Bentley tamamen yenilenen Continental GT Convertible modelini sunar. Tasarımı, mühendisliği ve el işçiliği İngiltere’de yapılan ve dünyanın en şık ve zarif Grand Tourer otomobillerini üreten Bentley’in bu alandaki tüm bilgi birikimini temsil eden GT Convertible, lüks markanın özünü bünyesinde taşıyor.
Dış kısmın zarif ve şekilli tarzı, en kaliteli deriler ve sürdürülebilir kaynaklardan elde edilen ahşap kaplamalar kullanılan el yapımı enfes kabinle mükemmel bir uyum içinde.
Özel yapım açılır kapanır tavan, otomobil 50 km/s’e kadar bir hızla giderken sadece 19 saniye içinde açılıp kapanabiliyor. Böylece Continental GT Convertible, sadece bir düğmeye basılarak lüks bir Coupe’den üstü açık bir Grand Tourer’e dönüştürülebiliyor. Kullanılabilen yedi farklı kumaş kaporta rengi arasında ilk defa bir de otantik tüvit bulunuyor.
Yeni tasarlanan ve önceki nesil modele göre hem daha sıcak hem de daha sessiz olan boyun ısıtıcısı, ısıtmalı konfor koltuklarına kusursuz bir şekilde entegre edilerek daha etkili hale getirildi ve elektrik ayarlı koltuk başlıklarının etrafındaki hava akımı optimize edildi. Yeni boyun ısıtıcının en şık özelliği olarak kanalın genişliği boyunca uzanan krom orta kanatçık, Bentley’in ünlü ‘bullseye’ hava deliklerini yansıtıyor. Isıtmalı direksiyon simidi, koltuk ısıtıcılar ve yeni ısıtmalı kol dayanaklarıyla birlikte bu sofistike konfor özellikleri her ortamda lüks bir sürüş deneyimi yaratıyor.
Tamamen yenilenen Continental GT Convertible, açık havada otomobil kullanmanın duyusal deneyimini üst düzeye çıkarırken eğlenceli bir performans sunuyor.
Yeni Continental GT Convertible ayrıca Bentley’in benzersiz teknoloji uygulamalarındaki önemli gelişmeleri sergiliyor. Gelişmiş, tamamen dijital, sürücü odaklı gösterge paneli ve sürücüye yönelik Bentley döner ekran, yenilikler dizisi içinde yer alıyor. Bentley döner ekran, üç farklı yüzü olan üniteye yerleştirilmiş 12,3 inçlik etkileyici bir dokunmatik ekrana sahip. Ünitenin tamamen ahşap kaplama olan yüzü döndürülerek dokunmatik ekrana ya da üç adet zarif analog kadranlı yüze ayarlanabiliyor. Böylece müşteriye istediği zaman dijital detoks yapma seçeneği sunuluyor.
Zarif, sofistike ve rafine özellikleriyle tamamen yenilenen Continental GT Convertible, üstü açık lüks Grand Tourer modellerinin zirvesini oluşturuyor.
KOLAYLIK VE ZARAFET, GÜÇ VE TARZ İLE BULUŞTU
Bir Bentley olduğu hemen göze çarpan üçüncü nesil Continental GT Convertible önceki nesillerinin zarafet ve tarzını sürdürüyor. Daha şekilli ve keskin hatları olan, tamamen yenilenmiş gövde ve malzemeler bir araya gelerek, üstü açık veya kapalı olsun gerçekten çok güzel bir otomobil ortaya çıkarıyor.
Convertible’in profili, ön tekerleklerin 135 mm daha ileride olmasından dolayı önceki modellerden daha uzun ve daha alçak. Bu sayede kaput uzatılıp burun aşağı indirilebildi. Coupe kardeşinin kendine özgü önemli hatları hâlâ hakim durumda, kaslı arka kenarlara doğru akıyor.
