Test Sürüşü: 2017 KTM 250 DUKE!

®
Çok Okunanlar

Petrol varil başına 82,03 dolardan işlem gördü

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol tüketicisi olan ABD'de zayıf petrol talebini ve Filistin'deki çatışmaya karşı artan muhalefeti gösteren...

Chery Holding Grubu, mart ayına ait verilerini açıkladı

Chery Holding Grubu, mart ayına ait verilerini açıkladı. Mart ayında satışlarını yıllık bazda yüzde 45,3 oranında artıran Chery Grubu,...

Renault Kangoo, tarihinde ilk kez E-Tech Elektrikli

Bugüne kadar 50 ülkede 4,4 milyon adet satılan Renault Kangoo, 25 yıl önce sunduğu ve kendi sınıfında bir ilk...

Test Sürüşü: Umut Özgür Sunay

Geçtiğimiz günlerde Spor Moto KTM tarafından yeni lansmanı yapılan Duke modellerinden uzun zamandır merak ettiğim 250 Duke ABS modelini test etme imkanım oldu.

Test_Duke-250-White-90Right-MY17-without-ABS-2

Benim için oldukça heyecanlı bir sürüş idi. Motoru ilk aldığım dakika itibarı ile sanki yıllardır kullanıyormuşum gibi rahat ve seri olduğu fark ettim. Rodajda olan 2017 Duke 250 ABS modelini sıkıştırmış olduğum gaz tepkilerinde 8.000 – 9.000 devir aralığı ile en fazla kullanabildim.

Fakat ilk dakika itibarı ile seri ve hızlı bir kullanım ile Bağdat caddesinden Hadımköy ‘ e oldukça kısa bir sürede ve hiç zorlanmadan yorulmadan ulaşıp geri döndüm.

Motor ile 24 saat geçirdim. Bu süre zarfı içerisinde tam dolu olan benzin deposunu sonuna kadar bitirdim.

Vites geçişlerinde olan serilik ve egzozundan çıkan ses yolda beni oldukça çok tatmin etti.

Genelde 250 cc motorlara karşı şahsi olan antipatimi KTM 250 Duke ABS yendi diyebilirim.

Daha önce kullanmış olduğum 390cc RC KTM modeline göre çok fazla bir performans geriliği motorda göremedim. Sanki 390cc KTM RC kullanıyormuş gibi hızlanmalarım gayet iyi idi.

Özellikle gidon uzunluğu ve açısı çok iyi tasarlanmış, buna denge ve motorun ağırlık merkezini de işin içine kattığımızda çok dengeli ve sizi kolay hareket ettiren ayakta tutan bir motor olarak geliştirilmiş tasarlanmış olduğunu görüyoruz.

250cc ABS Duke modeli ile oldukça keyifli ve heyecanlı dakikalar yaşadım. Gerek Tem yolu trafiğinde gerek şehir içinde trafikte beni yarı yolda bırakacak ya da güvenimi azaltacak hiç bir unsurla karşılaşmamış olmam şaşırtıcı oldu. KTM 250 Duke motorun ününü biliyordum. Fakat işin doğrusu bu kadar iyi olduğunu bilmiyordum…

Motor ve egzozdan çıkan ses tatmin edici boyutlarda. Özellikle arka fren ve ön fren ABS sistemi çoğu yüksek cc’li motorlara oranla daha iyi çalıştığını kısa zaman içinde sizi durdurduğunu ve güvenli olduğunu anladım.

KTM 250cc DUKE tüm 250cc hatta 350cc ye kadar naked ya da race tarzı motor alabilecek olanlara kesinlikle tavsiye edebileceğim bir model olarak beğenimi hat safhada kazandı.

Ön gösterge paneli çok hoş olmuş. Her şeyi çok düzgün ve okunaklı. Yolda giderken tüm bilgileri aynı anda görmeniz güzel. Motor oldukça yakışıklı ve güzel duruyor bence. Arka lastik genişliği ise diğer motorlar gibi çok ince değil çok kalında olmadığı için ideal boyutlarda tam göz doldurur boyutlarda.

Biraz sert şasi ve amortisör yapısı ise onun ne kadar sağlam ve kırılmaz olduğunun göstergesi olduğunu düşünüyorum. Biz 140 km hızı görebildik. Fakat yüksek devir aralıkları ve iyi bir sıkıştırma sayesinde 180km hızı görebilecek boyutlarda seriliğe güce ve en önemlisi de çok yüksek bir tork değerine sahip.

Cimri yakıt ekonomisi de işin cabası…

http://www.spormoto.com/2017-ktm-250-duke/

Test_Duke-250-White-90Right-MY17-without-ABS-1

MOTOR

Yapı tipi 1 silindirli 4 zamanlı benzinli motor, sıvı soğutmalı
Hacim 248,8 cm³
Çap 72 mm
Strok 61.1 mm
güç 22 kW (30 PS)
Marş desteği Elektrik marşı
Vites kutusu 6 vites
Motor yağlaması 1 rotor pompalı basınçlı yağlama dolaşımı
Birincil aktarma 30:80
İkincil aktarma 15:46
Soğutma Sıvı soğutma, devirdaim pompası üzerinden soğutma sıvısının sürekli devirdaimi
Debriyaj Yağ banyolu debriyaj / mekanik tahrikli
Ateşleme tertibatı dijital ateşleme ayar özelliğine sahip, temassız kontrollü tam elektronik ateşleme tertibatı

YÜRÜYEN AKSAM

Şasi Çelik ana boru şasi, toz kaplama
Çatal WP Suspension Up Side Down
Arka amortisör WP Monoshock
Süspansiyon yolu önde 142 mm
Süspansiyon yolu arkada 150 mm
Fren tertibatı önde Dört pistonlu fren kaliperine sahip disk fren
Fren tertibatı Arkada Tek pistonlu fren kaliperine sahip disk fren, yüzer yataklı
Fren diskleri – çap önde 300 mm
Fren diskleri – çap arkada 230 mm
Zincir 5/8 x 1/4” X‑Ring
Gidon kafası açısı 65°
Dingil mesafesi 1.357±15.5 mm
Ön lastik ebatı 110/70 17
Arka lastik ebatı 150/60 17
Yüksüz durumda yerden yükseklik 185 mm
Yüksüz oturma yüksekliği 830 mm
Ortalama yakıt tüketimi – L/100km
Yakıt deposu kapasitesi toplam yakl. 13.4 l
Yakıtsız ağırlık yakl. 147 kg
Son Haberler

Şok Tesla ModelY Türkiye fiyatı KDV ve ÖTV dahil ₺1.791.451 açıklandı

TESLA'DAN 19.04.2024 GÜNÜ MODELY FİYATINDA BÜYÜK TÜRKİYE HAMLESİ... Tesla duyurusu ve haberini son dakika olarak aşağıda paylaşıyoruz... Türkiye'deki Tesla Model...

Diğer Haberler