TOSFED: Formula 1 DHL Türkiye GP’si Açıklaması

®
Çok Okunanlar

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni bir ihaleyi daha kazandı....

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve Fikir Önderleri Forumu’nu tamamladı....

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları (THY) Yolcu Programı Miles&Smiles...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir...

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31...

Formula 1 DHL Türkiye GP’si 2020 organizasyonunun sportif yönetimini üstlenmiş olan ve T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlı bir federasyon olarak, yarış ile ilgili Sayın Cumhurbaşkanımızın yaptığı bir yoruma dair teşekkürlerimizi arz ettiğimiz bir paylaşımımızın ardından, pistin işletmecisi olan şirketin sosyal medya hesaplarında son derece saygısız bir üslupla yapılan, hayret ve esefle karşıladığımız, neden rahatsız olduklarını anlamlandıramadığımız ve doğrudan Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu – TOSFED’in tüzel kişiliğinin hedef alındığı paylaşımlar dolayısıyla, kendilerine cevap verme zorunluluğu doğmuştur.

Bu nedenle aşağıdaki bilgilendirmemizi saygıdeğer kamuoyunun takdir ve değerlendirmelerine sunuyoruz:

TOSFED’in Formula 1 Türkiye GP’si organizasyonuna yaklaşımı, aynı 2005-2011 arası dönemde de olduğu gibi, sadece bu yarışın, ülkemiz adına, Uluslararası Otomobil Federasyonu – FIA’nın sportif kurallarına göre başarıyla organize edilmesi için gereken tüm sorumluluğun üstlenilmesi, yani yarışın sportif anlamda sevk ve idare edilmesinden ibarettir.

Bu bağlamda, geçtiğimiz seneki yarış öncesinde pistin işletmecisi olan firmanın yöneticisi tarafından yapılan, ulusal bir gazetede yayınlanan ve TOSFED’in rolü ile sorumluluğunun tamamen çarpıtıldığı bir demeç üzerine; 2020 Formula 1 Türkiye GP’sinin ülkemize kazandırılması sürecinde TOSFED’in oynadığı önemli rol, bizzat FIA Genel Sekreterliği tarafından, federasyonumuzun arşivinde de bulunan bir mektup ile pist işletmecisine yazılı, kesin ve net şekilde bildirilmiş ve kendilerinin mesnetsiz beyanları, FIA tarafından kınanmıştır.

Devamında, dokuz yıl aradan sonra ilk kez düzenlenen ve tüm dünyada yaklaşık 89 milyon seyirci tarafından izlenen Formula 1 DHL Türkiye GP’si 2020’nin sportif organizasyonu, TOSFED tarafından yaklaşık 850 kişilik görevli kadrosunun üstün gayret ve emekleri sayesinde büyük bir başarıyla üstlenilmiş ve bu başarı FIA Başkanı Sn. Jean Todt’tan federasyonumuza gelen teşekkür mektubu ile teyit edilmiştir.

Buna karşın, söz konusu işletmeci şirket tarafından 20 Mayıs 2021 tarihinde yapılan açıklamada, TOSFED’den ‘Yarışa sadece sportif anlamda bir katkı sunan ve ücreti karşılığında hizmet aldığımız kurumlardan bir tanesi’ şeklinde bahsedilmiştir. İşletmeci şirketin yaratmaya çalıştığı algının tam aksine, TOSFED, T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlı olmasının yanı sıra, FIA’nın ülkemizdeki temsilcisi ve tanıdığı tek yetkili kurum olarak Türkiye GP’sinin sportif organizasyonundan tek başına sorumludur. Dolayısıyla ‘sportif katkı’ diye değeri düşürülmek istenen çalışma, tüm dünyaya canlı yayınlanan yarışın sportif açıdan organize edilmesidir. Yaratılmak istenen algının aksine, pist yönetiminin Formula 1 yarışının sportif tarafında, istenen tüm araç ve ekipmanları ile birlikte pisti FIA kurallarına göre hazır edip TOSFED ve FIA’ya teslim etmekten başka herhangi bir rolü veya katkısı yoktur.

