Nissan elektrikli güç-aktarma sistemleri

®
Çok Okunanlar

Petrol fiyatları yükseldi…

ABD dolarının diğer para birimleri karşısında daha güçlü olması, yukarı yönlü fiyat momentumunu sınırlıyor... Uluslararası gösterge Brent ham petrolü, yerel...

Mercedes-Benz GLE Sınırlı Sayıda Türkiye’de

Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC, hem ailenizle birlikte geçirmek istediğiniz zamanlar hem de uzun mesafe yolculuklar için ideal yol...

Dadong’daki BMW fabrikasında 6 milyon üretim

Dadong'daki BMW fabrikasında Nisan 2022'den bu yana, yalnızca son 15 ayda bir milyon olmak üzere altı milyon otomobil üretildi... Çin'in...

Trafik sigortasında haziran ayı azami prim artış oranı yüzde 3,25 oldu

Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK), karayolları motorlu araçlar zorunlu mali sorumluluk sigortası (zorunlu trafik sigortası)...

Nissan “X-in-1” adı altında elektrikli güç-aktarma sistemleri geliştirmeye yönelik yeni yaklaşımını açıkladı. Marka, yaklaşım kapsamında EV ve e-POWER güç-aktarma sistemlerine ait temel bileşenleri paylaşacak ve modüler hale getirecek. Böylece 2026 yılına kadar geliştirme ve üretim maliyetlerinde 2019 yılına kıyasla %30’luk bir düşüş sağlayacak.

Nissan, X-in-1 yaklaşımıyla EV ve e-POWER araçlarının rekabet gücünü daha da artırmayı hedefliyor. Nissan, EV’lerde kullanılması planlanan motoru, invertörü ve redüktörü modüler hale getiren 3’ü 1 arada bir güç-aktarma sistemi prototipini geliştirdi. Ayrıca jeneratör ve yükselticiyi de modüler hale getiren 5’i 1 arada prototipin ise e-POWER araçlarda kullanılması planlanıyor.

3’ü 1 arada, 5’i 1 arada ve diğer olası versiyonları da kapsayan X-in-1 yaklaşımı, EV ve e-POWER temel bileşenlerinin aynı hatta üretilmesini sağlamak için geliştirildi.

Nissan, 2010 yılında Nissanbir EV olan Nissan LEAF’i toplu olarak pazarlayan ilk otomobil üreticisi oldu.Nissan ayrıca elektrikliye geçiş teknolojilerini sürekli olarak geliştirmek için dünyanın dört bir yanındaki EV müşterilerinin beklentilerini dikkate alıyor, yakından takip ediyor. Marka, 2016 yılında %100 motorlu bir aktarma sistemi olduğu için bir EV ile aynı sürüş keyfini sağlayan EV teknolojisini kullanan benzersiz e-POWER elektrikli güç-aktarma sistemini pazara sundu.

Elektrikli güç-aktarma sistemleri geliştirmeye yönelik X-in-1 yaklaşımı aşağıdaki avantajları sağlıyor:

  • Temel bileşenlerin paylaşılması ve modüler hale getirilmesi, üretim verimliliğini arttırıyor ve güç-aktarma sistemleri maliyetini 2019 yılına kıyasla yaklaşık %30 azaltıyor.Nissan, 2026 yılına kadar e-POWER ile içten yanmalı motorlu araçlarla aynı fiyat seviyesine ulaşmayı hedefliyor
  • Ünitenin boyut ve ağırlığının azaltılması, sürüş performansını iyileştiriyor ve gürültü ile titreşimi en aza indiriyor
  • Yeni gelişmiş motor, ağır nadir toprak elementlerinkullanımıyla mıknatıs ağırlığını %1veya daha azına indiriyor
  • Temel bileşenlerin ve kontrol teknolojisinin ortak kullanımı, Nissan EV’lere özgü sürüş deneyimi yaşatıyor

Aktarma Organları ve EV Mühendisliği Geliştirmeden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı ToshihiroHirai yapmış olduğu değerlendirmede: “Elektrikli sistemler geliştirme ve üretme konusundaon yıldan uzun süreli deneyime sahibiz. Söz konusu uzmanlığımızdan ve bilgi birikimimizden en iyi şekildeyararlanıyoruz.Elektrikli aktarma organları geliştirme alanındaki yeniliklerimiz sayesinde, müşteriler için yeni değer yaratmaya ve %100 motorlu araçları (EV’ler ve e-POWER) mümkün olduğunca yaygın bir şekilde sunmaya devam edeceğiz.” dedi.

Şirket, uzun vadeli Nissan Ambition 2030 vizyonu kapsamında, 2030 mali yılına kadar ürün gamını 19’u elektrikli olmak üzere 27 yeni elektrikli modelle geliştirmeyi hedefliyor.Nissan, her pazara en uygun modelleri en uygun zamanda sunarak elektrikli araçlarının değerini geniş müşteri kitlelerine ulaştırmayı hedefliyor.

Son Haberler

Dadong’daki BMW fabrikasında 6 milyon üretim

Dadong'daki BMW fabrikasında Nisan 2022'den bu yana, yalnızca son 15 ayda bir milyon olmak üzere altı milyon otomobil üretildi... Çin'in...

Diğer Haberler