Continental GT Convertible aydınlatmasında en yeni LED Matrix teknolojisi kullanılıyor, ancak aydınlatmayı farklı kılan esas özellik farların tasarımı. En ince kesme kristal bardaklardan esinlenen saydam iç yüzeylerin keskin ve net kenarları ışığı bir elmas gibi yakalıyor.
Ortaya çıkan sonuç ışıklandırılan bir mücevheri andırıyor ve opsiyonel “hoş geldin aydınlatması” siz otomobile yaklaştıkça farları yavaş yavaş yaktığında bu etki daha da güçleniyor. Arka lambalar da kesme kristal etkisi yaratarak, ışık biliminin üç boyutlu derinliğini vurguluyor.
Tamamen yenilenen Continental GT Convertible’de 21” beşli-üç kollu jantlar standart olarak bulunurken 10 kollu ve 22” beş açık kollu jantlar seçenek olarak yer alıyor. Bu üç jant tasarımı, 10 çeşit cila ve boyayla birlikte sunuluyor.
Convertible müşterileri Beluga, Onyx ve Portofino dahil olmak üzere 17 renkten oluşan bir paletten tercih yapabiliyor. Bentley müşterilerine ayrıca, genişletilmiş bir renk yelpazesinin yanı sıra, tamamen özel ısmarlama renk eşleştirme seçeneği de sunuluyor. Bunlar yedi dış tavan rengiyle koordine edilebiliyor.
EL YAPIMI LÜKS KABİN
Yeni Continental GT Convertible’in enfes iç kısmı, Bentley’in doğal malzeme kullanımındaki rakipsiz uzmanlığını sergiliyor ve zarif tavan indirildiğinde bunlar dünyanın gözleri önüne seriliyor.
En kalite derilerden, sürdürülebilir kaynaklardan elde edilen Koa ve Koyu Fiddleback Okaliptüs gibi ahşap kaplamalara kadar kabin el işçiliği ve zanaat becerilerinin bir zaferini oluşturuyor. Benzersiz çift kaplama için her otomobilde 10 metre kareden fazla ahşap kullanılıyor. Müşterilerin cilalı ahşap bir direksiyon simidi alma seçeneği de bulunuyor.
Ön paneli, Bentley armasının formunu yansıtan uzun, akan kanatlarla şekilleniyor tarz kazanıyor. Continental GT Convertible müşterileri Kırmızı, Mavi ve Magnolia gibi sekiz iç kaporta astar rengi arasında seçip yapabiliyor.
Orta konsolun yüzeyi alt panele uyacak şekilde işleniyor ama, Côtes de Genève diye bilinen muhteşem mekanik İsviçre saatlerinin içindeki zarif mekanik yüzey işlemeden ilham alan yeni bir tekniğin kullanılması da tercih edilebiliyor. 0,6 mm kalınlığında alüminyum üzerine işlenen bu yüzey, doğrusal bir desen elde etmek için makineyle bir uçtan diğerine işlenerek yaratılıyor. 5 mm genişliğindeki her bir satır gerçek bir üç boyutlu rötuş sağlanacak bir açıda işleniyor ve makinenin her geçişi 0,5 mm’lik küçük bir kademe yapıyor.
Continental GT Convertible’in içi, daha fazla duyusal ve aynı zamanda da görsel bir keyif sunmak için, dokunma duyusuna hitap eden, yeni lüks rötuşlarla bezeniyor. Düğmeler ve kumandalar üzerinde daha yumuşak ve rafine bir his yaratmak için bazı yerlerde geleneksel mekanik tırtığın yerini karo tırtık alırken, baklava dilimi desenli tırtıklar detaylı bir üç boyutlu fasetli yüzey kullanarak lüks bir hava katıyor.
20 şekilde ayarlanabilen konfor koltukları, rahatlık ve gelişkinlikte sektörün yeni standartlarını oluşturuyor. Mükemmel orta paneller havalandırma, ısıtma ve masaj işlevleri için maksimum verimlilik sağlarken, ayarlı destekler özgün Bentley desenini taşımaya devam ediyor. El Yapımı Çapraz Dikiş seçeneği de bulunuyor.
