Test Sürüşü: Yeni Peugeot 2008 SUV – 1.2L PureTech 130ps

®
Çok Okunanlar

Tur Assist, Koruma Altında Yetişen Çocukların Hayallerine Ortak Oluyor!

Ülkemizde 1996 yılından bu yana yardım hizmetleri sunan Tur Assist, devlet koruması altında yetişen çocukların başarılarına ortak olmak ve...

Yeni bir marka doğuyor: CUPRA

http://automobilemagazine.com.tr/video/SEAT_CUPRA_FINAL_LOGO%20plano_mov_Output_1.mp4 Otomobillerinin sportif tarafını bundan sonra yepyeni bir şekilde ifade etmeye hazırlanan SEAT, CUPRA markasının logosunun tanıtımını yaptı.  SEAT, sportif kimliğini,...

Brisa ve Kordsa’nın dijital ikilisi

Türkiye’de dijital dönüşüme katkı sağlayan şirketlerden olan, iki Sabancı Topluluğu şirketi Brisa ve Kordsa, şirketler arasındaki satın alma ve...

Test Sürüşü ve Fotoğraf: U. Özgür SUNAY

Yeni Peugeot 2008, Peugeot’nun kompakt SUV’u

IMG-20170319-WA0011

2013 yılında kompakt SUV pazarına güçlü bir giriş yapan, seçkin ve dinamik karakteri tüketiciler tarafından da takdir edilen Peugeot 2008, Peugeot Markasının son dönemde önemli bir başarı göstergesi oldu.  Peugeot 2008’in satış rakamları her geçen gün artarken, dünya çapında 585.000’in üzerinde üretime ulaşıldı. Bu başarının en önemli göstergesi ise Avrupa’da kendi sınıfında en çok satanlar arasında yer alması oldu.

Yeni Peugeot 2008 başarılı performansını daha ileriye taşımak üzere SUV tasarımını güçlendirerek daha iddialı ve daha çekici bir görünüme sahip oluyor. Çamurluk korumaları, dik konumlandırılmış yeni ızgarası ve kapı çıtaları, sağlamlığını vurguluyor. Yeni Ultimate Kırmızı gövde rengi ise yeni 2008’in gücünü ve enerjisini simgeliyor.

Yeni Peugeot 2008, ürün gamına yeni katılan ‘GT Line’ donanım seviyesi ile segmentinin standartlarına yeni bir bakış açısı getiriyor. Bu yeni donanım seviyesi, yeni özellikleri ile Yeni Peugeot 2008’e daha sportif ve daha zarif bir görünüm kazandırıyor. 

Yeni Peugeot 2008 dikkat çekici, benzersiz bir kontrol hissi sunuyor. Peugeot’ya özgü “Peugeot i-Cocpit” ise, 2008’in sezgisel, keskin, esnek ve güvenli sürüş karakterini vurguluyor.

Grip Control adaptif çekiş kontrol sistemi, Yeni Peugeot 2008’in farklı zeminlerde sürüş kabiliyetini ve güvenliğini artırıyor. Bu donanım Mud&Snow (Çamur ve Kar) özellikli lastiklerle birlikte sunuluyor, bu sayede kış lastiği gereksinimini de ortadan kaldırıyor.

Yeni Peugeot 2008’de; Mirror Link sistemi üzerinde geliştirilen Mirror Screen ve Apple Carplay, geri görüş kamerası, Aktif Şehiriçi Güvenlik Sistemi ve Otomatik Park Sistemi gibi sınıfında nadir bulunan ekipmanlar da sunuluyor.

Peugeot’nun ödüllü motoru 1.2L PureTech, 110hp versiyonu ile yeni 2008’de EAT6 tam otomatik şanzımanla birleşerek üstün bir sürüş keyfi vaad ediyor.

IMG-20170319-WA0004

Kompakt SUV sınıfındaki Peugeot 2008, göze çarpan ve iddialı dış görünüşe sahip: Çamurluk çıkıntıları, yeni ızgara ve kapı çıtaları, hem gövde panellerini hem de yolcuları korumak üzere tasarlandı. Dalgalı şekle sahip tavan, tavan barları ve arka spoyler, 2008’in tasarımın karakteristik özelliklerini oluşturuyor. 

