Yazar: Özgür Sunay | Fotoğraf: Bülent Demir
SUV segmentinin Amiral gemisi olan Nissan Qashqai yeni +2 modeliyle bir kez daha
çıtasını yükseltmişe benziyor. Dışarıdan bakıldığında yüzünde bir Uzakdoğu esintisi
barındıran araç yüksek bedeni keskin ve yapılı çizgileri ve yuvarlatılmış arka çıkıntılı stopları ile bir bir fit delikanlı.. Onu diğer kardeşlerinden ayıran en büyük özelliği hiçte göze çarpmayan aslında arka kelebek bu cam daha geniş bir bagajında habercisi. İçeriye girdiğinizde göz dolduran bir uçak kokpiti hayal etmeyin yeterli bir gösterge paneli ulaşımı ve görüşü iyi arka vitese bağlı kamera ile görüntünün ön konsola taşıması ve yardımcı manevra çizgileri kolaylık olmuş. Yol bilgisayarı navigasyon sistemi var. Aslında bu versiyonuna deri koltuk vites topuzu ve koltuklar kadar göğüse de biraz daha özen
gösterebilirdi. İçi geniş rahat üçüncü sıra koltuklara sadece çocuklar oturabilir yetişkinler için sıkıntılı bir boyutta ( araç her ne kadar Euro Ncap güvenlik testlerinde 5 yıldız almayı başarmışsa da arka tampona en yakın bu koltuğa çocukların kendi koltuklarında dahi
oturtulmasını tüm araçlar için doğru bulmuyorum ) bagaj hacmi 3 sıra koltuklar kapalıyken 450 Lt arka koltukların kapanmasıyla 1520 lt ile iyi bir kullanım alanına ulaşmış. Bir önceki modele göre daha sessiz olmasına rağmen süspansiyon yol dışında çok rahatsız edici
boyutlara ulaşmasa da iletken. Süratlendiğinizde aynaların sebep olduğunu düşündüğüm bir rüzgar sesi ortaya çıkıyor. Yüksekliği yola hâkimiyet açısından bir avantaj. Test aracımız 2.0 DCI All Mode 4×4 sistemiyle donatılmış ve istenildiğinde 6 ileri manuel modla da kullanılabilen otomatik şanzımana sahip 2000 cc dizel motor 320Nm tork ve 150HP’lik güç üretiyor. Şehir içindeki kullanımı çok rahat yol dışına çıktığımızda donanım üstünlüğünü ve crossover adını gölgede bırakan tek şey araziye göre seçilmeyen lastikler olabilir.
Çamur, ıslak zemin, toprak mıcır ile sabitleştirilmiş karma parkurda araç sürüş keyfini yaşatıyor dönüşler ve tepkileri çok yerinde ESP nin avantajını sonuna kadar kullanıyor olsa da yol arazide arkadan savrulmalara dikkat etmekte yarar var. Frenleme mesafesi iyi, hızlanma ve ara şanzıman geçişleri yeterli, her ne kadar crossover mi suv mu tartışması süre dursun bana kalırsa, kullanıcısı nın amacına göre ilave yardımcı donanım ile keyifli bir aile arabası olur. Diğer motor ve donanım seçenekleri ile de rakiplerine selam durdurur. Bu yeni yılda da segmentinin amiral gemisi olmaya devam edecek gibi görünüyor.
Test Sürüşü ve Yazı: Burcu Burkut Erenkul; Qashqai’yi anlatmaya t a m a m e n tarafımdan uydurulmuş bir tanımla başlamak istiyorum..’’Araziküs’’ : heybetli görüntüsüyle sizi aldatan, arazide tozu dumana katacağım duygusunu kursakta bırakan otomobillere denir. Qashgai ile ilk tanıştığım anda kalbim çarptı adete görünüşüne kapıldım, koltuğuna geçtiğimde de etkisi sürdü. Tasarımı ve iç dizaynı ile yarattığı his güven verici ve oldukça rahat bir otomobil. Arka koltukların yatması insana rahatlık katıyor hatta uzun yola çıkma isteği uyandırıyor. Otomobili, İstanbul’umun güzel yollarından sonra birde tozuna toprağına katmak istedik, nihayetinde bir arazi aracı alıyorsunuz. Otomobilin toprakta verdiği tepkiler oldukça keyifliydi benden tam not aldı… Ani manevralarda ESP’nin etkisini oldukça hızlı hissediyorsunuz. Süspansiyonlar da oldukça iyi…Ama otomobilin arka kısmı öndeki hissiyata göre daha rahatsız sanırım biraz fazla zıplıyor…Tek yapılmaması gereken üzerindeki standart
lastiklerle tozu dumana katma eylemi… Oldukça sorunsuz giden testimiz patlayan
lastiğimiz sayesinde bir anda sekteye uğradı. Beni otomobilden soğutan tek şey bagajda stepmenin olmayışı… Nissan’nın böyle bir araç üretirken arazide biraz daha iddialı olmasını beklerdim. Qashqai’nin yüksek satış r a k a m l a r ı n a ulaşmasının en önemli nedeni 1.5 litrelik dCi motoru. 4000 d/dk’da 106hp güç üreten Renault motoru, 2000 d/dk’dan itibaren 240 Nm tork üretiyor. 1511 kg ağırlığındaki Qashqai’yi harekete geçirmekte zorlanmayan motor yakıt tüketim değerlerini gören sürücüsünün yüzünü güldürmeyi başarıyor. Testimiz
süresince 100 km’de ortalama 5.8 litre yakıt tüketen Qashqai’de yakıt tüketim değerlerini 5 litre civarına düşürmek mümkün. 6 ileri manuel şanzımanıyla 0’dan 100 km/s hıza çıkmak için 13 saniyeye ihtiyaç duyan Qashqai maksimum 174 km/s hıza ulaşabiliyor. Standart Qashqai’nin 410 litrelik bagaj hacmi, +2 versiyonda 40 litre artarak 450 litre olmuş. Aracın diz mesafesinde bir artma söz konusu değil ancak diz mesafesi yeterli. Qashqai+2, bu segmentin diğer iddialı oyuncusu Ancak bagaj hacmi konusunda 3008’in hala 62 litrelik üstünlüğü bulunuyor. Güvenlik; Nissan Qashqai EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrıldı. +2 versiyonun ayrı bir katılımı bulunmuyor. Qashqai+2’de sürücü, yolcu, yan ve
perde hava yastıkları standart olarak sunuluyor. ESP sistemi ise Tekna donanımı satın almak gerekiyor.