Test Sürüşü: MINI Countryman 1.5 litre 136 Beygir ALL4

®
Çok Okunanlar

DS TECHEETAH ile ilk podyumu…

Yeni DS TECHEETAH pilotuAntonio Felix Da Costa, Antofagasta Minerals Santiago E-Prix'sinin kavurucu sıcağında ilk kez podyuma çıkarken, takım için...

ABB FIA Formula E Şampiyonası’na damgasını vurmaya devam

DS TECHEETAH, performansıyla 2018/2019 ABB FIA Formula E Şampiyonası’na damgasını vurmaya devam ediyor. André Lotterer'in ilk cepten start aldığı...

Kordsa,Tire Tech Expo 2020 fuarına katıldı

Lastik ve inşaat güçlendirme ile kompozit teknolojileri pazarlarının global oyuncusu Kordsa, 25-27 Şubat tarihlerinde Almanya’da düzenlenen ve lastik sektörünün...

Mercedes-Benz, yeni moda görsel kampanyasını sundu

Mercedes-Benz, yeni moda görsel kampanyası #mbcollective’i sundu  Mercedes-Benz fotoğrafçı, yazar ve yönetmen Luke Gilford imzalı ve yeni Concept EQ'nun başrolü...

Test ve Fotoğraf: Özgür SUNAY

İngiliz tasarım geni, Alman BMW marka teknolojisi ile devam ediyor. Mini Countryman All4 bir önceki modelini en son İzmit Körfez Pistinde kullanmıştım. Tamamı ile bir MINI ve Go kart kullanım hissini almayı başarmıştık. O zaman Continental olan lastikler yerine şimdi Bridgestone Turanza ile Yeni büyümüş olan, MINI Countryman ALL4 modelin test sürüşünü yaptım.

Biraz daha uzatılan ve genişleyen yeni MINI Countrymnan ALL4 özellikle dışarıdan bakıldığında geniş biraz daha yüksek ve daha çıkık kıvrım hatları ile göz doldurmakta. Yeni MINI Countryman ALL4’ e ilk olarak, Ön taraftan baktığımızda geniş MINI ızgarası, gündüz yanan LED farlar ve büyük yuvarlak sisleri dikkatleri çekiyor. Ayrıca, çıkık siyah bir ön tampon ve motor kaputunun üzerinde daha çok modifiyeli araçlarda olan turbo hava çıkış kabartması tam olarak işlevsel olmasa da rüzgâr direnci ve sürtünmesi bakımından ise iyi düşünülmüş bir tasarım. Bu arada yeni MINI Countryman ALL4 araca ön yandan baktığımızda ise SUV olmasını simgeleyen ön çamurluk kenarlarında yer alan siyah koruma
elastik parça, yan kapı altlarından daha korumalı siyah ve krom görüntülü parça
arka çamurluk korumasına kadar uzamış.

Bu artık günümüzde SUV diye nitelendirilen 4×4 ya da otomatik 4×4 araçlarda ya da 4×2 ‘ler de olan bir ayrıntı özellik. Arazi şartlarına daha uygun bir araç olduğunu göstermektedir. Dışarıdan bakıldığında MINI nin ön ve arka camlarının dik bir şekilde konuşlanan tasarıma sahip olduğunu görüyoruz. 2 karma renk mavi ve beyaz olan birleşim ile daha spor durmakta. Ayrıca, MINI Countryman ALL4 ‘de yer alan üst tavan rayları ile dileyenlere Surf tahtası v.b. taşımak için kullanım hakkı da sağlanmış. Aracın yan arka kısmında ise yine karartılmış geniş köşe camları yer almakta. Aracın omuz çizgisi birleşiminde neredeyse
360 derece kesintisiz dönen parlak alüminyum geçiş malzemesi kullanılması tamamlayıcı bir unsur olarak, sportiflik katmış. 2017 MINI Countryman ALL4’ün dış arkasına bakacak olursak yine ön tarafta olduğu gibi arka kısımda da gerek far grubu gerek tampon bütünü
ile çıkık bir tasarım olarak karşımıza çıkıyor. Büyük Countryman yazısı dikkat çekmekte. MINI Countryman ALL4 otomatik açılır ve kapanır arka bagaj kapağına sahip, içeriden ve anahtar üzerinden bunu kontrol edebiliyorsunuz. Bagajı bu anlamda oldukça geniş, arka koltuklar yattığında 1.000 litre ortalama bir bagaj kapasitesine sahip. Dış ayrıntılardan bahsederken daha önce Jaguar F Pace’de dikkatimi çekmiş olan güzel bir ayrıntının MINI Countryman ALL4 te’ de yer aldığını gördüm.

