test

Tamamen elektrikli ilk BMW 5 Serisi Kuzey Kutup Dairesi’nden Alpler’in eteklerine

®
Çok Okunanlar

Yeni Nissan Qashqai, 11 Haziran’da Türkiye’de

Nissan Qashqai, 11 Haziran'dan itibaren Türkiye'deki tüm showroomlarda ön sipariş ve satışa sunulacak. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Nissan Qashqai,...

AB, Çin’in elektrikli otomobillerine ek vergi getirmeye hazırlanıyor

AB Komisyonunun, Çin'in elektrikli otomobil üretimine sağladığı devlet sübvansiyonlarına ilişkin başlattığı soruşturma kapsamında alacağı tedbirleri ve ithal edilen ürünlere...

Petrol fiyatları, Pazartesi günü yükseldi

Petrol fiyatları, yaz aylarında petrol talebinin artacağı beklentilerinin etkisiyle Pazartesi günü yükseldi. Uluslararası gösterge Brent ham petrolü, yerel saatle...

TİM’den Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye’ye İhracat Ödülü

Sakarya’da üretim faaliyetlerini gerçekleştiren Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, bir kez daha ihracat şampiyonları arasına girerek başarısını kanıtladı. Gerçekleştirdiği üretim...
Kuzey Kutup Dairesi’nden Alpler’in eteklerine kadar: Yeni BMW i5, kışın buz ve kar üzerinde yapılan testlerde etkileyici bir performans sergiliyor.

Tamamen elektrikli tahrik sistemine sahip ilk BMW 5 Serisi henüz dünya çapında ilk çıkışını yapmadı, ancak şimdiden nihai dayanıklılık testinden geçti. Yeni BMW i5, kış koşullarında zorlu test sürüşleri boyunca hem elektrikli güç aktarma organlarının stabilitesini hem de dinamik performans özelliklerini defalarca gösterdi. Buz ve kar üzerinde test programı, ilk test çalışmalarından ince ayarın son aşamalarına kadar toplamda yaklaşık bir yıl sürdü.

Ülke yollarında, otoyollarda ve özel olarak hazırlanmış test pistlerinde yapılan kapsamlı testler sırasında, geliştirme mühendisleri dikkatlerini esas olarak otomobilin düşük sıcaklıklarda ve çok az tutuş sağlayan yüzeylerde sürüş kabiliyetine odaklandılar.

Kuzey İsveç’in karla kaplı yolları ve donmuş gölleri, uçsuz bucaksız buzlarıyla, şasi bileşenlerinin, direksiyon ve fren sistemlerinin ve sürüş dinamiği ve sürüş stabilitesi sistemlerinin hepsinin aşırı dış mekan koşullarında birbirleriyle nasıl etkileşime girdiğini keşfetmek için mükemmel bir ortam yaratıyor. Sonuç olarak, yeni BMW i5’in otoriter, garantili ve karakteristik olarak sportif yol tutuşunun temeli Arjeplog’daki ilk test sürüşlerinde atıldı.

İsveç’teki bu ikinci test turunun amacı, tüm güç aktarma organları ve şasi kontrol sistemlerinde ince ayar yapmaktı. Düşük tutuşlu yüzeyleri sayesinde Arjeplog çevresindeki donmuş göllerde bulunan test alanları, BMW i5’teki tahrik torku kontrol sistemini hassas bir şekilde tekrarlanabilir koşullar altında hassas bir şekilde ayarlamak için özellikle çok uygundu. Yeni BMW i5’te DSC (Dinamik Denge Kontrolü) sistemi, aktüatöre yakın tekerlek kayma sınırlama fonksiyonu ve tahrik torku kontrol sistemi, herhangi bir sürüş durumunda birbirleriyle esnek bir şekilde etkileşime girebilmeleri ve birbirini tamamlayabilmeleri için birbirine bağlanmıştır. Sonuç olarak, tamamen elektrikli sedan, en azından buz ve kar üzerinde geleneksel olarak çalışan herhangi bir model kadar yetkin bir performans sergiliyor.

Koşullar ne kadar zorlu olursa, yeni BMW 5 Serisi Sedanın tamamen elektrikli versiyonundaki kontrol sistemlerinin hızı ve hassasiyeti o kadar etkileyiciydi.

Son Haberler

Araç Kiralama Yaparken Sigorta Gerekli Mi?

Yeni yerler keşfederken, seyahat ederken ve şehir içi günlük kullanımda araç kiralama birçok kolaylığı beraberinde getiriyor. Uygun ve esnek...

Diğer Haberler