Renault 100 bininci elektrikli otomobili olan ZOE’yi Norveç’in başkenti Oslo’da sahibine teslim etti
%100 elektrikli otomobillerin öncü markası Renault, elektrikli binek ve ticari araçlarda yüzde 27’lik pazar payıyla Avrupa lideri konumunda
İlk elektrikli otomobilinin lansmanından bu yana geçen beş yılın ardından elektrikli otomobillerin öncüsü ve Avrupa pazar lideri markası Renault 100 bininci elektrikli otomobilin anahtarlarını sahibine teslim etti.
Renault: Avrupa’nın elektrikli otomobil lideri
Renault, 2016’nın ilk yarısında 15 bin adetten fazla elektrikli otomobil satarak (Twizy hariç)bir önceki yıla kıyasla yüzde 32’lik bir artış kaydetti. Elde edilen bu başarı Renault’nun Avrupa liderliğini bir kez daha teyit etti. Avrupa yollarındaki her 4 elektrikli otomobilden 1’i Renault markasına ait. Diğer yandan Fransa’daki tüm elektrikli otomobillerin yarısı Renault marka. Renault’nun elektrikli otomobil alanında en büyük pazarları Fransa, Norveç, İngiltere ve Almanya.
“Elektrikli otomobil müşterileri her geçen yıl artıyor ve Renault da süregelen inovasyonları ve alt yapıya verdiği önemle bu gelişime büyük katkı sağlıyor. ZOE açısından yüzde 98 seviyesinde bulunan müşteri memnuniyetimiz daha da ileri gitme konusunda bizi cesaretlendiriyor” diyor Renault Elektrikli Araç Direktörü Eric Feunteun.
Renault, müşterilerinin artan gereksinimlerini karşılayacak biçimde piyasadaki en kapsamlı %100 elektrikli otomobil yelpazesine sahip. ZOE şehir otomobili, Kangoo ZE hafif ticari araç, iki koltuklu kompakt şehir aracı Twizy (ve onun ticari versiyonu olan Twizy Cargo) ve D sedan RSM SM3 ZE (Kore’nin en çok satan elektrikli otomobili).
Avrupa’nın en çok satan elektrikli otomobili ZOE yüzde 23’ü aşkın pazar payıyla elektrikli binek otomobiller pazarına domine ediyor. Avrupa’nın lider elektrikli hafif ticari aracı Kangoo Z.E. ise son üç yıldır referans niteliği taşıyor. Diğer yandan 17 bin adet satan Twizy dünyanın dört bir yanında tercih ediliyor ve özellikle hem Avrupa’da hem de Kuzey Amerika’da otomobil paylaşımı konusunda son derece popüler.
Renault: Elektrikli araç pazarının kilit oyuncusu
Sergilediği performansı Formula E’de kanıtlanan ileri düzeydeki elektrikli otomobil teknolojisiyle Renault her geçen gün artan sayıda kullanıcıya da kendisine bağlıyor. Renault, elektrikli otomobil macerasına başladığından bu yana elektrikli ulaşım ve özellikle de alt yapı gelişimi konusunda global bir strateji uyguluyor. Renault, kamu kuruluşlarıyla ve enerji teknisyenleri gibi elektrikli mobilite alanındaki diğer oyuncularla birlikte çalışmalar yürüterek kamuya açık yeniden şarj noktaları oluşturmak üzere bir dizi proje üzerinde çalışıyor. Şu anda dünya çapında 100 bin’den fazla kamuya açık şarj noktası bulunuyor. Bunların 80 bini Avrupa’da bulunuyor ve sayıları artıyor. Renault, 15’den fazla ülkede otoyollara ve ana yollara 2 bin 300’ü aşkın hızlı şarj terminali yerleştiren TEN-T fonu (Trans European Transport Network – Avrupa Geneli Taşımacılık Ağı) için Avrupa Komisyonunu destekliyor.