Sürücü kısmında yer alan ayna altından süzme ışık yansıması yerde MINI yazısını göstermekte. Otopark gibi yerlerde özellikle aracınızı açmak için anahtara ilk bastığınızda ve kapattığınızda bu dikkat çeken ayrıntıyı da görebilirsiniz. Yenilenen MINI Countryman ALL4’ün içine göz attığımızda elbette daha geniş ve ferah bir alan bizleri bekliyor. Arka tarafta iki kişi oldukça rahat şekilde yolculuk yapabiliyor. Arka tarafta ki yolculara özel bir de klima çıkışı yer almakta, orta tarafta ise inen kol yaslama ve bardaklık alanı yer alıyor. Yeni MINI Countryman ALL4 ‘te arka tarafta oturan yolculara özel cam tavan bulunmakta. Cam tavan perdesini yalnızca arka tarafta oturan yolcular kendileri ayarlama imkânı sağlanmış. MINI içinde yer alan panoramik cam tavan ön ve arka olarak planlanmış. Ön tarafta yer alan cam tavan sunroof olarak ta ayrıca kullanılabilmektedir.

MINI’ye içeriden baktığımızda sorunsuz bir işçilik ve malzeme kalitesi ciddi anlamda kaliteli bir araçta olduğunuz hissiyatını size ve kesinlikle binenlere uyandırmaktadır. Ön tarafta sertte dönük yüksek kaliteli bir malzeme dolgusu MINI’ de yer almakta. Daha önce orta
konsolda yer alan Km göstergesi ve devir saati bu sefer direksiyonun arkasına, direksiyon ile bir bütün olarak konmuş.

Bir bütün olarak konulmasını anlamış değilim. Benim bu çok hoşuma gitti diyemem. Çünkü direksiyonu yukarı aşağı olarak ayarladığınızda ön tarafta yer alan gösterge grubu direksiyon ile birlikte hareket ederek aşağı yukarı doğru hareket ediyor. Bu da duruş pozisyonunu etkilerken hareket etmesi daha çok basit motosiklet grubu olabilecek araçları
bana anımsattı diyebilirim. Bu ayrıntıyı beğenenlerde olacaktır. Direksiyon simidi üzerinde sol kısımda Cruise kullanım tuşu ve aracın hız sabitleme sistemi konularak, işlevsel bir şekilde kullanıma uygunluk sağlanmış. Uzun yolda yapmış olduğum MINI Countryman ALL4 testinde özellikle bu Cruise kontrol kullanımına hayran kaldım. Çünkü çoğu araçta özellikle frenleme ve hız azaltmalarında bu şekilde olan iyi bir fren tepkisi ile hiç karşılaşmadım. MINI ‘de yer alan Cruise kontrol hız sistemi ile uzun yolda rahat edeceğiniz garanti. Özellikle hızı kesmek istediğinizde anında hızın düşmesi ve fren yaparak aracı yavaşlatması kusursuz olmuş. Testini yaptığım, MINI’ de 1,5 litrelik 3 silindirli 136 beygir gücünde
benzinli motor yer alıyor. Steptronic şanzımana sahip. 3 farklı vites kullanım özelliğine sahip. Vites kolunun altında yer alan tuş ile Eco yeşil mod, normal MINI mod ve Sport Kırmızı mod olarak kullanım yapabilirsiniz. Ben nerede ise %70 oranında aracı Sport mod ile kullandım. Genel olarak ise normal mod ve yeşil ECO mod ile de kullandığım zamanlar oldu. Amortisörlerin daha uygun olması ve gaz tepkileri bakımından en rahat mod ise bence yine MINI normal mod olduğuna karar verdim. ECO mod kullanımında ise akü ve fren enerjisini geri kazanım sistemi ile BMW ‘de olduğu gibi size + puanlar toplatarak göstergede bunu yeşil renkler ile gösteriyor. Fakat düşük hızlarda ve trafikte kullanımı bu mod için uygun diyebilirim.

MINI Countryman ALL4, anlaşılacağı üzere elektrikli ve sürekli otomatik 4×4 çekiş sistemine sahip. Yol şartlarına hıza bağlı şekilde alt tarafta sürekli olarak işleyen aks grubunda gücün tork’ un hangi tekerliğe ve ne zaman verilmesi gerektiği dakika da binlerce kez otomatik olarak gözden geçirilerek dağılan güç dağılım sistemi sayesinde gerçekleşmekte. İhtiyacı olan tekere, ihtiyacı kadar az ya da çok olarak güç dağılım dört teker arasında bazen eşit miktarda bazen de eşit olmayan miktarda olur. Bu genelde sürekli dört çeker araçlarda bu şekilde ayarlanmıştır. Tabii MINI Cooper Countryman ALL4 modelinin sürekli 4 çeker
bir araç olması gerek yol tutunması gerek virajlar da ki dönüş kabiliyeti gerekse güvenli sürüş bakımından ön plana çıkan ve gözden kaçırılmaması gereken önemli bir güvenlik ve sürüş özelliğidir. Uzun yol MINI Countryman ALL4 ile yaptığım 3-4 günlük testimde, sürekli olarak Sport mod ile yol durumuna göre 190 – 200 km hız ile gittiğim oldu.

MINI’ nin bu anlamda bana hızı hissettirmediğini gördüm. 1.5 litrelik 3 silindir 136 beygir benzinli motorun MINI Countryman ALL4 gibi tonajlı bir araca %80 oranında yettiğini gördüm. Benzinli motorun yakıt sarfiyatı başlangıçta hoşumuza gitmese de sonraki zamanlar da ise performanslı kullanımlarımda daha verimli olduğuna şahit olduk.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...