London Escorts sunderland escorts asyabahis.org dumanbet.live pinbahiscasino.com sekabet.net www.olabahisgir.com maltcasino.net faffbet-giris.com asyabahisgo1.com www.dumanbetyenigiris.com pinbahisgo1.com sekabet-giris2.com www.olabahisgo.com maltcasino-giris.com faffbet.net betforward1.org www.betforward.mobi 1xbet-adres.com 1xbet4iran.com romabet1.com www.yasbet2.net www.1xirani.com www.romabet.top www.3btforward1.com 1xbet https://1xbet-farsi4.com بهترین سایت شرط بندی betforward

Karbonsuz otomobiller: sentetik yakıtlar, CO2’i hammaddeye dönüştürüyor!

®
Çok Okunanlar

İnci GS Yuasa sektörde ses getiren bir harekete imza attı

Türkiye’nin en büyük* akü üreticisi İnci GS Yuasa’nın Türkiye perakende satış noktaları, Meme Kanseri Bilinçlendirme ve Farkındalık Ayı kapsamında...

Brent petrolün varil fiyatı 72,55 dolar

Cuma günü 75,74 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı bu seviyede tutunamayarak, günü 75,55 dolar seviyesinde tamamladı. Brent...

ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’nın 11. sezonu

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası'nın 11. sezonu öncesi 4-7 Kasım tarihleri arasında İspanya'nın...

Tırmanma Heyecanı Kınık’ta Yaşandı

AVIS 2024 Türkiye Tırmanma Şampiyonası 6. ayağı olan İzmir Kınık Belediyesi Ali Ramiz Özkan Tırmanma Yarışı, İzmir Motorsporları ve...

İklim hedeflerinin başarılması için, elektromobiliteden daha fazlası gerekiyor.

Bosch CEO’su Denner: “İçten yanmalı motor, karbonsuz güç aktarım mekanizmasına dönüştürülebilir.”

Sentetik yakıtlar konvansiyonel yakıtlara eklenebiliyor ve böylece mevcut araç filosunda CO2 emisyonlarının azaltılmasında doğrudan rol oynayabiliyor.

Sentetik yakıtlar planlandığı gibi kullanılırsa 2050 yılı itibarıyla sadece Avrupa’da 2,8 gigaton CO2 tasarrufu sağlayabilir. 

Bugüne kadar karbonsuz içten yanmalı motorlar sadece hayalleri süslüyordu. Artık kısa bir süre içerisinde hayatımıza girebilir. Bunun çözümü, üretim sürecinde CO2‘i yakalayan sentetik veya bir başka deyişle karbonsuz yakıtlarda. Bu şekilde sera gazı bir hammadde haline getiriyor ve yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlanan elektriğin yardımıyla benzin, dizel ve ikame doğal gaz üretilebiliyor. Bosch Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Volkmar Denner, “Sentetik yakıtlar, benzin ve dizelle çalışan otomobilleri karbonsuz hale getirebiliyor ve böylece küresel ısınmayı sınırlandırmaya önemli katkı sağlayabiliyor” dedi. Bosch uzmanları, sadece Avrupa’daki otomobiller için yaptığı araştırmada; 2050 yılı itibarıyla, sentetik yakıtlar planlandığı gibi elektrifikasyonu tamamlayıcı olarak kullanılırsa 2,8 gigaton veya başka bir ifadeyle 2.800.000.000.000 kilogram CO2 tasarrufu elde edilebilir. Bu, Almanya’nın 2016 yılındaki karbondioksit emisyonunun üç katıdır.

 1503661360_Bosch_Karbonsuz_Otomobiller_2

Düşük kurumlu yanma, egzoz gazı arıtma maliyetini azaltıyor 

Paris Konferansı tarafından belirlenen iklim hedeflerinin tutturulabilmesi için, trafiğin neden olduğu CO2 emisyonlarının önümüzdeki kırk yıl boyunca dünya genelinde yüzde 50’den fazla azalması ve gelişmiş ekonomilerde ise en az yüzde 85 azalması gerekecek. Denner, “Geleceğe ilişkin iklim hedeflerimizin tutturulması için elektromobilite dışında başka akıllı çözümler de gerekiyor.” dedi. Sonuç olarak, bir gün tüm otomobiller elektrikli hale gelse de uçaklar, gemiler ve hatta kamyonlar hala ağırlıklı olarak yakıtla çalışmaya devam edecek. Sentetik yakıtlarla çalışan karbonsuz içten yanmalı motorlar bu nedenle üzerinde durulması gereken oldukça ümit vaat edici bir teknoloji. Binek otomobiller açısından da bu geçerli. Buna ek olarak sentetik yakıtlar, neredeyse kurumsuz yanmak üzere tasarlanabilir. Bu şekilde, egzoz gazı arıtma maliyeti de azaltılabilir.

