Page 32 - Automobile Magazine - 9.YIL Özel Kasım Sayısı Türkçe-İngilizce E-Dergi.
P. 32

por otomobil ruhuna sahip olan DBX’in teknik üstün-  üm Aston Martinlerde olduğu gibi kendine özgü şahsi ve gövde
                    lüğü oldukça fazla. D&D Motorlu Araçlar Yönetim Kurulu   yapısı ile öne çıkan DBX, başka hiçbir marka ile ortak bir platform
                    Başkanı Nevzat Kaya, DBX’in lüks spor segmentindeki   kullanmamasının faydasını görüyor. Tasarımcılara özellikle süspan-
                    diğer rakiplerine göre çok sayıda teknik üstünlüğü söyledi.   siyon sistemini tasarlarken çok fayda sağlamış ve özgürce hareket
                    Nevzat Kaya “4.0 V8 benzinli 550 HP motora sahip DBX   etme imkanı vermiş, sonuç olarak da bu arka süspansiyonlarda
          Sbir çok kritik noktada sınıfının en iyisi olarak öne çıkmayı Tağırlık merkezini daha aşağı çekmelerine olanak sağlarken diğer
          başarıyor ve üstünlükleri ile göz dolduruyor. Bunlardan en önemlisi araçta  yandan da 638 litre ile rakiplerinin çok üstünde bir bagaj hacmi sağlamış. As-
          700 NM Maksimum Torkun 2.000 RPM’den itibaren devreye girmesi ve   ton Martin mühendisliği DBX’i 1 derece başına 27.000 NM burulma sertliği ile
          5.000RPM’e kadar aktif olması çok önemli. Ayrıca dört çeker bir SUV ol-  de sınıfının en yükseğine taşımış. Kör nokta uyarı sistemi, şerit takip, otomatik
          masına karşın ihtiyaç halinde tüm çekiş gücünü arka tekerleklere ileterek,  uzun far sistemi gibi birçok elektronik güvelik opsiyonu ise aracımızda yine
          yüzde 100 arkadan itişli bir spor otomobil deneyimi yaşatması da takdire   standart olarak gelen özellikler arasında. Ayrıca 54:46 ağırlık dağılımı ve 9 ileri
          şayan bir konu. Üstelik bunu yaparken arka taraftaki elektrik diferansiyel   standart tam otomatik şanzıman aracın dinamizmini körüklerken 3 odacıklı
          (E-Diff) sayesinde virajlarda mükemmel performans sunabiliyor.  havalı amortisörler de konfordan ödün vermemesini ve farklı sürüş modlarına
                                                              adapte olmasını sağlıyor. Tüm Aston Martinlerde olduğu gibi kendine özgü şasi
                                                              ve gövde yapısı ile öne çıkan DBX, başka hiçbir marka ile ortak bir platform
                  o liberate the extra 39bhp from the 4.0-litre engine (the   kullanmamasının faydasını görüyor, tasarımcılara özellikle süspansiyon sistem-
                  torque figure is unchanged from other V8 Aston models at   ini tasarlarken çok fayda sağlamış ve özgürce hareket etme imkanı vermiş,
                  516lb ft), upgraded turbos and charge coolers have been   sonuç olarak da bu arka süspansiyonlarda ağırlık merkezini daha aşağı çekm-
                  added. The compression ratio is different too.Power is sent   elerine olanak sağlarken diğer yandan da 638 litre ile rakiplerinin çok üstünde
                  to all four wheels via a nine-speed automatic gearbox and   bir bagaj hacmi sağlamış” diye konuştu. Aston Martin’in tarihinde ilk kez
         Tan electronically-controlled centre transfer case. It generally   ürettiği SUV modeli DBX’ingösterim aracı şu an Aston Martin Turkey Yeniköy
         splits torque 47/53 across the two axles, although if necessary, it can   Showroomun’da yerini aldı. Test aracı ise Kasım ayında Türkiye’de olacak. Kul-
         chuck up to 100 per cent to the rear axle. Speaking of which, torque   lanıcılar bu üstün teknoloji harikası modeli Kasım ayında deneyimleyebilecek;
         is distributed between the rear-most wheels through an electronical-  hatta yıl bitmeden de DBX’e sahip olabilecekler. Kasım ve Aralık ayında satışa
         ly-controlled limited-slip differential. Oh, and the propshaft is made from   sunulacak DBX’lerin; Arizona Bronze, Magnetic Silver, MinotaurGreen, Onyx
         carbonfibre. Fancy. The platform is completely new, and underpinned by   Black, Satin Silver Bronze, Stratus White, XenonGrey renk seçenekleri mevcut.
         three-chamber air suspension - an Aston Martin first. Working together
         with a 48-volt-powered electronic anti-roll bar system, Aston claims that
         when it comes to body roll, the way the DBX handles itself is “much
         more akin to that of a sports car than an SUV”. It does have some
         off-road capability, with the approach, departure and breakover angles
         listed as 25.7, 27.1 and 18.8-degrees with the air suspension set to its
         highest setting. Unless you’re a mud-plugging enthusiast those numbers
         are likely to mean diddly squat to you, so for the sake of comparison, a
         Range Rover Sport SVR manages 29.2, 28 and 28-degrees, while the
         Porsche Cayenne’s off-road figures are 27.1, 24.1 and 21.1. The wading
         depth of 500mm is a long way off the Range Rover’s 750mm capabil-
         ity, but closer to the Cayenne, which can plough through water up to
         550mm deep. The maximum ground clearance of 235mm, meanwhile,
         isn’t drastically far away from the 278mm and 269mm offered by the
         Rangey and the Porsche respectively.
    32
                 ston Martin has come under some flack for its recent spate
                 of interior designs, but the DBX’s cabin looks like a much
      MAGAZINE.COM.TR  Vantage/DBS/DB11 - have a hand-me-down infotainment system.
                 more successful space. The dash looks less fussy than the
                 DB11’s at first glance, and there are no awkward poking-out
                 infotainment screens - the 10.25-inch central screen sits
         Aflush with the console. Plus, the DBX doesn’t - unlike the
         It’s been given the latest version of technology partner Daimler AG’s
         software, meaning it should all look much more up-to-date. The 12.3-
      AUTOMOBILE  inch digital instrument cluster is new too. The DBX is, unsurprisingly, the
         most practical vehicle Aston Martin has ever made. It has seating for five
         and a 632-litre boot, which can be expanded further by folding down
         the 40/20/40 split rear bench. There’s even a ‘pet package’ which is
         intended to “give animals their own space in the boot of the car, keeping
         them from roaming inquisitively about the cabin”. It includes protection
         for the rear bumper to stop pooch from butchering the paintwork when
         scrabbling into the back of the DBX.


















      Automobile Magazine  |  FORMULA 1 TURKISH GRAND PRIX 2020
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37