Renault Grubu 2016 1. Yarıyıl Finansal Sonuçları

®
Çok Okunanlar

ÖTV’nin sıfırlanması motosiklete ‘can suyu’ oldu…

Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Kılıçer, 250 cc’nin altındaki motosikletlerde ÖTV’nin sıfırlanmasının sektör için bir "can suyu" olduğunu belirterek,...

Elektrikli yarış arabaları için teknoloji

QEV Technologies Daha Temiz ve Sürdürülebilir E-Mobilite için 3DEXPERIENCE Platformunu Kullanıyor... Elektrikli yarış arabaları için teknoloji ve mühendislikte uzman İspanyol...

Goodyear’ın kış kampanyasıyla on binlerce hediye arasından dilediğinizi seçin

Dünyanın lider lastik üreticilerinden Goodyear, düzenlediği kış kampanyasıyla tüketicilerine goodyearclub.com.tr üzerinden değeri 250 TL’ye varan on binlerce üründen istediğini...

Citroën Konforunda Nisan Fırsatları

Citroën; güçlü tasarım, üstün konfor özellikleri ve gelişmiş teknolojiye sahip tüm modelleri için Mart ayına özel cazip faiz oranları...

Renault Başkanı Carlos Ghosn, “İlk yarıdaki sonuçlar, stratejimizin etkisini ortaya koydu. Yeni modellerimizin başarısı, bölgesel farklılıklarımız ve bütün çalışanların dahiliyeti, grubun yılın ilk yarısındaki faaliyet kârında yeni bir rekor kırmasına ve yılın tamamı için güven sahibi olmasına olanak sağladı” dedi.

1469706832_Groupe_Renault2

2016’nın ilk yarısında, Grup cirosu, 2015’in ilk yarısına kıyasla yüzde 13,5 artarak, 25 milyar 185 milyon Avro’ya ulaştı.

 

Otomobil biriminin ciroya katkısı, Grubun marka hacmi (10,6 puanlık) ve partnerlere gerçekleştirilen satışlardaki (3 puanlık) artışlar sayesinde yüzde 14,3 artdı ve 24 milyar 78 milyon Avro’ya ulaştı. Fiyat etkisi, özellikle bazı yeni ortaya çıkan pazarlardaki fiyat artışının döviz değer kaybını dengelemesi nedeniyle (-4,9 puan), pozitif oldu (+3,8 puan). Ekipman seviyesi etkisi, 1,8 puanda pozitif oldu.

 

Grup faaliyet kârı, 2015’in ilk yarısındaki 1 milyar 96 milyon Avro1’ya karşı, 1 milyar 541 milyon Avro (+ %40,6) oldu ve bu gelirlerin yüzde 6,1’ini temsil etti(2015’in ilk yarısında yüzde 4,91).

 

Otomotiv faaliyet kârı, 441 milyon Avro artışla (+ %64,9) 1 milyar 121 milyon Avro’ya çıktı ve 2015’in ilk yarısındaki yüzde 3,2’ye1 karşı gelirlerin yüzde 4,7’ini temsil etti. Bu performans ağırlıklı olarak hacim büyümesi (614 milyon Avro pozitif etki), yükselen fiyatlar ve gelişen ekipman seviyesi ile açıklanabilir. Kur etkisi, ağırlıklı olarak Arjantin Pezosu, Rus Rublesi ve İngiliz Sterlini’nin değer kaybetmesi nedeniyle, olumsuz olmuştur (- 432 milyon Avro). Ancak, ham maddeler, 164 milyon Avro’luk pozitif etkiye sahip oldu. 135 milyon Avro’luk bu pozitif ekipman seviyesi/fiyat/zenginleştirme etkisi (mix/price/enrichment), özellikle yeni modellerimizin başarısı sayesinde, 2015’in ilk yarısına kıyasla gelişme gösterdi. Maliyet azalmaları, geleceğe hazırlanmak için yapılan AR-GE harcamalarındaki artış, bunların kapitalizasyon oranındaki azalma, ve yüksek sayıdaki lansman nedeniyle normalden yüksek gerçekleşen başlangıç maliyetlerinden etkilendi.

 

Satış finansmanı biriminin, Grup’un faaliyet kârına katkısı, 2015’in ilk yarısındaki 416 milyon Avro’ya1 karşılık, 420 milyon Avro tutarında oldu. Bu istikrarlı kâr, geri ödenmemiş kredilerdeki ani artışlardan kaynaklandı ancak olumsuz kur gelişimi ve Amerika faaliyetindeki düşüş nedeniyle olumsuz etkilendi. Bununla birlikte, risk maliyeti, ortalama canlı varlıkların yüzde 0,30’u (2015’in ilk yarısında yüzde 0,31) gibi çok iyi bir seviyede sabitlendi.

