Page 57 - NİSAN-MAYIS 2022
P. 57

Motorsport                                                                      Motorsport




        4. En son 08-10 Ekim tarihlerinde Mugello pistinde koşulan İtalya   cağım ve büyük bir ihtimale de yanımda Pro bir pilotla ProAm kat-
        GT Sprint Şampiyonası 4. ve son ayağında, Ferrari 488 Evo GT3   egorisinde bulunacağım. Haliyle bu sezon geçtiğimiz seneye göre
        ile podyumun en üstünde yer aldınız. Rakipleriniz nasıl? Zorlu mu?   bayağı zor olacak. Şampiyonluk bu seride ve bu kategoride biraz zor
        Bu yarış ne kadar sürüyor ve nasıl hazırlıklar yapmaktasınız?  olabilir. İlk etapta, bir kaç kere podyum görebilmek benim için iyi bir
        Bu seneki İtalyan GT Sprint Şampiyonası oldukça zorluydu. Gt3AM   deneyim ve basari olacaktır.
        sınıfında  şampiyonluk  son  ana  kadar  gitti  geldi.  En  yakın  rakibimle
        son iki yarışa kadar az bir puan farkı vardı. Mugello’ daki ilk yarışta   6. Murat ÇUHADAROĞLU son olarak Türkiye'de motor sporları
        ben şansız bir kaza geçirince bir anda şampiyonluğu kaybettiğimi   dendiğinde izlenimlerinizi öğrenebilir miyiz?
        düşündüm ama 2. Yarışta ilahi adalet bize güldü, rakibimiz de bir hata   Avrupa’yla kıyasladığımızda tabi bu konuda çok eksikliklerimiz olduğunu
        yapınca son anda şampiyonluğu biz aldık.              görüyorum. Maalesef sadece bir uluslararası yarış yapabilecek bir piste
        GT3 Sprint yarışları genelde 1 saat civarında sürüyor. Bizim yarışlarda,   sahibiz ve birçok sebepten dolayı Türkiye’de uluslararası pist yarışları
        yarım saat ben, yarım saat ise takım arkadaşım aracı kullanıyor.  maalesef  yapılamıyor.  Umarım  bu  sporu  daha popüler  hale  getirmek
        Hazırlık konusuna gelince zaten sezon boyunca oldukça sağlıklı ve fit   için F1 ve diğer pist yarışlarını, kalıcı bir şekilde ülkemize getirmeyi
        olmanız gerekiyor. Özellikle yüksek performanslı arabalarla yarışıyor-  başarabiliriz Tabi bir de yarış pilotu havuzumuz çok ama çok küçük,
        sanız fiziksel durumunuzun çok iyi olması gerekiyor. Gerçekten çok   hal böyle olunca da uluslararası alanda başarılı bir yarış pilotu çıkarmak
        yorucu olabiliyor. Her zaman %100 konsantre olmanız gerektiren bir   çok zor ve iş biraz da şansa kalıyor maalesef. Türk halkı olarak hızlı
        uğraş bu. Yarış koltuğunda veya koltuğun yanında oturmamış birine   araba kullanmayı çok seviyoruz ama yarış pistlerinde başarılı olmak için
        bunu  anlatmak  gerçekten  zor.  Stresi,  üstünüze  binen  yükü  ve  sıcağı   bu yetmiyor. Çok küçük yaşlarda bu işe merak salıp, başlamak lazım.
        bu işi yapmadan anlamak pek mümkün değil diyebilirim. Bunlarla başa   Karting bu işin ilkokulu sayılır düşüncesindeyim, daha geniş kitleler-
        çıkmak için disiplinli bir şekilde, özel kondisyon ve kuvvet çalışmaları   in motor sporlarına girmesi için nispeten ekonomik bir seçim. Fakat
        yapmanız gerekiyor.                                   bundan sonra ilerlemek çok zor, çünkü sınıflar büyüdükçe, arabalar
                                                              hızlandıkça sporcuların bu işi amatörce kendi imkânlarıyla yapabilmesi,
        5. Ferrari yarış aracınız zaten hızlı bir süper spor bunun haricinde   maliyetlerin katlanarak artmasından dolayı imkânsız hale geliyor. Tabi
        daha farklı özellikleri var mı?                       burada biraz devlet, biraz federasyonlar ve daha önemlisi sponsor ve
        Kullandığım yarış aracı ultra lüks bir spor aracı değil, GT3 sınıfı bir   yarış takımlarının devreye girerek bu sporculara yardımcı olması ge-
        araçtır. Tamamen yarış amaçlı, özel olarak üretilmiş bir araba. Dış   rekiyor. Bu faktörlerin bizde maalesef çok az sayıda ve etmende ol-
        görünüşü ile bildiğimiz Ferrari’yi andırıyor ama içindeki tüm aksam, her   masından dolayı, ileri seviyedeki yarışlar için başarılı olabilecek pilot
        şey bir yol arabasından farklı.                       yetiştirmek pek mümkün olamıyor.
        6. Önümüzde ki yarışlardan ve hedeflerinizden
        bahsedebilir misiniz?
        Bu sene oldukça rekabetçi bir ortamı olan GT Open serisinde yarışa-





                                                                                                                    57

                                                                                                                      MAGAZINE.COM.TR








                                                                                                                      AUTOMOBILE


























                                                                                                               10.YIL
   52   53   54   55   56   57   58   59   60