Test Sürüşü: Yeni Toyota Corolla Hibrit

Yeni Toyota Corolla hibrit aracımızı Autodrom pistinde kullandık. Yeni Toyota Corolla hibrit artık daha da çekici. Daha yüksek sürüş keyfi için kendi kendini şarj eden hibrit sistemi, tasarım ve mühendislikteki tamamen yeni yaklaşımı ile yepyeni Toyota Corolla tekrar karşınızda. Göz alıcı görünüm ile güçlü performansın uyumu, en yeni teknolojiler ve güncellenmiş güvenlik özellikleri hibrit versiyonunda yer alıyor.

 Geliştirilmiş süspansiyon sistemi sarsıntısız, sessiz ve konforlu bir sürüş sağlarken 1,8 litre benzinli hibrit sistemi düşük yakıt tüketiminin yanısıra heyecan verici bir sürüş deneyimi sunuyor. Yeni Toyota Corolla, özenle tasarlanmış en üst kalitede, ferah ve aydınlık bir iç mekan sunuyor. Hem sürücüye hem de yolculara sınıfındaki en yüksek konforu sunarak, tüm yolculuklarda rahat hissettiren bir ortam sağlıyor.

Toyota’nın Yeni Global Mimarisi (TNGA) platformu kullanılarak üretilen Yeni Toyota Corolla, yere daha yakın ağırlık merkezi ve bağımsız çift salıncak arka süspansiyonu sayesinde daha dinamik bir yol tutuşu ve kontrol sağlıyor. 1798 cc hacmindeki motor 121 PS beygir gücü ve 142 Nm tork üretiyor. Toyota Corolla Sedan hibritin elektrikli motoru 71 HP beygir gücü ve 163 Nm tork üretiyor. Yeni Corolla, genişlik ve ergonomi açısından olduğu kadar, yüksek kaliteye sahip kabini ve gelişmiş teknolojileriyle de dikkat çekiyor. Sedan aynı zamanda 2,700 mm’lik dingil mesafesiyle arkadaki yolculara cömert bir diz mesafesi ve yüksek konfor seviyesi sunuyor. Teknolojik olarak gelişmiş, premium kaliteye sahip kabinde, kablosuz telefon şarjı gibi sayısız konfor özelliği göze çarpıyor. Ortaya konumlandırılan ve kullanımı son derece kolay olan 8 inç’lik dokunmatik ekran, 7 inç’lik çok fonksiyonlu gösterge ve ön cama bilgi yansıtan 10 inç’lik head up display (ön cama yansıtmalı renkli gösterge ekranı) ile birleştiriliyor. ÖTV teşviği kapsamı içinde bulunan kendi kendini şarj etme özelliğine sahip 122 HP güce sahip 1.8 litrelik Hibrit motor, ekonomik kullanım maliyetleriyle birlikte sıra dışı bir şekilde 3.4 lt/100 km gibi düşük yakıt tüketimi sunuyor. Bununla birlikte sürüş özelliklerine göre günlük kullanımlarda yüzde 50’ye kadar tamamen elektrikli sürüşü de gerçekleştirebiliyor.

Sessiz, performanslı ve verimli sürüşüyle hibrit bir otomobilin tüm beklentilerini karşılayan Corolla Hibrit, dışardan şarj gerektirmeden kendi kendini şarj ediyor. Hibrit versiyonlarında standart olarak sunulan Toyota Safety Sense teknolojisi, gündüz ve gece yaya algılama özelliğini içeren Ön Çarpışma Önleyici Sistem (PCS), Adaptif Hız Sabitleyici (ACC), otomatik yönlendirme desteğini içeren Şerit Takip Sistemi (LDA) ve Otomatik Uzun Hüzmeli Farlar (AHB) teknolojilerine de sahip. Ayrıca Corolla’nın ön ve arka LED farları yeni modelin anında tanınmasını sağlıyor. Yeni TNGA platform, Corolla’ya büyük bir tasarım özgürlüğü vermesinin yanı sıra, daha dinamik bir sürüş deneyimi elde edilmesine de katkı sağlıyor.

Yazar | Nuray ÇİLEKÇİ