Yeni Mercedes-Benz SL Türkiye’de

®
Çok Okunanlar

Amarok ve Caddy’ye özel kampanya

Volkswagen Ticari Araç, Amarok modelinin 2.0 lt. TDI Life, Style, Style Plus versiyonları ve 2024 model Caddy araçları için...

YouTube, BMW’ye “Altın Düğme Ödülü” verdi…

BMW'nin sosyal medya kanalları giderek artan sayıda takipçi çekiyor ve markanın YouTube'daki varlığı da popülerlik ölçeğinde önemli bir adım...

1.000 Yaris Cross satışı hedefliyor

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, '2022'nin ortasında satışa sunduğumuz Yaris Cross için...

Honda modellerinde yazın son fırsatı…

Honda’nın yüksek donanım paketleri ve sürüş performansıyla segmentinde fark yaratan ve aynı zamanda en çok tercih edilen Civic modellerine...

İster keyifli ve konforlu bir gezinti otomobili, isterse de virajları ustalıkla alan dinamik coupé; farklı disiplinleri başarıyla bir arada sunan Mercedes-Benz SL, sahip olduğu özelliklerle roadster segmentinin zirvesinde yer alıyor.

Yeni Mercedes-Benz SL özellikle elden geçirilen yeni ön tasarımıyla dikkat çekiyor. Standart olarak sunulan ön ızgara aşağıya doğru genişleyen yeni tasarımıyla daha heybetli ve daha dinamik bir görünüm sunuyor. Uzun motor kaputu boyunca uzanan iki adet güç kamburu dinamizme vurgu yaparken, motor kaputunun altında gizlenen güce dikkat çekiyor. Standart olarak sunulan LED Akıllı Işık Sistemi ise iyice yan tarafa doğru uzanan tasarımıyla yeni Mercedes-Benz SL’e özgün bir kimlik kazandırıyor. Geniş ön çamurluklara entegre kanat benzeri krom eklentilere sahip daha da büyük hava girişleri kadar kapıya monte edilen yan aynalar da sportif bir silueti beraberinde getiren detaylardan.

Mercedes-Benz SL 500, brillantblau mit AMG Line: Kraftstoffverbrauch kombiniert 9,0 l/100km; CO2-Emissionen: 205 (g/km)
Mercedes-Benz SL 500, brillantblau mit AMG Line: Kraftstoffverbrauch kombiniert 9,0 l/100km; CO2-Emissionen: 205 (g/km)

Her biri güçlü ve yüksek verimliliğe sahip motorlarla donatılan yeni Mercedes-Benz SL’in giriş seviyesinde 367 PS (270 kW) güç ve 500 Nm tork üreten SL 400 yer alıyor. V6 motor, yapılan iyileştirmeler sonucu 35 PS/25 kW güç ve 20 Nm tork artışı sunuyor. Bir üst basamakta yer alan SL 500’ün V8 motoru 455 PS (225 kW) güç üretiyor. Her iki motorun gücü de yeni dokuz kademeli 9G-TRONIC otomatik şanzımanla arka aska aktarılıyor. DYNAMIC SELECT sayesinde sürücü basit bir düğme hareketiyle araç karakteristiğini göz açıp kapama süresi içerisinde değiştirebiliyor. Sistem sürücünün belirlemiş olduğu sürüş programına bağlı olarak; motor, şanzıman, yürüyen aksam ve direksiyon ayarlarını değiştiriyor.

Mercedes-Benz bunun dışında V8 motora sahip SL 63 ve V12 motora sahip SL 65 olmak üzere iki adet AMG versiyonu da sunuyor.

Teknik Özellikler

  SL 400 SL 500 SL 63 SL 65
Silindir sayısı/düzeni 6/V 8/V 8/V 12/V
Silindir hacmi (cm3) 2.996 4.663 5.461 5.980
Nominal güç
(PS/kW, d/d’da)
367(270) / 5.500-6.000 455 (335) / 5.250 585 (430) / 5.500 630 (463) / 5.500
Nominal tork
(Nm d/d’da)
500 / 2.000-4.200 700 / 1.800-3.500 900 / 2.250-3.750 1000 / 2.300-4.300
Yakıt tüketimi, ortalama
(lt/100 km)
7,7 9,0 9,8 11,9
CO2-Emisyon oranları karma (gr/km) 175 205 229 279
Emisyon Sınıfı D E F G
Hızlanma
0-100 km/s (s)
4,9 4,3 4,1 4,0
Maksimum hız (km/s) 250 250 250 250

 

Dış tasarım: Estetik ve atletik, tam bir görsel şölen

Mercedes-Benz SL her zaman estetik ve atletik bir otomobil oldu. Tasarımcılar yeni SL’de bu iki karakteristik öğeyi çok daha belirginleştiriyor ve vurguluyor. Yenilenen SL’in özellikle ön tasarımı dikkat çekiyor. Geçmişten gelen geleneksel öğeleri daha da geliştiren ve modernize eden tasarımcılar bu öğeleri yenilenen SL’de kullanmaya devam ediyor. Tasarımcılar esin kaynağı olarak efsane yarış otomobili 300 SL Panamericana’yı dik ön ızgarasıyla birlikte kullanmaya devam ediyor. Aşağıya doğru genişleyen ön ızgara yeni SL’e Mercedes-Benz ürün gamından bağımsız çok daha özgün bir ön görünüm kazandırıyor.

