Page 27 - NİSAN-MAYIS 2022
P. 27
Ford Ranger
Raptor
ord, üstün performansı gecikme önleme sistemi, sürücü gaz
ile pick-up segmentinin pedalı üzerindeki baskısını azalttıktan
kurallarını baştan yazan sonra turbo şarjların üç saniyeye ka-
yeni nesil Ford Ranger dar dönmesini, tekrar gaz pedalına
Raptor’ı tanıttı. Çölleri, bastığında da viraj çıkışlarında veya
F dağları ve her türden viteslerde daha çabuk hızlanmayı
araziyi fethetmek için üretilen ikin- sağlıyor. Motorun, gelişmiş 10 vites-
ci nesil Ranger Raptor, gerçek doğa li otomatik şanzımanın her vitesi için
tutkunları için tasarlanan üstün arazi ayrı bir turbo şarj takviye profili ile pro-
performansıyla pick-up kullanıcıları için gramlanması sayesinde performans da 27
çıtayı yeni bir seviyeye taşıyor. Ranger optimize edilebiliyor. Ranger Raptor’un
Raptor, 2022’nin son çeyreğinden iti- yeni güç aktarım sistemi çakıl, toprak,
baren müşterilerle buluşmaya başlay- çamur ve kum zeminde zahmetsiz
acak. Performans tutkunları için en hızlanmayı mümkün kılıyor. Elektron-
önemli haberlerden biri, Ford Perfor- ik kontrollü aktif egzoz sistemi de bu MAGAZINE.COM.TR
mance tarafından 288 PS güç ve 491 kapsamlı performansa uyum sağlamak
Nm tork 1 üretme hedefiyle düzen- için motor sesini dört seçilebilir moda
lenen yeni çift turbo 3.0 litre EcoBoost göre yükselterek Ranger Raptor’un ses
V6 benzinli motorun sunulması. Yeni karakterini yansıtıyor. Yeni Nesil Rang-
motor, her ülkede farklılıklar göster- er Raptor, yeni Ranger’a kıyasla ben-
mekle birlikte 2023’ten itibaren Yeni zersiz bir şasiye sahip. C direği, yük
Nesil Ranger Raptor ile sunulmaya kutusu ve stepne gibi Raptor’a özgü AUTOMOBILE
devam edecek olan mevcut 2.0 litre bir dizi eleman ve takviye ile beraber
çift turbo dizel motora göre muazzam jounce tampon (kontrol kolu tamponu),
bir güç artışı sağlıyor. Çift turbo 3.0 amortisör kulesi ve arka amortisör
litre EcoBoost V6 motor, geleneksel braketi için benzersiz çerçeveler kul-
dökümlerde kullanılan demirden yak- lanılması sayesinde Yeni Nesil Ranger
laşık yüzde 75 daha güçlü ve yüzde Raptor en zorlu arazi koşullarının üste-
75’e kadar daha sert bir malzeme sinden gelebiliyor. Yeni Nesil Ranger
olan sıkıştırılmış grafit demir silindir Raptor’un düzgün yollardan çamurlu
bloku içeriyor. Ford Performance’ın ve engebeli araziye kadar her zeminde
çalışmaları, motorun gaz pedalı gird- kolayca kullanılmasına yardımcı olmak
ilerine anında tepki vermesini sağladı. amacıyla yedi seçilebilir sürüş modu2
İlk kez Ford GT yol otomobili ve Fo- sunuluyor. Bunlardan biri olan arazi
cus ST’de görülene benzeyen, yarış odaklı Baja modu, yüksek hızlı arazi
otomobili esintili geliştirilmiş gecikme sürüşü sırasında en mükemmel perfor-
önleme sistemi de istenildiğinde daha mans için aracın elektronik sistemlerini
çabuk hızlanmayı mümkün kılıyor. Yeni yapılandırıyor.
10.YIL