Toyota Başkanı Akio Toyoda, Türkiye’de üretilecek C-HR modelinin üretim versiyonunun ilk kez sergilendiği Paris Motor Show’a katıldı. Paris Motor Show, Başkan Toyoda’nın Avrupa’da bugüne kadar katıldığı ilk fuar oldu. Başkan Toyoda, fuarda düzenlenen basın toplantısında Toyota’nın Gazoo Racing Motor Sporları takımına ait spor otomobilin içinden çıkarak bir de sürpriz yaptı. Stantta ayrıca Gazoo Racing Motor Sporları Yarış Pilotu Tommi Makinen de kendisine eşlik etti.
Toyota, C-HR ile Avrupa Pazarına bağlılığını kanıtlıyor
Toyota Başkanı ve CEO’su Akio Toyoda, düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmada, Toyota’nın Avrupa pazarına bağlılığının en büyük kanıtının Türkiye’de üretilecek olan Toyota C-HR olduğunu belirtti. Otomobilleri daha eğlenceli, daha güvenli ve daha faydalı hale getirip çözümler üretmek için ara vermeden çalıştıklarını kaydeden Toyoda, “Toyota C-HR ile C-crossover segmentinde yeni bir sayfa açılacak. Kasım ayından itibaren satışa sunulacak olan C-HR modeli, sportif özellikleri ve gelişmiş teknolojisiyle yeni bir dönemin başlangıcı olacak” dedi.
Toyoda “Hedefimiz Kazaları Önlemek”
Toyota’nın çeşitli işbirlikleri ile, otomotiv teknolojisinde geleceğin yeniliklerini sunmaya kararlı olduğuna da vurgu yapan Toyoda şunları söyledi;
“Toyota olarak yapabileceğimiz en önemli şey sadece mükemmel otomobiller üretmek için yöntemler geliştirmek değil, müşterilerimizin yaşamlarını iyileştirmek için mümkün olan her şeyi yapmaktır. Hibrit teknolojisini; emisyonları azaltmak ve çevreyi korumak için icat ettiğimiz gibi, toplum yararına yeni buluşlar yapmak için de kararlıyız. Toyota, otomotiv kazalarının tamamen önlenmesi için yoğun bir çaba içindedir. Mühendislerimiz ve bilim insanları, otonom sürüş, robotlar ile malzeme bilimi alanında yoğun bir çalışma içindeler.
Benim için en önemli konuların başında otomobil kazalarını önlemek geliyor. Bunu yaparken otomobillerimizin sunduğu sürüş keyfinden de taviz vermek istemiyoruz. Çok fazla bilinmese de, Toyota yıllardan beri otonom otomobilleri geliştirme üzerine çalışıyor. Toyota ekipleri, hem şoför hem de “yardımcı” mod olmak üzere iki tür otonom özellik geliştirdiler. Şoför modunu veya tamamen otonom modunu, sadece yüzde 100 kaza yapılmayacağını anladığımızda ve en az 14.2 milyar km test yaptıktan sonra kullanabileceğiz.”