Page 32 - Automobile Magazine - 9.YIL Özel Kasım Sayısı Türkçe-İngilizce E-Dergi.
P. 32
por otomobil ruhuna sahip olan DBX’in teknik üstün- üm Aston Martinlerde olduğu gibi kendine özgü şahsi ve gövde
lüğü oldukça fazla. D&D Motorlu Araçlar Yönetim Kurulu yapısı ile öne çıkan DBX, başka hiçbir marka ile ortak bir platform
Başkanı Nevzat Kaya, DBX’in lüks spor segmentindeki kullanmamasının faydasını görüyor. Tasarımcılara özellikle süspan-
diğer rakiplerine göre çok sayıda teknik üstünlüğü söyledi. siyon sistemini tasarlarken çok fayda sağlamış ve özgürce hareket
Nevzat Kaya “4.0 V8 benzinli 550 HP motora sahip DBX etme imkanı vermiş, sonuç olarak da bu arka süspansiyonlarda
Sbir çok kritik noktada sınıfının en iyisi olarak öne çıkmayı Tağırlık merkezini daha aşağı çekmelerine olanak sağlarken diğer
başarıyor ve üstünlükleri ile göz dolduruyor. Bunlardan en önemlisi araçta yandan da 638 litre ile rakiplerinin çok üstünde bir bagaj hacmi sağlamış. As-
700 NM Maksimum Torkun 2.000 RPM’den itibaren devreye girmesi ve ton Martin mühendisliği DBX’i 1 derece başına 27.000 NM burulma sertliği ile
5.000RPM’e kadar aktif olması çok önemli. Ayrıca dört çeker bir SUV ol- de sınıfının en yükseğine taşımış. Kör nokta uyarı sistemi, şerit takip, otomatik
masına karşın ihtiyaç halinde tüm çekiş gücünü arka tekerleklere ileterek, uzun far sistemi gibi birçok elektronik güvelik opsiyonu ise aracımızda yine
yüzde 100 arkadan itişli bir spor otomobil deneyimi yaşatması da takdire standart olarak gelen özellikler arasında. Ayrıca 54:46 ağırlık dağılımı ve 9 ileri
şayan bir konu. Üstelik bunu yaparken arka taraftaki elektrik diferansiyel standart tam otomatik şanzıman aracın dinamizmini körüklerken 3 odacıklı
(E-Diff) sayesinde virajlarda mükemmel performans sunabiliyor. havalı amortisörler de konfordan ödün vermemesini ve farklı sürüş modlarına
adapte olmasını sağlıyor. Tüm Aston Martinlerde olduğu gibi kendine özgü şasi
ve gövde yapısı ile öne çıkan DBX, başka hiçbir marka ile ortak bir platform
o liberate the extra 39bhp from the 4.0-litre engine (the kullanmamasının faydasını görüyor, tasarımcılara özellikle süspansiyon sistem-
torque figure is unchanged from other V8 Aston models at ini tasarlarken çok fayda sağlamış ve özgürce hareket etme imkanı vermiş,
516lb ft), upgraded turbos and charge coolers have been sonuç olarak da bu arka süspansiyonlarda ağırlık merkezini daha aşağı çekm-
added. The compression ratio is different too.Power is sent elerine olanak sağlarken diğer yandan da 638 litre ile rakiplerinin çok üstünde
to all four wheels via a nine-speed automatic gearbox and bir bagaj hacmi sağlamış” diye konuştu. Aston Martin’in tarihinde ilk kez
Tan electronically-controlled centre transfer case. It generally ürettiği SUV modeli DBX’ingösterim aracı şu an Aston Martin Turkey Yeniköy
splits torque 47/53 across the two axles, although if necessary, it can Showroomun’da yerini aldı. Test aracı ise Kasım ayında Türkiye’de olacak. Kul-
chuck up to 100 per cent to the rear axle. Speaking of which, torque lanıcılar bu üstün teknoloji harikası modeli Kasım ayında deneyimleyebilecek;
is distributed between the rear-most wheels through an electronical- hatta yıl bitmeden de DBX’e sahip olabilecekler. Kasım ve Aralık ayında satışa
ly-controlled limited-slip differential. Oh, and the propshaft is made from sunulacak DBX’lerin; Arizona Bronze, Magnetic Silver, MinotaurGreen, Onyx
carbonfibre. Fancy. The platform is completely new, and underpinned by Black, Satin Silver Bronze, Stratus White, XenonGrey renk seçenekleri mevcut.
three-chamber air suspension - an Aston Martin first. Working together
with a 48-volt-powered electronic anti-roll bar system, Aston claims that
when it comes to body roll, the way the DBX handles itself is “much
more akin to that of a sports car than an SUV”. It does have some
off-road capability, with the approach, departure and breakover angles
listed as 25.7, 27.1 and 18.8-degrees with the air suspension set to its
highest setting. Unless you’re a mud-plugging enthusiast those numbers
are likely to mean diddly squat to you, so for the sake of comparison, a
Range Rover Sport SVR manages 29.2, 28 and 28-degrees, while the
Porsche Cayenne’s off-road figures are 27.1, 24.1 and 21.1. The wading
depth of 500mm is a long way off the Range Rover’s 750mm capabil-
ity, but closer to the Cayenne, which can plough through water up to
550mm deep. The maximum ground clearance of 235mm, meanwhile,
isn’t drastically far away from the 278mm and 269mm offered by the
Rangey and the Porsche respectively.
32
ston Martin has come under some flack for its recent spate
of interior designs, but the DBX’s cabin looks like a much
MAGAZINE.COM.TR Vantage/DBS/DB11 - have a hand-me-down infotainment system.
more successful space. The dash looks less fussy than the
DB11’s at first glance, and there are no awkward poking-out
infotainment screens - the 10.25-inch central screen sits
Aflush with the console. Plus, the DBX doesn’t - unlike the
It’s been given the latest version of technology partner Daimler AG’s
software, meaning it should all look much more up-to-date. The 12.3-
AUTOMOBILE inch digital instrument cluster is new too. The DBX is, unsurprisingly, the
most practical vehicle Aston Martin has ever made. It has seating for five
and a 632-litre boot, which can be expanded further by folding down
the 40/20/40 split rear bench. There’s even a ‘pet package’ which is
intended to “give animals their own space in the boot of the car, keeping
them from roaming inquisitively about the cabin”. It includes protection
for the rear bumper to stop pooch from butchering the paintwork when
scrabbling into the back of the DBX.
Automobile Magazine | FORMULA 1 TURKISH GRAND PRIX 2020