Yazı ve Test Sürüşü: Umut Özgür Sunay
Mercedes-Benz Yeni E300 AMG modelini test sürüşünü gerçekleştirdik.
Aracımız sıralı 4 silindir 1991cc benzinli motor ve 245 beygir gücünde. 9 İleri otomatik şanzımana sahip.
Mercedes E300 AMG sportif bir sedan ruhunu taşıyor. Arkaya doğru içeriden coupe kadar bir basıklık hissi uyandırdı. Oldukça güçlü bir dış tasarıma ve oldukça güçlü bir duruşa sahip.
AMG E300 modeli 2 farklı 12.3 inç hayalet ekran gösterge paneli ile karşımıza çıktı. Bu hiç alışıla olmadığımız bir durumdu daha önce hiç bir Mercedes modelinde bu şekilde bir konsol ve ekranlar ile karşılaşmamıştım.
Bu iki ekran ve düz olan dar ön konsol oldukça etkileyici araca yakışmış.
gördüğünüz gibi aracı içi oldukça etkileyici.
Arkadan itişli olan E300 AMG ‘nin bir de motor kapağını açalım;
Ön tarafta yer alan sağ ve sol kısımdaki darbe emici kuvvetli çelik barlar dikkatinizi çekti mi?
AMG E300 Motoru ve Detayları;
AMG E300 modelinde ön tampon yıldızın hemen üst tarafında yer alan güvenlik kamerası dikkati çekiyor.
AMG E300 modelinin yan aynalarda bulunan sinyal lambaları ve dış selamla süzme ışıkları yer almakta.
E300 AMG modelinde yer alan Run Flat lastikler ve Mercedes-Benz fren kaliperleri dikkat çekici sportifliği vurguluyor.
AMG E300 modelinin arka kısmında alt tarafta yer alan sağ ve sol egzoz çıkışları parlak alüminyum güçlü ve sportif.
AMG E300 Bagajı oldukça büyük. Elektronik düğme yardımı ile içeriden kapatılabiliyor.
Aracın yan profilden görünümü oldukça uzun.
AMG E300 modelinde AMG paspaslar ve Ön Sürücü koltuğu altında 1 adet yangın söndürme tüpü de bulunmakta.
AMG E300 modeline özel olarak kapı yanlarında parlak çıtalar üzerinde Mercedes-Benz yazmakta.
Aracın koltuk başlığını sürücü ve yolcu olarak bu düğmeden ayarlamanız mümkün. Koltuk başlıkları arkadan çarpmalara karşı özel darbe emici olarak bir sistem sayesinde az hasar almanız için geliştirilmiş. Aracın ön sürücü ve ön yolcu bölümünde her iki tarafta bulunan bu düğmeler yardımı sayesinde koltukları istediğiniz şekilde ayarlamanız mümkün. Diz baldır destek kısmı da bu düğmelerde yer almakta. Ayrıca, görmüş olduğunuz gibi koltuk ısıtıcı içinde olan düğmeler kapı yanında yer almış.
AMG E300 modelinin güvenlik unsuru olan direksiyon sürüş yardım tuşu ve şerit takip sistem düğmesi de hemen sol tarafta ki kolay ve hızlı ulaşılabilen boş alana konuşlandırılmış.
3 farklı sürüş kombinasyonuna sahip olan ekran göstergemizde Sport kullanım, Klasik ve Modern kullanım yer almakta olup, Direksiyon simidi altında yer alan F1 vites kulakçıkları sürüşümüze yardımcı olmakta.
Özellikle direksiyon simidi üzerinde yer alan sağ ve sol tarafta yer alan micro parmak algılama tuşları ile elimizi direksiyon simidinden ayırmadan sağ ve sol tarafta yer alan ve aynı bir laptop üzerinde ki Mouse gibi parmak hareketlerimiz ile aracın tüm sistemlerine ulaşım sağlayıp onaylayabilmekteyiz. Bu güzel bir güvenlik unsuru ve kolay ulaşılabilir özellik olarak teknolojinin geldiği son noktayı vurgulamakta.
E300 AMG modelinde özellikle hayran kaldığım en önemli özellik Kendi kendine otomatik pilotta sürüş oldu. Hız sabitleme sistemini çalıştırdıktan sonra siz artık bir şey yapmıyorsunuz. Nasıl mı? Mercedes-Benz E300 sizin yerinize fren yapıyor, gazı ve hızı ayarlıyor duruyor..
Yalnız sizden istediği tek şey belirli bir zaman ya da km aralığında direksiyona dokunmanız ve sizi hissetmesi. Bunun sebebi de sizin uyuya kalıp kalmadığınızı ya da rahatsızlanıp acil durum müdahalesi yapıp yapmaması gerektiğini anlamak için. Eğer siz eliniz ile direksiyona dokunup hafifçe durum iyi mesajı vermez iseniz bu sefer E300 AMG önce dörtlerini yakıyor ve çok yavaş bir şekilde fren yaparak aracı kendi durduruyor. Hangi şeritte ve hangi hızda olursanız olun o bu işi gayet profesyonelce halledebiliyor. Önemli bir güvenlik unsuru diye düşünüyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=SE-MUGLy2w0&feature=youtu.be
Ayrıca, sıkışık ya da açık trafikte gaz ve fren yapmadan yorulmadan da sürüş özelliğini kullanmak çok zevkli özellikle aracın direksiyon hareketlerini görmek sağdan ve soldan önünüze manevra yaparak kıran araçları algılaması ve fren yapması öndeki araç ile takip mesafesini korumak sureti ile hızı ayarlaması güzeldi…
Sağa ya da sola sinyal verdiğiniz ve dönüş yapacağınız zaman da araç sizi belirli bir yere kadar dönüşünüzü yapacağınız şeride ya da girişe doğru manevra yaparak yönlendirmekte. Elbette bazı şeyle sizin kontrolünüzde ve kısıtlı olarak şimdilik bu özellikle kullanılmakta. Bu arada kendi kendine park özelliğini unutmamak lazım.
E300 AMG modeli ile 377.000 TL den başlamakta.
Test aracı ek donanım paketi ile 468.900 TL satış fiyatı bulabiliyor.
Mercedes E300 AMG Yaşamaya Değer!