London Escorts sunderland escorts asyabahis.org dumanbet.live pinbahiscasino.com sekabet.net www.olabahisgir.com maltcasino.net faffbet-giris.com asyabahisgo1.com www.dumanbetyenigiris.com pinbahisgo1.com sekabet-giris2.com www.olabahisgo.com maltcasino-giris.com faffbet.net betforward1.org www.betforward.mobi 1xbet-adres.com 1xbet4iran.com romabet1.com www.yasbet2.net www.1xirani.com www.romabet.top www.3btforward1.com 1xbet https://1xbet-farsi4.com بهترین سایت شرط بندی betforward

Test Sürüşü: KTM390 RC

®
Çok Okunanlar

Tesla Avrupalıları Mağazalarına Çağırıyor…

Tesla, 10 Ekim'de Los Angeles'taki We, Robot etkinliğinde otonom sürüşün geleceğini tanıtırken Cybercab, Robovan ve Optimus'u sergiledi. Tesla bugün bu...

Mercedes-Benz Türk’ten Lüks Artvin Seyahat’e 5 Adet

Mercedes-Benz Tourismo 16 RHD 2+1 Otobüs Teslimatı! Mercedes-Benz Türk, Lüks Artvin Seyahat ile uzun süredir devam eden iş birliğini...

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye “Deprem Destekleri” projesi

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Otomotiv Sanayii Derneği’nin gelenekselleşen ‘Başarı Ödülleri’nin Kurumsal Sosyal Sorumluluk alanında ödül almaya hak kazandı. Toyota...

BYD Türkiye, Türkiye’de satışa sunacağı 4 modelini tanıttı

BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, yeni modellerin satışına kasım sonunda başlayacaklarını belirterek, "Kasım'ın son haftasında araçları teslim edebileceğimizi...

Yazı: Özgür Sunay

KTM390 RC ile gayet keyifli dakikalar yaşadığımı itiraf etmeliyim.
KTM markası genelde agresif ve torklu motorlar üretmekte ve bu konuda da başarısı ortada. Düşük viteslerde ve devirlerde oldukça agresif ve bağıran bir motor var. Vitesi sürekli değiştirme hissiyatını sizde uyandıran KTM 390 RC modeli bu konuda tam bir canavar olma özelliğini taşıyor. KTM markasının kendi sınıfında rakipsiz sayılabilecek bir cc ile piyasaya sunduğu Super Bike (Super Sport) sınıfında bir motor. 390 cc’lik motoru ile en yakın rakibi Kawasaki 300 cc race modeli. Daha önce testini yaptığım model ile yakın özelliklere sahipler. En azından oturuş ve sürüş pozisyonu bakımından. KTM yolda hiç bir şekilde rüzgardan etkilenmiyor bu konuda gayet başarılı. 2 kişi olarak kullanımlarda ise arkadaki yolcu yeni ve yumuşak sele sistemi sayesinde rahat ederken sizi kullanımda üzmeyecek derecede başarılı tasarıma sahip. Yine sol elden müdahale ettiğimiz far, korna ve sinyalleri açıp kapama düğmeleri oldukça ergonomik ve kullanışlı yapıda en azından elinizin ayarı rahatça alışıyor ve kavramanıza imkan sağlıyor. Bu konuda gayet başarılı bir işçilik ve detaylar iyi çalışılmış. Elbette 250 cc motorlarda Yamaha ve Honda en yakın rakipleri arasında. Test ederken hatta bir iki tanesi ile trafikte seyir halindeyken motorları zorladık biraz. Honda 250 cc motor race modeli KTM’e kısa mesafelerde rahatça ara hızlanmalarda kafa tutsada uzun mesafelerde KTM 390 RC cevabını vermekte gecikmiyor. Aslında kısa mesafelerde de agresif motoru ile en seri KTM’in olması gerekli idi. KTM RC 390 modeli biraz daha uzun mesafeli özellikle TEM gibi yollarda zorladığımızda ve vitesleri sonuna kadar redline ettiğimizde 5 vites ile 150 km hızlara çabuk ulaşabildiğini sonrasında 6 vites’e geçtiğimizde torkun ve seriliğin biraz daha düşerek ve o agresifliğini kaybederek motorun ortalamada 165 – 170 km hızlara çıkabildiğini uzun mesafede test ederek gördük.
Fakat burada özellikle şunu belirtmem gerekir ise Kawasaki 300 cc’lik race modeli ise 175 -180 km hızlara hafif yukarı doğru eğimli yollarda çok daha çabuk çıkabildiğini de daha önceki testimizde yaşamış idik. Yine 250 cc ‘lik rakiplerine baktığımızda ise 180 km ‘hızlara ulaşabilen ve kolay hızlanabilen motorlarında olduğunu zaman içerisinde gördük ve yaşadık.

