SEAT ve CUPRA Cenevre Otomobil Fuarı’nda

®
Çok Okunanlar

Macera dolu yarışın en iyi takımı

2021 Türkiye Off-Road Şampiyonası 30-31 Ekim tarihleri arasında Sinop’un Akliman mevkisinde çok sayıda sporseverin buluşmasıyla tamamlandı. Yarışın galibi ise...

Ford Otosan, toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen çalışmalarıyla bir ödül daha aldı

Çalışma hayatında toplumsal cinsiyet eşitliğinin geliştirilmesi çalışmaları kapsamında başta işverenler olmak üzere çalışma hayatının tüm alanlarında bilinç ve duyarlılığın...

She’s Mercedes kadınları “İyiliğe Yolculuk” için buluştu

She’s Mercedes platformu, “İyiliğe Yolculuk” etkinliği ile deprem bölgesine destek veren sivil toplum örgütleri ve gönüllüleri ile buluştu. She’s Mercedes...

Michelin’den kış koşullarında güvenli yolculuğun püf noktaları…

Güvenle seyahat etmek için neler yapmak gerekiyor? Kış mevsimi yol şartlarında takip mesafesine, yüksek hızda seyretmemeye, ani fren ve...

SEAT’ın kendi bünyesinde bağımsız bir marka olarak yarattığı CUPRA, Cenevre’de ilk kez kamuoyunun karşısına çıktı. CUPRA, fuarda dünyanın ilk yüzde 100 elektrikli touring yarış otomobili CUPRA e-Racer ve SUV segmentindeki modeli CUPRA Ateca’yı ilk kez sahneye çıkardı. SEAT, fuarda ayrıca yeni Leon CUPRA R ST ve yeni 1.5 TSI EVO motorla donatılan Leon’u tanıttı.

 2018 Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda CUPRA standının başrol oyuncularından biri CUPRA e-Racer oldu. Dünyanın ilk yüzde 100 elektrikli touring yarış otomobili CUPRA e-Racer, benzinli motora sahip Cup Racer temel alınarak geliştirilmiş, tümüyle elektrikli bir yarış otomobili. Çok daha çevre dostu olmanın yanı sıra CUPRA e-Racer, çok sessiz ve etkileyici bir performansa sahip. Bununla birlikte, elektrikli motoru çok basit bir mimariye sahip olan bu otomobil, daha az bakım gerektiriyor ve uygulamada mevcut enerjinin tümünü harekete dönüştürebildiği için çok daha verimli olmanın avantajını sunuyor. İçten yanmalı motorlarla kıyaslandığında, fren ve yavaşlama esnasında otomobilin kinetik enerjisi geri kazanılıyor. Üstelik elektrikli otomobillerde maksimum performans için motorun belirli bir devire ulaşmasını beklemek gerekmediği ve gaz pedalına basıldığı anda azami torka ulaşıldığı için çok daha iyi bir hızlanma sunuyor.

 

300 kW (408 HP) sürekli olmak üzere 500 kW (680 HP) güç üreten CUPRA e-Racer, tork yönlendirme özellikli tek vitesi ve arka tekerden çekiş özellikleri ile tam bir motor sporları otomobili. Azami hızı 270 km/s olan CUPRA e-Racer, sıfırdan 100 km/s’ye yalnızca 3,2 saniyede, sıfırdan 200 km/s’ye ise 8,2 saniyede çıkabiliyor.

CUPRA e-Racer’da ayrıca gösterge paneline entegre edilmiş yeni bir geri görüş teknolojisi bulunuyor. Bu sistemde geleneksel aynalar yerini üç kameraya bırakmış durumda.

 CUPRA Ateca ilk kez kamuoyu karşısında

Fuarda CUPRA standının bir diğer ilgi çekici modeli ise ilk kez sahneye çıkan CUPRA Ateca oldu. SUV segmentinde yer alan CUPRA Ateca, zarif ve dinamik tasarımı, geniş iç hacmi ve büyük bagaj alanıyla öne çıkıyor.