IMG-20170319-WA0012

Bünyesinde barındırdığı teknolojiyi siyah krom farları ve 3 boyutlu aslan pençesi tasarımlı stop lambalarıyla dış tasarımına yansıtırken, iç mekanda kullanılan aydınlatma ve detaylar kaliteye verilen önemi vurguluyor. ⅓ – ⅔ oranlarında katlanabilen modüler arka koltuklar bagaj hacminin küçük bir hareketle 410 litreden 1400 litreye çıkmasını sağlıyor. Tamamen farklı bir sürüş deneyimi vaat eden Peugeot i-Cockpit, sürücüye sezgisel, esnek ve güvenli bir sürüş deneyimi sunuyor.

IMG-20170319-WA0007

Peugeot’ya özgü Grip Control çekiş sistemi, Mud&Snow (Kar ve Çamur) sertifikalı Goodyear Vector modeli lastiklerle birlikte sunuluyorve güvenilir bir şekilde 2008’e her zemin ve her mevsim şartında hareket kabiliyeti sağlıyor. Mirror Screen, sürücünün MirrorLinkTM veya Apple Carplay® sistemleri üzerinden uyumlu akıllı telefonunu otomobilin multimedya sistemine bağlamasına olanak tanıyor. Teknolojik güvenlik donanımlarıyla da şehir hayatını kolaylaştıran 2008’de sunulan  Aktif Şehiriçi Güvenlik sistemi teknolojisi, duruma göre fren yaparak kazaların ciddiyetini azaltabiliyor ve hatta kazayı tamamen önleyebiliyor. Park Asistanı teknolojisi park etme kavramını otomatikleştirirken geri görüş kamerası manevraları kolaylaştırıyor.

IMG-20170319-WA0014

Maceraya atılma hissi uyandıran güçlü bir karaktere sahip olan yeni Peugeot 2008’in ön bölümünde yeni dik konumlandırılmış ızgarası, Aslan logosuna ev sahipliği yapıyor. Keskin bir hatla tasarlanan yeni ızgaranın çerçevesi yatay bir kıvrıma sahip ve bu sayede de dinamik ve çekici bir görüntü sunuyor. Bu tasarım yaklaşımı, ızgaradan kaputa ve tavana kadar uzanıyor ve dalga formunu tamamlıyor. Tavan barlarıyla zirvesine ulaşan dalga formu 2008’e kendine özgü bir tasarım dili kazandırıyor. Parlak krom kaplamaya sahip tavan barlarıhem gövdeye tam uyumlu hem de arka kanadı vurgulama görevine sahip. Bagaj kapağı ve arka tampon, alçak yükleme eşiği (sadece 60 cm) elde edilmesi için özel olarak tasarlanırken tamponlardaki siyah koruma kemeri 2008’in etrafını tamamen sarıyor. Tamponlardaki koruma yaklaşımı kapı çıtaları ve çamurluk eklentileriyle destekleniyor. Cam çerçevesi kaplamaları, tavan barları, arka kapı şekli ve spoyler gibi görselliği tamamlayan aksesuarlarda kullanılan yüksek kaliteli malzemeler, 2008’de ayrıntılara verilen önemi vurguluyor. Gövdenin keskin çizgileri ve kıvrımları Ultimate Kırmızı ve Kristal Yeşil isimli gövde renkleriyle vurgulanırken, renk yelpazesi 5 metalik, 1 sedefli ve 1 mat olmak üzere 7 farklı alternatif sunuyor.

IMG-20170319-WA0015

Markanın tasarım dili, teknolojik  aydınlatma elemanlarıyla da vurgulanıyor. Gövdenin içine gömülü ön farlarda aslan bakışı oluşturan krom ve siyah bir maske kullanılırken, arka aydınlatma elemanları 3 boyutlu aslan pençesi görünümüyle dikkat çekiyor. 2008, anlık bir hareketle ⅓ – ⅔ oranlarında katlanabilen arka koltuk sırası sayesinde 410 litreyle 1400 litre arasında değişebilen bir bagaj hacmi sunuyor. Arka koltuk sırtlığının üst kısmındaki bir düğmeye basmak, sırtlığın otomatik olarak öne doğru katlanması için yeterli. Her bir ayrıntısıyla pratiklik sunmak üzere tasarlanan bagaj zemininin altında 22 litrelik ek bir yükleme alanı daha bulunuyor.