Yeni Continental GT Convertible’de üç ses sistemi seçeneği sunuluyor. Standart sistem 10 hoparlör içeriyor ve 650 Watt gücünde; seçenek olarak sunulan 1.500 W gücündeki 16 hoparlörlü, ışıklı hoparlör ızgaraları olan Bang & Olufsen sistemi ise, basit bir tek dokunuşlu sezgisel kullanıcı arayüzüyle yeni bir ses ayarlama şekli sunan BeoSonic sisteminin ilk otomobil uygulamasını kullanıyor.
Gerçek odyofiller içinse ön koltuklara yerleştirilen aktif bas dönüştürücülere ve sekiz ses moduna sahip, 18 hoparlörlü 2.200 W Naim sistemi sunuluyor.
Yeni Continental GT Convertible’de direksiyonun arkasında da teknolojik gelişmeler devam ediyor. Artık tamamen dijital olan sürücü odaklı gösterge paneli, sürücü tarafından kişiselleştirilebiliyor.
Bentley döner ekranı, dijital veya analog bir yolculuk yapmak arasında tercih sunuyor. İlk bakışta ön panelin ortasında bir ekran yokmuş gibi görünüyor. Aksine, direksiyonun arkasındaki ince krom çerçeve dijital gösterge panelini çevrelerken, kaplama kesintisiz bir şekilde ön panel boyunca akıyor.
Ama motor çalıştırma düğmesine basıldığında ön panelin ortasındaki kaplama sessizce öne doğru kayıp dönerek, Bentley’in bugüne kadarki en büyük dokunmatik ekranını ortaya çıkarıyor: sürücünün tercih ettiği işlevleri (navigasyon, medya ve telefon gibi) görüntüleyen üç pencereyle Bentley tarafından son derece şık bir şekilde tasarlanmış, müşteri yapılandırmalı bir ana ekranı bulunan, 12,3’’ yüksek çözünürlük kaliteli dijital MMI ekran. Kullanıcı arayüzü, modern bir cep telefonuna benzeyecek şekilde tasarlandı ve menüler anında sezgisel olacak şekilde yapılandırıldı.
Bentley döner ekranın üçüncü yüzeyi ise dışarının sıcaklığını, pusulayı ve kronometreyi gösteren üç şık analog kadran içeriyor. Geleneksel öğelerin böyle inovatif bir şekilde kullanılması, Bentley’in geçmişe ve geleceğe gösterdiği eşsiz bağlılığı vurguluyor ve müşterilere dijital ekran, analog ekran veya temiz, sakin bir kabin seçeneğini sunuyor.
Yeni Continental GTC, hem sürücü hem de yolcular için bağlanabilirliği her zaman sağlayacak şekilde tasarlanmış özellikler içeriyor. Bir otomobilde Apple cihazlarının işlevlerini entegre etmenin en akıllı ve en hızlı yolu olan Apple CarPlay, USB girişi ile bağlanıyor.
Müşterinin yolculukları, navigasyonu geliştirmek için tasarlanmış özelliklerle destekleniyor. Google’ın ilgi alanları araması, sıra dışı varış noktalarını bulmayı basitleştirirken, gerçek zamanlı trafik bilgisi, sürücüyü trafik sıkışıklığının uzunluğu ve sıkışıklıktaki durum değişiklikleri hakkında bilgilendiriyor. Acil durumlarda Private eCall (Özel acil durum araması) acil hizmetlere anında erişim sunarak yolculuk sırasında içinizin tamamen rahat olmasını sağlıyor.
OLAĞANÜSTÜ OPSİYONEL ÖZELLİKLER ARASINDA TÜVİT AÇILIR KAPANIR TAVAN DA BULUNUYOR
Tamamen yenilenen Continental GT Convertible, neredeyse sınırsız sayıda ve kişiye özel boya, deri, kaplama ve yaşam tarzı seçenekleriyle kişiselleştirme kavramını yeniden tanımlıyor.
