Bentley bugüne kadarki en hızlı ve en güçlü seri üretim modelinin tanıtımını yaptı: Yeni Bentley Continental Supersports.
336 km/s maksimum hız ve 0-100 km/s hızlanmasını 3,5 saniyede tamamlayan yeni Continental Supersports’u dünyanın en hızlı ve en güçlü lüks dört koltuklu otomobili yapıyor.
Benzer şekilde, yumuşak tavanlı kardeşi Continental Supersports Convertible, 0-100 km/s hızlanmasını 3,9 saniyede tamamlaması ve 330 km/s maksimum hızıyla dünyanın en hızlı dört koltuklu kabriolesi oldu.
Bentley’in güçlü W12 motoru; yeni yüksek performanslı turboları ve motor donanımının yanı sıra tork yönlendirme sistemi sayesinde çevik olduğu kadar güçlü bir Continental Supersports yaratıyor. Bu arada, otomobilin benzersiz tarzına dair içinde ve dışında yer alan ipuçları yeni modele keskin bir atletik görünüm vererek performans potansiyelini vurguluyor.
Bir süper otomobilin hızını ve son derece odaklanmış bir sürüş deneyimi sunmasının yanı sıra Continental’in yolculuk kalitesinin rafine niteliğinden de taviz verilmiyor. Lüks ve performansta en ileri noktalarının bir araya gelmesi, Supersports’un grand touring türünü tanımlayan ve yönlendiren bir modelin zirve noktasında yeniden üretimi olmasını sağlıyor.
DEVASA BİR GÜÇ VE TORK; OLAĞANÜSTÜ PERFORMANS
Bentley’in özel üretim W12 motoru ve güç aktarım organları, güç ve torkun zirvesine çıkarak keyifli bir performans üretiyor.
Supersports’un güç üretiminin artmasında etkili olan özellikler arasında, yeni tasarlanan ve kapasitesi artırılan turboşarjörler ve çekişi artırıp ilave güç sağlayan revize edilmiş dolgu hava soğutma sistemi bulunuyor. Bu ilave güç üretimlerini kontrol altına almak için Continental’in krank organında da değişiklik yapıldı ve bu kapsamda krank yatağı ve piston kolu yatağı yenilendi.
Bu geniş kapsamlı motor revizyonları, 2009 Supersports modeline kıyasla 80 HP ve 217 Nm artış sağladı – güç/ağırlık oranı yüzde 10, tork/ağırlık oranı yüzde 25 arttı. Maksimum hız saatte beş mil arttı.
Aynı zamanda, daha hızlı kilitlenen bir tork konvertöründen yararlanan Supersports, 1.017 Nm’ye yükseltilen maksimum tork rakamını en iyi şekilde kullanıyor ve daha da hızlı bir kalkış yapabiliyor.
Supersports, bu muazzam performansı kontrol altında tutmak için yüksek performanslı ve soğutma özellikleri geliştirilmiş karbon seramik frenlerle donatıldı. Dünyada bu türün en büyüğü olan fren diskleri mükemmel performans sağlarken aşırı koşullar altında frenleme gücünün azalması asgari seviyeye iniyor.
Frenler, arkasında bulundukları 21 inçlik dövme alaşımlı hafif jantlarla birlikte yaysız ağırlıkta 20 kg tasarruf sağlıyor. Opsiyonel titanyum egzoz sistemi de ayrıca 5kg’lık bir ağırlık tasarrufu sağlıyor. Mevcut Continental GT’nin bugüne kadarki en hafif versiyonunu oluşturan yeni Supersports 2009 model dört koltuklu Supersports’tan daha hafif.