IMG-20170319-WA0022

SUV sınıfına özgü bir şekilde yolcu kabini yüksek kalitede ve zarif kumanda elemanlarıyla donatıldı. Bu sunum, yüksek teknolojili LED aydınlatma ile tamamlanıyor. Donanım seviyesine bağlı olarak sunulan sınıfında nadir bulunan özelliklerden panoramik cam tavan, özel aydınlatmasıyla ferah ve aydınlık bir yaşam alanı sunuyor.

Yolcular, LED iç mekan aydınlatması sayesinde akıllıca tasarlanmış depolama alanlarını rahatça bulabiliyor: Ön kapı içi cepleri, torpido gözü, vites kolunun arkasındaki bölüm ve bardak tutacakları, orta konsoldaki kapaklı gözler, koltuk arkası cepleri ile iç mekandaki toplam küçük eşya saklama alanı 24 litreye ulaşıyor. Bu sayede akıllı cep telefonları ve benzeri birçok günlük kullanım eşyası 2008’in iç mekanında kendine yer bulabiliyor.

IMG-20170319-WA0027

Sınıf atlama stratejisi yeni donanım seviyesiyle desteklenirken, Access, Active ve Allure donanım seviyeleri GT Line ile taçlandırılıyor. Peugeot ürün gamındaki 208, 308 ve 508 gibi önemli modellerde de sunulan GT Line donanım seviyesi, 2008’e sportif bir karakter kazandırıyor.

IMG-20170319-WA0029

2008 GT Line özgün ve siyah lake 17 inçlik Eridan jantlarla kendini gösteriyor. Standart versiyonlarda krom olarak tercih edilen ızgara çerçevesi, sis lambası kapakları, yan ayna kapakları ve tavan barı gibi detaylar GT Line’da siyah olarak kullanılıyor. Siyah krom ızgara kırmızı Peugeot logosuyla süslenirken, GT Line logoları ise hem ön çamurlukların üzerinde hem de bagaj kapağında gururla sergileniyor.

IMG-20170319-WA0030

Kapıları açar açmaz dinamik karakterin iç mekanı da etkilediği görülüyor. Peugeot logolu eşik kaplamaları, alüminyum pedallar ve kırmızı dikişli zemin halıları hemen dikkat çekiyor. Gösterge tablosu mavi yerine artık kırmızı LED’lerle aydınlatılıyor ve dokunmatik ekran da kırmızı bir temaya sahip. Kırmızı dikişler ve detaylar iç mekanın tümünde; ön ve arka koltuklarda, kapı içi tutamaklarında, vites kolunda, el freni kolunda,  küçük çaplı direksiyonda ve emniyet kemerlerinde kullanılarak 2008’in iç mekanındaki sportiflik arttırılıyor.

IMG-20170319-WA0032

Peugeot, kompakt SUV’unun mümkün olan en iyi sürüş deneyimini sunması için özel bir çaba harcadı. Peugeot i-Cockpit®, bu çabanın sonucundan doğarak 2008’in temel sürüş karakteristiği olan sezgisel, keskin ve güvenli sürüşü vurgulayan benzersiz bir özellik olarak doğdu. Peugeot i-Cockpit®, sürücüye bütün temel göstergelere gözünü yoldan ayırmadan hakim olma şansı sunuyor. Böylece sürücü direksiyon başında kendini evinde gibi hissediyor ve otomobili yönlendirmek gerçek bir keyfe dönüşüyor. Bu sayede 2008, direksiyona geçme ve otomobilin tüm yeteneklerini kullanma isteği uyandırıyor. Küçük çaplı direksiyon simidi çok daha rahat bir sürüş pozisyonu sağlayarak manevraların çok daha kolay ve az çaba harcanarak yapılmasına imkan tanıyor, şehir içindeki dönüşler ve park etmek artık çocuk oyuncağı! 

Peugeot’ya özgü Peugeot i-Cockpit®, bu özellikleri sayesinde sürüşü kendine özgü bir deneyime dönüştürüyor.

IMG-20170319-WA0034

IMG-20170319-WA0039

Elini direksiyondan ayırmadan sol eliyle hız sabitleyici (Cruise Control) ve sınırlayıcıyı kontrol edebilen sürücü, sağ eliyle 7 inçlik dokunmatik ekranın Mirror Screen fonksiyonuyla bir telefon araması yapabiliyor.  Geri görüş kamerasının görüntüsünün de izlendiği ekranda, Park Asistanı bilgileri izlenip kontrol edilebiliyor. Grip Control çekiş sisteminin 5 modunun seçildiği kontrol düğmesi ise orta konsolda yer alıyor.   