Sadece standart paletin kendisi bile 17 dış boya renginden meydana gelirken, genişletilmiş yelpazede sayıları 70’e varan farklı ton sunuluyor. Ayrıca 15 lüks halı seçeneği, sekiz farklı el işçiliği kaplama (ayrıca dört tane daha çift kaplama seçeneği) ve 15 iç mekan döşeme derisi seçeneği, müşterilerin kendi lüks rötuş tercihlerini oluşturabilecekleri anlamına geliyor.
Mevcut yedi dış tavan rengi arasında ilk defa, geleneksel İngiliz tüvit renginin çağdaş bir yorumu da bulunuyor. Diğer seçenekler arasında Siyah, Mavi, Bordo ve Gri yer alıyor. Ayrıca, sunulan sekiz iç tavan rengi arasında Yeni Kırmızı ve Magnolya bulunuyor.
Benzersiz Z-katlamalı açılır kapanır tavan sistemi hem rafinelik hem de paketleme açısından büyük bir ilerlemeyi temsil ediyor. Sızdırmazlık sistemindeki ilerlemeler ve yapılan akustik işlemler sayesinde tavan, halefine göre normal yolculuk hızlarındaki genel gürültü seviyelerinde üç desibellik azalmaya katkıda bulunuyor.
Tavan izolasyon malzemeleri ve mekanizmasının yanı sıra sızdırmazlık sistemi ve akustikteki ilerlemelerin tamamen yeni bir şekilde bir araya gelmesi, önceki Continental GT Coupe nesli kadar sessiz bir Convertible Grand Tourer yarattı.
Lansmanda, iki teknoloji paketi seçeneği sunuluyor: Her ikisi de müşterinin deneyimini optimize etmek için geliştirilmiş, şehir içi yolculuklar için Şehir Spesifikasyonu ve uzun mesafe sürüşleri için Uzun Mesafe Spesifikasyonu.
Şehir Spesifikasyonu, elleri kullanmadan bagaj açma, yaya uyarısı, trafik işareti tanıma ve şehir içi freni sistemlerini sunuyor ve bir tepeden görünüm kamerası içeriyor. Uzun Mesafe Spesifikasyonu paketi ise adaptif hız sabitleyici, trafik sıkışıklığı asistanı, aktif şeritte kalma asistanı, ön cam göstergesi, kızılötesi kameralı gece görüşü ve ön algılamalı fren özelliklerini sunuyor.
Mulliner Sürüş Spesifikasyonu, 22’’ dövme alaşım hafif jantlar, eşsiz ‘baklava içinde baklava’ deseni, Bentley arması işlemeleri, ek kaplama seçenekleri, mücevher finisajlı yakıt doldurma deliği, spor pedallar ve girintili deri tavan döşemesiyle otomobile daha da sportif bir görüntü katıyor. Müşteriler ayrıca otomobilin ön ve arka kısmında kişiye özel dikişler ve kişiye özel kapı eşikleri de seçebiliyor.
OLAĞANÜSTÜ GÜÇ: BENTLEY’İN ATAN KALBİ
Tamamen yenilenen Continental GT Convertible, Bentley’in 6.0 litrelik W12 TSI motoruyla sunuluyor. Crewe’de tasarlanan, geliştirilen ve el işçiliğiyle üretilen W12 TSI dünyanın en gelişmiş 12 silindirli motoru.
Yeni motor ve güç aktarma organları, saniyede 300 milyon yazılım hesaplaması yapan, en son teknoloji motor yönetimini kullanıyor. 635 HP güç ve 900 Nm maksimum tork üreten motor, yeni Convertible’i 100 km/s hıza 3,8 saniyede çıkarıyor ve 333 km/s maksimum hız sunuyor.
