London Escorts sunderland escorts asyabahis.org dumanbet.live pinbahiscasino.com sekabet.net www.olabahisgir.com maltcasino.net faffbet-giris.com asyabahisgo1.com www.dumanbetyenigiris.com pinbahisgo1.com sekabet-giris2.com www.olabahisgo.com maltcasino-giris.com faffbet.net betforward1.org www.betforward.mobi 1xbet-adres.com 1xbet4iran.com romabet1.com www.yasbet2.net www.1xirani.com www.romabet.top www.3btforward1.com 1xbet https://1xbet-farsi4.com بهترین سایت شرط بندی betforward

Test Sürüşü: DACIA, DUSTER 4X4!

®
Çok Okunanlar

Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı ve PETRONAS

Formula 1'in hızla değişen dünyasında, Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı’nın 2010 yılında geri dönüşünden bu yana PETRONAS, bu ailenin ayrılmaz bir...

Sinan Çiftçi İtalya’da Start Alıyor!

Yetenekli pilot Türkiye’de elde ettiği başarının ardından takımı TEXACO® Team AMS ile TCR European Endurance’ta! Texaco® Team AMS geçtiğimiz aylarda İstanbul...

TÜVTÜRK’ten Gaziantep’e Yeni Araç Muayene İstasyonu

Armis Yatak, Artemis Halı ve Etrofil İplik markalarını bünyesinde bulunduran Acme Holding’in Gaziantep ve Kilis illerinde iş ortağı olduğu...

İnci GS Yuasa’dan Yeni Nesil Redresör

Bu sene 40. yıl dönümünü kutlayan İnci GS Yuasa yenilikte hız kesmiyor. Şirket, enerji verimliliği, uzun ömür ve dayanıklılığı...

Test Sürüşü, Yazı: Umut Özgür Sunay

KARTALKAYA’DA ZİRVE.

Hafta sonu Dacia markasının yakından tanımış olduğunuz SUV modeli Duster 4×4 seçeneği ile bir kaçamak yapmak istedik. İstanbul’dan başlayan yolculuğumuz Abant’ta kadar devam etti. O bölgeye ulaşmış iken daha önce gitme fırsatı bulamadığımız Kartalkaya’yı da görmek istedik. Tali bir yola saparak dağ yollarından Kartalkaya’ya istikametine doğru devam ettik. İlerleyen km’lerimiz esnasında çok güzel sayılabilecek yanımızdan nehir akan kısımlardan geçtik. Biraz ileride daha yüksek kesimlere ilerlediğimizde ise artık altımızda karlı ve buzlu zeminler başlamıştı. İşin enteresan kısmı ise buradan sonra başlıyordu. Bu normalde çok fazla tercih edilen bir yol değildi. Tali dağ yolu olması sebebi ile oldukça da dar bir yapıya sahipti. Ayrıca çok fazla aracın gelip geçtiğini söyleyemem. Daha önce bilmediğimiz bir yol olduğu için başlarda biraz tedirgin olduk. Altımızda ki kar yapısı zincir takılı olmayan lastiklerimiz ile yolda kalma olasılığımızı oldukça arttırmıştı. Lüks Suv marka ve görmüş olduğumuz bir iki otobüste zincir takılı idi. Yükseklere tırmandıkça Duster’ın vitesini 4×4 modunda “lock” kilitli konumunda kullanmaya başlıyorum. Duster’ın torku tırmanmamıza elveriş sağlıyor. Dizel 1.5 litrelik motoru özellikle 2 ve 3’ncü vites aralıklarında daha iyi performans gösteriyor. Lastiklerimiz ise 4×4 vites modumuz sayesinde daha rahat tutunarak yola devam ediyor. Araç ile KartalKaya mevkine son 15-20 km kala yol şartları biraz daha ağırlaşıyor. Daha dik eğimde ve daha çok kayarak..

