Page 27 - NİSAN-MAYIS 2022
P. 27

Ford Ranger




           Raptor







                  ord, üstün performansı   gecikme önleme sistemi, sürücü gaz
                  ile  pick-up  segmentinin   pedalı üzerindeki baskısını azalttıktan
                  kurallarını baştan yazan   sonra turbo şarjların üç saniyeye ka-
                  yeni nesil Ford Ranger   dar dönmesini, tekrar gaz pedalına
                  Raptor’ı  tanıttı. Çölleri,   bastığında da viraj çıkışlarında veya
       F dağları ve her türden         viteslerde daha çabuk hızlanmayı
        araziyi fethetmek için üretilen ikin-  sağlıyor. Motorun, gelişmiş 10 vites-
        ci nesil Ranger Raptor, gerçek doğa   li otomatik şanzımanın her vitesi için
        tutkunları için tasarlanan üstün arazi   ayrı bir turbo şarj takviye profili ile pro-
        performansıyla pick-up kullanıcıları için   gramlanması sayesinde performans da                             27
        çıtayı yeni bir seviyeye taşıyor. Ranger   optimize edilebiliyor. Ranger Raptor’un
        Raptor, 2022’nin son çeyreğinden iti-  yeni güç aktarım sistemi çakıl, toprak,
        baren müşterilerle buluşmaya başlay-  çamur ve kum zeminde zahmetsiz
        acak. Performans tutkunları için en   hızlanmayı  mümkün  kılıyor. Elektron-
        önemli haberlerden biri, Ford Perfor-  ik kontrollü aktif egzoz sistemi de bu                                 MAGAZINE.COM.TR
        mance tarafından 288 PS güç ve 491   kapsamlı performansa uyum sağlamak
        Nm tork 1 üretme hedefiyle düzen-  için motor sesini dört seçilebilir moda
        lenen yeni çift turbo 3.0 litre EcoBoost   göre yükselterek Ranger Raptor’un ses
        V6 benzinli motorun sunulması. Yeni   karakterini yansıtıyor. Yeni Nesil Rang-
        motor, her ülkede farklılıklar göster-  er Raptor, yeni Ranger’a kıyasla ben-
        mekle birlikte 2023’ten itibaren Yeni   zersiz bir şasiye sahip. C direği, yük
        Nesil Ranger Raptor ile sunulmaya   kutusu ve stepne gibi Raptor’a özgü                                       AUTOMOBILE
        devam edecek olan mevcut 2.0 litre   bir dizi eleman ve takviye ile beraber
        çift turbo dizel motora göre muazzam   jounce tampon (kontrol kolu tamponu),
        bir güç artışı sağlıyor. Çift turbo 3.0   amortisör kulesi ve arka amortisör
        litre EcoBoost V6 motor, geleneksel   braketi için benzersiz çerçeveler kul-
        dökümlerde kullanılan demirden yak-  lanılması sayesinde Yeni Nesil Ranger
        laşık yüzde 75 daha güçlü ve yüzde   Raptor en zorlu arazi koşullarının üste-
        75’e kadar daha sert bir malzeme   sinden gelebiliyor. Yeni Nesil Ranger
        olan sıkıştırılmış grafit demir silindir   Raptor’un düzgün yollardan çamurlu
        bloku içeriyor. Ford Performance’ın   ve engebeli araziye kadar her zeminde
        çalışmaları, motorun gaz pedalı gird-  kolayca kullanılmasına yardımcı olmak
        ilerine anında tepki vermesini sağladı.   amacıyla yedi seçilebilir sürüş modu2
        İlk kez Ford GT yol otomobili ve Fo-  sunuluyor. Bunlardan biri olan arazi
        cus ST’de görülene benzeyen, yarış   odaklı Baja modu, yüksek hızlı arazi
        otomobili  esintili  geliştirilmiş  gecikme   sürüşü sırasında en mükemmel perfor-
        önleme sistemi de istenildiğinde daha   mans için aracın elektronik sistemlerini
        çabuk hızlanmayı mümkün kılıyor. Yeni   yapılandırıyor.

                                                                                                               10.YIL
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32