London Escorts sunderland escorts asyabahis.org dumanbet.live pinbahiscasino.com sekabet.net www.olabahisgir.com maltcasino.net faffbet-giris.com asyabahisgo1.com www.dumanbetyenigiris.com pinbahisgo1.com sekabet-giris2.com www.olabahisgo.com maltcasino-giris.com faffbet.net betforward1.org www.betforward.mobi 1xbet-adres.com 1xbet4iran.com romabet1.com www.yasbet2.net www.1xirani.com www.romabet.top www.3btforward1.com 1xbet https://1xbet-farsi4.com بهترین سایت شرط بندی betforward

Michelin Türkiye Pazarlama Direktörü Ayşem Suner, “Doğru stoklanan lastiğin ömrü 10 yıldır”

®
Çok Okunanlar

Volkswagen Binek ID.4 satışa sunuldu

Volkswagen'in modüler elektrikli araç platformunda (MEB) inşa edilen ve markanın ilk tamamen elektrikli SUV'u olma özelliğine sahip modeli ID.4,...

Trafik Sigortası: Neden Her Sürücünün İhtiyacı Var?

Trafik sigortası, araç sahiplerinin yaptırmasının zorunlu olduğu bir sigorta ürünüdür. Motorlu taşıt sahibi olan herkesin trafiğe çıkmadan önce mutlaka...

Fenerium ürünleri Ford Trucks Özel Tasarım F-MAX araçları ile

Fenerium ürünleri Ford Trucks Özel Tasarım F-MAX araçları ile Türkiye yollarına çıkıyor… Ağır ticari araç üretiminde Türkiye’nin lider markalarından Ford Trucks...

Ovolt ve Sharz.net’ten E-Mobilite Ekosistemine Yeni Bir Soluk

“Elektrikli Araç Kullanıcıları İçin Şarj İstasyonundan Öte Yeni Nesil Yaşam Alanları”  Ülkemizin en büyük elektrikli araç şarj istasyonu operatörleri Sharz.net...

Lastik sektöründe uzun ömürlü teknolojiler geliştirmeye ve maksimum performans sunmaya odaklanan Michelin, lastik satın alırken yılına değil saklanma koşullarına bakılması konusunda sürücüleri uyarırken, uzmanlar doğru koşullarda stoklanan lastiğin raf ömrünün 10 yıl olduğuna dikkat çekiyor.

Araştırmalar yakın zamanda üretilen lastiklerin performansı ile üretim tarihi olarak tanımlanan DOT’u 3 yılı aşmayan lastiklerin performansı arasında herhangi bir fark olmadığını kanıtlıyor. Lastiklerin yaşının üretim tarihiyle değil araca takıldığı günden itibaren başladığına dikkat çeken Michelin, lastik satın alırken sürücülerin dikkat etmesi gereken asıl konunun saklama koşulları olduğunu belirtiyor. Doğru koşullarda stoklanan bir lastiğin raf ömrünün 10 yıl olduğunu ancak 5 yılını dolduran lastiklerin her yıl uzmanlar tarafından kontrol edilmesini gerektiğini belirten uzmanlar, bu konuda yaşanan bilgi kirliliğinden dolayı sürücülerin sorun yaşadığına dikkat çekiyor. Uzmanlara göre; bir lastiğin ömrü; stoklama koşulları, stok yapılan yerin konum ve durumuna bağlı olarak değişiklik gösteriyor. Yani lastiğin ömrünü etkileyen en önemli faktörü stoklanma koşulları oluşturuyor.

Lastik ömrü araca takıldıktan sonra başlar

Lastik sektöründe DOT ile ilgili bir bilgi karmaşası olduğuna dikkat çeken Michelin Türkiye Pazarlama Direktörü Ayşem Suner, lastik ömrünün araca takıldıktan sonra başladığına dikkat çekerek; “Yeni üretilen bir lastik ile üç sene önce üretilen lastiklerin performansı arasında herhangi bir fark yoktur. Lastikler saklanma koşullarına bağlı olarak 10 yıla kadar raf ömrünü korur.

