Dünyaya açılmış bir adalı

®
Çok Okunanlar

Araştırma: Batı Avrupa’da Dizel Pazar Payında Düşüş

Batı Avrupa'daki dizel pazarı son yıllarda önemli bir düşüş yaşadı. Bu değişim, elektrikli araçların (EV'ler) artan popülaritesine ve Avrupa...

General Tire, TransAnatolia Heyecanına Ortak Olacak

Türkiye’nin ilk ve tek, dünyanın ise en büyük ve zorlu yarışlarından biri olan TransAnatolia için geri sayım başladı. General...

F1: Mercedes-AMG F1 W15 E PERFORMANCE Lansmanı

Mercedes-AMG F1 W15 E PERFORMANCE'ın lansmanı eşliğinde, 2024 FIA Formula 1 Dünya Şampiyonası sezonunun başlangıcına olan yolculuk devam ediyor.  2024...

SEAT Ibiza’nın ilk ve en yeni nesli, modele ismini veren adada buluşuyor. İlk kez piyasaya sürülmesinden bu yana geçen 30 yılı aşkın sürenin ardından iki nesil arasındaki farklar gün gibi ortada. Modelin beş neslinde de imzası bulunan Teo García, SEAT Ibiza’yı gerçek bir ikon haline getiren özellikleri açıklıyor:

Başarının anahtarı tasarım

García’ya göre, ilk Ibiza’nın tasarımcısı Giorgetto Giugiaro, “zamanın ruhuna uygun olması için” otomobilde köşeli hatları tercih etmişti. Bugün SEAT Tasarım Direktörlüğü görevinde bulunan Alejandro Mesonero tarafından kurgulanan beşinci nesil ise, daha dinamik, heykeli andıran bir siluete sahip. En yeni versiyonda iç mekan daha geniş olsa da, Teo García ilk Ibiza’nın da, karakteristik özelliklerinden biri olan “devasa camları” sayesinde bolca ışık alan ve bu sebeple ferahlık hissi veren bir iç mekana sahip olduğunu belirtiyor.

İlk model alçıdan yontuldu

García, ilk versiyonun Michelangelo’nun elinden çıkmış bir heykel gibi” yontulduğunu anlatıyor. İlk Ibiza’nın tasarımında iki ton alçı kullanılmıştı. Bugün ise tasarım sürecinde, işlemesi çok daha kolay bir malzeme olan kilden yararlanılıyor. 5 tona yakın kil kullanılarak üretilen modellerin yanı sıra, sanal prototipler yardımıyla tasarımın uygulanabilirliği değerlendiriliyor.

Üretim süresi 60 saatten 16 saate indirildi

33 yıl önceki ilk nesil Ibiza ile bugünkü yeni neslin üretim süreleri arasındaki değişim son derece dramatik. Teo García’ya göre, “bugünkü otomobil üretim yöntemlerini geçmiştekilerle kıyaslamak mümkün değil. Üretim süresindeki bu kısalmaya karşın, günümüz otomobilleri çok daha gelişmiş teknolojiler barındıran, karmaşık araçlar. Volkswagen Grubu’nun en yeni teknolojisi MQB-A0 platformu kullanılarak geliştirilen yeni Ibiza, daha dayanıklı olduğu kadar aynı zamanda ferah bir tasarıma sahip. Otomobilin yeni versiyonu 170 mm daha geniş, 422 mm daha uzun ve 50 mm daha yüksek.

System Porsche’dan, en güçlü ve verimli motora

García’ya göre, motorun gelişim süreci bu otomobil için devrim niteliğinde.” İlk versiyonunda bile System Porsche gibi prestijli bir motordangüç alan Ibiza, 33 yıl sonra 1.0 EcoTSI gibi segmentinde öne çıkan verimli motorlarla donatıldı.

Direksiyonda bağlantıya doğru

Teo García’ya göre, otomobilin en büyük atılımlarından biri olanbağlanabilirliği” 30 yıl önce hayal etmek bile mümkün değildi. Otomobilin bugünkü versiyonunda ise Xcellence ve FR donanım paketlerinde standart olarak sunulan 8 inçlik bir ekran sayesinde direksiyon başında bağlanır halde kalmak için gerekli tüm teknolojiler var. Bu bağlamda güvenlik de geliştirilmiş durumda ve en yeni Ibiza 30 yıl önce hayal bile edilemeyecek sürüş asistanlarına sahip.

Dünyaya açılmış bir adalı

İlk Ibiza, şirketin dünyaya açılmasını sağladı. Aradan geçen beş nesil ve 80’i aşkın ülkede satılan 5,6 milyon otomobilin ardından Ibiza, her yıl 1,5 milyon ziyaretçiye ev sahipliği yapan genç Akdeniz adasının ismini taşımayı sürdürüyor

Diğer Haberler

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş, otomotiv sektörüne dair 2024 yılı değerlendirmelerini ve 2025 beklentilerini anlattı. Çağdaş, yılın ilk çeyreğinde öne çekilmiş bir taleple karşılaştıklarını, yerel...

Japon otomobil üreticileri Honda ve Nissan birleşmeyi değerlendiriyor

Nissan'ın yüzde 24,5'lik hissesine sahip olan Mitsubishi de mutabakat zaptını imzalarken, yeni oluşturulacak gruba katılmayı ocak ayı sonuna kadar değerlendirecek. Şirketler, Haziran 2025'e kadar birleşme...

VIDEO: YETX AMFİBİK ARAÇ İLE SUDA VE KARADA ÖZEL TEST SÜRÜŞÜ….

Ankara - Gölbaşı / Mogan Gölü Yetx Test Sürüşü ayrıntıları ve yorumlarımız kısa bir zaman içerisinde sitemizde detayları ile beraber yeni sayımız dergimizde yayında olacaktır......

Yeni Transporter İncelemesi: Özellikleri ve Fiyatları

Hem ticari hem de bireysel kullanımda sürücülerin beklentilerini karşılamak için geliştirilmiş yeni Transporter üstün özelliklere sahip bir araçtır. Volkswagen’in yenilikçi anlayışını yansıtan bu model;...

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...