Bir başka son derece önemli avantajı ise mevcut akaryakıt istasyonu ağının kullanılmaya devam edebilecek olması. Aynı durum mevcut içten yanmalı motor uzmanlığı için de geçerli. Ayrıca, önümüzdeki yıllarda elektrikli otomobillerin fiyatları büyük ölçüde daha ucuz olsa da, bu yakıtların geliştirilmesi üzerinde çalışılması değerli. Bosch, sentetik yakıtla çalışan 160.000 kilometre yapmış , bir hibrit aracın toplam satın alma maliyetinin kullanılan yenilenebilir enerji kaynağının türüne bağlı olarak uzun menzilli elektrikli otomobilin maliyetinden daha düşük olabileceğini hesaplamıştır. 

Akaryakıt istasyonlarına ve eski araçlara yeni bir soluk 

Teknik olarak konuşmak gerekirse, sentetik yakıtları üretmek daha şimdiden mümkün. Elektriğin yenilenebilir kaynaklardan üretilmesi (ve bu nedenle CO2 içermemesi) halinde, söz konusu yakıtlar karbonsuz ve oldukça çok yönlü olur. Üretilen hidrojen ilk olarak ((H2)) yakıt hücrelerine enerji sağlamak için kullanılabilirken, daha fazla işlemenin ardından oluşturulan yakıtlar ise içten yanmalı motorları veya uçak türbinlerini çalıştırmak için kullanılabilir. Hâlihazırda Norveç ve Almanya’da sentetik dizel, benzin ve gazı ticarileştirmek üzere pilot projeler gerçekleştiriliyor. Buna ek olarak, sentetik yakıtların mevcut altyapı ve motor nesline uyumlu olması sayesinde, mevcut araç filosunu elektrikli hale getirmek için gerekenden daha az bir sürede pazar payı elde edilebilir. Ya da, klasik otomobiller hala sentetik benzinle çalışacağından, hali hazırsa otomobili olan sürücüler açısından değişen bir durum olmayacak. Aslında kimyasal yapısı ve temel özellikleri dikkate alındığında bu yakıt hala benzindir.

 Soru ve Cevap – Sentetik yakıtlar hakkında daha fazlası 

Sentetik yakıtlar satışa sunulmadan önce ne olması gerekiyor? 

Her şeye rağmen, sentetik yakıtların satışa sunulabilmesi için üzerinde halen çalışılması gerekiyor, mevut durum yeterli değil. İşleme tesisleri hala pahalı ve sadece birkaç test tesisi bulunuyor. Almanya Ekonomik İlişkiler ve Enerji Bakanlığı, bu nedenle “Ulaşımda alternatif enerjiler” girişiminin bir parçası olarak sentetik yakıtları destekliyor. Bu yakıtların yaygın bir şekilde kullanılmasına, yenilenebilir kaynaklardan elde edilen elektriğin miktarının artması ve bunun neticesinde fiyatların düşmesi yardımcı olacaktır.

 

Sentetik yakıtlar nasıl üretiliyor? 

Sentetik yakıtlar sadece yenilenebilir enerjinin yardımıyla üretilmektedir. İlk aşamada, sudan hidrojen oluşturulur. Sıvı yakıtı üretmek için buna karbon eklenir. Bu karbon, endüstriyel süreçlerden geri dönüştürülebilir, hatta filtreler kullanılarak havadan yakalanabilir. CO2 ve H2‘nin birleştirilmesi, benzin, dizel, gaz ve hatta kerosen gibi sentetik yakıtların üretilmesine olanak sağlar.

 

Yakıt ne kadar pahalı olacak? 

Şu anda, sentetik yakıtların üretimi karmaşık ve pahalı bir süreçtir. Ancak üretimin artması ve uygun elektrik fiyatları, sentetik yakıtların çok daha fazla ucuzlaması anlamına gelebilir. Mevcut çalışmalar, yakıtın kendisinin (özel tüketim vergisi hariç), uzun vadede litresinin 1,00 ila 1,40 Euro arasında olabileceğini gösteriyor.

 

Sentetik yakıtlar ve biyoyakıtlar arasındaki fark nedir? 

Sentetik yakıt üretimi için yenilenebilir enerji kullanıldığı takdirde, biyoyakıt üretimi için gereken geniş tarım alanlarına ihtiyaç duyulmaz. Bu sayede tarım alanlarının yakıt üretimi için kullanılmasının önüne geçilebilir. 

