Dünya otomotiv pazarına son yıllarda damgasını vuran KIA’nın başarısında yenilikçi tasarım vizyonuyla önemli rol oynayan Peter Schreyer, şirketteki 10. yılını kutluyor. KIA’nın küresel satışlarının 2005’ten 2015’e kadar geçen 10 yıllık dönemde 1,1 milyon araçtan 3,05 milyon araca yükselmesinin baş mimarı olan Peter Schreyer, markanın dünyada algılanma biçimini kökten değiştirdi.
KIA’yı baştan yaratan tasarım dehası Peter Schreyer, otomotiv sektörüne yön vermeye devam ediyor. KIA’nın modellerinin dünyada algılanma biçimini değiştiren tasarım devrimini yapan Peter Schreyer, şirketteki 10. yılını kutluyor. KIA’ya 2006 yılında Baş Tasarım Müdürü olarak katılan Peter Schreyer, artık KIA Motors Corporation’ın Başkanı ve Baş Tasarım Müdürü unvanı ile görevini sürdürüyor.
KIA’nın 2000’li yıllarda başlayan küresel çıkışı Peter Schreyer’in katılımı ile farklı bir boyuta taşındı. Bu dönemde otomobil severler, KIA modellerinin değerini ve kalitesini fark etmeye başlarken, Peter Schreyer’ın yeni tasarım bakış açısı markanın dönüşümüne ivme kazandırdı. Peter Schreyer’ın belirlediği tasarım DNA’sı, marka bilinirliğinin artırmasına, modern ve yenilikçi modellerin üretilmesine yardımcı oldu.
Kore’nin popüler kültürü tasarımlara ilham verdi
Peter Schreyer’in, Koreli çıkışlı bir marka olan KIA’nın model gamını dönüştürdüğü dönemde, Kore kültürü de dünyada K-Pop dalgası ve “Gangnam Style” şarkısı ile yayılıyordu. Kore’de mimari önemli gelişmeler gösteriyordu. Schreyer, Kore’nin modern sanatının ve mimarisinin kendi tasarımlarına ilham verdiğini ifade ediyor. Peter Schreyer konuya ilişkin değerlendirmesinde, otomobil tasarımcılarının sadece arabalarla değil, mimariyle ve sanatla da ilgilenmeleri gerektiğini söylüyor.
KIA Optima değişimin başlangıcı oldu
KIA’da Peter Schreyer denetiminde tasarlanan ilk modellerinden biri olan 2010 tarihli KIA Optima, markanın yakın dönemdeki tasarım odaklı dönüşümünün katalizörü olarak görülüyor. Optima, otomobil severlere yeni teknolojiler ve deneyimler sunmakla birlikte KIA’nın model gamına derinlik katarak, dünya pazarlarında markaya olan bakışı temelden değiştirdi.
KIA Soul ile fark yarattı
Peter Schreyer’ın son yıllardaki en sevdiği tasarımların arasında, yenilikçi çizgileriyle markayı değiştiren Soul ve bu yılın sonunda Avrupa genelinde satışa çıkacak olan Optima Sportswagon bulunuyor.
Peter Schreyer’ın vizyonunun bir başka çarpıcı ürünü olan KIA GT Concept, ilk kez 2011’e Paris Motor Show’da görücüye çıkmıştı. Schreyer, GT konseptinin tüm tasarımları arasındaki favorisi olduğunu belirterek şunları söylüyor: “Tasarladığım tüm konseptler arasında birinin biraz daha fazla öne çıktığını itiraf etmeliyim. ‘GT Concept’ benim için rüya gibi bir projeydi. Ekibimle birlikte, stil sahibi biri olarak seyahat edebileceğiniz gerçek bir GT modelini yapma şansını elde ettik.”
KIA’nın hızlı bir şekilde kendini yenilemesinden heyecan duyduğunu ifade eden Peter Schreyer, tasarımın markanın gelecekteki başarısında başrol oynamaya devam edeceğini sözlerine ekledi.