Şimdi KTM 390 RC ‘nin size ilk binişte yaşatmış olduğu o his 600 cc ‘lik motorlara göre bir nebze daha yakın olduğunu en azından düşük vites ve devir aralıklarında o hissi vererek çabuk hızlanabildiğini ayrıca söyleyebilirim. Motorun tipine göz attığımızda ise bana göre rakiplerine oranla çok daha fazla albenisi olan çok daha fazla agresif ve gizemli gözüken, hatta 600 ve 1000 cc’lik motorlarda anımsatan bir yapısı var. Özellikle ön far yapısı ve burun çıkıntısı, arka tarafta kalkıp bir ince kuyruk renk ve dinamik görüntüsü onu rakiplerine oranla ço daha cazip bir hale getirdiğide kesin. Aynalarının tasarımı göze çok hoş gözükse de ben çok kullanışlı bulmadığımı itiraf etmeliyim. Arka ve yan tarafımız aynanın açısı bakımından çok iyi göremiyorum. Ayrıca çok yakın araçlarda kör noktada görmenize izin vermiyor. Bu arada motorun ciddi anlamda ön ve özellikle arka fren yapısını çok başarılı bulduğumu söyleyebilirim. Ciddi anlamda bazı motorların arka frenleri durmanıza olanak sağlamaz iken KTM 390 RC’nin arka freni normalden o kadar iyi çalışıyor ki, sizi ön frene ihtiyaç olmadan durdurabiliyor.

Motorun beğenmediğim ve memnun kalmadığım en önemli detay yanı ise vücuduma verdiği titreşim oldu. Özellikle oturduğum koltuğun yolcu koltuğuna göre daha sert ve konforsuz oluşu. Uzun sürüşlerde tüm vücudumun karıncalanmasına sebep oldu. Oturuş ve duruş pozisyonu olarak gayet konforlu bir sürüş size vaat ederken oturduğunuz yer o kadar da rahat değil. Vites geçişleri ne sert nede çok yumuşak tam kıvamında ve oldukça başarılı hiç bir problem yaşamadık. Ön dijital göstergede yer alan dijital deviri motoru kullanır iken çok net görebilmeniz mümkün değil onun için sanırım kırımızı yanan bir ışık ile vites değiştirmeniz konusunda bir uyarı lambasında ayrıca eklenmiş. Fakat 10.000 devirde redline olduğunu tüm viteslerde söyleyebilirim.

Diğer Haberler

PEUGEOT’NUN 7 KOLTUKLU SUV’U YENİ 5008 TÜRKİYE’DE

PEUGEOT, yeni nesil 7 koltuklu SUV modeli 5008 ve E-5008'i Türkiye’de satışa sundu. Yeni PEUGEOT 5008 ve E-5008, tasarımdaki yeni marka imza kodlarını, geniş...

Araba Paspası Seçimi: Aracınızı Korurken Şıklığınızı Tamamlayın

Araba paspasları, genelde göz ardı edilse de aracınızın iç mekanını korumada ve temiz tutmada oldukça önem arz eder. Doğru paspas seçimi, arabınızın iç döşemesini...

Mercedes-Benz Türk, Mesleki Eğitime Hem de Endüstrinin Geleceğine Yatırım

Türkiye ağır ticari araç sanayisinin öncü şirketi Mercedes-Benz Türk, endüstrinin en önemli ihtiyaçlarının başında gelen yetişmiş iş gücüne yatırım yapmaya devam ediyor. Bu kapsamda...

Trafiğe Çıkan Her Otomobil Büyük Bir Mobil Veri Merkezine Dönüşüyor

Trafiğe Çıkan Her Otomobil Büyük Bir Mobil Veri Merkezine Dönüşüyor!  Otomotiv mühendisliği alanında en yeni teknolojilerin ve gelişmelerin mercek altına alındığı ‟Uluslararası Otomotiv Mühendisliği...

Ovolt ve Sharz.net’ten E-Mobilite Ekosistemine Yeni Bir Soluk

“Elektrikli Araç Kullanıcıları İçin Şarj İstasyonundan Öte Yeni Nesil Yaşam Alanları”  Ülkemizin en büyük elektrikli araç şarj istasyonu operatörleri Sharz.net ve Ovolt, geçtiğimiz günlerde EVCharge...

Meksika’daki Araçlar Gümrük Tarifelerinden Etkilenebilir

ABD başkanlık seçimleri Trump'ın zaferinden sonra, büyük Japon otomobil üreticileri arasında endişe nedeniyle otomobil üretim sistemlerinin elden geçirilmesi Washington'un ekonomi politikalarındaki değişiklikler yapılması gereği...

Petrol devlerinden iklimle kriziyle mücadeleye 500 milyon dolar ortak yatırım

TotalEnergies, bp, Equinor ve Shell’in üst düzey yetkilileri, Bakü'de devam eden Birleşmiş Milletler (BM) İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 29. Taraflar Konferansı (COP29) kapsamında ortak...