Grip Control, 2008’in sürüş alanını adaptif çekiş kontrol sistemi yardımıyla genişletiyor. Patentli bu sistem 16 cm’lik zemin yüksekliği ve M&S (Kar ve Çamur) özellikli Goodyear Vector lastiklerle birleşince, 2008’e her mevsim ve her zemin şartında hareket kabiliyeti sağlıyor.

IMG-20170319-WA0044

Grip Control, ön tekerleklerin yüksek tutunma sağlayabilmesi için çekişi zemine göre ayarlıyor. Sistem sürücüyü her zaman kontrolün merkezinde tutuyor, her zeminde hareket kabiliyeti için sürücünün yapması gereken, sistemin zekasına güvenip gerekli anda gerekli modu devreye sokmak oluyor:

        Standard mod normal yol koşullarında düşük patinaj aralığına sahip

        Snow (kar) modu ön tekerleklerin birbirine uyumlu hızda aktarma yapmasını sağlıyor. Araç 50 km/s hızı geçtiğinde sistem otomatik olarak Standart moda geri dönüyor

        All-Terrain modu çamur ve ıslak çimen gibi kaygan zeminlerde güvenle yolculuk etmek için kullanılıyor. Sistem kalkış anında ön aksa en yüksek tutunma için mümkün olan en yüksek torku gönderiyor. LSD (Sınırlı Kaydırmalı Diferansiyel) gibi çalışan sistem köy yolları gibi zeminler için uygun ve 80 km/s hıza kadar devrede kalabiliyor.

        Sand (kum) modu ön tekerleklerin patinaj yapmasına izin vererek yumuşak zemin üzerinde ilerleyebilme imkanı tanıyıp batma tehlikesini en aza indirmeye çalışıyor. Bu mod 120 km/s hıza kadar kullanılabiliyor.

        ESP Off modu sürücüye ESP ve Grip Control’ü tamamen devreden çıkartarak çekişi kendi ayarlama imkanı sunuyor ve 50 km/s hıza kadar devrede kalabiliyor.

IMG-20170319-WA0052

1045 kg’dan başlayan düşük ağırlığı ve 4 farklı süspansiyon geometrisiyle Peugeot 2008, eşsiz sürüş deneyimi ve performans sunuyor. Yaylar, amortisörler, viraj çubukları, ön aks ve arka çapraz bağlantılar her motor seçeneği için özel olarak ayarlanıyor. Böylece her durumda gövde desteği tam olarak alınabiliyor.

Her motor seçeneğinin kendine has bir direksiyon elektroniği yazılımı var ve bu sayede farklı zeminlerde ve hızlarda direksiyon hakimiyeti ve güvenlik artıyor.

IMG-20170319-WA0058

Peugeot 2008’de günlük hayatı kolaylaştıran birçok teknolojik ekipman sunuluyor: MirrorLinkTM[1] veya Apple Carplay®[2] üzerinden kumanda edilen Mirror Screen sistemi, sürücünün uyumlu akıllı cep telefonu uygulamalarını aracın dokunmatik ekranından kumanda etmesini sağlıyor. Sürücü bu sayede uygulamaları çok daha güvenli bir şekilde kullanabiliyor.  

Şehirde güvenliği arttırmak için Peugeot 2008’e Aktif Şehiriçi Güvenlik Sistemi eklenmesi sınıfında fark yaratıyor. Sistem, düşük hızlarda kaza riski algıladığında otomatik olarak fren yapabiliyor, bu sayede kazanın etkisinin azaltmaya ve hatta kazanın tamamen engellenmesine yardımcı oluyor. Bunun için ön camın üst kısmına yerleştirilmiş kısa menzilli lazer bazlı radar (LIDAR teknolojisi) aynı yönde hareket eden veya duran araçları tespit ediyor.  

IMG-20170319-WA0059

Eğer sürücü önlem almakta geç kalırsa ve hız 30 km/s’den düşükse sistem fren yaparak çarpışmayı önlemeye çalışıyor. Otomatik frenleme maksimum 10m/s²’lik yavaşlama sağlıyor. 