BOSCH’U Frankfurt’ta gerçekleştirilecek IAA 2017’DE DENEYİMLEYİN: Bosch, geleceğin mobilitesinin kazasız, emisyonsuz ve stressiz olduğuna inanıyor. Bosch; trafikte otonom, elektrifikasyon ve bağlanabilirlik aracılığıyla sıfır kaza, sıfır emisyon ve sıfır stresi hedefliyor. Bosch, IAA 2017’de bu üç alandaki en son teknolojilerini sergiliyor olacak. Bu teknolojiler sayesinde otomobiller daha emniyetli ve daha verimli hale gelirken üçüncü bir yaşam alanına dönüşecek.

Diğer Haberler

Toyota’nın yeni nesil Land Cruiser Prado’su Türkiye’de

Toyota, yeni nesil Land Cruiser Prado'yu tanıtıma özel 9 milyon 750 bin lira tavsiye edilen liste fiyatıyla Türkiye'de satışa sundu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, araç,...

Renault Group Finans Direktörü Thierry Pieton

Renault Group, yılın ilk 9 ayında 37,7 milyar avro grup geliri elde etti. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Renault Group, 2024'ün ilk 9 ayına ilişkin finansal...

Çin, DTÖ’de AB’nin elektrikli otomobillere yönelik tarife artışına meydan okuyor

Çin Ticaret Bakanlığı yaptığı açıklamada, Çin'in AB'nin elektrikli otomobil ithalatına yönelik tarife artışı nedeniyle Dünya Ticaret Örgütü'nde (DTÖ) dava açtığını söyledi. AB Komisyonu Salı günü...

Brent petrolün varil fiyatı 72,55 dolar

Cuma günü 75,74 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı bu seviyede tutunamayarak, günü 75,55 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün varil fiyatı, bugün saat...

Volkswagen’in üçüncü çeyrekte karı yaklaşık yüzde 42 düştü

Audi, Bugatti, Seat, Skoda ve Porsche markalarını da bünyesinde bulunduran VW Grubu, yılın üçüncü çeyreğine ilişkin nihai finansal sonuçlarını duyurdu. Buna göre, grubun geçen yıl...

Üretimi son 4 yıldır ilk kez düştü

Toyota açıklamasına göre Japon üreticinin, Nisan-Eylül 2024 küresel üretimi önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 7 geriledi. Böylelikle Toyota'nın mali yarı yıl küresel araç üretimi...

Castrol Auto Service, 50 İlde 100 Servis Noktasıyla

Castrol Auto Service, 50 İlde 100 Servis Noktasıyla Güvenilir ve Kaliteli Araç Bakım Hizmetini Genişletiyor Madeni yağ pazarının lider markalarından Castrol’ün her marka araç sahibi...

Tırmanma Heyecanı Kınık’ta Yaşandı

AVIS 2024 Türkiye Tırmanma Şampiyonası 6. ayağı olan İzmir Kınık Belediyesi Ali Ramiz Özkan Tırmanma Yarışı, İzmir Motorsporları ve Otomobil Spor Kulübü (İMOK) tarafından...

Nissan İnoto Sivas’ta açıldı…

28 yılı aşkın süredir Kayseri’de hizmet veren Nissan İnoto, Sivas’ta bir yeni showroom daha açtı. Nissan’nın Türkiye’deki yeni showroom’unun resmi açılışı Nissan İnoto tarafından Sivas’ta...

Temsa son 2 yılda satışlarını 5 kat artırdı

İspanya’da hızlı büyüyen Temsa son 2 yılda satışlarını 5 kat artırdı Madrid’de düzenlenen FIAA 2024’e katılan Temsa, sergilediği 4 farklı aracıyla etkinliğin ilgi odağı oldu. 2024...

Nissan Yılmaz Sakarya’da açıldı…

25 yılı aşkın süredir Kocaleli’de hizmet veren Nissan Yılmaz, Sakarya’da bir yeni showroom daha açtı. Nissan’nın Türkiye’deki yeni showroom’unun resmi açılışı Nissan Yılmaz tarafından Sakarya’da...

PETRONAS Madeni Yağlar, Goodyear Italia İle İş Birliği

PETRONAS Madeni Yağlar, Goodyear Italia İle İş Birliğini Duyurdu PETRONAS'ın dünya çapında madeni yağ ve fonksiyonel sıvılar üreten ve pazarlayan birimi PETRONAS Madeni Yağlar (PLI),...