Yazar-Mehmet Özcan (Güvenli Sürücülük Eğitim Merkezi / GUSEM)
İHTİŞAMLI SUV
Q7 gerçekten bir ihtişama sahip. Diğer SUV lardan ayıran özelliği de bu herhalde. Tabi ünlü quattro sistemini de unutmamak lazım.
İçeride sizi oldukça lüks ve çok iyi bir işçilik bekliyor. İç mekan gayet kullanışlı fakat düğmelere alışmak biraz zaman ve pratik istiyor. Kocaman bir bagaj bir çok eşyayı taşıyabilmeye fırsat sunuyor.
Dıştan hantalmış gibi bir görüntü verse de Q7 240 HP ile hiç de yavaş değil. Gazına dokunduğunuza quattro sistemi hemen aracın ileriye doğru atılması için yardımcı olmaya başlıyor ve araç kayıpsız şekilde 550 nm. torkla 2300 kg ağırlığına rağmen çok çabuk bir şekilde hızlanabiliyor. Aynı şeyi frenleme için söyleyemeyeceğim. Aracın fren bakımları ne durumda bilemiyorum ama durdurmakta biraz zorlandık.
İyi çalışan bir ESP si var. İptal etmeye çalışsanız da devamlı müdahale ediyor. Yolda gayet konforlu hareket eden Q7 yol dışına çıktığınızda adeta canavarlaşıyor. Süspansiyonun yükseklik ayarlı olması bu koşullar için çok iyi bir özellik. Büyük SUV lar yol tutuşunu iyileştirebilmek ve yolculara rahat bir mekan için, yere yakın ve dingil mesafesi uzun yapılıyor. Bu da karın açısını azalttığı için araçlar yol dışında çok kabiliyetli olamıyorlar. Q7 yükseklik ayarlı süspansiyonun olması ve neden ünlü olduğunu anladığımız quattro çekiş sistemi ile sert off road koşullarıyla başa çıkabiliyor.
Q7 lüksü seven, sadece asfalt yol koşullarında araç kullanmayan maceracı kişiler için yolda bırakmayan, ideal bir yol arkadaşı olacaktır.