TEST: 2016 BMW S 1000 XR

®
Çok Okunanlar

Sınırlı Sayıda Suzuki Swift Hibrit’te 998.000 TL

Doğan Trend Otomotiv’in Türkiye’de temsil ettiği, Suzuki ürün ailesinin düşük yakıt tüketimi sunan Akıllı Hibrit modeli Swift, mart ayına...

Suzuki Yepyeni 1000 GX ve 8R Modelleri

Türkiye’de Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen Suzuki Motosiklet, Motobike İstanbul fuarında, kasım ayında Milano EİCMA’da tanıtılan güçlü ve...

Nissan, 2023 mali yılına kıyasla 1 milyon adetlik ek satış hedefliyor

Nissan, Ambition 2030 vizyonuna ulaşmak için hem ürün portföyünü güçlendirecek, elektrifikasyonu ilerletecek yeni geliştirme ve üretim yöntemleri sunacak. Nissan,...

İsmini Alpler’deki ünlü geçitten alıyor

Dünyadaki en seçkin motosiklet markalarından İtalyan Moto Guzzi, 20-23 Mart tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenecek Motobike İstanbul 2024’te,...

Yazar: Umut Özgür Sunay – Fotoğraf: ‘BMW AG’

Super Sport S 1000 RR genleri
ile geliştirilmiş, bir Super Street,
Sport Touring birleşimi enduro
tarzı sürüşü ile tam anlamı ile
benzersiz şase ve alt yapısı ona
yakışıyor..

Bu motosiklet bir başka konfor sürüş ve zevk
vaat ediyor. O kısmını garanti ederim. BMW
nin bir çok motosiklet modelini test etmiş olan
biriyim. Fakat F 700 GS, F 800 GS, 1200 GS,
S 1000 RR gibi hatırı sayılır modeller bir yana S
1000 XR modeli bir yana…

S 1000 RR’ın alt yapısı ile geliştirilmiş olan ve
adventure ailesine mensup olması bakımından
bir GS’in konforu ve sürüş konforunu sunmakta
olan özel bir modeldir. Bu modelde S
1000 XR’ın ön tasarımına özellikle ön kafa yani
motorun burun kısmına dikkat edecek olursanız,
tasarım bakımında S 1000 RR’ın yukarıya doğru
biraz daha uzatılmış olan ön kafa ve çatal kısmına
ön rüzgar difüzörü tamamı ile kalkık şekilde
ve rüzgarı bastıracak şekilde geliştirilerek
dizayn edilmiştir. Yani BMW S 1000 XR tasarım
olarak S 1000 RR modelinin geliştirilmek sureti
ile ayaklanmış yükseltilmiş ve GS oturma şekli
kazandırılmış kısaca halidir.

Altınızda bir S 1000 RR kullandığınız hissi ile beraber size sürüş
konforu ve hız performans hatta ve hatta S
1000 RR’ın alt yapısında mevcut olan tüm özellikleri
de bir arada fazlası ile sunar.

bmw-s1000xr-test-surusu-2

Bu motosikleti kullanmak size zevk veren başka bir
motosikletten alamadığınız hazzı almanızı sağlayan bir
modeldir. BMW nin geliştirmiş olduğu HP Shift Assistant
Pro kalkış ve duruş sırasında debriyaj kullanımını en
düşük seviyeye getirerek, vites değiştirmeyi hızlandırır ve
kolaylaştırır. Debriyaj kullanmanıza gerek olmadan vites
değiştirmenize olanak sağlar. Ayrıca, Elektronik süspansiyon
kumandası “Dynamic ESA” aracılığıyla ideal süspansiyon
performansını otomatik olarak hisseder ve yol
koşullarına ağırlık oranına göre ayarlar. Motosikletlerinden
en iyi performansı almak isteyenler, ilk kez BMW Motorrad
tarafından sunulan iki dinamik ayar ve virajlarda maksimum
fren güvenliği sunan ABS Pro özelliğini içeren Pro
sürüş modlarını tercih edebilirler. Motosikletimizin 3 farklı
sürüş seçeneği bulunuyor. Bu ayarı sağ eliniz ile sürüş
anında baş parmağınız ile kolayca yapmanız mümkün.
Road seçeneği tüm yol şartlarında kullanıma uygun kılınmış.
Sport (Dinamik) mod seçeneği ise en zevkli kullanım
türü. Motorun egzos ve performans yapısı size iyi bir spor
sürüş vaat ediyor. Egzos ise bu mod seçimi ile S 1000
RR’dan duyulan yırtıcı sesi ve özellikle gaz kısmalarda
patlama şeklinde çıkan sesler trafik sıkışık iken araçların
size dikkat edebilmesini sağlayan bir unsur. Rain yani
yağmur modunda motor özellikle alt devirlerde tamamı ile
cansız bir duruma gelerek devrini ona göre ayarlıyor. Rain
modu seçili iken beygir kısıtlaması da yine sunulmaktadır.

bmw-s1000xr-test-surusu-3

Motorumuzun gösterge kısmında 2 farklı seçenek sunulmakta.
Dijital olarak sürüş modlarını görmeniz ile beraber
devir saati görsel olarak size eşlik ediyor. Motorumuzda
mod kısıtlaması sebebi ile 7.500 devirde redline ışığımız
yanmakta idi. Vites geçişleri sorunsuz şekilde gayet iyi
şekilde çalışmakta. Özellikle debriaj kullanmadan ani fren
anlarında vitesi peş peşe düşürüyor olmanız da artı. Arka
fren ABS devrede iken oldukça iyi çalışıyor. Kısa sürede
yavaşlatıp ön fren yardımı ile durmanıza olanak sağlıyor.
Özellikle yüksek hızlarda Brembo ön fren sistemi ile yeterli
seviyede olan Arka Fren diskleri kısa sürede hız kaybetmenize
olanak sağlıyor. Sol elimiz ile sürüş anında trip ve
info tuşları yardımı ile yolda motorumuzun hakkında gerekli
olan tüm bilgilere ulaşabiliyoruz. Ayrıca, hangi güzergahı
ne kadar zamanda kat ettiğinizi görmek için bir yol sayacı
da koyulmuş. Menüden motorumuzun içinde bulunan
menzili ile toplamda kaç km kadar gideceğini Range
kısmından görebiliyoruz. BMW S 1000 XR Türkiye’de özel
bir satış paketi ile sunuluyor. Bu paketin içerisinde hazır
navigasyon sistemi de bulunmakta. Siz yalnızca cihazı yerine
alıp yerleştiriyorsunuz. Aksesuar olarak yan çantaları
ile adventure modeli olarak ayrıca kullanabilirsiniz. BMW
S 1000 XR yerine göre süper sport ve sport touring olarak
iyi bir motor ve güvenli bir sürüş size vaat etmekte. Bu tarz
bir birleşim özellikle S 1000 RR alt yapısı 160 beygirlik güç
ile benim oldukça beğenimi kazanmış bir model.

BMW S 1000 XR
BMW S 1000 XR

 

Son Haberler

Test Sürüşü: Tesla Model Y Performance Long Range 3,7 sn 0-100 km/s

Test/Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay Tesla Model Y standart test sürüşünden hemen sonra Model Y Performans modelinin test sürüşünü yaptık. Tesla Model Y,...

Diğer Haberler