Akıllı sürüş: Sürüş Yardım Paketi PLUS ve LED Akıllı Işık Sistemi

Yeni Mercedes-Benz SL standart olarak, diğer modellerde Çarpışma Önleme Yardımcısı PLUS ile yollara çıkıyor. Adaptif fren yardımcısı ile birlikte çalışan radar destekli mesafe takip yardımcısı ve fren yardımcısına ek olarak Çarpışma Önleme Yardımcısı PLUS, olası bir çarpışma tespit etmesi halinde çarpışmayı önlemek üzere kendi kendine kısmi fren yapmaya başlıyor. Sürücünün olası bir çarpışma uyarısı olarak gösterge panelinde yanan ikaz lambası karşısında herhangi bir önlem almaması halinde, sistem otomatik olarak devreye giriyor ve kısmi fren yapıyor.

Bunun yanı sıra SL’de Stereo (çift) kamera ve yeni veya iyileştirilen özelliklere sahip Sürüş Yardım Paketi PLUS isteğe bağlı olarak sunuluyor. Sürüş Yardım Paketi PLUS  aşağıdaki özellikleri kapsıyor:

  • Mesafe takip ve şerit değiştirme yardımcılarına sahip DISTRONIC bir yandan öndeki araç ile olan mesafeyi ayarlamada, diğer yandan ise aracın içinde bulunduğu şeridin dışına çıkmasını önlemde sürücüye yardımcı oluyor. Radar ve kamera destekli sistem sadece gerektiğinde fren yapmakla kalmıyor, trafik şartlarının imkân tanıması halinde daha önce belirlenen hıza tekrar ulaşıncaya kadar hızlanmaya devam ediyor.
  • Çarpışma önleme yardımcısı ve kavşak yardımcısı: Sürücüyü olası bir çarpışma öncesinde uyaran sistem, panik fren anında sürücüyü desteklerken gerektiğinde otomatik olarak fren de yapabiliyor. Yavaş ilerleyen, yavaşlayan ve duran araçlar dışında yayaları da tespit eden PRE-SAFE® Fren özelliği sürücünün olası bir risk anında herhangi bir reaksiyon göstermemesi halinde devreye girerek kendi kendine fren yapıyor.
  • Aktif Kör Nokta Yardımcısı: Sadece şerit değiştirme anında olası bir riske karşı sürücüyü uyarmakla kalmayan sistem ayrıca olası bir çarpışma anında tek taraflı olarak fren yaparak çarpışmanın önüne geçebiliyor.
  • Aktif Şerit Takip Yardımcısı: Aracın istemsiz bir şekilde şerit değiştirmesi halinde direksiyonu titreterek sürücüyü uyaran sistem gerektiğinde tek taraflı fren müdahalesi ile aracı tekrar kendi şeridine sokuyor.
  • PRE-SAFE® PLUS: Olası bir çarpışmaya karşı arkadan gelen araçları da denetleyen ve olası bir çarpışma öncesinde yolcuları korumak üzere gereken önlemleri alan sistem; arkadan gelen araçları görsel olarak uyarma veya duran aracın fren halinde kalmasını sağlayan koruma önlemlerini harekete geçiriyor.

İsteğe bağlı olarak sunulan Aktif Park Yardımcısı sadece sürücünün uygun bir park yeri bulmasına yardımcı olmakla kalmıyor, aktif direksiyon ve fren müdahaleleri ile aracı bulunan yere park etmesine ve park yerinden çıkmasına yardımcı oluyor. Standart olarak sunulan LED Akıllı Işık Sistemi ve isteğe bağlı sunulan Adaptif Uzun Far Yardımcısı, en iyi görüşü sunuyor,  dolayısıyla araç güvenliğini artırıyor.

Konfor donanımı: Daha rahat bir kullanım sunan vario tavan

Mercedes-Benz SL hayranları spor otomobil ikonunu günlük kullanıma uygunluğu nedeniyle de çok seviyor. Mercedes-Benz, yenilemeyle birlikte daha da gelişmiş ve iyileştirilmiş bir konfor seviyesi sunuyor. Geliştirilen konfor özelliklerindenbiri olan elektro hidrolik vario tavanın açılması veya kapanması yaklaşık 40 km/s hıza kadar hareket halindeyken de sürdürülebiliyor.

