Nissan Sürücüsüz Araç Çekme Sistemini Devreye Aldı

®
Çok Okunanlar

Otomotivde En fazla ihracat Almanya’ya…

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, sanayi grubunda otomotiv endüstrisi 2,7 milyar dolarlık ihracat yaptı. En fazla ihracat Almanya'ya Nisan ayında...

Turbo Akü laboratuvarı uluslararası akreditasyon ile tescillendi

AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Turbo Akü’nün, alanında birçok test olanağına sahip laboratuvarları Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) tarafından gerçekleştirilen...

Atlas Copco Genel Müdürü Bilge Acarkan…

Atlas Copco Endüstriyel Teknik, 2023 yılında grup olarak belirlenen bilime dayalı sürdürülebilirlik hedeflerini inovasyon ve teknolojiyle güçlendirerek hızlandırdı. 2030’a kadar...

Paris’te gerçekleştirilecek olan VivaTech Fuar’ında sergilenecek

PEUGEOT, 20 yıldır sanal gerçekliği daha hızlı ve daha etkili şekilde yenilikçi çözümler üretmek için kullanıyor. Yenilikçi ve modern...

Yeni teknolojilere yatırım yapmaya devam eden Nissan, Japonya’da bulunan Oppama fabrikasında tamamen otonom hareket eden Akıllı Araç Çekme Sistemi’ni tanıttı. 

Otonom sürüş teknolojileri geliştirmeye devam eden Nissan, otomobillerin nasıl sürülebileceği, ne tür güç üniteleriyle donatılabileceği ve topluma nasıl entegre edilebileceğine odaklanan Akıllı Mobilite yaklaşımı çerçevesinde çalışmalarını yürütüyor. Nissan, akıllı ve tamamen elektrikli otomobil altyapısını birbirine bağlamak için haritalama ve iletişim teknolojilerini kullanıyor.

Üretilen araçlar tamamen otonom bir şekilde transfer ediliyor

IVT (Intelligent Vehicle Towing) sistemi üretimi tamamlanmış otomobilleri taşıyan treylerleri fabrikadaki yükleme ve boşaltma alanlarına otonom olarak çekmek üzere modifiye edilmiş Nissan Leaf modelini baz alıyor.

1481533881_nissan_ivt 

Sistem, parça taşımasında kullanılan ve genellikle ray veya manyetik bantlara ihtiyaç duyan alışagelmiş otomatik taşıt sistemlerinin aksine herhangi bir ek altyapıya gereksinim duymuyor. Çekici araç, aracın etrafındaki yol çizgilerini, bordürleri veya olası engelleri tespit eden bir dizi kamera ve lazer tarayıcılarla donatılmış durumda. Kamera ve tarayıcıların toplamış olduğu bilgilerin harita bilgileri ile çakışması halinde çekici araç konumunu otonom olarak belirlerken, bu hedefe ulaşmak üzere yine otonom olarak yeni bir rota hesaplıyor. Fabrikanın hız limitleri dahilinde hareket eden çekici araç bir engel veya olası bir tehlike tespit ettiğinde otomatik olarak duruyor ve yolun açık olduğunu tespit ettiğinde tekrar hareket ediyor.

Son Haberler

Mercedes-Benz’in 210 milyon TL’lik yatırım

Mercedes-Benz Otomotiv, Gebze’de kurduğu ve tüm Türkiye’deki acentelere parça tedariği sağlayacağı yeni Parça Lojistik Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdi. 15 bin...

Diğer Haberler