Test: Özgür Sunay
Peugeot RZC; Dışarıdan ilk bakıldığında aklınıza Porsche Boxer veya Audi TT den kareler
gelse de detaylara indiğinizde Coupe için farklı kendine özgü bir kabuk yaratmayı başarmış.
Kaslı bir görünüş kaputun altındaki 1.6 turbo beslemeli 156 beygirlik güçlü bir motor ile
birleştirilmiş 6 ileri sekansiyel (sıralı) şanzıman ile desteklenmiş. ABS ve ESP ile desteklenen sürüş keyfini hızın ve bir biri ardına gelen virajların sertliğinde elden kaçırmak mümkün, bu sınıfın iddialı ismi olarak bu açıdan pek konforlu değil. ESP devre dışı bırakıldığında sert dönüş ve yanal frenlemelerde toparlanmasındaki gecikme çocuksu bir heyecan verse de aslında güvenlik ve konforu düşündüğümüzde bizim için istenen tam anlamıyla bu değil, yinede test aracımızın bir üst modelini kullanmanın ne denli keyif vereceğinin bir göstergesi. Dış kabuğun en dikkat çeken yeri kuşkusuz önden arka bagaj kapağıyla birleştiği yere kadar eğimle giden çift bombeli tavanı. Arka çamurlukların dışa olan çıkıntısı dolgun hatları tamamlayan aynalar ise bu tasarıma son noktayı koyan detaylardan. Her ne kadar geniş bir ön ve arka cam boyutlarına sahip olsa da öne doğru uzanan yan kayıtlar dönüşlerde görüş alanını kapatıyor. İç mekan sürücü ve yan tarafta oturan için oldukça rahat arkada oturacaklar için aynısını söylemek pek mümkün değil, arka koltuğa ulaşmak dahi zor diyebiliriz.
Peugeot markasının superspor tarz sayılabilecek yeni RCZ modeli markanın tüm bilgi birikimi ile yaratılarak ortaya çıkan bir model. Markanın Yeni RCZ modelinin; 1.6 lt
THP 156 beygir otomatik vites gücüne sahip motorunu ve sürüş özelliklerini 4 test
editörü arkadaşımızla beraber kullanarak inceledik. RCZ’ kışkırtıcı modern tasarımı orjinal coupe mimarisi ve sportif özellikleri ile markaya ayrı bir güç katıyor.
Özellikle aerodinanizm alanında üst seviyede çalışılarak elde edilen görüntü ve kullanımdaki dış mekan sessizliği teknik uzmanlığın boyutunu yansıtıyor. Akıcı ve atletik hatlarının yanısıra alüminyumdan yapılmış tavan kuşakları ile aracın görüntüsünde özel bir cazibe yakalanmış. Aracın yan profili ve geniş çamurlukları kompakt ve kaslı bir görüntü
sunuyor. Peugeot’un ünlü kedi gözü çekici ön farları motor kaputunun her iki yanında uzantısı ile aracın ön tarafını çekici, akıcı, dinamik ve güçlü bir halde gözükmesini
sağlıyor. Kaputun sıra dışı kavisinden kromajlı çift egzoz çıkışına kadar her bir ayrıntı RCZ’nin sportif karekterini ön plana çıkartan kendine has önemli özellikleri.
RCZ’nin genel görünümü ise baştan çıkartıcı oldukça sportif ve superspor otomobil tarzı olmakla beraber farklı bir çok benzerliği ile kendine has çizgisini gözler önüne sunuyor.
İç tasarımda; Akıcı ve pürüzsüz ön konsol sürücüsüne oldukça geniş açılı bir sürüş
konforu sunuyor. İç tasarımda superspor otomobillerin çizgilerini yansıtan dizayn ve
sportiflik ön planda. İleri teknoloji ve malzeme kalitesi ile özel bir yumuşaklığa sahip
ön konsol 2 farklı deri döşeme seçeneği ile tercihe bırakılıyor.
Yine ön konsolda yer alan pahalı superspor otomobillere özgü saatle uyumlu gösterge tablosundaki kadranların metalik çerçeveleri RCZ’nin kimliğini vurguluyor.
RCZ’nin her bir ayrıntısında özel ve yüksek kalitede malzeme işçiliği kullanılmış .Çift dikişli deri döşeme ve alüminyum kaplamalar, ön konsol ve direksiyon kaplaması yumuşaklığı özel bir malzeme ile dokunma zevkini de ortaya koyuyor. Karbon görünümlü kadranlı saat, metalik sayaçlar ve direksiyon simidi üzerin deki yarı mat krom dokunuşlar ile superspor otomobilllerin sembolleri fark ediliyor. Oturma düzeninde ise; Spor koltukları vücut şeklinizi sarıyor ve kullanımızla uyum sağlıyor. direksiyon simidi kol yapınıza göre ileri – geri , aşağı- yukarı şeklinde kolayca ayarlanabiliyor.
RCZ’de sürüş özellikleri zevki başında manifolt’a yerleştirilmiş özel ses sistemi sayesinde ani hızlanmalarda heyecan verici bir motor sesi duyabiliyorsunuz. Motor özellikleri; Yepyeni motoru RCZ’nin üstün niteliklerinden yararlanmaya olanak sağlıyor. 1.700 devir/dakika’da 255Nm azami torku ve 5.500 devir/dakikada 147 kw azami gücü ile RCZ birinci sınıf ivmelenme ve ara hızlanmaları daha seri bir halde sunuyor. Altı ileri otomatik şanzımanı
sekansiyel vites kutusu ile yakıt tüketimi 100km’de ortalama 7.3lt. ve 168 g/km CO2 salınım emisyonu salgılıyor.