 

Diğer faaliyet gelir ve gider kalemleri, Fransa’daki rekabetçilik planına ilişkin giderlerdeki düşüş nedeniyle, göze çarpar bir şekilde gelişme kaydetti. 2015’in ilk yarısında eksi 116 milyon Avro olan bu kalemler, eksi 65 milyon Avro oldu.

 

Grup işletme kârı 2015’in ilk yarısındaki 980 milyon Avro’ya karşı, (%50,6’lık artışla) 1 milyar 476 milyon Avro’ya ulaştı. Bu iyileşme, faaliyet kârındaki artış ve diğer masraflardaki azalmadan kaynaklandı.

 

Başlıca Nissan olmak üzere, bağlı şirketlerin katkısı, 2015’in ilk yarısındaki 895 milyon Avro’luk[2] katkıya karşı, 678 milyon Avro oldu. Nissan’ın katkısı, 1. çeyrekte kaydedilen bir seferlik ödemeden etkilenmiştir. AVTOVAZ’ın katkısı, faaliyet sonuçlarındaki kötü gidişe rağmen, 2015’in ilk yarısında eksi 87 milyon Avro’ya2 karşı eksi 75 milyon Avro oldu.AVTOVAZ’a ilişkin olarak, grup, yıl içerisinde, 31 Aralık 2016 tarihi itibariyle AVTOVAZ’ın konsolidasyonuyla sonuçlanması beklenen yeniden sermayelendirme çalışmasına katılma isteğini doğruladı.

 

Net kar, 1 milyar 567 milyon Avro (+ %7,9) oldu ve Grup hisseleri toplamda 1 milyar 501 milyon Avro değere ulaştı (hisse başına 5,51 Avro, bu 2015’in ilk yarısında hisse başına 5.06 Avro1 olmuştur).

 

Otomobilde nakit fazlası, işletme sermayesi gereksinimi içerisindeki 129 milyon Avro’luk negatif değişim göz önüne alındığında 381 milyon Avro pozitif olmuştur.

 

30 Haziran 2016 tarihinde, toplam envanterler (bağımsız ağ da dahil olmak üzere) 2015 Haziran ayı sonundaki 66 güne kıyasla, satışların 66 gününü temsil etti.

 

2016 ÖNGÖRÜLERİ

2016 yılında küresel pazarın, 2015 yılına göre yüzde 1,7 civarında, rekor seviyede bir büyüme göstermesi bekleniyor. Avrupa pazarının yanı sıra Fransa pazarının, en az yüzde 5 büyüme kaydetmesi bekleniyor.

 

Avrupa dışında ise, Brezilya ve Rusya piyasalarının düşüş kaydetmesi bekleniyor; bu düşüş;Brezilya için -%15 ile -%20 ve Rusya için -12 seviyesinde öngörülmektedir. Bunun aksine, Çin (+%4 ile +%5) ve Hindistan’ın (+%7 ile +%9) ise ivmelerini korumaları bekleniyor.

Diğer Haberler

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş, otomotiv sektörüne dair 2024 yılı değerlendirmelerini ve 2025 beklentilerini anlattı. Çağdaş, yılın ilk çeyreğinde öne çekilmiş bir taleple karşılaştıklarını, yerel...

Japon otomobil üreticileri Honda ve Nissan birleşmeyi değerlendiriyor

Nissan'ın yüzde 24,5'lik hissesine sahip olan Mitsubishi de mutabakat zaptını imzalarken, yeni oluşturulacak gruba katılmayı ocak ayı sonuna kadar değerlendirecek. Şirketler, Haziran 2025'e kadar birleşme...

VIDEO: YETX AMFİBİK ARAÇ İLE SUDA VE KARADA ÖZEL TEST SÜRÜŞÜ….

Ankara - Gölbaşı / Mogan Gölü Yetx Test Sürüşü ayrıntıları ve yorumlarımız kısa bir zaman içerisinde sitemizde detayları ile beraber yeni sayımız dergimizde yayında olacaktır......

Yeni Transporter İncelemesi: Özellikleri ve Fiyatları

Hem ticari hem de bireysel kullanımda sürücülerin beklentilerini karşılamak için geliştirilmiş yeni Transporter üstün özelliklere sahip bir araçtır. Volkswagen’in yenilikçi anlayışını yansıtan bu model;...

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...