Page 68 - Automobile Magazine - 9.YIL Özel Kasım Sayısı Türkçe-İngilizce E-Dergi.
P. 68

ROAD TEST |  LOTUS Exige 350 Sport - V6 350Hp

















































        Lotus, ön tarafa doğru tasarım olarak ütü   çok düşük hızlarda direksiyonu çevirmekte zor-
        biçiminde daralmakta. Bu arka lastiklerin ön   lansam da kol kaslarım için ideal. Lotus Exige
        lastiklere göre daha kalın olması ve arkada   350 Sport yere oldukça yakın temas eden bir
        duran motorun, ivmelenmeyi daha baskın   yapıda tasarlanmış olsa da daha önce testini
    68  şekilde arka lastiklere iletmesinden kaynaklı.   yapmış olduğum Audi R8’ten çok daha rahat
        Aslında aracın arka tarafı öne göre daha ağır   şekilde daha kısa olan şasi yapısı ile hareket
        bir yapıda kendini hissettirmekte. Ben aracın
      MAGAZINE.COM.TR  benzettim. Arka taraf ise bir Ferrari tasarımını   F1 ve Karting araçlarına benzeyen bu aracı
                                           ettiğimi ve altının alçak olmasının beni sürüşte
        dış tasarımını Pagani ve birazda Audi R8 ‘e
                                           çok etkilemediğini görüyorum. Pist için üretilmiş
                                           cadde’de ve trafikte İstanbul yollarında her yol
        bize anımsatıyor. Aracı kullanmadan ve içine
                                           şartında 7/24 test ediyorum. Lotus Exige 350
        binmeden önce dışarıdan iç kokpit yapısına
                                           Sport aracımızda iki farklı sürüş modu düğme-
        göz attığımda ise bir super spor yol otomo-
                                           side var. Bunlar Sport ve Race tuşları. Bu tuşlar
        billerine göre biraz daha konforunun ve iç
                                           ile aracımız çok daha agresif bir yapıda ve yırtıcı
        malzeme yapısının göze düşük olarak geldiğini
      AUTOMOBILE  gördüm. Lotus, Exige 350 Sport aracın üretimi   motor sesi ile ivmeleniyor. Lotus Exige 350
        ve kullanım yapısı elbette ki, CEO’sunun bah-
                                           Sport test aracımızda ayrıca bir de direksiy-
        settiği gibi sürücüye konfor sağlamak değildi.
                                           onun sol tarafında ufak bir tuş bulunmakta.
                                           Bu tuş arkada ki motor sesini daha güçlü ve
        Lotus Exige 350 Sport aracın içerisine oturmak
        bu yüzden sandığınız gibi çok kolay değil, ben
                                           egzos sesini açma ve kapama işine yarıyor.
        bunu biraz bir savaş Jetinin içine binmeye   yırtıcı olmasını sağlayan size sürüşte zevk veren
        benzettim. Lotus Exige 350 Sport’un direksiy-  Sport veya Yarış modunu seçtiğimde ise Lotus
        onu oturduğunuzda ise yere oldukça yakınsınız.   etkinleştirilen dinamik sistem değişikliklerini
        Gözüme daha önce takılan havalandırma   yansıtacak şekilde motoru kalibre ediyor. Daha
        çıkışları ve radyo-teyp ile motorun sesini   sportif bir deneyim istendiğimde, optimize
        duyduktan sonra artık fazla bir ilgim kalmıyor.   edilmiş dişli seçimi ve tepki, daha hızlı, çok
        Direksiyon yapısı ise aynı bir F1 araçta ya da   yönlü performans olarak bana sunuyor. ESP
        Karting araçlarında olduğu gibi. Ele tam oturuy-  ve güvenlik sistemini kapatarak size daha fazla
        or, sert, keskin ve sürüş hissiyatını tam olarak   bir salınım ile sürüş sunuyor. Fakat yağmurlu
        yarış otomobilinde olduğu gibi veriyor. Bu his-  hava şartlarında ben elbette ki güvenli mod
        siyat diğer super spor otomobillerde bulamay-  yani standart olarak aracı kullanmayı tercih
        acağınız gibi. Lotus Exige 350 Sport otomatik   ediyorum. Lotus Exige 350 Sport aracımızın
        vites olan versiyonunu test ediyorum...   sürüş özelliklerinde bir diğer sportif yanı ise di-
        Kullanımı oldukça basit ve kolay diğer otomatik   reksiyonun üzerinde bulunan F1 vitesleri. Bu F1
        araçlardan da bildiğiniz gibi -D- Drive moduna   vites kolları yardımı ile aracı manuel vites olarak
        aldığınızda hareket ediyorsunuz. İlk başlarda   kullandığımda yüksek devirde gazı kesiyor.
      Automobile Magazine  |  FORMULA 1 TURKISH GRAND PRIX 2020
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73