Test Sürüşü: DACIA, DUSTER 4X4!

®
Çok Okunanlar

Otomobil satışları yüzde 42 geriledi…

ODD verilerine göre, kasım ayında toplam 58 bin 204 adet otomobil ve hafif ticari araç satılırken, pazar geçen yılın...

Nevzat Aydın Aston Martin’ine Kavuştu

Spor otomobillere olan tutkusuyla bilinen ve sıkı bir Aston Martin kullanıcısı olan Yemeksepeti CEO'su Nevzat Aydın; İstanbul Autoshow Fuarı’nda...

Hibrit ve elektrikli araçta Antalya zirvede…

TBMM - Seval Ocak Adıyaman İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, 30 Eylül 2018 itibarıyla yakıt türü hibrit (benzin ve elektrikle çalışan) olan trafiğe...

FCA, 9 Milyar Avroluk Yatırımı Kabul Etti…

FCA'nın kendisini otonom sürüş, bağlantı ve elektrikli sürücüler gibi oldukça rekabetçi sektörlerde yeniden konumlandırdığı bir zamanda ürün geliştirmede daha...

Test Sürüşü, Yazı: Umut Özgür Sunay

KARTALKAYA’DA ZİRVE.

Hafta sonu Dacia markasının yakından tanımış olduğunuz SUV modeli Duster 4×4 seçeneği ile bir kaçamak yapmak istedik. İstanbul’dan başlayan yolculuğumuz Abant’ta kadar devam etti. O bölgeye ulaşmış iken daha önce gitme fırsatı bulamadığımız Kartalkaya’yı da görmek istedik. Tali bir yola saparak dağ yollarından Kartalkaya’ya istikametine doğru devam ettik. İlerleyen km’lerimiz esnasında çok güzel sayılabilecek yanımızdan nehir akan kısımlardan geçtik. Biraz ileride daha yüksek kesimlere ilerlediğimizde ise artık altımızda karlı ve buzlu zeminler başlamıştı. İşin enteresan kısmı ise buradan sonra başlıyordu. Bu normalde çok fazla tercih edilen bir yol değildi. Tali dağ yolu olması sebebi ile oldukça da dar bir yapıya sahipti. Ayrıca çok fazla aracın gelip geçtiğini söyleyemem. Daha önce bilmediğimiz bir yol olduğu için başlarda biraz tedirgin olduk. Altımızda ki kar yapısı zincir takılı olmayan lastiklerimiz ile yolda kalma olasılığımızı oldukça arttırmıştı. Lüks Suv marka ve görmüş olduğumuz bir iki otobüste zincir takılı idi. Yükseklere tırmandıkça Duster’ın vitesini 4×4 modunda “lock” kilitli konumunda kullanmaya başlıyorum. Duster’ın torku tırmanmamıza elveriş sağlıyor. Dizel 1.5 litrelik motoru özellikle 2 ve 3’ncü vites aralıklarında daha iyi performans gösteriyor. Lastiklerimiz ise 4×4 vites modumuz sayesinde daha rahat tutunarak yola devam ediyor. Araç ile KartalKaya mevkine son 15-20 km kala yol şartları biraz daha ağırlaşıyor. Daha dik eğimde ve daha çok kayarak..

Hareket edip yol alıyorduk. Aracımızn altındaki 4×4 Contact Cross Cotinental lastiklerimiz zincirsiz şekilde tutunmamızı ve hareket etmemize yardımcı oldu. Yolun ilerleyen kısımlarında ise zincir takmamız için uyarılar geldi ise de ben yoluma devam ediyorum. Kartalkaya zirveye sorunsuz ve problemsiz güvenli bir şekilde ulaşıyoruz. Etrafımızdan gelen övgüler ise cabası. Dacia Dusterı ilk kez Fas’ta dünya lansmanında kullanmıştım. Sonra ise bu şekilde bir deneyimim araç hakkındaki fikirlerimin doğru yönde olduğunu ispatladı. Kartalkaya’da oteller bölgesinde güzel ve hoş geçirdiğimiz vakit esnasında biraz dinlendikten sonra çok geç olmadan inişe geçmek istiyorum. İnişin çıkış kadar kolay olmayacağını daha önceden sezmiştim aslında. Oteller bölgesinden 50 metre ilerledikten sonra önümüze ilk gelen dik rampada frenim ile Duster kaymaya başlıyor. Sağa doğru arka kısım iyice yanlıyor. Sonra ise aracı sola doğru daha güvenli bir bölgede durdurmayı başarıyorum. Daha doğrusu araç kendi duruyor. Yardımımıza gelen traktör zincir takmamız konusunda bize yardım ediyor. Zincirimizi taktıktan hemen sonra iyi ve güvenli bir şekilde başladığımız noktaya kadar inebiliyoruz. Sonrasında ise daha sakin ve sorunsuz bir bölge olan Abant gölü etrafında nefes alıyoruz. Duster ile bir hafta sonu kaçamağımızda bu şekilde son buluyor. Aracın yakıt ekonomisi çok aşağı seviyelerde düşük olmasa da tatmin edici boyutlarda. Özellikle yavaş ve devirli şekilde Duster’ı kullanmanızı öneriyorum.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...