Kullandığınız 350 Sport aracımızın diğer özelliklerinden bahsede- MAGAZINE.COM.TR
bir Lotus Exige 350 Sport gibi farklı bir super spor cek olursak; aracımızın ön kaput kısmında herhangi
otomobil ise kendinizi farklı hissettiğiniz kesin. Tama- bir bagaj haznesi bulunmamaktadır. Arka tarafta ise
mı ile saf sürücüler için ve bu aracı kullanabilecek asıl komple havaya kalkan motor kapağının altında ufak
kişiler adına tasarlanmış safkan bir performans aracı bir çanta ya da bavul gibi eşyalarınızı koyabileceğiniz
diyebiliriz. Elbette, Lotus Exige 350 Sport aracımızı bir bölümü bulunuyor. Arka motor kaputu içeride
gündelik olarak kullanmak araca inme ve binme sürücü koltuğunun yanında yer alan bir çekme
konusunda sizi biraz zorlayabilir. Buna bir şekilde kolu ile açılmakta. Aslında Lotus Exige 350 Sport AUTOMOBILE
alışabilir, hatta hafta’da bir kezde olsa bu deneyimi modelini tasarlayan mühendisler aracın ön tarafını
yaşamak size ayrı bir zevk ve heyacan sunacaktır. oldukça korumalı yüksek çelik barlar ile döşemek
Bu aracı Türkiye şartlarında bir Porsche gibi her gün sureti ile sürücü ve yolcu için içeride güvenli bir kafes
konforu hissederek kullanabilmeniz ya da kullanma oluşturmuşlar. Bu sürücü ve tek kişilik yolcu güvenliği
isteğiniz tamamı ile size bağlı olan bir seçim. Lotus açısından elbette super spor bir otomobilde oldukça
Exige 350 Sport’u rakip olarak yurt dışında bazı önemli bir unsur. Zaten araca binerken tamamı ile
otomotiv editörlerin Porsche ile karşılaştırması ise, bir bu güvenlik kafesinin içerisine oturmak durumunda
hata olacaktır… Çünkü Porsche gerçekten günlük olduğunuz için biraz dar bir alandan binip, inebiliyor-
yaşamda rahatça her yol şartında kullanabileceğiniz sunuz. Çünkü etrafınızda sizi saran kalın çelik barlar
çok iyi bir otomobil. Çok daha kaliteli ve rahat iç var. Lotus Exige aslında iki farklı konsoldan oluşuyor.
aksama sahip. Lotus Exige 350 Sport ise tam bir Bir diğer çelik konsol ikinci kafes ise aracın arka
Pist canavarı... 1997 model bir Lotus Esprit ile 2018 bölümü. Arka ve Ön iki ayrı çelik karoser ise Lotus
model Lotus Exige arasında oldukça büyük konfor mühendisleri tarafından birbirine aracın şasi yapısı
ve kullanım farklılıkları mevcut. Lotus bu konuda olarak bağlanmış vaziyette. Lotus Exige 350 aracın
geçen yıllar boyunca deneyimine ve kendi çizgisine alt tarafında ise aynı pist ve WRC yarış otomo-
bağlı kalmak sureti ile daha hafif ve performansa billerinde bulunan komple olarak alt koruma çelik du-
dayalı super spor otomobilleri mühendislik deney- var bulunmakta. Aracın altına baktığınızda düz olan
imi ve uçak teknolojisi tecrübesi ile üretiyor. Lotus bu koruma yapısını ayrıca görmeniz mümkündür.
Kasım - November 2020