Formula 1 yarışını düzenlemek için sportif açıdan tabi olduğu federasyonun adını dahi yanlış yazan işletmeci şirket tarafından yapılan açıklamada bahsedilen ‘ücret’, yarışın sportif organizasyonunun yapılması için, tıpkı 2005-2011 yılları arasında olduğu gibi federasyonumuza ödenen ‘ASN (Ulusal Sportif Otorite)’ ücretidir.

‘TOSFED’in yarışın organize edilmesinde emeği geçen tüm kurumlara haksızlık etmekte ve başka kurum ve kişilerin emeklerinin üzerine kurulma çabasında olduğuna, emekleri hiçe saydığına’ dair mesnetsiz ve asılsız bir iddiayı ortaya koyan işletmeci şirketin, temelde sportif bir organizasyon olan 2020 Türkiye GP’si yarışından sonra yaptığı ‘Teşekkür’ açıklamasında, T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı’ndan bahsetmemesi manidardır ve ‘emekleri hiçe saymak’ açısından, hatayla veya unutkanlıkla açıklanamayacak kadar büyük bir örnektir. TOSFED ise, tam tersine yarıştan sonra, her zaman olduğu gibi, birlikte çalıştığı tüm resmi kurumlara teşekkürlerini sunmuştur. TOSFED ‘işletmecinin ifadesiyle’ yarışa kurulmaz; tam tersine, tüm görevlileri ile birlikte sportif açıdan zaten yarışın tek yetkili kurumu ve otoritesidir.

Öte yandan, her beyanında kendini öne çıkarmak amacıyla Formula 1 yarışını ‘devletimize herhangi bir maddi yük oluşturmaksızın’ gerçekleştirdiğini iddia eden işletmeci kuruluşun; söylediğinin tam aksine, pistin asfaltının devletimiz tarafında yenilendiği ve ayrıca tesisin bakım, onarım, tribün ve peyzaj düzenlenmelerinin de kamu imkanlarından yararlanarak yaptırıldığı da kamuoyunun malumudur.

TOSFED’i ‘Rol çalmak’ ile suçlayan aynı işletmeci kuruluşun, zamanın Başbakanı olan Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatıyla, tesis yatırımı Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, İstanbul Ticaret Odası, İstanbul İl Özel İdaresi ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan, önce ülkemize, sonra da güzide şehrimiz İstanbul’a ait olan, kurulduğu günden bu yana adında ‘İstanbul’ bulunan pistin adını; 2020 Türkiye GP’sinin podyum seremonisi sırasında TV yayınına çıkan ekranlarda, ‘İstanbul’ ibaresini tamamen yok ederek, ‘Intercity Park’ şeklinde lanse etmesi ironiktir ve aslında bir organizasyonda ‘nasıl rol çalınabileceğine dair’ son derece çarpıcı bir örnek teşkil etmektedir.

2020 yılındaki yarışta da, organizasyona gölge düşmemesi adına dile getirmediğimiz, ancak organizasyonun başarısını olumsuz etkileyebilecek davranış ve eylemlerde bulunan işletmeci kuruluşun, yarışın üzerinden tam altı ay geçtikten sonra yaptığı bu talihsiz, mesnetsiz ve gereksiz açıklama nedeniyle kamuoyunun meşgul edilmesini büyük üzüntüyle karşılıyor; önümüzdeki  dönemde pandemi dolayısıyla ülkemize Formula 1 adına bir imkan daha gelmesi halinde, FIA nezdinde gerekli girişimleri yapmaya devam edeceğimizi ve federasyon olarak üstümüze düşen görevi üstlenmeye, her zaman hazır olacağımızı belirtmek istiyoruz.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı yeniden keşfetmenizi sağlayacak. İleri teknolojisi,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...