Page 68 - Automobile Magazine - 9.YIL Özel Kasım Sayısı Türkçe-İngilizce E-Dergi.
P. 68
ROAD TEST | LOTUS Exige 350 Sport - V6 350Hp
Lotus, ön tarafa doğru tasarım olarak ütü çok düşük hızlarda direksiyonu çevirmekte zor-
biçiminde daralmakta. Bu arka lastiklerin ön lansam da kol kaslarım için ideal. Lotus Exige
lastiklere göre daha kalın olması ve arkada 350 Sport yere oldukça yakın temas eden bir
duran motorun, ivmelenmeyi daha baskın yapıda tasarlanmış olsa da daha önce testini
68 şekilde arka lastiklere iletmesinden kaynaklı. yapmış olduğum Audi R8’ten çok daha rahat
Aslında aracın arka tarafı öne göre daha ağır şekilde daha kısa olan şasi yapısı ile hareket
bir yapıda kendini hissettirmekte. Ben aracın
MAGAZINE.COM.TR benzettim. Arka taraf ise bir Ferrari tasarımını F1 ve Karting araçlarına benzeyen bu aracı
ettiğimi ve altının alçak olmasının beni sürüşte
dış tasarımını Pagani ve birazda Audi R8 ‘e
çok etkilemediğini görüyorum. Pist için üretilmiş
cadde’de ve trafikte İstanbul yollarında her yol
bize anımsatıyor. Aracı kullanmadan ve içine
şartında 7/24 test ediyorum. Lotus Exige 350
binmeden önce dışarıdan iç kokpit yapısına
Sport aracımızda iki farklı sürüş modu düğme-
göz attığımda ise bir super spor yol otomo-
side var. Bunlar Sport ve Race tuşları. Bu tuşlar
billerine göre biraz daha konforunun ve iç
ile aracımız çok daha agresif bir yapıda ve yırtıcı
malzeme yapısının göze düşük olarak geldiğini
AUTOMOBILE gördüm. Lotus, Exige 350 Sport aracın üretimi motor sesi ile ivmeleniyor. Lotus Exige 350
ve kullanım yapısı elbette ki, CEO’sunun bah-
Sport test aracımızda ayrıca bir de direksiy-
settiği gibi sürücüye konfor sağlamak değildi.
onun sol tarafında ufak bir tuş bulunmakta.
Bu tuş arkada ki motor sesini daha güçlü ve
Lotus Exige 350 Sport aracın içerisine oturmak
bu yüzden sandığınız gibi çok kolay değil, ben
egzos sesini açma ve kapama işine yarıyor.
bunu biraz bir savaş Jetinin içine binmeye yırtıcı olmasını sağlayan size sürüşte zevk veren
benzettim. Lotus Exige 350 Sport’un direksiy- Sport veya Yarış modunu seçtiğimde ise Lotus
onu oturduğunuzda ise yere oldukça yakınsınız. etkinleştirilen dinamik sistem değişikliklerini
Gözüme daha önce takılan havalandırma yansıtacak şekilde motoru kalibre ediyor. Daha
çıkışları ve radyo-teyp ile motorun sesini sportif bir deneyim istendiğimde, optimize
duyduktan sonra artık fazla bir ilgim kalmıyor. edilmiş dişli seçimi ve tepki, daha hızlı, çok
Direksiyon yapısı ise aynı bir F1 araçta ya da yönlü performans olarak bana sunuyor. ESP
Karting araçlarında olduğu gibi. Ele tam oturuy- ve güvenlik sistemini kapatarak size daha fazla
or, sert, keskin ve sürüş hissiyatını tam olarak bir salınım ile sürüş sunuyor. Fakat yağmurlu
yarış otomobilinde olduğu gibi veriyor. Bu his- hava şartlarında ben elbette ki güvenli mod
siyat diğer super spor otomobillerde bulamay- yani standart olarak aracı kullanmayı tercih
acağınız gibi. Lotus Exige 350 Sport otomatik ediyorum. Lotus Exige 350 Sport aracımızın
vites olan versiyonunu test ediyorum... sürüş özelliklerinde bir diğer sportif yanı ise di-
Kullanımı oldukça basit ve kolay diğer otomatik reksiyonun üzerinde bulunan F1 vitesleri. Bu F1
araçlardan da bildiğiniz gibi -D- Drive moduna vites kolları yardımı ile aracı manuel vites olarak
aldığınızda hareket ediyorsunuz. İlk başlarda kullandığımda yüksek devirde gazı kesiyor.
Automobile Magazine | FORMULA 1 TURKISH GRAND PRIX 2020