Yeni CUPRA Ateca’nın 2.0 TSI motoru, 300 HP gücünde. Yapılan iyileştirmelerle daha güçlü bir ses üreten motorda hızlı, yumuşak ve hassas vites geçişleri sağlayan ve daha sportif bir his sunmak üzere tasarlanmış 7 ileri vitesli DSG şanzıman yer alıyor. Yeniden geliştirilen şanzıman; düşük yakıt tüketimi, düşük emisyon değerleri ve üstün performansı bir araya getiriyor. Maksimum hızı 245 km/s olan CUPRA Ateca, sıfırdan 100 km/s hıza yalnızca 5,4 saniyede ulaşabiliyor.

 

CUPRA Ateca’da ayrıca piyasadaki en güvenli ve gelişmiş entegre yol tutuş sistemlerinden biri olan 4Drive çekiş sistemi bulunuyor. Yol koşulları, otomobilin hızı, her bir tekerleğin dönüş hızı, direksiyon konumu, sürüş tarzı ve sürüş modu gibi çeşitli veriyi gerçek zamanlı olarak analiz eden sistem, gerektiği anda tekerleklere ayrı ayrı ve kademeli bir şekilde güç veriyor. 4Drive sistemi Normal, Spor, Bireysel, Kar, Arazi modlarında ve elbette CUPRA sürüş modunda çalışmak üzere geliştirildi. Sürüş Profilinde CUPRA modu seçildiğinde, motor daha ince bir sesle anında tepki veriyor ve adaptif süspansiyon otomobile daha sportif bir sürüş karakteri kazandırıyor.

CUPRA Ateca’nın standart donanımı üç temel ilkenin izinden gidiyor: Teknoloji, tasarım ve güvenlik. Bu sebeple otomobilde anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, kablosuz şarj ünitesi, 360° çevresel görüş kamerası, 8” dokunmatik ekranlı medya sistemi, adaptif süspansiyonlu dinamik şasi kontrolü, dijital gösterge paneli ve park asistanı gibi özelliklerin tümü standart olarak sunuluyor.

SEAT Leon CUPRA R ST

SEAT standında dikkat çeken modellerden biri de 300 HP gücündeki 2.0 TSI motoru, 4Drive dört tekerlekten çekiş sistemi ve DSG otomatik şanzımanıyla yeni Leon CUPRA R ST.

Leon CUPRA R ST modeli, dış görünüşünü süsleyen bakır rengi logo ve amblemleriyle ayırt ediliyor. Otomobilde kullanılan özel 19 inçlik jantlar da aynı bakır rengini paylaşıyor. Otomobilde, ön tamponun çarpıcı görüntüsüne, yine aynı bakır tonundaki yeni tasarlanmış yatay hava girişleri damgasını vuruyor.

Otomobile binen sürücüyü, üzerinde CUPRA R ST logosu yer alan alüminyum kapı eşik levhaları karşılıyor. Kapıların iç kaplamasında karbon fiber görünümlü kumaş kullanıldı. Marş düğmesine basıldığında, “CUPRA R” adının işlendiği konsol üzerinde bulunan 8 inçlik renkli multimedya ekranında, CUPRA R ST’ye özel bir karşılama mesajı görüntüleniyor. İç mekanda havalandırma sisteminin ızgaralarında, direksiyondaki SEAT logosunda ve Alcantara® kaplamalı spor koltuklarda ve direksiyon üzerindeki dikişlerde bakır rengi ayrıntılar dikkat çekiyor. Otomobilde gösterge paneli olarak SEAT’ın Dijital Kokpit sistemi kullanılıyor.

SEAT Leon CUPRA R ST’nin üretimi Aralık 2018’te başlayacak.

 

SEAT Leon yeni 1.5 TSI EVO motoruyla

SEAT standındaki önemli otomobillerden biri de, yeni nesil 1.5 TSI EVO 150 HP motorla donatılan Leon. Dört silindirli benzinli motorda 350 barlık common rail direkt yakıt enjeksiyon sistemi ve turboşarjlı geliştirilmiş Aktif Silindir Yönetimi (ACT) özelliği bulunuyor. 1.5 TSI’da en güncel emisyon yönetmeliklerine uygun olarak tasarlanan yeni Otto Partikül Filtresi Sistemi yer alıyor. Performanstan taviz vermeden daha düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerleri yakalayan yeni Leon 1.5 TSI versiyonu, yılın ikinci yarısında piyasaya çıkacak.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...