Renault Grubu 2018 ilk çeyreğinde 13.2 milyar avro ciro elde etti

®
Çok Okunanlar

Porsche’nin çalışan sayısı 30 bini aştı…

Model serisindeki elektrikli araçlara geçiş hızını artıran Porsche'nin işgücü, istikrarlı şekilde büyümeye devam ediyor. Çalışan sayısını bir önceki yıla...

Kıbrıs’ta lider değişmedi: Castrol Ford Team Türkiye

Yüksek hava sıcaklığı ve kırıcı zemini ile Avrupa Ralli Şampiyonası’nın en zorlu yarışlarından biri sayılan Kıbrıs Rallisi geçtiğimiz hafta...

Toyota’nın gözü karlı İsveç Rallisi zaferinde…

Toyota, 2019 sezonunun ikinci ayağı olan İsveç Rallisi’nde bu sezonki ilk galibiyetini almayı hedefliyor. Toyota açıklamasına göre, Toyota GAZOO Racing...

Nissan; X-Trail, Qashqai, Juke ve Micra modellerinin otomatik vites versiyonlarında 9 bin TL’ye varan indirim imkanları sunuyor

Nissan, Temmuz ayında X-Trail, Qashqai, Juke ve Micra modellerinin otomatik vites versiyonlarında 9 bin TL’ye varan indirim fırsatları sunuyor....

2018’in ilk çeyreğinde küresel otomotiv pazarında araç satışları %2,7 artarken, Renault Grubu’nun, Jinbei ve Huasong dahil olmak üzere binek otomobilleri ve hafif ticari araçları kapsayan küresel satışları aynı dönemde %4,8 arttı. 

Renault Grubu’nun bugün itibariyle pazar payı %4,0 oldu (2017’ye göre 0,1 puan artış). Renault ve Dacia markalarının her biri ilk çeyrekte rekor satışlara imza attı. 

Avrupa’da, Renault Grubu’nun satış adedi, Yeni Duster ve Koleos modellerinin başarısı sayesinde, % 0,6 büyüyen pazardan daha fazla büyüme kaydederek %2,8 artış gösterdi.

Avrupa dışında ise, Renault Grubu’nun satışları Avrasya bölgesinde %22.1, Kuzey ve Güney Amerika’da da %21,3 arttı. Afrika, Orta Doğu ve Hindistan (-%5,3) ile Asya Pasifik (%-18,6) bölgelerinde ise satışlarda yavaşlama kaydedildi. 

FAALİYET BÖLÜMLERİNE GÖRE BİRİNCİ ÇEYREK CİROSU 

2018’in ilk çeyreğinde Renault Grub’nun cirosu % 0,2 artarak 13 milyar 155 milyon avroya ulaştı. Sabit döviz kuru ve katsayı2 baz alındığında ise gelir % 5,4 arttı. 

1 Ocak 2018 itibariyle Renault Grubu, faaliyet bölümleri arasında faiz sübvansiyonlarının dağılımını değiştirmiş ancak bu değişimin konsolide gelirler üzerinde bir etkisi olmamıştır. Satış finansmanı cirosunda eşit bir düşüş gerçekleşmiş olsaydı, karşılaştırmalı gösterge yöntemiyle hesaplanan AVTOVAZ haricinde otomotiv gelirleri 136 milyon avro (1,1 puan) daha yüksek olacaktı. 

AVTOVAZ hariç otomobil cirosu % 2,5 düşerek 11 milyar 646 milyon avro oldu. Bu düşüşte 1,1 puanlık negatif etkinin yanı sıra, Renault Grub’nun ticari faaliyetlerinde kullandığı başlıca para birimleri olan Arjantin Pesosu, Türk Lirası ve ABD doları cinsinden para birimlerinin önemli değer kaybının yarattığı 4,8 puanlık negatif etki önemli rol oynadı. Satılan araç sayısının etkisi ise pozitif oldu. (+ 2,3 puan). Gelişmekte olan ülkelerin kur zayıflığının telafi edilmesi 1,2 puanlık pozitif fiyat etkisi sağladı. 

Satış finansmanı (RCI Banque) ilk çeyrekte 2017’ye oranla % 27,7 artışla 793 milyon avro ciro sağladı. Muhasebe sisteminde yukarıda bahsi geçen değişikliğin etkisi gözönünde bulundurulmadığında , bu oran % 5,8 olarak öngörülüyordu. Satış finansmanı ile ilgili olarak imzalanan yeni finansman sözleşmelerinin sayısı % 4,7 arttı. Ortalama gelir getiren varlıklar % 13,2 artarak, 42,9 milyar avroya ulaştı. 

AVTOVAZ’ın Renault Grubu’nun toplam cirosuna katkısı ilk çeyrekte, döviz kurlarındaki 85 milyon avroluk negatif etkiye rağmen ve Lada satışlarının güçlü artışı sayesinde % 25,8 oranında artış ile 716 milyon avro olarak gerçekleşti.

 

2018 ÖNGÖRÜLERİ 

2018’de, küresel pazarda 2017’ye oranla %2,5’lik bir büyüme gerçekleşmesi bekleniyor. Avrupa ve Fransa pazarının pazarlarının %1 büyüyeceği tahmin ediliyor. 

Uluslararası çapta, Rusya pazarında yaklaşık %10 oranında bir büyüme kaydedileceği öngörülürken, Brezilya ve Çin’de %5’in üzerinde, Hindistan’da da %6 oranında bir büyüme gerçekleşmesi bekleniyor. 

Bu bağlamda, Renault Grubu sektördeki liderliğini pekiştiriyor:

– Grup’un cirosunu artırmak (sabit kur oranları ve katsayı ile2)*

– Grubun faaliyet karını %6,0’ın üzerinde tutmak *

– Otomobil faaliyetlerinden gelmesi beklenen pozitif nakit akışı yaratmak.

* IFRS 15 etkisi hariç

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...