Hareket edip yol alıyorduk. Aracımızn altındaki 4×4 Contact Cross Cotinental lastiklerimiz zincirsiz şekilde tutunmamızı ve hareket etmemize yardımcı oldu. Yolun ilerleyen kısımlarında ise zincir takmamız için uyarılar geldi ise de ben yoluma devam ediyorum. Kartalkaya zirveye sorunsuz ve problemsiz güvenli bir şekilde ulaşıyoruz. Etrafımızdan gelen övgüler ise cabası. Dacia Dusterı ilk kez Fas’ta dünya lansmanında kullanmıştım. Sonra ise bu şekilde bir deneyimim araç hakkındaki fikirlerimin doğru yönde olduğunu ispatladı. Kartalkaya’da oteller bölgesinde güzel ve hoş geçirdiğimiz vakit esnasında biraz dinlendikten sonra çok geç olmadan inişe geçmek istiyorum. İnişin çıkış kadar kolay olmayacağını daha önceden sezmiştim aslında. Oteller bölgesinden 50 metre ilerledikten sonra önümüze ilk gelen dik rampada frenim ile Duster kaymaya başlıyor. Sağa doğru arka kısım iyice yanlıyor. Sonra ise aracı sola doğru daha güvenli bir bölgede durdurmayı başarıyorum. Daha doğrusu araç kendi duruyor. Yardımımıza gelen traktör zincir takmamız konusunda bize yardım ediyor. Zincirimizi taktıktan hemen sonra iyi ve güvenli bir şekilde başladığımız noktaya kadar inebiliyoruz. Sonrasında ise daha sakin ve sorunsuz bir bölge olan Abant gölü etrafında nefes alıyoruz. Duster ile bir hafta sonu kaçamağımızda bu şekilde son buluyor. Aracın yakıt ekonomisi çok aşağı seviyelerde düşük olmasa da tatmin edici boyutlarda. Özellikle yavaş ve devirli şekilde Duster’ı kullanmanızı öneriyorum.

Diğer Haberler

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye “Deprem Destekleri” projesi

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Otomotiv Sanayii Derneği’nin gelenekselleşen ‘Başarı Ödülleri’nin Kurumsal Sosyal Sorumluluk alanında ödül almaya hak kazandı. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, ‘Toyota Deprem...

Daimler Truck ve Volvo Group, Yazılım Ortak Girişim İçin

Geleceğin ulaşımını şekillendirecek projelere imza atan Mercedes-Benz Türk’ün çatı şirketi Daimler Truck, Volvo Group ile ağır ticari araç sektöründeki dönüşüme öncülük edecek yazılım tanımlı...

PEUGEOT, yeni 7 kişilik SUV modeli E-5008 ile “Altın Direksiyon”

YENİ PEUGEOT E-5008 2024 ALTIN DİREKSİYON ÖDÜLÜ’NE LAYIK GÖRÜLDÜ! Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, yeni 7 kişilik SUV modeli...

“Minik Ellerle Umut Dolu Yarınlar” Seger’in Resim Yarışması

“Minik Ellerle Umut Dolu Yarınlar”  Seger’in Yeni Yıla Özel Resim Yarışması Başlıyor! Dünyanın en önemli korna markaları arasında yer alan Türkiye’nin yüzde 100 yerli markası...

2028 sonunda 100 bine çıkarılması amaçlanıyor…

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'nın 2024-2028 Stratejik Planından yaptığı derlemeye göre, net sıfır odaklı karbon emisyon hedefinde elektrikli araçlar için soket sayısı 2024 sonunda...

7 derecenin altına düşen sıcaklıklar, kış lastiğine geçişi işaret ediyor

Kış aylarının yaklaşmasıyla birlikte hava sıcaklıkları 7 derecenin altına düşmeye başlıyor. Bu dönemde doğru lastik seçimi, hem yol tutuşu hem de fren mesafesi için...

Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı ve PETRONAS

Formula 1'in hızla değişen dünyasında, Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı’nın 2010 yılında geri dönüşünden bu yana PETRONAS, bu ailenin ayrılmaz bir parçası olarak hem isim sponsoru...