Yazı: Özgür Sunay | Fotoğraf: Can Aydeniz
ARAZİ PERFORMANSI KAÇINILMAZ BİR GERÇEK… !
2010 yılında toplam 29 araç , Euro NCAP’in güvenlik testlerinden geçti. Bu araçlardan sadece % 65’i en yüksek puan olan 5 yıldız almaya hak kazandı. Yönetici , küçük aile,
süpermini, küçük off-road 4×4 ve küçük MPV olmak üzere 5 farklı katagoride değerlendiren araçların içinden en yüksek puan alanlar, kendi kategorilerinin en güvenilir araçları oldular. Kia Sportage, yetişkin yolcu güvenliğinden % 93, çocuk yolcu güvenliğinden % 86, yaya güvenliğinden % 49 ve sürüş güvenliği sisteminden % 86 alarak son derece yüksek skorlarla 5 yıldızın sahibi oldu. Bu yüksek skorlar da Kia Sportage’ın 2010 yılının en güvenilir 4×4 aracı seçilmesini sağladı.
Kia’nın lider SUV modeli Sportage ülkemizde, 2010 yılının Mayıs ayında satışa sunuldu. Yeni Sportage modeli ile birlikte standart olarak sunulan aktif güvenlik teknolojileri arasında EBD destekli ABS fren sistemi, ESC (Elektronik Stabilite Kontrolü) ve HAC (Yokuşta Kalkış Desteği Kontrolü), DBC (Yokuşta Fren Kontrolü), TCS ( Çekiş Kontrol Sistemi ) gibi farklı güvenlik donanımları bulunuyor. Yeni Sportage, ülkemizde standart olarak altı hava yastığı ile satışa sunuluyor. Çift ön, yan ve perde hava yastıkları, tüm yolcular için maksimum
koruma sağlıyor. Ayrıca, ön koltuklarda standart olarak bulunan aktif baş destekleri, yolcuları boyun zedelenmelerine karşı koruyor. EVET GELELİM, sürüş izlenimlerimize Kia yeni 4×4 sportage modeli ile kısa fakat dolu dolu ve zevkli bir sürüş deneyimi yaşadık. Düz yolda asfalt kullanımında ve arazide aracı kullanma imkanım oldu. Doğrusu kia markasının sorento modelini önceki ve yeni modeli olarak ikisini de daha önce kullanmıştım. Fakat sportage modelini ilk defa kullanıyorum.
Önceki modelini kullanma fırsatım daha önce olmamasına rağmen bu küçük Suv resmen tüm rakiplerine meydan okuyor.. Ayrıca Avrupa’da 2010 yılının en güvenli küçük off-road aracı seçilmiş olmasını da şimdi çok daha iyi anlıyorum. Çıkmaz dediğimiz yerden çıktı. Zor geçer dediğimiz yerden rahatlıkla geçti ve indi.. Konfor bakımından ise aradığınız her şey tümüyle hatta fazlası ile yeni kia sportage’da mevcut. Aynı zamanda fiyat avantajı bakımından da tercih sebebi yüksek bir araç. Yeni kia sportage ile diğer 4×4 modellerinin arazi test sürüşlerini gerçekleştirdiğimiz parkurumuza giriyoruz. Altı alçak kalır mı? Motor
gücü yeterli olur mu? Acaba yolda kalır mıyız? Lastikler nasıl ? Çekici çağırmamıza gerek kalacak mı? gibi soruların cevaplarını hepsini test parkurumuzda yeni kia sportage bize bir bir veriyor. Esp’yi devreden çıkartıp çıkarmadığımı inanın şu an hatırlamıyorum. Devrede olabilir. Sadece bazı gerekli yerlerde devreden çıkarmış olabilirim.
Oldukça çamurlu ve batak sayılacak alanlardan kia sportage ile başarılı bir şekilde
takılmadan geçebiliyoruz. Daha doğrusu bu kadar rahat geçmesi bizi şaşırtıyor. Dışarıdan
bakıldığında off-road hatlarına kesinlikle sahip değil. Tam bir şehirli ve asfalt kullanımına
uygun hatta bayanlara yönelik bir araç olarak duruyor. Söyledim ya sadece deneyip görmeniz lazım. Sonuç ciddi anlamda şaşırtıcı. Sert ve kaygan zeminlerde çamurlar katman yapmış. Hafta sonu olan off-road yarışının halen izleri durmakta. Hatta tam tepede bir araç kalmış lastiği dahi yok, terk edilmiş. İnanması zor da olsa İstanbul’un en yüksek tepelerinden bir tanesine Kia Sportage ile hız kesmeden çok rahat bir şekilde çok dik ve engebeli hatta kesin kalırız gözünle baktığım, kullanırken nefesimi tuttuğum yerlerden geçerek tırmanmayı başarıyoruz. Sonuç mu dışarıdaki bol oksijen ve muhteşem manzara tabiki.. Eğer bu aralar kia’nın yeni sportage’ını almayı düşünüyorsanız mutlaka hemen bir test edin derim..