W12 TSI, yüksek basınçlı direkt yakıt enjeksiyonunu düşük basınçlı enjeksiyon ile bir araya getiriyor. Bu iki sistemin birleşimi motorun gelişkinliğini maksimuma çıkarıyor, partikül emisyonlarını azaltıyor ve güç ve tork üretimini optimize ediyor. [WLTP sürüş döngüsü: yakıt tüketimi l/100km – Kombine 14,0). Kombine CO₂ – 317g/km. NEDC sürüş döngüsü muadili: yakıt tüketimi, l/100km – Kombine 12,4. Kombine CO₂ – 284g/km.
Yeni motor, Start-Stop teknolojisini kullanıyor ve Bentley’in gelişmiş uygulamasıyla yokuş aşağı boşta sürüş mümkün hale geliyor. Motor sadece araç sabitken değil, durmaya yakın hızlarda da çalışmayı durduruyor.
Bentley’in değişken motor hacmi sistemi, tanımlanan koşullar altında motorun yarısını kapatıyor. Tanımlanan silindirlerdeki emme ve egzoz subapları, yakıt enjeksiyonu ve ateşleme tertibatı kapanıyor ve motor daha fazla verimlilik sağlanması için altı silindirli olarak çalışıyor.
Yeni çift ağırlıklı volan, tork dönüştürücünün yerini alarak, güç aktarma organlarının salınımlarını azaltıyor ve lüks uzun mesafe sürüşleri için pürüzsüz bir güç aktarımı sunuyor.
Çift kavramalı sekiz vitesli transmisyon, Continental GT karakterinin ayırt edici nitelikleri olan pürüzsüz bir hızlanma ve şaşırtıcı derece hızlı bir vites değiştirme sağlarken aynı zamanda 12,4 l/100 km’lik gelişmiş kombine yakıt ekonomisi sunuyor.
Yeni aktif dört çeker sistemi, ön ve arka tekerlekler arasında sırasıyla geleneksel 40:60 güç aktarımı ayrımının yerine geçerek, ön-arka tork ayrımının sürüş koşullarına göre değişmesine olanak sağlıyor.
BENZERSİZ BİR GRAND TOURİNG SÜRÜŞÜ VE YOL TUTUŞU
Üçüncü nesil Continental GTC, eşsiz bir otomobil kontrolü için 48 voltluk Bentley dinamik sürüş yalpa kontrolü sistemini sunuyor. Sistem, her bir aksın denge demirindeki elektronik aktüatörleri kontrol edip ayarlayarak yol tutuş ve sürüş konforunu geliştiriyor ve otomobilin daha hafif ve daha hassas bir hisse sahip olmasını sağlıyor.
Bu sistem viraj alma sırasında yanal yalpalama kuvvetini anında etkisiz hale getiriyor ve maksimum lastik-yol teması sağlayarak sınıfında lider düzeyde bir konfor ve olağanüstü bir yol tutuşu sunuyor.
Konvansiyonel denge demiri ya gövde kontrolünden ya da sürüş rahatlığından ödün vermek zorunda kalırken, Bentley’in aktif sistemi değişken burulma direnci sağlayarak Continental GT Convertible’in hem dinamik açıdan güçlü hem de tüm yolcular için daima rahat olmasını mümkün kılıyor. 48 voltluk bir sistemin kullanılması, her türlü yol yüzeyiyle baş edebilecek, sessiz, ani tepkiler ve yeterli gücü sunuyor.
Bentley’in sürüş dinamikleri kontrol sisteminde farklı modlar seçilebiliyor: Konfor modu, Bentley modu ve spor modu. Süspansiyon, motor, vites ve diğer şasi sistemleri, seçilen sürüş moduna uyacak şekilde değişiyor. Alternatif olarak sürücü, kendi dinamik ayarlarını da kişiselleştirebiliyor.
Yeni Continental GT Convertible’deki hava süspansiyonu, en yumuşak ayarda önceki modele göre otomobile %60 daha fazla hava hacmi veren, üç bölmeli hava yayları kullanıyor. Bu özellik, Bentley mühendislerine, süspansiyonu ayarlayarak sürüş konforunu ve otomobilin dinamik karakterini geliştirmek için daha fazla olanak sağladı. Sistem, sürücünün seçtiği moda bağlı olarak, bir spor otomobilin yay sertliğinden lüks bir limuzinin inceliğine kadar değişen bir yelpaze sunuyor.