Park Asistanı ise otomatik park yaparak 2008’in şehre uyumu kolaylaşıyor.  Sistem aktif hale getirildiğinde olası park yerlerinin ebatlarını ölçüyor, uygun bir yer bulduğunda haber veriyor. Bu noktadan sonra sürücünün tek yapması gereken dokunmatik ekran üzerinden nasıl park edeceğine karar vermek. Kumandayı ele alan Park Asistanı direksiyonu yönlendirerek aracı kontrol ederken, sürücüye ise sadece çevre güvenliğini ve aracın hareketini kontrol etmek düşüyor. Bu sistem ile paralel ve dikine park etmek mümkün.   

IMG-20170319-WA0060

Eğimli yollardaki park manevralarını gerçekleştirirken ve durup tekrar kalkarken Hill Assist (Yokuş yardım sistemi) sürücünün hayatını kolaylaştırıyor.

Tamamen grup bünyesinde geliştirilen yeni nesil PureTech 3 silindirli benzinli motorlar bu özelliklerinin yanında performansları ve teknolojileri ile de yüksek oranda tanınıyorlar. Benzer güçteki 4 silindirli motorlarla kıyaslandığında atmosferik beslemeli versiyon 21 kg, turbo beslemeli versiyonsa 12 kg daha hafif.

Turbo beslemeli versiyon, yüksek basınçlı direkt enjeksiyon (200 bar) ve yeni nesil yüksek performanslı turbo (240.000 rpm) ile donatıldı. Motor, hacmine göre yükse tork üretimine sahip: 110 HP güç üreten versiyon 205 Nm tork ve 130 HP güç üreten versiyon da 230 Nm tork üretebiliyor. Üstelik her ikisi de maksimum torkunu 1750 d/d’da üretiyor. Dahası PureTech motorlar 6500 d/d’ya kadar yüksek çekiş gücünü mükemmel bir akustik konforla bir arada sunabiliyor.

IMG-20170319-WA0063

Bu çok yönlü 3 silindirli motor 3 farklı şanzımanla donatılabiliyor: 5 vitesli manuel, 6 vitesli manuel ya da 6 vitesli otomatik. Yeni geliştirilen EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6 ileri) otomatik şanzıman, sahip olduğu Quickshift teknolojisi sayesinde gerçekleştirdiği hızlı ve akıcı vites değişimleriyle yüksek sürüş keyfi sunuyor. Aynı anda iç sürtünmesinin azlığı ve kilitlenebilen tork konvertörü sayesinde düşük emisyon değerlerini de beraberinde getiriyor.  

Yeni 2008’in benzinli ve dizel motor gamı aşağıdaki seçenekleri içeriyor :

        1.2L PureTech 110 S&S, 6 vitesli tam otomatik şanzıman (EAT6), 4,8 l/100km, 110 g/km CO2 Sınıfının en iyisi.

SONUÇ:  Yeni Peugeot 2008 güçlü alt yapısı ve 3008 ‘den almış olduğu yüksek SUV genleri sayesinde şaşırtıcı bir biçimde beklenenden fazlasını hem asfalt kullanımında hem de Off-Road hafif arazi şartlarında en iyi şekilde yerine getirmeyi kırılmadan başaran kendi sınıfında nadir yapıda ki araçlardan.

IMG-20170319-WA0065

 

 

 

Diğer Haberler

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş, otomotiv sektörüne dair 2024 yılı değerlendirmelerini ve 2025 beklentilerini anlattı. Çağdaş, yılın ilk çeyreğinde öne çekilmiş bir taleple karşılaştıklarını, yerel...

Japon otomobil üreticileri Honda ve Nissan birleşmeyi değerlendiriyor

Nissan'ın yüzde 24,5'lik hissesine sahip olan Mitsubishi de mutabakat zaptını imzalarken, yeni oluşturulacak gruba katılmayı ocak ayı sonuna kadar değerlendirecek. Şirketler, Haziran 2025'e kadar birleşme...

VIDEO: YETX AMFİBİK ARAÇ İLE SUDA VE KARADA ÖZEL TEST SÜRÜŞÜ….

Ankara - Gölbaşı / Mogan Gölü Yetx Test Sürüşü ayrıntıları ve yorumlarımız kısa bir zaman içerisinde sitemizde detayları ile beraber yeni sayımız dergimizde yayında olacaktır......

Yeni Transporter İncelemesi: Özellikleri ve Fiyatları

Hem ticari hem de bireysel kullanımda sürücülerin beklentilerini karşılamak için geliştirilmiş yeni Transporter üstün özelliklere sahip bir araçtır. Volkswagen’in yenilikçi anlayışını yansıtan bu model;...

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...