Araca takılma öncesinde stok durumundayken lastikler şişirilmemiş, üzerine yük bindirilmemiş olarak depolanır. Lastik, ancak araca takıldıktan sonra güneş ışığı, yol darbeleri gibi yıpratıcı etkilere maruz kalır. Dolayısıyla dikkat edilmesi gereken lastik üretim tarihi değil, saklama koşullarıdır. Lastik üretim tarihini öğrenmek için lastiğin yanak kısmında bulunan ve ard arda 4 rakamdan (2000 senesi öncesinde 3 rakamdan) oluşan kısma bakmak gerekir. İlk iki rakam üretim haftasını, son iki rakam üretim yılını gösterir” diyor.

Lastik hangi koşullarda saklanmalı?

  • Serin, kuru ve doğal havalandırmalı yerlerde stoklanmalı. Eğer lastikler dışarıda muhafaza ediliyorsa, branda ile örtülmeli ve su geçirmemeli.
  • Güneş ışığından ve ultraviyole ışınlı yapay ışıktan korunmalı.
  • Sıcaklık 35°C’nin altında olmalı. Sıcak su boruları veya radyatörlerle direkt temastan korunmalı.
  • Mazot, benzin, yağ gibi petrol türevi uçucu maddelerle, akü asidiyle temastan uzak tutulmalı, kaynak makineleri, elektrik terminalleri gibi lastiğe zarar verebilecek uygulama yerlerine yakın olmamalı.
  • İlk stoklanan lastik ilk önce kullanılacak şekilde organize edilmeli.
  • Lastikler, zeminden en az 10 cm yükseklikteki raflarda, dikey konumda istiflenmeli. Deforme olmalarını önlemek için, ayda bir kez hafif şekilde döndürülebilir.

5 yılını dolduran lastikler her yıl bir uzman tarafından kontrol edilmeli.

Diğer Haberler

Volkswagen Binek ID.4 satışa sunuldu

Volkswagen'in modüler elektrikli araç platformunda (MEB) inşa edilen ve markanın ilk tamamen elektrikli SUV'u olma özelliğine sahip modeli ID.4, lansmana özel fırsatlarla Türkiye’de satışa...

JAECOO Yeni Kapsamlı Ürün Yelpazesiyle SUV’da Zirveyi Hedefliyor

JAECOO Türk Tüketicilere Kapsamlı Çevre Dostu Ürün Yelpazesini Sunacak! Çinli sofistike off-road SUV markası JAECOO, kullanıcılara şehir içi kullanımdan üstün off-road sürüşü ve birinci sınıf...

“BAE’de Gece” sahnesi

MHERO I, Dubai'de Görücüye Çıktı ve Orta Doğu Pazarında Yeni Bir Off-Road Furyası Başlattı... Dongfeng Motor Group bünyesindeki lüks elektrikli off-road markası MHERO, BAE saatiyle...

Fenerium ürünleri Ford Trucks Özel Tasarım F-MAX araçları ile

Fenerium ürünleri Ford Trucks Özel Tasarım F-MAX araçları ile Türkiye yollarına çıkıyor… Ağır ticari araç üretiminde Türkiye’nin lider markalarından Ford Trucks tarafından Fenerium için sarı-lacivert renklerde...

Trafik Sigortası: Neden Her Sürücünün İhtiyacı Var?

Trafik sigortası, araç sahiplerinin yaptırmasının zorunlu olduğu bir sigorta ürünüdür. Motorlu taşıt sahibi olan herkesin trafiğe çıkmadan önce mutlaka trafik sigortası yaptırması gerekir. 2918...

PEUGEOT’NUN 7 KOLTUKLU SUV’U YENİ 5008 TÜRKİYE’DE

PEUGEOT, yeni nesil 7 koltuklu SUV modeli 5008 ve E-5008'i Türkiye’de satışa sundu. Yeni PEUGEOT 5008 ve E-5008, tasarımdaki yeni marka imza kodlarını, geniş...

Araba Paspası Seçimi: Aracınızı Korurken Şıklığınızı Tamamlayın

Araba paspasları, genelde göz ardı edilse de aracınızın iç mekanını korumada ve temiz tutmada oldukça önem arz eder. Doğru paspas seçimi, arabınızın iç döşemesini...