Bu etkileyici yol tutuşun temelinde, Continental GT Convertible’de gururla sunulan ve halefinden aynı zamanda hem daha sert hem de daha hafif olmayı başaran gövde yapısı bulunuyor. Burulma sertliğindeki yüzde 5 iyileşme ve yapısal ağırlıktaki yüzde 20 azalma alüminyum ve yüksek dayanıklı çeliğin platformda akıllıca kullanılmasıyla başarıldı.
Continental GT Convertible’de ayrıca elektrikli hidrolik direksiyon (EPAS) da yer alıyor. Bu yeni sistem, sürücüye geri bildirimi geliştirirken, yolların neden olduğu istenmeyen rahatsızlıklardan yalıtım sağlıyor. Değişken bir kremayer oranına sahip olan direksiyon sistemi, bir yandan yüksek hızlarda mükemmel stabiliteyi korurken, diğer yandan da manevra kabiliyetini desteklemek amacıyla yüksek direksiyon açılarında direksiyon tepkilerinin artmasına olanak sağlıyor.
Bir başka önemli özellik de konforu optimize etmek amacıyla amortisör güçlerini sürekli şekilde ayarlayan, en yeni nesil sürekli süspansiyon kontrolüdür (CDC). Hızı ve tekerlekler ile gövde arasındaki mesafeyi sürekli olarak ölçen bu sistem, ayrıca konfor ile yol tutuşu arasında optimum dengeyi sağlamak için gerekirse yayların içindeki hava hacmini ayarlıyor. Hafif bir alüminyum yapıya sahip olan ön ve arka akslar, önde ve arkada çoklu bağlantı tasarımını barındırıyor.
Fren sistemi, toplam 28 pistonla bugüne kadar bir Bentley’e monte edilen en güçlü sistemi oluşturuyor. 420 mm ölçüsündeki ön fren disklerinde dökme demir bir sürtünme halkası ve alüminyum montaj parçası kullanılan iki parçalı yapılar. Ön kaliperlerin her birinde 10 piston, arka kaliperlerin her birinde ise 4 piston bulunuyor ve 380 mm’lik tek parça diskleri tutuyorlar. Bu ölçekteki frenler, hızı saatte 200 mili aşan spor bir Grand Tourer için doğal olarak önemli olan güvenilir şekilde tekrar tekrar durabilme performansını sağlıyor.
Bentley, Continental GT Convertible için özel ısmarlama lastikler yaratmak için tasarım aşamasının başından itibaren Pirelli ile birlikte çalıştı. Sadece Pirelli P Zero lastikler kullanılan otomobilin ön ve arka akslarına farklı ölçülerde lastikler takılarak dinamik yetenekler artırılıyor. Geliştirme süreci sırasında Pirelli mühendisleri, Bentley’den meslektaşlarıyla birlikte çalıştı ve otomobil-lastik paketiyle sürüşler yapıp, bunları rafine ederek performans ile konfor arasında mükemmel dengeye ulaşana kadar çaba gösterdiler.
En yeni malzeme bileşimlerinin kullanılması, lastiklerin sürücüden gelen etkilere daha doğrudan karşılık vermesini sağlıyor ve dengeli ve iletişime dayalı bir dinamik deneyim oluşturuyor.
Bentley’e takılan P Zero lastiğinde bulunan Pirelli’nin Gürültü Azaltma Sistemi kabine gelen gürültüyü azaltıyor. Aynı zamanda, en yeni P Zero lastiklerinde yuvarlanma direnci de iyileştirildi ve yol tutuştan ödün vermeden yol ile lastik arasındaki sürtünme azaltıldı. Sonuçta, hem ıslak hem de kuru yol tutuşun artması ileri bir adım olarak suda kızaklama riskini fark edilir ölçüde azaltıyor.