Page 57 - NİSAN-MAYIS 2022
P. 57
Motorsport Motorsport
4. En son 08-10 Ekim tarihlerinde Mugello pistinde koşulan İtalya cağım ve büyük bir ihtimale de yanımda Pro bir pilotla ProAm kat-
GT Sprint Şampiyonası 4. ve son ayağında, Ferrari 488 Evo GT3 egorisinde bulunacağım. Haliyle bu sezon geçtiğimiz seneye göre
ile podyumun en üstünde yer aldınız. Rakipleriniz nasıl? Zorlu mu? bayağı zor olacak. Şampiyonluk bu seride ve bu kategoride biraz zor
Bu yarış ne kadar sürüyor ve nasıl hazırlıklar yapmaktasınız? olabilir. İlk etapta, bir kaç kere podyum görebilmek benim için iyi bir
Bu seneki İtalyan GT Sprint Şampiyonası oldukça zorluydu. Gt3AM deneyim ve basari olacaktır.
sınıfında şampiyonluk son ana kadar gitti geldi. En yakın rakibimle
son iki yarışa kadar az bir puan farkı vardı. Mugello’ daki ilk yarışta 6. Murat ÇUHADAROĞLU son olarak Türkiye'de motor sporları
ben şansız bir kaza geçirince bir anda şampiyonluğu kaybettiğimi dendiğinde izlenimlerinizi öğrenebilir miyiz?
düşündüm ama 2. Yarışta ilahi adalet bize güldü, rakibimiz de bir hata Avrupa’yla kıyasladığımızda tabi bu konuda çok eksikliklerimiz olduğunu
yapınca son anda şampiyonluğu biz aldık. görüyorum. Maalesef sadece bir uluslararası yarış yapabilecek bir piste
GT3 Sprint yarışları genelde 1 saat civarında sürüyor. Bizim yarışlarda, sahibiz ve birçok sebepten dolayı Türkiye’de uluslararası pist yarışları
yarım saat ben, yarım saat ise takım arkadaşım aracı kullanıyor. maalesef yapılamıyor. Umarım bu sporu daha popüler hale getirmek
Hazırlık konusuna gelince zaten sezon boyunca oldukça sağlıklı ve fit için F1 ve diğer pist yarışlarını, kalıcı bir şekilde ülkemize getirmeyi
olmanız gerekiyor. Özellikle yüksek performanslı arabalarla yarışıyor- başarabiliriz Tabi bir de yarış pilotu havuzumuz çok ama çok küçük,
sanız fiziksel durumunuzun çok iyi olması gerekiyor. Gerçekten çok hal böyle olunca da uluslararası alanda başarılı bir yarış pilotu çıkarmak
yorucu olabiliyor. Her zaman %100 konsantre olmanız gerektiren bir çok zor ve iş biraz da şansa kalıyor maalesef. Türk halkı olarak hızlı
uğraş bu. Yarış koltuğunda veya koltuğun yanında oturmamış birine araba kullanmayı çok seviyoruz ama yarış pistlerinde başarılı olmak için
bunu anlatmak gerçekten zor. Stresi, üstünüze binen yükü ve sıcağı bu yetmiyor. Çok küçük yaşlarda bu işe merak salıp, başlamak lazım.
bu işi yapmadan anlamak pek mümkün değil diyebilirim. Bunlarla başa Karting bu işin ilkokulu sayılır düşüncesindeyim, daha geniş kitleler-
çıkmak için disiplinli bir şekilde, özel kondisyon ve kuvvet çalışmaları in motor sporlarına girmesi için nispeten ekonomik bir seçim. Fakat
yapmanız gerekiyor. bundan sonra ilerlemek çok zor, çünkü sınıflar büyüdükçe, arabalar
hızlandıkça sporcuların bu işi amatörce kendi imkânlarıyla yapabilmesi,
5. Ferrari yarış aracınız zaten hızlı bir süper spor bunun haricinde maliyetlerin katlanarak artmasından dolayı imkânsız hale geliyor. Tabi
daha farklı özellikleri var mı? burada biraz devlet, biraz federasyonlar ve daha önemlisi sponsor ve
Kullandığım yarış aracı ultra lüks bir spor aracı değil, GT3 sınıfı bir yarış takımlarının devreye girerek bu sporculara yardımcı olması ge-
araçtır. Tamamen yarış amaçlı, özel olarak üretilmiş bir araba. Dış rekiyor. Bu faktörlerin bizde maalesef çok az sayıda ve etmende ol-
görünüşü ile bildiğimiz Ferrari’yi andırıyor ama içindeki tüm aksam, her masından dolayı, ileri seviyedeki yarışlar için başarılı olabilecek pilot
şey bir yol arabasından farklı. yetiştirmek pek mümkün olamıyor.
6. Önümüzde ki yarışlardan ve hedeflerinizden
bahsedebilir misiniz?
Bu sene oldukça rekabetçi bir ortamı olan GT Open serisinde yarışa-
57
MAGAZINE.COM.TR
AUTOMOBILE
10.YIL