Daha fazla seçenek: ABC ile birlikte ilk kez viraj eğim özelliği

Standart olarak sunulan çelik yaylı yürüyen aksamda sürekli ayarlanabilir amortisörler kullanılıyor. AMG tasarım konsepti ile birlikte yürüyen aksam 10 mm alçaltılırken daha sert yay ve stabilizatörler devreye giriyor. Sürücüye yürüyen aksamın genel karakteristiğini DYNAMIC SELECT üzerinden konfordan spora kadar farklı modlarla belirleme imkânı sunuluyor.

Opsiyonel olarak Active Body Control (ABC) ile birlikte viraj eğim özelliği sunuluyor. Sistem; hızlanma, fren veya virajlarda karoser salınımlarını azaltıyor. Bunun dışında araç yüksekliği de sürüş ve yol şartlarına bağlı olarak ayarlanıyor. Yüksek süratlerde sistem tarafından otomatik olarak 13 mm alçaltılan SL, bozuk zeminde tek bir düğme dokunuşu ile 50 mm kadar yükseltilebiliyor.

Daha hafif, daha rijit: Akıllıca tasarlanan tam alüminyum şasi

Güncel Mercedes-Benz SL efsane haline gelen “SL” yani süper hafif (Super Leicht) kısaltmasının karşılığını tam olarak yerine getiriyor. Tıpkı adını aldığı 1952 yılındaki ilk-SL gibi güncel SL’de de hafif yapı prensibi uygulanmaya devam ediyor. Mercedes-Benz tamamı alüminyum şasiyi seri üretimde uygulayarak bir ilke imza atıyor. Şasideki çok az sayıda parça diğer metallerle üretiliyor. Örneğin güvenlik gerekçesi ile A sütunlarında yüksek dayanımlı çelik borular kullanılıyor.

Çelik şasi ile kıyaslandığında alüminyum şasi 110 kg daha hafif bir yapı ortaya koyuyor. Sadece daha hafif olmakla kalmayan alüminyum şasi, aynı zamanda rijitlik, güvenlik ve konfor konularında da avantaj sağlıyor.

Gelenek: 60 yılı aşkın süredir rüya otomobil

Efsane SL modeli Mercedes-Benz’in tarihi mirası içinde çok büyük bir öneme sahip. SL’e verilen önem uygulanan isim politikasıyla da kendini gösteriyor. Her ne kadar marka yeni bir isimlendirme politikası benimsemiş olsa da, SL gelenek haline gelen ismi kullanmaya devam ediyor. Mercedes-Benz SL, 60 yılı aşkın süredir tüm dünyadan spor otomobil tutkunlarının hayranlığını kazanmış ve bir dünya ikonu haline gelmiş durumda.

Efsane SL genlerini motorsporlarından alıyor. W194 üretim koduna sahip 300 SL yarış otomobili 1952 yılında uluslararası yarışlarda elde ettiği zaferlerle yeni bir spor otomobilin doğuşunun ilk adımını atmış oldu. 1954 yılının Şubat ayında Mercedes-Benz New York’ta gerçekleştirilen ‘Uluslararası motor sporları Fuarında’ ilk SL modellerini sergiledi. W198-I üretim kodu ile sergilenen ve daha sonra Gullwing olarak anılan kanat tipi kapılara sahip 300 SL Coupé lanse edilirken ona üstü açık roadster kardeşi 190 SL eşlik etti. 1957 yılında tanıtılan W198-II üretim koduna sahip 300 SL Roadster 1963 yılına kadar 190 SL ile birlikte üretildi.

Takvimler 1963 yılını gösterirken W113 üretim koduna sahip yeni SL serisi sahneye çıktı. Hardtop tavanın şekli nedeniyle bu model ‘Pagoda-SL’ olarak anıldı. 1971 yılında R107 üretim kodu ile yeni nesil gün ışığına çıktı. 18 yıllık oldukça uzun üretim süresinin etkisi ile bu nesil en çok satış adedine ulaşan SL olarak tarihe geçti. Mart 1989’da Mercedes-Benz R129 üretim kodu ile yeni nesli tanıttı. Bünyesinde sensör kontrollü takla barı veya entegre emniyet kemerli koltuklar gibi teknolojik inovasyonları barındıran ve SL’e yeni bir performans seviyesi kazandıran nesil 12 yıllık üretim sürecinin ardından 2001 yılında yerini R230 üretim koduna sahip yeni nesle bıraktı. Atasından devraldığı sportiflik mirasını başarılı bir şekilde devam ettiren nesil açılabilir metal tavanıyla dikkat çekti. 2012 yılında R231 üretim kodu ile güncel nesil üretim programına dâhil olurken; geçmişten gelen yüksek performans geleneğini üst seviyede konfor ve yakıt verimliliğini bir arada sunarak büyük beğeni topladı.

 

Yeni Mercedes-Benz SL, Haziran ayı itibariyle 760.700 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...